Superstars forum

Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Lillgud skrev: fre 15 dec 2023, 22:58 Tack för info Catami.
Det förklarar ändå lite varför just ditt nickname betedde sig nyckfullt och svårtolkat under dessa dagar.
Så lite osäkert slutligt öde där då.
Är du intresserad av Palmemordet?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

:grin:

Lillgud: "Det går inte att runda bjernagris"
Screenshot_20231216_114154_Google.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: tor 14 dec 2023, 19:07 …nån dräpare som släcker nick…
Bild

Lucka 17: Don't touch #17

Bild
En tråkig händelse infann sig i matchen mellan Leksand och Nyköping då ex-leksingen Patrik Hucko hånades - rejält - av hemmafansen med en banderoll där det stod: "Roman go for #61, take his f-cking head off".

Det inträffade en bit in i den andra perioden i Leksands match hemma mot Nyköping som man också vann med 7-1. Men förutom den glädjande segern, får hemmafansen också stark kritik mot sig.
- Det var beklämmande att se plakatet om Hucko. Fansen gick över gränsen där och jag hoppas ledningen tar ett snack med de inblandade så det inte behöver hända igen, sade Nyköpings tränare Lenny Eriksson på presskonferensen.
Något som också Leksands sportchef Mikael Lundström höll med om:
- Ja, jag tycker också att man gick över gränsen. Vi ska samtala med varandra om det inträffade så att något liknande aldrig händer igen.

Bortsett från denna händelse sköter sig Leksandsfansen mycket bra och håller hög Elitseriestandard, men det som hände på norra ståplats hör inte hemma någonstans.https://www.svenskafans.com/hockeyzon/lif/140732
Bild
https://dalastark.blogspot.com/2006/10/ ... -cant.html
Klargörande
Under fredagens match hölls en banderoll upp på norra ståplats. Den har framkallat en mängd reaktioner och delat den blåvita supporterskaran i två läger. Vi vill nu förklara varför och av vilka banderollen hölls upp.

För det första vill vi klargöra att den första banderollen, som hölls upp under introt, inte tillverkades av LTC och ej heller hölls upp av någon ur gruppen.

I matchens åttonde minut passar Mikael Karlberg till Pasi Saarela som sätter Leksands andra mål fram till två noll. Sekunderna efter att pucken lämnat Karlbergs klubba åker den före detta Leksandsspelaren Patrik Hucko med full kraft mot Karlberg och måttar en ful knätackling - Karlberg blir liggande och får senare utgå från matchen.

Mikael Karlberg är i våra ögon en hjälte, en spelare som gång på gång visat hjärta för föreningen vi älskar och lever för och en spelare som alltid haft ett mycket bra förhållande till den aktiva delen av Leksands supporterskara. Han är dessutom lagkapten och därmed den som är utsedd av lagledning och tränare till att leda laget på vägen hem till elitserien.

Ett angrepp på honom är ett angrepp på hela föreningen, hela laget, hela supporterskarna - alla dom mäniskor som tillsammans utgör Leksands IF. Detta tillsammans med att domaren inte ens visade ut Hucko fick oss att reagera.

En banderoll sprayades under pausen och hölls upp längst ner på norra ståplats under ett par minuter av den andra perioden. Texten var menad som en halft ironiskt, halft allvarlig uppmaning - till Leksandsspelarna i allmänhet och den nyfunna favoriten Roman Vopat i synnerhet - att se till att Huckos fega överfall på Karlberg inte skulle gå obemärkt förbi.

Formuleringen kommer från ett filmklipp från finska ligan där Vopat efter ett liknande överfall på en lagkamrat söker upp den skyldige och tydligt markerar att sådana tilltag inte kommer accepteras. I efterhand erkänner vi utan omsvep att budskapet kunnat föras fram på ett mer subtlit sätt och språkbruket på banderollen hade kunnat vara betydligt bättre - och för det ber vi om ursäkt till dom som tagit illa vid sig.

