Så Lagerberg har tränat med Passolt-Angle, och kan vara spelklar redan till helgen eller nästa vecka.
Vad gör vi med Dejlig, kleffner och fjärde?
Dejlig-Eljas-Kleffner?
Det är inte som att vi förlorar en defensiv enhet med tanke på att den med MK och Altörn ändå oftast spelar fast sig själva i försvarszon och får jaga i 1,5 min innan det äntligen blir avblåsning. Med juniorerna så kan Eljas få ta lite mer utrymme att spela hockey, kanske kan få igång honom?
Så Lagerberg har tränat med Passolt-Angle, och kan vara spelklar redan till helgen eller nästa vecka.
Vad gör vi med Dejlig, kleffner och fjärde?
Dejlig-Eljas-Kleffner?
Det är inte som att vi förlorar en defensiv enhet med tanke på att den med MK och Altörn ändå oftast spelar fast sig själva i försvarszon och får jaga i 1,5 min innan det äntligen blir avblåsning. Med juniorerna så kan Eljas få ta lite mer utrymme att spela hockey, kanske kan få igång honom?
Min gissning är att Kleffner åker ner i J20.
Kleffner åker ner i J20 100% när Lagerberg blir klar.
Nej, nu har Färjan varit tyst om Lagerberg Hoen för länge. Håll liv i hajpen!
baker
4 oktober 2026, 10:58
(...)
Mer positivt.
Bara jag som tyckte Lagerberg såg sjukt spännande ut?
Storleken, rightare, spelförståelsen. Fullföljde några fina proppar, fick tyvärr bara ett skottläge efter en tek men det var inte löst….Av någon anledning är det sällsynt med storväxta rightare på forwardssidan.
Tankarna drogs lite till Filip F eller Sudden när han svepte pucken med sin långa klubba.
Nej jag har inte hybris - men tyckte fan mig se något jävligt lovande där.
(...)
Nej, nu har Färjan varit tyst om Lagerberg Hoen för länge. Håll liv i hajpen!
baker
4 oktober 2026, 10:58
(...)
Mer positivt.
Bara jag som tyckte Lagerberg såg sjukt spännande ut?
Storleken, rightare, spelförståelsen. Fullföljde några fina proppar, fick tyvärr bara ett skottläge efter en tek men det var inte löst….Av någon anledning är det sällsynt med storväxta rightare på forwardssidan.
Tankarna drogs lite till Filip F eller Sudden när han svepte pucken med sin långa klubba.
Nej jag har inte hybris - men tyckte fan mig se något jävligt lovande där.
(...)
Såg ut lite som (Red Wings-debuterande) Anton Johansson om han hade varit forward?