Superstars forum

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Uppskattar ditt inlägg och vittnesmål Ställbergarn.
Det bra att det även lyfts och kommer fram att många (merparten) som sagt inte berördes överhuvudtaget av det som inträffade.
Vet jag hade dig noterad som `överlevare´ på listan här inne med.

—————

I brist på att några vittnen inte gjort sig till känna….
Som blivit kallade……

Fortsätter jag dock lite med `dagens spanings uppslag´.

—————

Om man är en av de som loggar in mest på forumet under avslutningen….
Varför följer man då inte med till det nya forumet ?

—————

Kan tex gamlens ha loggat in sig med ett nytt namn här inne.
(Ingen skulle märka skillnad då han ju hängde ute i periferin)
Men jag tror verkligen inte att man byter namn nå.
Och det märkliga var att forumet för han ändå var mer intressant där än här i sånt fall.
Även efter öppnandet här , och han blev hellre själv kvar där som en vålnad.
Hans beteende förbryllar verkligen en utredare….

—————

Men nu börjar jag även att tänka på Beppe med….
(Avvikande beteende här med , varför ?)
Jag kan ha missat något här…
Men jag noterat att vissa här har ju `pikat lite syrligt mot han ´ så här i efterhand inne i detta forum.
Men jag har då aldrig uppfattat någon direkt uppenbart tydlig konflikt från hans sida med några.

Men varför valde han tex att inte kliva över bryggan till det nya fartyget då ???
Ingen förstod ju riktigt det heller. (Han kunde åtminstone ha lämnat en _kommentar_ på det gamla forumet då folk ju undrade när han levde kvar i någon extra matchtråd nästan själv , men han svarade inte ens när någon uppmanade honom el på tilltal om det)

Var han bara allmänt trött på forumet….och hade redan bestämt sig för att han skulle sluta skriva i forumet. Det som talar emot det är att han ju var en av de sista som försökte hålla matchtrådar lite levande på forumet , när folk började röra på sig i vevan med flytten , men han kändes lite obrydd över situationen han fortsatte livet som vanligt lite där inne även om väggarna rasade runt om kring honom.
Men om han nu var bevisligen aktiv in i det sista och gillade forumet , varför stegade han bara inte ombord här sen. Det är en liten gåta med…

Sen om vi vänder lite på det då… Om Beppe egentligen innerst inne var lack och trött på forumet och kände att han fått någon gliring där med då… Och han ville sen bokstavligen visa hur en riktig tackling skall delas ut med en rejäl smäll som skulle ge eko i sargen. Men han höll skenet uppe på det gamla forumet som om allt var normalt.
Men i hans värld visste han att han snart skall lämna forumet för gott….för han visste han tröttnat och var less på allt med forumet. Och att han även tröttnat på tex flertalet skribenter med och kände för att stänga ner forumet mer el mindre…så det här var enligt planen han tar dom med sig i sitt egna planerade bortfall. Hans forum era var ändå över så konsekvenserna av hans handlingar skulle inte röra honom i ryggen ändå.

—————-

Men nu känns det verkligen som det är hög tid och dax för Beppe att slipa skridskorna och kliva in på isen igen…säsongen pågår än.

….Välkommen tillbaka Beppe….

——————
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Beppe har varit med på detta forum sedan 20e september. Med nytt namn för fjärde gången.

Varför han inte svarar på frågor beror nog mer på att han inte läser vad andra skriver. Märks tydligt då han brukar lägga ut något som någon annan redan postat samma dag.

Du får steppa upp lite. Detektiven 😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: ons 20 dec 2023, 09:44 Beppe har varit med på detta forum sedan 20e september. Med nytt namn för fjärde gången.

Varför han inte svarar på frågor beror nog mer på att han inte läser vad andra skriver. Märks tydligt då han brukar lägga ut något som någon annan redan postat samma dag.

Du får steppa upp lite. Detektiven 😉
Eller 21a sept? skulle jag gissa på isf.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 20 dec 2023, 10:47
Gösen skrev: ons 20 dec 2023, 09:44 Beppe har varit med på detta forum sedan 20e september. Med nytt namn för fjärde gången.

Varför han inte svarar på frågor beror nog mer på att han inte läser vad andra skriver. Märks tydligt då han brukar lägga ut något som någon annan redan postat samma dag.

