Laget 23/24

Magget
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 12:56

Re: Laget 23/24

Inlägg av Magget »

Hej.
Har inte skrivit här sedan jag gick med men lägger in det jag skrev på SF.
Vill bara lägga till att jag uppskattar att läsa här då det bara är glad stämning och roliga inlägg, inget tjafs.


Vill bara önska alla leksingar ett gott nytt år och god fortsättning.
Är det bara jag som vill ha kvar Challe B. som HC nästa år?

Läste på HVs forum lite och där är frågorna om det var en Lindbom effekt förra året eller en Challe effekt.
Jag gillar hans raka stil och tror han får till en bra stämning i gruppen också.

I vilket fall. Gott nytt och tack LIF för roliga mellandagar och nyårs-afton.

MVH
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Laget 23/24

Inlägg av Catami »

Magget skrev: lör 30 dec 2023, 18:55 Hej.
Har inte skrivit här sedan jag gick med men lägger in det jag skrev på SF.
Vill bara lägga till att jag uppskattar att läsa här då det bara är glad stämning och roliga inlägg, inget tjafs.


Vill bara önska alla leksingar ett gott nytt år och god fortsättning.
Är det bara jag som vill ha kvar Challe B. som HC nästa år?

Läste på HVs forum lite och där är frågorna om det var en Lindbom effekt förra året eller en Challe effekt.
Jag gillar hans raka stil och tror han får till en bra stämning i gruppen också.

I vilket fall. Gott nytt och tack LIF för roliga mellandagar och nyårs-afton.

MVH
Bra inlägg. I min stil. Challes roll i HV förra året är svårt att veta något om men jag tror nog att han står för stor del av harmonin i årets Leksand.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Min ståndpunkt (surprise) är " varför laga något som inte är trasigt" och just nu fungerar det ju rätt bra.

Frågan är väl om Challe vill. Rätt stor omställning att flytta hit mot att ha en övernattningslägenhet som sägs upp någon gång i April.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Laget 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Helt otroligt vad Challe B har växt i mina ögon då han har varit en person som jag har stört mig på i alla år (snacka om att ens förutfattade meningar fått sig en rejäl törn).

Gillar hans raka svar i media och han säger det vi själva tänker men kan också förmedla det till gruppen.

Min önskan 2024 är att vi kan få till en permanent lösning med CB!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Laget 23/24

Inlägg av bjernagris »

Att döma av Berglunds framtoning i media (intervjuer, presskonferenser etc.) verkar han åtminstone trivas rätt bra. Tycker han verkar glad och avslappnad för det mesta. Men det kanske bara är sådan han är som person. Hursomhelst en skaplig kontrast mot Hellkvist som oftast verkade tjurig och grinig i intervjuer under match.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Han är inte bara bordshockeyspelare och langslagsspelare - vid tolvslaget kommer han också kunna siktas i skyn:

Bild
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Sniper skrev: sön 31 dec 2023, 12:24 Han är inte bara bordshockeyspelare och langslagsspelare - vid tolvslaget kommer han också kunna siktas i skyn:

Bild
Håller tummarna att det blir bra väder👍👍
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Framför allt att vi fattat vad som är vinnande för oss i längden. Vi vet vad vi ska göra till 100 procent oh vi spelar samstämmigt. Som att polletten trillat ner för oss alla och det gör det mycket lättare att spela. Vi är ett lag med bra stäm. Där vi har väldigt stora chanser att vinna varje match. Säger lille Karlberg
https://www.leksandsif.se/article/qnmas6h-30ead/view

Jag tyckte aldrig om Björn i båset för jag tyckte han var en energitjuv. Med facit i hand han var det pga ett mående som inte var hans fel. Okej han kanske skulle klivit av tidigare för bådas skull. Jag tror att många konstiga beslut kom sig av att han inte mådde bra.
Men jag tycker att han har lagt en otroligt bra grund och hade Björn varit frisk och orkat ge 100% i båset skulle vi säkert nått hit med han i båset. Så dit jag vill komma i mitt inlägg är att förbannat synd för Björn att inte få skörda frukterna av det spelsystem han har jobbat in.
Så jag provade mejla till lif om att varför inte ha en Björns match där vi samlar in till Parkinsons forskning.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Sundsvalll skrev: sön 31 dec 2023, 14:09 Så jag provade mejla till lif om att varför inte ha en Björns match där vi samlar in till Parkinsons forskning.
Mycket bra idé och initiativ!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: Laget 23/24