Banderollen är inte en uppmaning som skall tas bokstavligt. När vi sjunger t.ex. "krossa mora" uppmanar vi inte någon att gå lös på vasaloppsmålet med en ångvält, bulldoozer eller motsvarande. Lika lite ville vi att någon skulle skilja Huckos huvud från resten av hans kropp.

Vi är en grupp mäniskor som alla drivs av en stor kärlek till klubben och laget vi följer. Vi umgås på många andra plan än bara under matcherna och vi har en jargong som av många säkert skulle uppfattas som väldigt rå - men det är upp till oss. Nu gjorde vi misstaget att föra fram vårt budskap på det offentliga planet genom det språkbruk vi använder internt - det har visat sig vara ett misstag och det kommer inte hända igen.

Vidare vill vi här klargöra att inga pengar från våra tifohinkar har använts till att införskaffa materialet till denna banderoll. Pengarna som vi samlar in går uteslutande till flaggor, plast, färg, rör e.t.c. e.t.c. Vill vi utrycka en åsikt som gruppen har och som kanske inte delas av övriga Leksingar använder vi material som vi betalat för själva.

I och med detta hoppas jag att vi kan gå vidare och lämna det här bakom oss.

LTC genom Emil Nilsén https://dalastark.blogspot.com/2006/11/klargrande.html
Dalastarks blogg: Kvar som en runsten.
Superstars forum: Gått förlorat.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Ja happ….
Måndag och man är tillbaka i tjänst….
Jag ser att frågorna från `gamarna ´ = journalisterna har ramlat in i korgen i helgen.

Det finns många spår och uppslag….
Men lösningarna är få…
Man fumlar lite i mörkret….

Dessvärre saknar vi det viktigaste fortfarande ett avgörande tips från någon visselblåsare.
Jag tänker ju att följde man det gamla forumet….även om man inte var medlem där.
Då hängde man där av någon anledning , eftersom även om man inte gillade forumet så var man ändå tillräckligt nyfiken för att läsa vad som just stod där.
Personen har då garanterat uppfattat att vi har flyttat.

Och det möjligt att personen fortfarande fast `hen´ har tydliga problem med forum tydligen.
Att hen pga någon koppling/intresse till just Leksand.
Ändå av nyfikenhet kan tänkas teoretiskt nu läsa här.

Och till skillnad från det förra forumet där personen kanske inte hade möjlighet att i ord säga vad personen tyckte och tänkte.
Har personen all möjlighet i världen att regga sig och göra sin röst hörd här.
Jag vill ju gärna försöka locka fram `hen´ då…
Personen har ändå på sitt vis lyckats med en `fjäder i hatten´ i hens värld antagligen och vill personen bli upphöjd till känd martyr. Borde `hen´ kunna vilja kliva in på scenen och möta förhörsledaren och journalist-flocken i några frågor bara… För jag vill verkligen förstå hur det gick till så vi får vissa saker bekräftat , du kanske är någons kompis kompis som har hört något. I min värld så vet verkligen någon vad som hände.

Jag märker att journalisterna frågar om `hen´ skall kölhalas och straffas med att gå på plankan inför öppen ridå här inne och rent av brännas likt en häxa på bål.
Men svaret är ändå nej, det känns som historia och är preskriberat nu mera.
Vi har fått ett nytt fungerande forum nu.
Men det klart som fasen att man stör sig när man blir dräpt , det finns en osynlig tagg.
Men när det kommer till nu att `sanningen´ skall komma fram så kommer jag blunda för det begångna brottet i sig. Jag kan tycka att sanningen känns faktiskt viktigare att den kommer fram bara. För det stör mig nu mer….jag får inte ro i min grav så att säga.
Jag vill ha frid och ett avslut nu på den historien.

Ser att `murvlarna ´ antyder om det här blir en lika lång utredning som Palme-mordet.
Men nej , givetvis inte , jag sätter som mål och deadline för utredningen **Julafton år 2024**.
Finns det inget svar på gåtan senast under julafton 2024… Då läggs utredningen ner för gott.
Mer resurser och tid än så kan vi inte avsätta.

Jag väljer dock nu att vidga utredningen lite….

