Superstars forum

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Jag kan lägga ett tillägg sen med…

I bjernagris fall….
Du skrev faktiskt även ett inlägg senare, det var också efter flera dagar…
När flera andra dött den 15sept.

Då skrev du till tex typ mats_ume i hans tråd på superstarsforumet…
(Men någon annan svarade)

Något i stil med att du var lite tveksam till det forumet…
För du ville inte att de skulle se din mail-adress när du anmälde dig där hos dom…för du ville vara mer anonym.
Så du frågade i tråden om man måste uppge sin mailadress för att gå med…

Någon svarade dig då…tex med att du kanske inte behöver använda din privata , utan du kunde skapa en ny för det där ändamålet och på så vis gå med i det nya forumet.
Om du inte ville de skulle se din mail adress om den kändes för personlig.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: ons 13 dec 2023, 22:51

Och sen bekräftade vad han nu hette med tex kanske max 20inlägg (((Persson eller kanske Stefan.P tex ingen aning exakt men var något slags vanligt namn))) att han kände Stjärnan som hade för många många år sen introducerat han till forumet…
Stellan.. kallade han sig. Den jäkeln snodde mitt nick, fast på Latin. Men jag flinade gott åt det.

Men även om det nu skulle varit så att Tripp trapp trull i antal inlägg släcktes ner metodiskt (låter verkligen inte som en slump isf) så är jag rätt säker på att min död var ett klantigt misstag eller iaf delvis. Jag var in och fipplade i min kontrollpanel av någon anledning och klickade på någon knapp när jag blev utkastad. Sen kunde jag inte logga in igen utan att ange en kod, som aldrig syntes.

Så jag vet inte. Hade jag inte rullat runt där inne så hade jag förmodligen fortfarande varit kvar. Men att ni övriga ska ha gjort samma fel låter inte rimligt. Nåt mysko är det.

Jag ÄLSKAR sådana här utredningar. Måste läsa ikapp och se om jag kan tillföra nåt. Brukar kunna minnas en hel del.

…nån dräpare som släcker nick… Fantastiskt! Rena Fredag den 13:e
:grin:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Stella = vackert namn på ung kvinna
Stellan = sunkigt smeknamn på A-lagaren som brukar hänga nere vid greken.

På tal om stjärna och en enkel konsonants betydelse. Bara Helt apropå!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: tor 14 dec 2023, 19:07 …nån dräpare som släcker nick… Fantastiskt! Rena Fredag den 13:e
:grin:
Det närmaste vi kommer i populärkulturen är väl annars denna:

Bild

På det albumet hittar vi en låt som jag tyckte var så bra att jag skaffade den på cd-singel och fortfarande har i hyllan:
Nick Cave & The Bad Seeds ft. Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow
https://www.youtube.com/watch?v=lDpnjE1LUvE
Stjärnan skrev: tor 14 dec 2023, 19:07 Jag var in och fipplade i min kontrollpanel av någon anledning och klickade på någon knapp när jag blev utkastad. Sen kunde jag inte logga in igen utan att ange en kod, som aldrig syntes.

Så jag vet inte. Hade jag inte rullat runt där inne så hade jag förmodligen fortfarande varit kvar. Men att ni övriga ska ha gjort samma fel låter inte rimligt. Nåt mysko är det.
Själv skulle jag bara logga in och uppmärksamma detta:
En timme tidigare, klockan 16.00, startar Leksand Superstars traditionsenliga uppladdning på torget i centrala Leksand. Underhållning av Dogge Doggelito (...)
Uppmärksamma Dogge alltså, inte Leksand Superstars. Några minuter senare insåg jag att min saga var all.

Men ett inställt inlägg är också ett inlägg. Så länken kommer här istället https://www.leksandsif.se/article/myias0o-30ead/view
Senast redigerad av Sniper den tor 14 dec 2023, 21:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Lillgud skrev: tor 14 dec 2023, 18:12I ditt case bjernagris….

Räckte det med att din mobil gick ner till 0 procent vid tex ett tillfälle….
Så att den dog helt…. Tappade du då din kontakt med att alltid vara inloggad på forumet när du startade om mobilen med batteri laddat igen?
Och du behövde då logga in igen tex….
Jag tror inte det hade med mobiltelefonen att göra, däremot kommer jag ihåg att jag med jämna mellanrum (kanske en gång i månaden), trots att jag hade aktiverat automatisk inloggning, möttes av inloggningssidan när jag gick in på forumet och behövde logga in på nytt. Vet ej om det hade med hemsidan, min webbläsare, min arbetsgivares IT-policy eller något annat att göra.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 14 dec 2023, 19:24 Stella = vackert namn på ung kvinna
Stellan = sunkigt smeknamn på A-lagaren som brukar hänga nere vid greken.

