2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 1-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 28 dec 2023, 12:04
Oavsett utgång i kväll vill jag att någon annan startar nästa matchtråd. Jag har redan sagt vad jag vill säga om lördagsmatchen. Same procedure as last year: Sniper pratar upp nyårsmatchen.
Det är väl det där med tålamod det brukar falla på varje gång du vill att någon annan ska starta en matchtråd. Vi andra har typ 4 minuter på oss efter matchslut att hinna formulera något innan du får panik och startar upp den. 😅 :YMHUG:

Lugna dig lite så pushar vi fram någon till kanten och ger en sista knuff strax efter matchens slut ikväll.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 13:10
Sniper skrev: tor 28 dec 2023, 12:04
Oavsett utgång i kväll vill jag att någon annan startar nästa matchtråd. Jag har redan sagt vad jag vill säga om lördagsmatchen. Same procedure as last year: Sniper pratar upp nyårsmatchen.
Det är väl det där med tålamod det brukar falla på varje gång du vill att någon annan ska starta en matchtråd. Vi andra har typ 4 minuter på oss efter matchslut att hinna formulera något innan du får panik och startar upp den. 😅 :YMHUG:

Lugna dig lite så pushar vi fram någon till kanten och ger en sista knuff strax efter matchens slut ikväll.
Också jag känner piskan. Stavas Mats_ume. Hans tålamod är kortare än sträckan Malmö Airport-Malmö Arena. Levererar man inte snabbt kommer en knastertorr trådstart från honom. Förr var han orolig för avsteg från Unix Timestamp och startade ny matchtråd redan innan pågående match var slut. Numera har oron dämpats. Han är bara otålig.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Märkligt att Annandagsrubriken passerade nålsögat. Men kanske tradition vägde mer än Unix.

Gissar att hans största drivkraft att få till ett nytt forum mestadels baseras på att ha makten att styra rubriksättningen :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Är rädd varje gång elvenes är på isen att någon snekukad dåre i en 4 line proppar skiten ur han och han blir skadad.
Min mor hade några gamla glasfåglar till julgranen dom där låg i en låda med hyveldpån inlindade i papper och lådan låg i bubbelplast. Ungefär så vill jag att elvenes förvaras mellan matcherna :d
Och sen vill jag veta vad vejdemo gjort på ledigheten? Finns det inte någon klausul om att du inte får utsättas för något på fritiden som påverkar ditt arbete på isen?
Nåja nu ger vi miffona en match om poängen och är pucken och stolparna på vår sida vinner vi matchen.
Men pp. Jag kommer här med en liten plan. Vi kastar in lillchalle framför mål och bara vara ivägen men jag tror att ihop med elvenes och co skulle hans aviga allsvenska spel framför målet skulle kunna fungera eller han och lang skulle kunna vara en bra del av ett pp lillchalle gillar ju att åka runt som en yr skit och om du har två som åker varav en är en iller så borde vi kunna skapa yta
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Bild
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 14:27 Märkligt att Annandagsrubriken passerade nålsögat. Men kanske tradition vägde mer än Unix.

Gissar att hans största drivkraft att få till ett nytt forum mestadels baseras på att ha makten att styra rubriksättningen :mrgreen:
Snart överlämnar vi det där åt AI.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: tor 28 dec 2023, 17:32
Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 14:27 Märkligt att Annandagsrubriken passerade nålsögat. Men kanske tradition vägde mer än Unix.

Gissar att hans största drivkraft att få till ett nytt forum mestadels baseras på att ha makten att styra rubriksättningen :mrgreen:
Snart överlämnar vi det där åt AI.
Perfekt. Då behöver ingen någonsin skriva något igen.

Med Sniper som ordförande startar vi en brevklubb och skickar handskrivna pm med brevduvor istället. För PostNord som redan nu fungerar som det gör ska väl också ha en AI som VD framöver.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 17:52
Mats_ume skrev: tor 28 dec 2023, 17:32
Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 14:27 Märkligt att Annandagsrubriken passerade nålsögat. Men kanske tradition vägde mer än Unix.

Gissar att hans största drivkraft att få till ett nytt forum mestadels baseras på att ha makten att styra rubriksättningen :mrgreen:
Snart överlämnar vi det där åt AI.
Perfekt. Då behöver ingen någonsin skriva något igen.

Med Sniper som ordförande startar vi en brevklubb och skickar handskrivna pm med brevduvor istället. För PostNord som redan nu fungerar som det gör ska väl också ha en AI som VD framöver.
Då får vi tid till att besöka Stjärnans nyårsfest och smaka på löjrommen också. Om möjligt ännu godare än gös.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Mats_ume skrev: tor 28 dec 2023, 17:54
Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 17:52
Mats_ume skrev: tor 28 dec 2023, 17:32

Snart överlämnar vi det där åt AI.
Perfekt. Då behöver ingen någonsin skriva något igen.

Med Sniper som ordförande startar vi en brevklubb och skickar handskrivna pm med brevduvor istället. För PostNord som redan nu fungerar som det gör ska väl också ha en AI som VD framöver.
Då får vi tid till att besöka Stjärnans nyårsfest och smaka på löjrommen också. Om möjligt ännu godare än gös.
Ja det vore trevligt. Är nu i Sälen och förbereder årets nyårsfest som kommer bli typ lika tam som alla andra år de senaste 15, men ändå. Löjrommen är med men kommer nog inte användas denna gång.

Får se hur det blir med att följa matchen ikväll. Blir nog restaurangmat ikväll som krockar efter att medtagna kycklingen var skämd. Får hoppas på fortsatt succe' för laget.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Höga berg och djupa dalar i Star valley.
Antingen skämd kyckling eller Kalix löjrom.

Själv äter jag bröd. Bookmaker toast utan att satsa en endaste krona på matchen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Det finns faktiskt redan en video på YouTube när Gösen är i Fagersta och provar maten där. Tror vi får äta på Casa Stella när vi besöker Fagersta nästa gång!

https://www.youtube.com/watch?v=BjBFHWvu47g
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

De sa att löjromen var slut så allt jag fick var skämd kyckling på Stjärnans krog. Man vill ju inte köpa lammet och grisen i säcken och dra till Sälen. Vem vet hur det egentligen blir med den där finmaten.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Själv har jag testat sådana här alldeles nyss:

Bild
Braxen är fångad i Vänern och Mälaren, men fiskas inte avsiktligt. Den fås som bifångst vid gösfiske och slängs ofta tillbaka i vattnet.
https://www.axfood.se/nyhetsrum/pressme ... -akerbona/
Det där låter ju inget vidare - skit man får på köpet med gösen - men påsen med åtta biffar kostar 66:95 på City Gross. Nu 25 :- på Matdax.

Hur smakade det då? Småtrevligt! Med stuvad spenat och potatis.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Wittgenstein »

https://twitter.com/MrMadhawk/status/17 ... ZP_og&s=19

"Rätt in till Malmö" som Cehlarik skulle sagt det.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-12-28 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Lite olustig känsla att Karlberg tror pp löser sig självt.
Visst kan man köpa resonemanget han drar men eftersom de sa exakt samma sak ifjol utan att det hände nåt… så undrar jag varför de tror annat nu?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!