Sen tidigare….
Körde vi på 19 namn….

—————-

De gamla användare med flest postade antal inlägg inne här nu:

——-
Gösen 629 (+ 15sept)
Sniper 613 (+ ca 8sept)
Klas 473 ****Överlevare!!!***
Mats_ume 382 ***Överlevare!!!***
Stjärnan 340 (+ 15sept)
Wiborg 206 (Auto hade , smittad 15sept, levde några dagar till)
SteveY 200 ***Överlevare!!!***
Ludde 190 ***Överlevare!!!****
CMB 175 (+ 15sept)
bjernagris 138 (Auto hade , smittad 15sept , levde några dagar till)
Fjodor 130 ***Överlevare*!!!**
————
Catami 117 (?????)
————
Lillgud 106 ( + 15 sept)
Uffe88 66 ***Överlevare!!!***
Bagarn 56 ***Överlevare*!!!**
Ullvi, typ 42 ***Överlevare*!!!**
VonGustaf 39 ***Överlevare!!!***
svepet 37 *** Överlevare!!!***
harfager 34 ***Överlevare!!!****

1. Gösen
2. Sniper
5. Stjärnan
6. Wiborg
9. CMB
10. Bjernagris
13. Lillgud

Nr 6. Wiborg bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig…
Men den löste ut senare…. Pga att han hade automatisk inloggning ikryssad.

Nr 10. Bjernagris bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig. Men den löste ut senare… Pga att hade automatisk inloggning ikryssad.

XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX

Kikar vi dock vidare på gamla användare med flera än 10st inlägg här inne….
Så är det dessa namn nedan som dyker upp som lite aktiva användare….
Det är ändå namn som lite kan dras in när vi kör fast och utredningen vidgas och vi behöver svar.

Det ställer verkligen till det lite för mig att vi inte har tillgång till det gamla forumet längre…
(Hela utredningen tvingades därmed starta mer i offentlighetens ljus pga just att forumet släcktes ner och all bevis gick upp i rök).

Men jag har ändå lite mina gamla noteringar på iakttagelser i mitt block.
För att analysera lite vad som egentligen hände , eftersom de som dog blev lite `tysta offer´ och bara föll ifrån utan att kunna som regel göra sig själva hörda.
Så var det ändå lite där då intressant och spana vilka som kan gått just ödet till mötes.
Och om något avvikande dräpar beteende kunde skönjas i övrigt.

Att vi nu istället fått börja stressa fram utredningen var aldrig min mening då målet var att vänta lite ut något tydligt misstag från `dräparen´ för att kunna lokalisera `hen´.
Jag trodde ju personen skulle röja sig av misstag och att jag skulle då vara smartare och avslöja personen. Genom att hoppas att mina triumfkort kunde få mig att se vem som var `dräparen´.

Nu blev det istället så att jag tvingades göra `första draget´ och ta in den i min granskning som var uppenbart tydligast misstänkt gärningsman men som sen kunde avfärdas helt från utredningen.
Därmed skall erkännas att jag sitter i en riktigt dålig sits när jag brände mitt huvudspår.
Jag känner verkligen att utredningen har kört fast och det bådar inte gott för att få fram några svar.

Men jag ger mig inte riktigt än….

För i min värld är `masken-teorin´ som då bara provade några få enstaka användares lösenord…

Eller att den `masken-teorin´ för att kännas trovärdig måste nästan vart inställd med Tim-inställd träff typ då den slog till….
Eftersom enbart slog ut några få under några timmar den 15sept.
För det fanns nämligen användare som var inloggade både den. 14sept och 15 sept….
Och skrev i matchtråden både under och efter matchen och dagen efter….
Och de drabbades inte.

Teorin om auto-inloggning….att det var dom som överlevde.
Har också slagits hål på….
90-95% av användarna använde inte ens det…..
Och vi har 2st bekräftade dödsfall även i just den kategorin…
Medans flera som loggade in på vanligtvis överlevde tex.
Vilket betyder att dom aldrig utsattes.