På tal om stjärna och en enkel konsonants betydelse. Bara Helt apropå!
Hmpf! :cry:

:lol:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: ons 27 sep 2023, 15:08 Det kan ju även vara en botattack som försöker logga in på kända konton.
Är inte detta fortfarande den mest sannolika förklaringen?

Det var väl dessutom bara en tidsfråga innan Superstars skulle släcka ned forumet, med viss rätta då de verkat tappa lust (och förmåga) att bry sig om det.

Nu är det ju visserligen ganska underhållande att läsa Lillguds famlande nere i kaninhålet, men tycker ändå en smula synd om bjernagris. Jag anser att han bör frikännas på alla punkter.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: ons 13 dec 2023, 23:54 Kollar man som idag 13dec….

Svenska fans är uppe i 68 postningar under dygnet….
Medans vi kommer inte ens upp i 40postningar….

Jag gillar inte att vi är lite `lillebror´….
Och då känns det nästan orättvist jämnt…
De snittar nog mer regelbundet dubbelt allafall så många inlägg som oss…
Målsättningen borde vara att försöka växa oss starkare och få fler röster i debatten…
Men jämföra oss med Svenska fans är ju som att jämföra Lee Child med Kepler.
Bägge är författare. Child spottar ur sig ca 10 böcker/år medan Kepler mäktar med knappt 1/år. Men Kepler är ändå i en egen klass. Går inte jämföra.

Jag har hellre färre genomtänkta kloka respekterande inlägg än det majoriteten där står för. Jag tycker inte vi ska marknadsföra oss via deras sida. Inte FB leksingar heller. Men jag håller med om att vi behöver synas.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Aggeman »

Apropå Stjärnans inlägg:

Är det någon här som brukar läsa på andra lags forum som har sett att färjan omnämns? Eller uppmärksammas masugnen? Eller är deras medlemmar för ”fat and happy” för att vidga sina vyer överhuvudtaget?

Oavsett upplever jag att detta forum håller mycket hög klass. Det är kul att tillhöra den yngre generationen och bidra till återväxten!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Stjärnan skrev: tor 14 dec 2023, 22:59
Lillgud skrev: ons 13 dec 2023, 23:54 Kollar man som idag 13dec….

Svenska fans är uppe i 68 postningar under dygnet….
Medans vi kommer inte ens upp i 40postningar….

Jag gillar inte att vi är lite `lillebror´….
Och då känns det nästan orättvist jämnt…
De snittar nog mer regelbundet dubbelt allafall så många inlägg som oss…
Målsättningen borde vara att försöka växa oss starkare och få fler röster i debatten…
Men jämföra oss med Svenska fans är ju som att jämföra Lee Child med Kepler.
Bägge är författare. Child spottar ur sig ca 10 böcker/år medan Kepler mäktar med knappt 1/år. Men Kepler är ändå i en egen klass. Går inte jämföra.

Jag har hellre färre genomtänkta kloka respekterande inlägg än det majoriteten där står för. Jag tycker inte vi ska marknadsföra oss via deras sida. Inte FB leksingar heller. Men jag håller med om att vi behöver synas.
Vilket leder in oss på framtiden: https://kvartal.se/artiklar/ai-visar-de ... okskrivna/
Deckarförfattaren Camilla Läckberg har länge omgärdats av rykten om spökskrivare. Lapo Lappin bestämmer sig för att undersöka uppgifterna med hjälp av stilometri: statistisk dataanalys som avslöjar skribenters stilistiska fingeravtryck. Resultatet är tydligt – och pekar dessutom ut en annan av Sveriges mest kända författare som spökskrivare.

Läckbergs pressansvariga Paulina L. Bånge avfärdar uppgifterna: ”35 miljoner sålda böcker talar för sig själva”.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Har man någon gång försökt läsa en bok av Camilla Läckberg så inser man rätt snabbt att det i vart fall inte är Ulf Lundell som spökskriver dyngan.

Om den låsta artikeln fastslår att det är paret Ahndoril eller någon av dem i egen person som spökskrivit/renskrivit hennes böcker skulle det förvåna mig. Kepler är lite väl mycket fiktion för min del men de har åtminstone ett bra flöde och takt i sina böcker som får en att vilja läsa vidare. Men fullt möjligt var i så fall uppgiften övermäktig även dem.

