SHL 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: SHL 26/27

Inlägg av Sniper »

Meanwhile 3:

SHL 26/27: Djurgårdens IF - Örebro HK 8/10
Inlägg av #10 » 2026-10-08 18:02:38

Åman sänkt direkt

RBG #17117 » 2026-10-08 18:08:05

Åman ser vek ut.

Jimmy Peterson » 2026-10-08 18:08:35

Åman klev just av och ut till omklädningsrummet.

Jim Morrison » 2026-10-08 18:10:01

Åman känns… fragil?

SkallePer » 2026-10-08 18:13:11

Hopp... Så vi tappar Åman direkt. Hann nästan spela 1 min.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Meanwhile 4:

Nick 1 min
Asså det är obegripligt. Hur man kan vara så obotligt jävla usla år efter år efter år!!
Bedrövligt. Skamligt!!
https://forum.hv71fans.se/t/omgang-7-26 ... 1/9713/327

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

Sniper skrev: Igår, 19:57

Meanwhile 4:

Nick 1 min
Asså det är obegripligt. Hur man kan vara så obotligt jävla usla år efter år efter år!!
Bedrövligt. Skamligt!!
https://forum.hv71fans.se/t/omgang-7-26 ... 1/9713/327

Lite orättvist ändå.. dem har kvalat 3 år i rad och går säkert mot en fjärde. Att dem inte åker ur är fan en bedrift i sig.. men LIF hade en kass säsong och åkte direkt.

Framåt Masar!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

- Pasic åker runt på isen och försöker leka tuff och kallar min morsa för hora. Då får han stå upp för sig själv och kunna visa det på ett ordentligt sätt, säger Luc Koblar efter att ha fått frågan varför han inte fick åka och tacka motståndarna.

Luc Koblar fortsätter märkbart irriterad och känslosam:

-- Han är en liten jävla...jag vet inte om jag ska säga ordet på TV här, men det börjar på F i iallafall. Han får fan kunna stå upp för sig själv. Jag blir extremt lack på det, det är inget jag vill höra. Det är inget jag vill höra, jag kommer stå upp för morsan, händer det där igen kommer jag droppa handskarna.
https://hockeysverige.se/matcher/luc-ko ... JS3x1xH5j/

Bild

* * *

Efteråt säger Nikola Pasic att han inte sett intervjun själv. Men nekar till att ha uttryckt sig nedsättande om sin motståndares mor.

– Jag sade inte exakt orden han sade men vi var på varandra hela matchen. Jag vill inte kommentera vad som sades men tråkigt att han uppfattar det så.

Menar du att han hittar på?

– Nej, men kallade aldrig hans morsa för det. Det gjorde jag inte. Men vi var på varandra hela matchen.

Pasic medger dock att han använt ett grovt språk i sina duster med Luc Koblar.

– Det var väl inte meningen att det skulle bli så personligt. Jag får kanske snacka med honom och reda ut det. Det händer väl hela tiden så lite förvånad är man. Alla är olika men det är ju tråkigt.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ola-pasic/

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

AI-översikt

Det där är ett av idrottsvärldens mest klassiska och oskrivna regler: "Det som sägs på isen, stannar på isen."

Inom ishockeyn (och många andra lagidrotter) finns det en stark kultur av att det "trash talk", de hårda orden och de heta känslor som uppstår i stridens hetta hör till spelet. När slutsignalen går och man skakar hand, då förväntas allt vara glömt och förlåtet.

Men under de senaste åren har den här regeln utmanats allt mer. Idag finns det en tydligare gräns för vad som faktiskt är acceptabelt:

• Det som stannar på isen: Hårt psykologiskt spel, kaxiga kommentarer, frustration över ett domslut eller allmänt gnabbande mellan spelare.
• Det som MÅSTE tas vidare: Rasism, sexism, homofobi eller hot som går långt bortom sporten. Sådant tolereras inte längre på samma sätt utan leder ofta till efterföljande disciplinnämndsanmälningar och avstängningar.

* * *

- Han är en liten jävla...jag vet inte om jag ska säga ordet på TV här, men det börjar på F i iallafall.

Marek Hrivik straffas efter att ha uttryckt sig sexistiskt mot en Frölundaspelare.

Nu väljer svenska hockeyförbundet att stänga av Hrivik.

”Att använda ett sexistiskt kränkande uttrycksformer är inte accepterat inom svensk ishockey”, skriver disciplinnämnden.
(...)
Under den andra perioden uppstod ett bråk mellan Mats Rosseli Olsen och en Leksandsspelare under matchen mellan Frölunda och Leksand i Strömstad Hockey Classic. När bråket upphörde skrek Marek Hrivik ”Fucking Pussy” till Rosseli Olsen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... kt-pahopp/

"Det börjar på F i iallafall"

1 Fegis
X Fucking pussy
2 Fitta

* * *

AI-översikt

En kålsupare betydde ursprungligen en person som äter kålsoppa.

Ursprung och betydelse

• Ordet "supa": Betydde förr att sörpla eller dricka (mat som åts med sked kallades supanmat). Det har alltså inget med alkohol att göra.
• Kålsoppa: Kål var billig och vanlig mat för alla samhällsklasser i det äldre Sverige.
• Uttrycket: "Lika bröder skola lika kål supa" var ett äldre ordspråk som handlade om jämlikhet.
• Historisk källa: Enligt traditionen myntades uttrycket i sin kända form av Hertig Karl år 1599, då han skrev ”Så borde ock lika bröder ware lika kålsupare”.

Modern användning

Uttrycket lika goda kålsupare har idag fått en negativ eller ironisk betydelse. Det betyder att personerna i fråga är lika goda eller dåliga kålsupare – det vill säga att den ene inte är bättre än den andre.