Det var alltså premiärmatchen 14sept och sen dagen efter 15sept….
Inloggningarna och nyfikenheten på,forumet var större än under normala dagar….
Ändå drabbades bara några få av detta….. (Och de som träffades dog just då den 15sept , medans de med auto fick en fördröjd dödsdom)

Eller denna kring `uppdaterings teorin´ om att vissa med många inloggningar/inlägg skulle till slut ha slagits ut. För att forumet inte längre uppdaterats på en evighet.
Den agerade dock inte efter det heller , även om den tyckes gilla sluka dom då med.
Men som sagt tex Klas borde vart `stenad´ direkt då….som en av kandidaterna.

Det är för mycket som inte stämmer…
Det är ingen supersmart mask utsänd av Putin som ens skulle agerat så här utstuderat mot ett gammalt övergivet forum…. (Enda chansen är att Masken slog under några timmar just den 15sept…. Då bevisligen Gösen,Lillgud,Bjernagris,Wiborg hade sina 4st inlägg inom några timmar)

Här jagar vi då exakta klockslags intervall som de kan inträffat mellan….
Låt säga att `Masken kom på besök tex 01:00´ den 15sept….
Och den stannande och lämnade sen 12timmar senare…. 13:00 den 15sept…..
(Det är en kort intervall som den inställd då på att slå till på….. Men i just detta intervall fanns inlägg alltså med Gösen , Wiborg , Lillgud , Bjernagris) Och samtliga dog sen….
Här är den mest kritiska intervallen alltså för en mask.

Frågan är OM ****Stjärnan*** kan minnas när han dribblade då i kontroll panelen , vilken tid på dygnet kan det ha varit ?) För allafall framåt kring 14:00 allafall då fanns då definitivt redan Luddes och Uffes inlägg tex postade. De kan kommit tidigare med…likaväl 11-14. Och de berördes inte.

Vill minnas att Stellan inlägg kan ramlat in mellan kanske 19.00-21:00 på kvällen.
Så du måste upptäckt det själv lite innan….. Kan du minnas ett klockslag när du kan loggat in???
Kring lunchen eller var det tex hemifrån efter jobbtid.
Försök minns….. Det kan vara en viktig pusselbit/ledtråd….
Det här kan ha stor betydelse…. (Om det nu var en tidsinställd mask på besök)

Vet du svarade CMB att du egentligen inte mindes dagar och så bara att du märkte att du inte kunde logga in.
Men om du tänker är du en rutin människa med vissa vanor eller ett jobb tex som gör att du omöjligt kan ha loggat in under vissa tider.
Så hör det till vanligheterna….att du CMB skulle logga in en torsdag kväll efter midnatt som alltså övergått till fredag 15sept…. Eller passar det i dina morgon och jobbrutiner…..
Att du skulle kunna logga in under en fredag… Och att du då kan göra det före tex lunchen en fredag… Eller känns det som en omöjlig tid som du kan ha besökt forumet på ?
För du drabbades bevisligen med.
Så ska vi lyckas få in stjärnan och cmb in i den tidsinställda masken….
Då måste båda in i intervallet här…..

En annan intressant följdfråga….
Skulle du CMB ens bemöda dig att logga in….om du inte hade tänkt att skriva något.
Låt säga att du bara läste då en snabbis när du besökte ,men bevisligen aldrig ju skrev något.
För det är på sin höjd vad du skulle kunna mäktat med om du besökte forumet en ovanlig tid för dig tex.

Övriga namn som jag yrade om inledningsvis….9st.
Som även nu kommer att då dras in i utredningen är då dessa……
Så 19+9namn = Så vi vidgar vyerna så att 28st namn nu figurerar kring utredningen.

Alla har sina egna pusselbitar/minnen.
Jag tror ändå bitarna kan komma på plats….så att pusslet löses.
Jag vill allafall tro att det går att lösa och hitta en hållbar förklaring.