Du får steppa upp lite. Detektiven 😉
Eller 21a sept? skulle jag gissa på isf.
Nej.
Det var min första tanke också.
Men inget undgår Sniper och när han la fram det i Crawlar tråden så blev det solklart.

Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 20:40 Vi börjar inte bara bli crawlade - vi börjar också bli gamla.
Någon fanns mitt ibland oss hela tiden search.php?author_id=105&sr=posts
Välkommen i efterskott!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Gösen skrev: ons 20 dec 2023, 09:44 Beppe har varit med på detta forum sedan 20e september. Med nytt namn för fjärde gången.

Varför han inte svarar på frågor beror nog mer på att han inte läser vad andra skriver. Märks tydligt då han brukar lägga ut något som någon annan redan postat samma dag.

Du får steppa upp lite. Detektiven 😉
Ok tack…
Då kan man kasta det uppslaget rakt ner i papperskorgen….
En trovärdig förklaring har inkommit om Beppe.
Så Beppe behöver inte inställa sig på något förhör.
Dina turer har retts ut.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: ons 20 dec 2023, 10:52
Stjärnan skrev: ons 20 dec 2023, 10:47
Gösen skrev: ons 20 dec 2023, 09:44 Beppe har varit med på detta forum sedan 20e september. Med nytt namn för fjärde gången.

Varför han inte svarar på frågor beror nog mer på att han inte läser vad andra skriver. Märks tydligt då han brukar lägga ut något som någon annan redan postat samma dag.

Du får steppa upp lite. Detektiven 😉
Eller 21a sept? skulle jag gissa på isf.
Nej.
Det var min första tanke också.
Men inget undgår Sniper och när han la fram det i Crawlar tråden så blev det solklart.

Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 20:40 Vi börjar inte bara bli crawlade - vi börjar också bli gamla.
Någon fanns mitt ibland oss hela tiden search.php?author_id=105&sr=posts
Välkommen i efterskott!
Haha, ja den går inte att svära sig fri från. Ändå ovanligt frekventa inlägg.. Men Mange var en medlem i gamla forumet tidigare, typ då när vi gick upp kanske 2012, när skoterraggarna sjöng en låt på skotern i nån stugby i Dalarna inför en kvalseriematch, tror det var mot Västerås... I alla fall var Mange aktiv i forumet den tiden. Var det Grimbsby även det alltså?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Mange på förra forumet är inte Mange på detta forum. Mange på detta forum är Grimsby/Heybaberiba/Beppe på förra forumet.

En intressant observation är ju att Grimsbabereppe hade erfarenhet av att bli utelåst med flera konton från förra forumet. Det var väl därför hen skapade nya konton där?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 20 dec 2023, 12:59
Gösen skrev: ons 20 dec 2023, 10:52
Stjärnan skrev: ons 20 dec 2023, 10:47

Eller 21a sept? skulle jag gissa på isf.
Nej.
Det var min första tanke också.
Men inget undgår Sniper och när han la fram det i Crawlar tråden så blev det solklart.

Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 20:40 Vi börjar inte bara bli crawlade - vi börjar också bli gamla.
Någon fanns mitt ibland oss hela tiden search.php?author_id=105&sr=posts
Välkommen i efterskott!
Haha, ja den går inte att svära sig fri från. Ändå ovanligt frekventa inlägg.. Men Mange var en medlem i gamla forumet tidigare, typ då när vi gick upp kanske 2012, när skoterraggarna sjöng en låt på skotern i nån stugby i Dalarna inför en kvalseriematch, tror det var mot Västerås... I alla fall var Mange aktiv i forumet den tiden. Var det Grimbsby även det alltså?
Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 21:13
Gösen skrev: sön 22 okt 2023, 20:46
Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 20:40 Vi börjar inte bara bli crawlade - vi börjar också bli gamla.
Någon fanns mitt ibland oss hela tiden search.php?author_id=105&sr=posts
Välkommen i efterskott!
Även där var jag som du frågade.
Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 21:13 Det var därför jag inte såg - att jag trodde det var Superstars-Mange.
Men nu föll polletten ner.
Säker? 99,1% Alltså lite säkrare än LIF News angående Lebda och Anttila https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalar ... ll-leksand
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: ons 20 dec 2023, 13:16 Mange på förra forumet är inte Mange på detta forum. Mange på detta forum är Grimsby/Heybaberiba/Beppe på förra forumet.

