SHL 23/24

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: ons 03 jan 2024, 10:55
Wiborg skrev: ons 03 jan 2024, 07:56 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-match/
Malmös Thomas Berg Paulsen träffade Jonathan Pudas med axeln i huvudet, utan att pucken befann sig i närheten.

Men efter lång granskning valde domarna att fria situationen helt.

En av huvuddomarna Marcus Linde, ropade i i högtalarsystemet att man inte kunde avgöra om det skett med avsikt.
Sen när har man börjat bedöma huvudtacklingar om det skett med avsikt eller inte? De kunde alltså helt klart avgöra Anton Lindholm tacklade Henrik Björklund i huvudet med avsikt? Eller har de ändrat reglerna under säsongen?
Pudas är inne på det själv också.
Det blir intressant att få höra Torsten Thorsbrinks analys av det hela, något vi helt säkert kommer få göra (NOT!) och om det mot förmodan sker så kör han väl den vanliga strutsen och viftar bort frågan.
En hoppas ju att sportjournalisterna ställer lite hetare frågor, grillar han lite, om dessa märkliga bedömningar. Men mest av allt i detta ärende önskar jag att han byts ut.

Sen delar jag uppfattningen att han faktiskt försöker aktivt förhindra det. Kanske kunde räckt med 2 minuter. (om det är möjligt i regelboken)
Jag köper egentligen förklaringen rakt av. Mitt problem är att Anton Lindholm fick 5 matcher, ingen har fått ett högre straff trots att man är återfallsförbrytare flera gånger. Inkonsekvensen. Orkar inte kolla regelboken men tror inte att man kan ge två minuter för en tackling mot huvudet, men tror inte heller att det måste vara en femma. Så någon typ av utvisning borde han fått för tackling mot huvudet. Det är efter avblåsning och han hade inte behövt sätta sig i den situationen. Man är ansvarig för sin egen klubba när det gäller höga klubbor oavsett om det är avsiktligt eller inte, varför inte vara ansvarig för sin egen kropp också?
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SHL 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: ons 03 jan 2024, 11:46
Stjärnan skrev: ons 03 jan 2024, 10:55
Wiborg skrev: ons 03 jan 2024, 07:56 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-match/

Sen när har man börjat bedöma huvudtacklingar om det skett med avsikt eller inte? De kunde alltså helt klart avgöra Anton Lindholm tacklade Henrik Björklund i huvudet med avsikt? Eller har de ändrat reglerna under säsongen?
Pudas är inne på det själv också.
Det blir intressant att få höra Torsten Thorsbrinks analys av det hela, något vi helt säkert kommer få göra (NOT!) och om det mot förmodan sker så kör han väl den vanliga strutsen och viftar bort frågan.
En hoppas ju att sportjournalisterna ställer lite hetare frågor, grillar han lite, om dessa märkliga bedömningar. Men mest av allt i detta ärende önskar jag att han byts ut.

Sen delar jag uppfattningen att han faktiskt försöker aktivt förhindra det. Kanske kunde räckt med 2 minuter. (om det är möjligt i regelboken)
Jag köper egentligen förklaringen rakt av. Mitt problem är att Anton Lindholm fick 5 matcher, ingen har fått ett högre straff trots att man är återfallsförbrytare flera gånger. Inkonsekvensen. Orkar inte kolla regelboken men tror inte att man kan ge två minuter för en tackling mot huvudet, men tror inte heller att det måste vara en femma. Så någon typ av utvisning borde han fått för tackling mot huvudet. Det är efter avblåsning och han hade inte behövt sätta sig i den situationen. Man är ansvarig för sin egen klubba när det gäller höga klubbor oavsett om det är avsiktligt eller inte, varför inte vara ansvarig för sin egen kropp också?
Ja. Det borde man ju vara. Varför vill de göra skillnad på det.
Att domaren nu lägger fram det som han gör är ändå intressant. Att han faktiskt försöker undvika touchen. Tänk om det är ett (för allmänheten) dolt direktiv de dömer efter.
Jag menar hur ofta ser man någon aktivt försöka undvika hög klubba men misslyckas?
De trippingar/fasthållningar som sker ser man ofta att berörd gärningsman försöker undvika genom att släppa klubban och hålla upp andra handen i en det-var-inte-meningen-gest, men det är lite för sent då.

Kanske är det så enkelt och i så fall kan jag köpa mycket, dock inte Antons 5 matcher och inte heller Ritolas 5 matcher som senare överklagades och reducerades.