Det svåraste blir dock att sen förklara och få in Sniper i hela pusslet med….
Hur kan en användare slockna drygt 1vecka innan premiärmatchen….
Och alltså 1vecka innan övriga kan drabbats av `masken´.
Det är där alla tvivel på denna super-masks agerande sen kommer tillbaka….
Det bortfallet kommer alltid skilja från de övrigas…..
Det går inte att blunda för…. Och det gör att frågetecknen fortfarande är så många…..

bokmal 29
syd b. 27
Lifstarsll 25
Jjax 22
Einar Berg 19
Leksing i vargaland 18
Lampa 18
bender 18
Eastis 13

——————————————-

Offer/Vittnen som inkallas igen….
Till följdfrågor……

Är alltså då:
Stjärnan och CMB

Jag känner ju att Stjärnan kan nästan komma med ett genombrott i utredningen kanske…
Men Stjärnan kanske jobbar hemifrån ibland så att han har svårt och veta vilken tid på dygnet det inträffade…. Även att var just en fredag….Stjärnan kan gått hem tidigare vid lunch redan. Det kan försvåra att minnas exakt tid.
Men du borde kunna minnas hur lång tid från det du skrev till Stellan tills att hans inlägg dök upp sen upp på forumet…. Gick det lång tid från det du lekte dig ur forumet…tills du inte kunde logga in igen. Eller kan du rent av redan dygnet innan….på matchdagen lekt i forumet med kontrollpanelen. Och att du sen dagen efter märkte , oj nu kan jag inte längre logga in.
Nu kontaktar jag Stellan… Så att du egentligen kontaktade han dagen efter du fipplade med kontrollpanelen.

En annan detalj som lite kan spöka med just klockslagen nu på inlägg….
Är att klockan med postade inlägg visade väll även typ 1timme fel på forumet.
Klockan var inte Stockholmstid nå , alternativt att den gick fel i perioder då inte uppdaterade mellan sommar/vinter. Men känslan var att den fasen konstant alltid gick fel…..oavsett tid på året. Lyckades den visa fel tid på postade inlägg.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

Sweet Jesus....

Som utnämnd representant för tredje statsmakten ska jag försöka mig på lite skjutjärnsjournalistik och ställa några följdfrågor. (Det är inte alltid helt lätt att följa i dina resonemang Lillgud).

Om jag förstår dig rätt har du två huvudhypoteser:
1. En gärningsman som inte varit reggad på gamla forumet fällde en serie användare för att på så sätt få till ett nytt forum där hen kan bli en aktiv medlem.
2. En gärningsman som var aktiv på gamla forumet och som också är aktiv på leksandsfärjan.

Kan du utveckla motivbilden lite mer gällande dessa alternativ? Hur har t.ex. GM i spår 1 kunnat förutse att ett nytt forum skulle startas av gamla användare? Och vad skulle vara motivet i spår 2? Om hen ville fälla gamla forumet så sitter ju vederbörande bara åter i samma sits nu fast på ny plattform?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Du tappar mig så många gånger på din funny mushroom road att jag får hjärnskakning.

Är det Masken som återvänt och vad i hela friden har antal inlägg (på detta forum?) Med något att göra.

Underhållande. Absolut!
Begripligt. 1 av 5.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Wittgenstein skrev: mån 18 dec 2023, 13:22
Som utnämnd representant för tredje statsmakten ska jag försöka mig på lite skjutjärnsjournalistik och ställa några följdfrågor. (Det är inte alltid helt lätt att följa i dina resonemang Lillgud).

Om jag förstår dig rätt har du två huvudhypoteser:
1. En gärningsman som inte varit reggad på gamla forumet fällde en serie användare för att på så sätt få till ett nytt forum där hen kan bli en aktiv medlem.
2. En gärningsman som var aktiv på gamla forumet och som också är aktiv på leksandsfärjan.

