Gösen skrev: tor 28 dec 2023, 09:18
Fairytale of Sunne?
Vad vi ska fokusera på här är dock inte Sunne utan flygplanet.
Med tanke på att Leksand haft uppehåll inför båda succématcherna mot Linköping och Modo ser Peter Cehlárik nu fram emot lite tätare matchschema.
– Vi har tre matcher den här veckan, nu har vi kvar Malmö och Timrå borta kvar, vilket är den värsta roadtripen enligt mig. Men om vi fortsätter jobba som vi gör och om Vejdemo kanske kan komma tillbaka så… Vi har jättekul just nu, så vi får bygga på det.
Vad är det som gör det till den värsta roadtripen?
– Att flyga rätt in till Malmö. Benen brukar inte vara med från start där, men om vi tar smarta beslut på isen och jobbar tillsammans kommer vi göra succé den här veckan, men det är aldrig lätt.
Vad menar han med "rätt in till Malmö" och varför är det negativt?

21 min (28,6 km) via E65
Hade han/de hellre åkt buss Leksand -> Malmö?
* * *
2021-11-01:
Efter den matchen var det inte så viktigt att behålla serieledningen - åtminstone märktes det inte - eftersom nedgången inleddes.
Hur viktigt är det att behålla fjärdeplatsen, och kanske t.o.m klättra till 3:e? Chansen är god, då Linköping har Örebro borta.
Men då får man inte negga inför match och tala i termer av "värsta roadtripen" och "Benen brukar inte vara med från start där".
Själv tycker jag att det är mycket viktigt att ligga minst 4:a också efter denna omgång. Men det är klart: jag ska inte "flyga rätt in till Malmö". Jag ska på min höjd flyga upp från soffan och hämta en Barebells Salty Chocolate, vilket är matchens vara.