2023-09-28 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

2023-09-28 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-2

Inlägg av Mats_ume »

Säsongsinledningen bjuder på ett lojt tempo med matcher enbart torsdag och lördag (varför man sedan i slutspelet ska komprimera schemat in absurdum förstår jag inte, t.ex vansinnet att spela match 3 i playin dagen efter match 2). Nästa match dröjer alltså ända till torsdag nästa vecka, den 28:e. Då har lönen kommit och vi kanske får en högre publiksiffra än mot Rögle. Två raka vinster kan nog också bidra. Kanske även den enda hemmamatchen då vi får se bägge lagen spela i sina ljusa ställ samtidigt.

Får vi se tre raka? Med tanke på lunchmatsedeln tyder väl allt på det.
Helstekt biff med stuvad savoykål och potatisstomp
Klassisk ärtsoppa med fläsk samt pannkakor med lättvispad grädde och Arenan´s jordgubbssylt
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Catami »

Är det Vejdemos sista som avstängd eller har han två matcher kvar?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Klas »

Catami skrev: lör 23 sep 2023, 21:12 Är det Vejdemos sista som avstängd eller har han två matcher kvar?

Nog är väl detta den tredje och sista va? Tillbaka på lördag iså fall.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Ludde »

Skellefteå blir lite av ett test och se om vi kan hålla i det här några matcher.

Vill minnas att vi spelat rätt bra mot Skellefteå sen vi kom tillbaka till SHL, bör nästan ha plusstatistik på dom?
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: lör 23 sep 2023, 21:22
Catami skrev: lör 23 sep 2023, 21:12 Är det Vejdemos sista som avstängd eller har han två matcher kvar?

Nog är väl detta den tredje och sista va? Tillbaka på lördag iså fall.
Jepp. Frölunda blev han utvisad, avstängd 3 matcher. Rögle, Lhc och She left you.
Tillbaka till helgen.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Siggebus
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:42

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Siggebus »

Intressant match. LIF-SAIK brukar innebära högt tempo, mycket kamp och få mål. Lyckas Leksand stänga mittzonen som mot Rögle? Vem står mellan stolparna? Lyckas vi behålla vår effektivitet? Många frågor utan svar. Jag hade matchat Filip mot SAIK och Mantas mot bollklubben.
Nu har jag inte sett SAIK i år, men de verkar inte ha gått som tåget hitintills iaf. Lindström pensionär och Möller sjukskriven, men SAIK lär nog varva upp tids nog, hoppas det inte sker mot Leksand på torsdag.
Who dares wins.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Stjärnan »

Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 17:31 Intressant match. LIF-SAIK brukar innebära högt tempo, mycket kamp och få mål. Lyckas Leksand stänga mittzonen som mot Rögle? Vem står mellan stolparna? Lyckas vi behålla vår effektivitet? Många frågor utan svar. Jag hade matchat Filip mot SAIK och Mantas mot bollklubben.
Nu har jag inte sett SAIK i år, men de verkar inte ha gått som tåget hitintills iaf. Lindström pensionär och Möller sjukskriven, men SAIK lär nog varva upp tids nog, hoppas det inte sker mot Leksand på torsdag.
1,5 svar får du här iaf.
På A svarar jag vet ej. Har inte ens en aning.
På B svarar jag bergsäkert Mantas (om han är frisk). Mantas kommer förmodligen stå även mot Fbk.
På C svarar jag osäker, men antagligen.

Tror på fortsatt winningstreak och en Marek utan mål. Men poäng kommer han bidra med. Målen kommer inte förrän i oktober från hans klubba.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Siggebus
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:42

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Siggebus »

Stjärnan skrev: sön 24 sep 2023, 21:52
Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 17:31 Intressant match. LIF-SAIK brukar innebära högt tempo, mycket kamp och få mål. Lyckas Leksand stänga mittzonen som mot Rögle? Vem står mellan stolparna? Lyckas vi behålla vår effektivitet? Många frågor utan svar. Jag hade matchat Filip mot SAIK och Mantas mot bollklubben.
Nu har jag inte sett SAIK i år, men de verkar inte ha gått som tåget hitintills iaf. Lindström pensionär och Möller sjukskriven, men SAIK lär nog varva upp tids nog, hoppas det inte sker mot Leksand på torsdag.
1,5 svar får du här iaf.
På A svarar jag vet ej. Har inte ens en aning.
På B svarar jag bergsäkert Mantas (om han är frisk). Mantas kommer förmodligen stå även mot Fbk.
På C svarar jag osäker, men antagligen.