Kan du utveckla motivbilden lite mer gällande dessa alternativ? Hur har t.ex. GM i spår 1 kunnat förutse att ett nytt forum skulle startas av gamla användare? Och vad skulle vara motivet i spår 2? Om hen ville fälla gamla forumet så sitter ju vederbörande bara åter i samma sits nu fast på ny plattform?
Fråga 1…
Nej absolut inte så…. Personen hade ju aldrig som sagt kunnat föreställa sig med att garanti ett nytt forum skulle återuppstå för att hen agerade just så. Det där var snarare en `nedmontering och nedstängning´ som ju ägde rum. Jag tror inte personen är särskilt intresserad av att skriva i forum heller. Men samtidigt av någon anledning fanns personen kring forumet och då borde finnas en liten nyfikenhet vart alla sen tog vägen tex eller vad de fortsätter skriva om Leksand el vad nu hen sökte för intresse i forumet. (Är det någon kring svansen av superstars kan de lockas av att vi fortfarande diskuterar kring gamla forumet tex)

**Så personen jag menar kan dock vart bara 1 vanlig läsare på gamla forumet alltså ej en reggad medlem. (Det fanns många sådana med)
Mycket talar för just det och att samma person ej sen heller har reggat sig här.
(Men det är det jag lite menar , störde sig den på något , den kan få framföra sin åsikt här varför den agerade som den gjorde)
Jag tror vi hade vart mycket närmare en lösning om vi hade hen här inne bland oss.
Där i ligger lite min `nuvarande taktik´ med , jag önskar locka fram hen.
Jag vill mest ha en bekräftelse och förklaring på hur vi dog.
Därför hoppas jag att `dräparen´ registrerar sig… Namnet finns tex ledigt…

2. Nej men jag hade verkligen ett spaningsuppslag…. Kring just det.
Men den idén föll ju magplask platt.
Så jag tror absolut inte att det är någon av våra gamla vapendragare nå.
Inget alls som tyder på det.
Utan det här var en person helt utanför boxen och det är det som gör det så svårt och oväntat att förstå vem som gjorde det då och varför…

Men jag är ändå lite optimist…och det är för jag tror det var en mänsklig handling.
Och det är därför jag tror att det förr el senare kanske sipprar fram vad som hände.
Jag tror det fanns folk kring superstars som ogillade Snipers agerande….
(Det klart de pratat om det när de själva kommenterades)
Poff sen var han borta…. Var det verkligen en slumpens mask att han rök…
Hur gick snacket sen… Fan det fungerade….han släcktes….
Sen äh va fasen släck ner Gösen och Lillgud med de simmade med i bakvattnet i vågorna…
Sen hade de sett våra spekulationer om inlägg/inloggningar kring varför Sniper dog…
Så de tänkte det kan bli för uppenbart… Om släcker bara de tre.
Släck ner några till av de som postar mycket så får vi ner aktiviteten och de tror på teorin att forumet håller på att braka ihop som också hade diskuterats pga bristen på uppdateringar. Så kasta tex Stjärnan med många inlägg under tåget med och ta med några fler av de som postar regelbundet. Då kommer forumet självdö och vi kan naturligt fasa ut (plågan - forumet) från vår hemsida.

Kom de tex på över en natt att nu skall vi göra om hela hemsidan.
En hemsida som knappt vart uppdaterad med nyheter under senare år.
Antagligen fanns den planeringen där redan innan forumet och Sniper ens slocknade.
Detta borde kunna vara en ledtråd med… När hörde någon om att hemsidan började planeras att skulle göras om egentligen… Eller kom det som en blixt från klar himmel bara att nu gör vi det…
Forumet hade ju kunnat fasats ut från hemsidan utan att de byggde om hela sidan.
Att de då även bygger om hela hemsidan i den vevan , kan tyda på att kan vart planerat sen en tid tillbaka.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Noterar att superstars.nu numer är flyttad från Binero till ett danskt serverhotell: https://sitereport.netcraft.com/?url=ht ... erstars.nu

Apropå 'dräparen': https://www.devote.se/vintagegodess/dri ... n-31358783
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Superstars forum

Inlägg av SteveY »

Om Lillgud får tag i rätt GM så räknar jag med en ny säsong av Stalker på SVT Play framåt hösten 2024.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Gösen skrev: mån 18 dec 2023, 13:23 Du tappar mig så många gånger på din funny mushroom road att jag får hjärnskakning.