En intressant observation är ju att Grimsbabereppe hade erfarenhet av att bli utelåst med flera konton från förra forumet. Det var väl därför hen skapade nya konton där?
Kanske. En av gångerna, i bytet från Grimsby till Heybaberiba blev han frustrerad och ilsken över något svar i forumet att han med dunder och brak skrev att nu lämnar han forumet! Dagarna efter kom Heybaberiba in och det var Sniper även då som upptäckte det. Tror det var stavningen av Växjö lökers som avslöjade honom den gången.
I alla fall så var det bytet nog självförvållat, eftersom han försökte ducka det till en början.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Vad som fick polletten att trilla ner nu vid senaste tillfället har dock inte redovisats öppet. Och det tänker jag heller inte göra.

"It's in the vault"
- George Costanza -
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Superstars forum

Inlägg av Fjodor »

Oj, jäklar här var det en tråd som det verkligen skrivits i. Som att läsa en konspirationsdeckare där det i princip är omöjligt att hänga med i alla svängar. För egen del loggade jag in på det gamla forumet de inte allt för många gånger jag skrev något. Lika ofta skrev jag något, men raderade det utan att publicera pga. att jag besinnade mig.

Men för att skriva något kopplat till trådens narrativ (tror jag). Loggade in om jag tänkte skriva något i gamla forumet, läste jag enbart var jag inte inloggad. Hade aldrig problem att logga in.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Lifstarsll »

Min historia började i slutet av augusti 2021, då råkade jag skriva fel lösen, tappade inloggning och hörde av mig till Superstars om hjälp...
16/11-21 fick jag efter ett par meningslösa konversationer svar från administrationen:
Okej, vi ska sätta någon på att se över forumet och se om vi kan lösa problemen.

Orkade inte besvära dem mer men oktober 2022 ställde jag samma fråga igen och fick svaret 10/11:
på onsdag ska styrelsen ta beslut om forumets vara eller icke vara. Vi kommer inte själva åt det just nu heller vilket gör att vi inte kan verifiera nya eller administrera det. Innan vi grottar nar oss mer i det så måste vi se om det är något vi ska göra och fortsätta med.

Fanns lite "rolig" läsning från den här tiden då man var ganska undrande hur det stod till på forumet. Ändrade mått tråden skrevs en del som jag var bra sugen att svara på men det är ju svårt när man inte kan logga in.

Sista kontakten med Superstars var via Niva men som ni alla vet dog ju forumet ut ganska tyst och stilla... Har inte ens bemödat mig att läsa där sedan färjan kom igång.

Heder till er som är initiativtagare!
God jul till er alla!
(Ja ja, lite tidigt men nu börjar julstöket...)
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

Intressant Lifstarsll.

Hur kan man ens ifrågasätta forumet? Övergår mitt förstånd.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: tor 21 dec 2023, 19:54 Intressant Lifstarsll.

Hur kan man ens ifrågasätta forumet? Övergår mitt förstånd.
Ingen av de styrande var väl aktiva på forumet, och de har väl andra kanaler för att kommunicera med sin målgrupp och varandra.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Superstars forum

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: tor 21 dec 2023, 20:10
Stjärnan skrev: tor 21 dec 2023, 19:54 Intressant Lifstarsll.

Hur kan man ens ifrågasätta forumet? Övergår mitt förstånd.
Ingen av de styrande var väl aktiva på forumet, och de har väl andra kanaler för att kommunicera med sin målgrupp och varandra.
Mmm. Dalastarken var ju aktiv hyfsat men försvann mer och mer efter att ha "tvingats" kicka ur Diaz. Sista inlägget från Emil var väl " Jag arbetar på det" på frågan om spindelväven i forumet. Sen... inte ett knyst, väl?

Så det var nog så. De hade andra kanaler i insta, fb, etc.. kanske. Men ändå svårt att förstå att bara skita i allt när det ändå skrevs en hel del där, dessutom väldigt städat och respekterat med en stor portion humor emellanåt.

Nåja, mycket bra att det fortsätter här nu.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!