Hur många många matcher fick Vejdemo för sin upptryckning mot sargen?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: ons 03 jan 2024, 20:02
Hur många många matcher fick Vejdemo för sin upptryckning mot sargen?
Han fick 2 matcher. Den avstängningen var helt sjuk. Hasa kryper ihop som en boll och Vejdemo kan inte undvika att fullfölja.

Borde inte varit en tvåa ens, den tacklingsbara måste kunna stå upp för sig själv och inte sätta sig i skiten. Det är för tamt!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

#2625982 · Törna · 10 minuter sedan
Jag fick ont i magen av att läsa detta. Alltså, jag tror det är bra att Råma lämnar, absolut. Han trivs inte här och modo trivs inte med honom. Men vi har centerbrist och vi har jäkligt viktiga matcher framöver (Missförstå mig rätt, alla matcher är viktiga) Vill ha svar från MoDo känner jag, transparens om hur man tänker.
https://www.hockeysnack.com/modo-hockey/
Vi gillar Micke och Micke gillar oss.
- Tjomme -
Följer honom i vått och torrt:
Martin Söderek
@Superklinga
Newcastle United. SLO hos Leksands IF. Mikael Ruohomaa.
https://twitter.com/Superklinga?ref_src ... r%5Eauthor
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 08 jan 2024, 11:48
#2625982 · Törna · 10 minuter sedan
Jag fick ont i magen av att läsa detta. Alltså, jag tror det är bra att Råma lämnar, absolut. Han trivs inte här och modo trivs inte med honom. Men vi har centerbrist och vi har jäkligt viktiga matcher framöver (Missförstå mig rätt, alla matcher är viktiga) Vill ha svar från MoDo känner jag, transparens om hur man tänker.
https://www.hockeysnack.com/modo-hockey/
Vi gillar Micke och Micke gillar oss.
- Tjomme -
Följer honom i vått och torrt:
Martin Söderek
@Superklinga
Newcastle United. SLO hos Leksands IF. Mikael Ruohomaa.
https://twitter.com/Superklinga?ref_src ... r%5Eauthor
Hur mycket tjänar man som SLO tro?

Att Ruohomaa lämnar även Modo efter vantrivsel och gnissel gör att beslutet att låta honom gå vidare känns fullt befogat, även om jag inte var någon supporter av detta beslut i somras.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Menar ni att han tappat klöset?

https://www.agria.se/hund/artiklar/fors ... domen-slo/

Eller vad betyder SLO?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Och hur blir det med klöset hos Modo? Får dom eller vi smörj på torsdag?

Bild
Matchens vara https://makeup.se/product/643523/
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Nevermind.
Hittade några rader från Mr madhawk vad SLO betyder.

,,"Luleå Hockey skriver att en “SLO:s huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta samordning och dialog i samband med matcher och att hålla en löpande kommunikation med både supportrar och föreningar för att därigenom långsiktigt stärka den positiva supporterkulturen"

Vilket får mig att förstå ännu mindre vad det har med Råma att göra?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: SHL 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Är Färjan ishockeyns motsvarighet till Killinggänget?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: mån 08 jan 2024, 13:21 Är Färjan ishockeyns motsvarighet till Killinggänget?
https://youtu.be/jFdr-CPsB04?t=53

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Denna lade Mr Madhawk ut på X (därav har jag inte lyckats lägga in bilden sådär sömlöst och tjusigt som jag lärt mig på sistone).
Har räknat på:
88 poäng för topp4.
83 poäng för topp6.
71 poäng för topp8.
68 poäng för topp10.
65 poäng för topp12 (ej kval
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: mån 08 jan 2024, 13:21 Är Färjan ishockeyns motsvarighet till Killinggänget?
När Mats_ume försöker övertyga Stjärnan med hjälp av Gösen?

https://m.youtube.com/watch?v=WHDbu4G3_ ... ciBsYXg%3D
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SHL 23/24

Inlägg av bjernagris »

Wittgenstein skrev: mån 08 jan 2024, 13:37 Denna lade Mr Madhawk ut på X (därav har jag inte lyckats lägga in bilden sådär sömlöst och tjusigt som jag lärt mig på sistone).
Har räknat på:
88 poäng för topp4.
83 poäng för topp6.
71 poäng för topp8.
68 poäng för topp10.
65 poäng för topp12 (ej kval
Utifrån denna borde det gå att räkna fram statistiska sannolikheter för varje lag/placering. Typ, hur stor sannolikhet det är att Leksand hamnar topp-6.