Är det Masken som återvänt och vad i hela friden har antal inlägg (på detta forum?) Med något att göra.

Underhållande. Absolut!
Begripligt. 1 av 5.
Att jag fokuserar på de med mest inlägg här inne…
I kombination med att just dessa namnen då fanns på gamla forumet.

(Vi kan ju inte längre ta fram statistik från gamla forumet på antal postade inlägg osv)
Men det lätt att föreställa sig att de som var aktivast där och tex postade mycket.
Även är de namn som sticker iväg lite här inne i statistiken…
Vill bara visa sambandet med vilka som sen släcktes ner där.

Och det är det jag lite velat visat….
Jag tycker det är uppenbart…. Att namnen känns lite utstuderat utvalda….
Det är såna som postar mycket och är aktiva som har drabbats….

Visst chansen för dom ökade såklart med att träffas av `hotet´ även om det nu var en mask som slog till under några timmar tex en dag.
Men samtidigt många andra besökte forumet….och oddsen att ingen annan skulle drabbas som ändå fanns där. Det känns lite väldigt långsökt konstigt….
Vi borde haft betydligt fler bekräftade dödsoffer då….om det verkligen var ett elakartat virus.
Då skulle viruset slagit mycket hårdare….likaså om hade med uppdatering av gammal programvara då skulle alla ha drabbats.
Nu är det mer som att någon checkat av och sänkt de mest aktiva utstuderat….för att släcka forumet.
(Någon blev som någon skrev… Bokstavligen trött på det till slut och ville då stänga ner det)

En sån som mats_ume loggade tex in regelbundet under dessa dagar efter haveriet helt oberörd av situationen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Om det inte är en bot så tror jag på 37-åringen.
Självutnämnd LIF-försvarare och fylld av aggressioner mot de supportrar som vågar vara kritiska (framför allt mot spelet och spelare).
Masugnen-troll och osynlig hangaround.
Har haft klassisk hackerbild på sociala media: huva över huvudet och skuggat ansikte.
Tror att han är anonym och osynlig, men jag vet inte bara var han bor utan har också foto på bostaden.
Parkerad vid förstukvisten står fordonet han kör. Det är inte en bil.

Men som sagt: Mest tror jag på en bot.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: mån 18 dec 2023, 17:27 Om det inte är en bot så tror jag på 37-åringen.
Självutnämnd LIF-försvarare och fylld av aggressioner mot de supportrar som vågar vara kritiska (framför allt mot spelet och spelare).
Masugnen-troll och osynlig hangaround.
Har haft klassisk hackerbild på sociala media: huva över huvudet och skuggat ansikte.
Tror att han är anonym och osynlig, men jag vet inte bara var han bor utan har också foto på bostaden.
Parkerad vid förstukvisten står fordonet han kör. Det är inte en bil.

Men som sagt: Mest tror jag på en bot.
Det där väcker en del frågor.
Dräparn som Mats_umes drink är uppkallad efter var väl 38 vid tidpunkten för Palme-mordet.

Och vilket fordon står utanför hans port? Snöskoter, mopedbil, permobil?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 18 dec 2023, 18:22
Sniper skrev: mån 18 dec 2023, 17:27 Om det inte är en bot så tror jag på 37-åringen.
Självutnämnd LIF-försvarare och fylld av aggressioner mot de supportrar som vågar vara kritiska (framför allt mot spelet och spelare).
Masugnen-troll och osynlig hangaround.
Har haft klassisk hackerbild på sociala media: huva över huvudet och skuggat ansikte.
Tror att han är anonym och osynlig, men jag vet inte bara var han bor utan har också foto på bostaden.
Parkerad vid förstukvisten står fordonet han kör. Det är inte en bil.

Men som sagt: Mest tror jag på en bot.
Det där väcker en del frågor.
Dräparn som Mats_umes drink är uppkallad efter var väl 38 vid tidpunkten för Palme-mordet.