Tror på fortsatt winningstreak och en Marek utan mål. Men poäng kommer han bidra med. Målen kommer inte förrän i oktober från hans klubba.
B. Ja du har säkert rätt. Mantas är nog tänkt som en tydlig nr1 och Filip ska matchas in försiktigt. Samtidigt kunde han kanske få rida lite på vågen efter en sensationell debut och vi lär behöva en en fräsch Mantas mot FBK.
Who dares wins.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Wiborg »

Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 22:20
Stjärnan skrev: sön 24 sep 2023, 21:52
Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 17:31 Intressant match. LIF-SAIK brukar innebära högt tempo, mycket kamp och få mål. Lyckas Leksand stänga mittzonen som mot Rögle? Vem står mellan stolparna? Lyckas vi behålla vår effektivitet? Många frågor utan svar. Jag hade matchat Filip mot SAIK och Mantas mot bollklubben.
Nu har jag inte sett SAIK i år, men de verkar inte ha gått som tåget hitintills iaf. Lindström pensionär och Möller sjukskriven, men SAIK lär nog varva upp tids nog, hoppas det inte sker mot Leksand på torsdag.
1,5 svar får du här iaf.
På A svarar jag vet ej. Har inte ens en aning.
På B svarar jag bergsäkert Mantas (om han är frisk). Mantas kommer förmodligen stå även mot Fbk.
På C svarar jag osäker, men antagligen.

Tror på fortsatt winningstreak och en Marek utan mål. Men poäng kommer han bidra med. Målen kommer inte förrän i oktober från hans klubba.
B. Ja du har säkert rätt. Mantas är nog tänkt som en tydlig nr1 och Filip ska matchas in försiktigt. Samtidigt kunde han kanske få rida lite på vågen efter en sensationell debut och vi lär behöva en en fräsch Mantas mot FBK.
Ifall man menar allvar med att man vill att den underifrån ska vara med och fightas så måste man låta honom spela på torsdag. Mantas har inte varit dålig, men Filip kommer in och nollar LHC i sin debut trots 40 skott mot sig, får man inte chansen igen efter det så visar man ju att det spelar ingen roll hur bra Filip spelar, Mantas kommer få spela ändå. Så i mina ögon utifrån så är det tjänstefel att inte spela Filip, sedan kan saker som sker på träning/i omklädningsrum som inte vi ser göra att Mantas ändå är det givna valet för Hellkvist.
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Stjärnan »

Jag vet inte hur jag själv hade resonerat om jag var tränare men känner mig rätt säker på att de väljer Mantas. Filip känns som en avlastare som ska få chansen att växa in i det och om han fortsätter spela bra så ska han givetvis få en ärlig chans att ta förstespaden (hoppas jag) men det behöver han inte göra redan nu.
Jag tror man väljer att låta honom smälta detta nu en stund så kommer han snart få chansen igen, men inte på torsdag, troligen inte heller på lördag.

Mantas har börjat lite darrigt kan jag tycka men kommer nog känna av lite extra press nu att prestera så han kommer nog höja sig.

Men ett helt friktionsfritt beslut kommer det ju inte bli.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Klas »

Kan man inte tro att det tog en del på krafterna, hålla nollan i debuten? En mental urladdning?
Då kanske Mantas ska stå på torsdag… men vad vet jag. Sett enbart till prestation så är spaden Filip’s i nästa match, men det finns nog fler lager i detta.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Mats_ume »

Jag gissar att Armalis står mot Skellefteå.
Edit: Jag tror framförallt att bägge målvakterna står varsin match denna vecka.
MLM
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:38

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av MLM »

Wiborg skrev: mån 25 sep 2023, 08:35
Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 22:20
Stjärnan skrev: sön 24 sep 2023, 21:52
1,5 svar får du här iaf.
På A svarar jag vet ej. Har inte ens en aning.
På B svarar jag bergsäkert Mantas (om han är frisk). Mantas kommer förmodligen stå även mot Fbk.
På C svarar jag osäker, men antagligen.