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Vill bara önska er ALLA ETT GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA
Vi tar SM-guldet senare i vår
Återtåget har ny avgång, Gävle Centralstation,
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: Laget 23/24

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Sundsvalll skrev: sön 31 dec 2023, 14:09 Framför allt att vi fattat vad som är vinnande för oss i längden. Vi vet vad vi ska göra till 100 procent oh vi spelar samstämmigt. Som att polletten trillat ner för oss alla och det gör det mycket lättare att spela. Vi är ett lag med bra stäm. Där vi har väldigt stora chanser att vinna varje match. Säger lille Karlberg
https://www.leksandsif.se/article/qnmas6h-30ead/view

Jag tyckte aldrig om Björn i båset för jag tyckte han var en energitjuv. Med facit i hand han var det pga ett mående som inte var hans fel. Okej han kanske skulle klivit av tidigare för bådas skull. Jag tror att många konstiga beslut kom sig av att han inte mådde bra.
Men jag tycker att han har lagt en otroligt bra grund och hade Björn varit frisk och orkat ge 100% i båset skulle vi säkert nått hit med han i båset. Så dit jag vill komma i mitt inlägg är att förbannat synd för Björn att inte få skörda frukterna av det spelsystem han har jobbat in.
Så jag provade mejla till lif om att varför inte ha en Björns match där vi samlar in till Parkinsons forskning.
Snart kommer jag, och bli inte för fulla, då kommer Masken med Tasken eller Mats Lusth med en blöt tungkyss
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Sundsvalll skrev: sön 31 dec 2023, 14:09 Framför allt att vi fattat vad som är vinnande för oss i längden. Vi vet vad vi ska göra till 100 procent oh vi spelar samstämmigt. Som att polletten trillat ner för oss alla och det gör det mycket lättare att spela. Vi är ett lag med bra stäm. Där vi har väldigt stora chanser att vinna varje match. Säger lille Karlberg
https://www.leksandsif.se/article/qnmas6h-30ead/view
.
Medans Timrås tränare tyckte att de höll jämna steg med Sveriges bästa lag kör Mackan en Abris.

"båda lagen spelade riktigt dåligt i den andra perioden.
– Och vi var till och med sämre än dom"

Med det önskar jag god natt och på återseende i en snar framtid något annat år.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Laget 23/24

Inlägg av Chris »

Catami skrev: lör 30 dec 2023, 18:10 Nu behöver vi bara tio poäng till så är vi säkra på att slippa kvalserien. Det känns skönt.
..det där resonemanget fångar vad det är att vara leksing. Det innebär också att vi har svårt att vara riktigt dryga - för vi vet ju innerst inne att framgång bara är till låns. Rätt som det är vaknar vi och inser att vi värvat Joe Piskula och Sondre Olden som nyckelspelare till nästa säsong
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 30 dec 2023, 20:13 Min ståndpunkt (surprise) är " varför laga något som inte är trasigt" och just nu fungerar det ju rätt bra.

Frågan är väl om Challe vill. Rätt stor omställning att flytta hit mot att ha en övernattningslägenhet som sägs upp någon gång i April.
Uffe88 skrev: lör 30 dec 2023, 22:11 Helt otroligt vad Challe B har växt i mina ögon då han har varit en person som jag har stört mig på i alla år (snacka om att ens förutfattade meningar fått sig en rejäl törn).

Gillar hans raka svar i media och han säger det vi själva tänker men kan också förmedla det till gruppen.

Min önskan 2024 är att vi kan få till en permanent lösning med CB!
Har han en "out"?
Det nyskrivna kontraktet med "Challe" Berglund gäller över de kommande två säsongerna, till och med 2024/2025.
https://www.leksandsif.se/article/k8daruh-30ead/view
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Se där ja :-B

Challe kom ju faktiskt innan säsongen och inte som en tillfällig vikarie till Björn.

Undrar hur tankegångarna går.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.