Och vilket fordon står utanför hans port? Snöskoter, mopedbil, permobil?
Även om gåtan aldrig får en lösning vill jag att Nickdräparen blir en mytisk gestalt likt Bajsmannen https://sv.wikipedia.org/wiki/Bajsmannen

Hur som helst - här är mejlet jag skickade till Wibbe:
Hej Nicklas. Kan du säga att du fick mejl från mig, posta ett inlägg och hälsa följande (förslagsvis i citatfält):

Logga in kan jag i alla fall inte. Systemet säger att jag "överskridit antalet tillåtna inloggningsförsök" och måste ange en verifieringskod som ska finnas i en bild nedan. Men det finns ingen bild. Den har fallit samman.

Tidigare har jag löst samma problem med att klicka på "Jag har glömt mitt lösenord" och så har ett nytt skickats och jag kommit in den vägen. Inte nu. Systemet säger att lösenord skickas till min mejladress men inget kommer (ej heller till skräppost).

Jag har t.o.m lagt till Run Javascript i Chrome efter Wibbes instruktioner på första sidan i Ändrade mått-tråden för att se om verifieringskoden blir synlig. Det blir den inte. Däremot är felmeddelandet upptill väck efter 27 månader. Dock en klen tröst när man inte kan logga in.
Först hade jag med en uppmaning till forummedlemmarna: kryssa i rutan och var ständigt inloggad! Men jag insåg faran i att tala explicit om problematiken (kunde utnyttjas av en verklig nickdräpare eller copycat) så jag lät det vara underförstått.
Senast redigerad av Sniper den mån 18 dec 2023, 18:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Det här börjar bli både lustigt och olustigt.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Ska tänka igenom noggrant. Men tills vidare vågar jag nästan lova att när ”Stellans” inlägg blev synligt så hade jag varit bortkopplad nåt dygn redan, eller åtminstone en natt.

Jag surfar som regel in på forumet några ggr per dag på jobbet om det inte är ofattbart mycket att stå i, vilket det iofs har varit sedan i juli, men tror nog jag besökte sidan ett par ggr per arbetsdag ändå. Särskilt inför premiären och däromkring. Sen är vanan att jag gör det hemifrån på kvällen.

Jag vet att jag dröjde en stund, förmodligen över natten med att kontakta ”Stellan” eftersom jag ville testa om inloggningen fungerade på en annan device.
Känslan är att jag upptäckte utkastningen hemma, då mest troligt på mobilen, och då mest troligt på kvällen dagen innan ”Stellans” inlägg blev synligt, och att jag då ville testa logga in på en dator, vilket borde betyda på arbetet.

Men det som ställer till den teorin är att jag skulle nog inte ge mig in i kontrollpanelen på en skärm. Det borde jag verkligen ha gjort via en dator. I såfall mest troligt på arbetstid dagen innan.
Jag har visserligen en laptop hemma som jag mestadels använder för att se matcherna.
Om Stellans upplysning kom fram den 15:e och det var matchdag den 14e så är det möjligt att jag blev utkastad på kvällen efter matchen.

Det kan finnas bevis för var jag befann mig under dödstillfället. Jag minns att när jag sedan försökte logga in igen och jag markerade övre fältet (användarnamn) så dök det upp två val. Det ena var Stjärnan. Det andra var min emailadress som jag en gång för längesen av misstag försökte logga in med. Jag minns det eftersom jag fick nån bisarr tanke att kanske funkar den adressen som inlogg, vilket naturligtvis inte var fallet.
Om det går att surfa till inloggsidan fortfarande så kan jag i morgon kolla den datorn, samt även min laptop. Frugan har den i sälen till i morgon så kommer inte närmare än så ikväll.
Fast om nu Superstarsforumet är nedlagt kanske man inte kommer fram till den sidan heller?

Men låt mig klura lite mer på det. Borde kunna minnas var jag befann mig.

Men det jag nästan kan garantera är att jag blev utslängd minst dagen innan ni läste om det. Kan ha varit fler dagar också. Vill tro att det gick flera dagar efter att Sniper försvann, när nu det var? Även ett par dagar efter att wibbe konstaterade det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!