Mvh, bokkritiker Gös
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Vill man läsa något av äldre datum kan man gå till min hylla:

Bild

Den här 85 öres-utgåvan kom ut 1912. Förlaget skriver:
STELLA är ett äkta Flammarionskt verk, präglat av författarens fantasi, hans enkla och upphöjda livsfilosofi, hans poetiska känsla och hans vackra språk. Det är en av dessa romaner, som ej endast skänka läsningens njutning, utan jämväl fördjupad livsuppfattning och renare horisont.
Om Stella inte lockar så finns också Stellan https://www.youtube.com/watch?v=bGnLVJXAj14
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Grymt bra info igen bjernagris.
(Super-Tack för uppdatering)

Gamla användare med flest postade inlägg inne här nu:

——-
Gösen 629 (+ 15sept)
Sniper 613 (+ ca 8sept)
Klas 473 ****Överlevare!!!***
Mats_ume 382 ***Överlevare!!!***
Stjärnan 340 (+ 15sept)
Wiborg 206 (Auto hade , smittad 15sept, levde några dagar till)
SteveY 200 ***Överlevare!!!***
Ludde 190 ***Överlevare!!!****
——-
CMB 175 (??? Min känsla dog + 15sept)
——-
bjernagris 138 (Auto hade , smittad 15sept , levde några dagar till)
Fjodor 130 ***Överlevare*!!!**
————
Catami 117 (?????)
————
Lillgud 106 ( + 15 sept)
Uffe88 66 ***Överlevare!!!***
Bagarn 56 ***Överlevare*!!!**
Ullvi, typ 42 ***Överlevare*!!!**
VonGustaf 39 ***Överlevare!!!***
svepet 37 *** Överlevare!!!***
harfager 34 ***Överlevare!!!****

1. Gösen
2. Sniper
5. Stjärnan
6. Wiborg
9. ??? CMB
10. Bjernagris
13. Lillgud

Nr 6. Wiborg bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig…
Men den löste ut senare…. Pga att han hade automatisk inloggning ikryssad.

Nr 10. Bjernagris bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig. Men den löste ut senare… Pga att hade automatisk inloggning ikryssad.

Så minst 7st…
8st om CMB `dog med´ vilket var då min känsla….

Efter att sett bjernagris och Wiborgs öde….
Så känner jag att det finns en del mystik kvar kring då Catamis öde med…

Personen var inte alls inloggad kring 15sept…
Dock kom personen in några dagar senare ca 3 dagar senare. Och då levde Catami…och var ovetandes om dramat och spekulationen om att ”hon” kunde ha släckts.
Catami tillhörde dock den mindre skaran av användare…
Som hade sin ”auto ikryssad” , catamis namn tillhörde de som oftast lyste som inloggad. Oavsett om inte postade inlägg tex.

Så frågan är om Catami först var ”misstänkt död”.
Sen återuppstod och levde då bara hade ju vart bortrest….för levde bevisligen några dagar efter då 15sept , för hade postade inlägg då i forumet efter det datumet.

Så frågan är då gick ändå sen Catami…
Samma öde till mötes som de övriga ”auto-gänget” Wiborg och Bjernagris ???
Levde du verkligen Catami till slutet på gamla forumet?
Eller drabbades du likt Bjernagris och Wiborg att även du slogs ut sen och inte längre kunde logga in på slutet ???
(Det extra intressant i ditt fall med , då du bevisligen aldrig var inloggad eller överhuvudtaget besökte sidan den 15sept då ”masken slog till” , så intressant om du träffades ändå eller om du kan klarat dig pga det)

Catami är på 12plats ovan…
Därmed bör vart i farozonen….för att slås ut.
Det fortfarande ingen från gamla forumet som klivit fram som ”bekräftad död” mer än ner nu till Lillguds plats 13 alltså heller…. (Följde aktiviteten här inne liknande cyklar inne på förra forumet , så är det oavsett något slags mönster om vilka som slogs ut el hur det gick till)

På något vis måste då denna ”attack-masken” vart väldigt avancerat inställd för att just välja ut sina offer på detta nedgångna gamla forum. Och av så många användarkonton fokuserade den på några få enstaka.
Och denna ”attack-mask” gjorde då också alltså 1st test-attack specifikt först…. Ca 1vecka innan mot 1mål endast (Sniper) , för att ca 1vecka senare programmeras om för att fälla några till….
Om man skall tro på den teorin… (Jag köper inte det)

Vi behöver fler ledtrådar….
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Av nyfikenhet gick jag dit nästan dagligen ända till slutet. Nyfiken på vad? Om någon syntes inloggad. Den siste jag såg var Gamlens. Han (?) var nog där hela oktober, kanske t.o.m någon vecka in på november. Som bekant postade han aldrig några inlägg på senare år. Han tillhörde kategorin ständigt inloggad. Trogen läsare, ofta online.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: fre 15 dec 2023, 10:55

Vi behöver fler ledtrådar….
Ring Camilla Läckberg.

Om jag gissar så riktar ett botnet in sig på konton som nyligen varit aktiverade.

Men istället för att sätta ut en fälla med högfrekvent ljud ska jag lyfta grästuvan åt sidan och slänga ner lite sniglar och låta dig gräva vidare i dina mörka mullvadshål med att det teoretiskt kan vara en fysisk person som sett diverse användarnamn på forumet och provat varje kombination med tre lösenord i syfte att försöka ta sig in (avd. Nått pucko har säkert 1234) alternativt för att jäklas och stänga konton när man upptäcker att det inte går att få upp någon recapchabild att återställa lösenordet med.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.