Tror på fortsatt winningstreak och en Marek utan mål. Men poäng kommer han bidra med. Målen kommer inte förrän i oktober från hans klubba.
B. Ja du har säkert rätt. Mantas är nog tänkt som en tydlig nr1 och Filip ska matchas in försiktigt. Samtidigt kunde han kanske få rida lite på vågen efter en sensationell debut och vi lär behöva en en fräsch Mantas mot FBK.
Ifall man menar allvar med att man vill att den underifrån ska vara med och fightas så måste man låta honom spela på torsdag. Mantas har inte varit dålig, men Filip kommer in och nollar LHC i sin debut trots 40 skott mot sig, får man inte chansen igen efter det så visar man ju att det spelar ingen roll hur bra Filip spelar, Mantas kommer få spela ändå. Så i mina ögon utifrån så är det tjänstefel att inte spela Filip, sedan kan saker som sker på träning/i omklädningsrum som inte vi ser göra att Mantas ändå är det givna valet för Hellkvist.
Vem som ska stå på torsdag är en smaksak. Filip gjorde det bra, men tror att även Mantas hade haft en nolla på kontot om han stått i lördags.

Sjukt bra jobbat av er som fick fart på ett nytt forum !!!
Jonssons dragningar på blå- Kärlek
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Wiborg »

MLM skrev: mån 25 sep 2023, 14:46Vem som ska stå på torsdag är en smaksak. Filip gjorde det bra, men tror att även Mantas hade haft en nolla på kontot om han stått i lördags.

Sjukt bra jobbat av er som fick fart på ett nytt forum !!!
Jag hör det som sägs, men låt säga att det handlat om Ashton. Han var tilltänkt om 13:e forward i första matchen men fick hoppa in istället för Östman. Borde han vara 13:e igen efter den starten med motiveringen att Östman hade gjort det lika bra? Det pratas mycket om att man ska förtjäna sin speltid, gör man inte det om man håller nollan? Jag tycker verkligen han förtjänar att spela på torsdag och hade det varit jag själv hade jag blvit ganska sur om jag var bänkad matchen efter utan en jävligt bra motivering...
Pain is temporary, glory is forever
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2023-09-28 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Bagarn »

Vi är nog ett av de lag som ändrat spelsystem mest i år känns det som. I alla fall i defensiven.
Från att vara det lag som jagar/checkar längst fram, till det lag som står lägst i det uppställda spelet. Vi tar ju nästan egen blå linje med 4 spelare.
Tycker det gör det svårt för motståndarna som kör fast. De är nog lite brydda så här initialt. Vi är ju jävligt snabba på att vända spelet.
Hade man inte vetat bättre kan man kanske se lite tendens till DIF -90 tals system......konstigt..... ;)

Däremot ser det fortsatt lite sämre ut när vi ska spela uppställt i egen zon.
Såklart säger de att vi håller motståndarna på utsidan, men känslan är nog snarare att motståndarna inte varit direkt kliniska i sina avslut.
Här tror jag att vi bli för passiva, samt att vi inte har tillräckligt med kg framför kassen.

Örebro ändrade ganska tydligt i siste perioden för att komma in i zon, utan att fastna och få spelvändningar mot sig. Skickligt coachat av JH.
Då de gick på neddump istället med fart förbi vår mur på blå.
Det gjorde de med enorm framgång.
Frölunda slår 2 flippassar diagonalt som vi ska skära av alla dagar i veckan.

Vi har utmanat SAIK bra sista åren med tempohockey, där vi tagit ut varandra.
Ska bli intressant hur vårt nya system klarar SAIK hockey.