2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Inlägg av Wiborg »

Sundsvalll skrev: mån 15 jan 2024, 15:43
Wiborg skrev: mån 15 jan 2024, 11:13
Sundsvalll skrev: mån 15 jan 2024, 10:40det är pinsamt att Filip prioriterar barnafödande före att bära laget i sin plock.
Det där var bland det dummaste jag läst på länge och då har jag ändå läst väldigt mycket dumt på senare tid.
Varför är barnafödande då viktigt att vara med på? Man kan planera kejsarsnitt vet jag flera yrkeskategorier som använt sig av för att inte störa verksamheten. Jag har 2 ungar och hade jag fått välja så hade jag skippat att närvara fan se nöjesparken bli till en tågolycka nej tack :mrgreen:

Man måste planera så man inte skadar verksamheten så enkelt är det. Har aldrig vab eller haft mer än 6sjukdagar totalt på 10år. Tror bara att riktiga kvinnor kan sköta ungar bättre än jag, jag kan fixa saker det gör jag bäst. Så han missar inget viktigt som inte kunde fixats med ett planerat kejsarsnitt under lsndslagsuppehållet
Är du på riktigt? Bara för att du inte klarar av att ta hand om barn så ska ingen annan prioritera att vara med vid barnafödande? Vad har du för världsbild egentligen? Är det så jävla konstigt att man vill vara med och se sitt barn komma ut och ta sina första andetag i världen? Vara med för att stötta sin partner som föder barnet? Och planerat kejsarsnitt är väl kanske praktiskt, men en del vill föda på naturlig väg och det finns många bra anledningar till det. Att du tycker att man ska planera sina barnafödslar efter sitt yrke får stå för dig, men för de flesta sansade människor så går familjen före arbetet, i alla lägen. Och att då säga att det är pinsamt att man prioriterar det framför några enstaka hockeymatcher är för mig ett tecken på total inteligensbefrielse och då är det ju synd om dig.

Tycker Gösen är ganska klockren i sina GIFar...
Pain is temporary, glory is forever
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Inlägg av Sundsvalll »

Wiborg skrev: tis 16 jan 2024, 08:36
Sundsvalll skrev: mån 15 jan 2024, 15:43
Wiborg skrev: mån 15 jan 2024, 11:13
Det där var bland det dummaste jag läst på länge och då har jag ändå läst väldigt mycket dumt på senare tid.
Varför är barnafödande då viktigt att vara med på? Man kan planera kejsarsnitt vet jag flera yrkeskategorier som använt sig av för att inte störa verksamheten. Jag har 2 ungar och hade jag fått välja så hade jag skippat att närvara fan se nöjesparken bli till en tågolycka nej tack :mrgreen:

Man måste planera så man inte skadar verksamheten så enkelt är det. Har aldrig vab eller haft mer än 6sjukdagar totalt på 10år. Tror bara att riktiga kvinnor kan sköta ungar bättre än jag, jag kan fixa saker det gör jag bäst. Så han missar inget viktigt som inte kunde fixats med ett planerat kejsarsnitt under lsndslagsuppehållet
Är du på riktigt? Bara för att du inte klarar av att ta hand om barn så ska ingen annan prioritera att vara med vid barnafödande? Vad har du för världsbild egentligen? Är det så jävla konstigt att man vill vara med och se sitt barn komma ut och ta sina första andetag i världen? Vara med för att stötta sin partner som föder barnet? Och planerat kejsarsnitt är väl kanske praktiskt, men en del vill föda på naturlig väg och det finns många bra anledningar till det. Att du tycker att man ska planera sina barnafödslar efter sitt yrke får stå för dig, men för de flesta sansade människor så går familjen före arbetet, i alla lägen. Och att då säga att det är pinsamt att man prioriterar det framför några enstaka hockeymatcher är för mig ett tecken på total inteligensbefrielse och då är det ju synd om dig.

Tycker Gösen är ganska klockren i sina GIFar...
Okej att du inte har arbetsmoral det får stå för dig
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Inlägg av Wiborg »

Sundsvalll skrev: tis 16 jan 2024, 09:55 Okej att du inte har arbetsmoral det får stå för dig
Vad har arbetsmoral med att göra att ta ut lagstadgad ledighet? Antar att du inte tar ut någon semester heller, eller har du ingen arbetsmoral?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Inlägg av Sniper »

Be careful what you wish for...Hur ska den här trådlängden någonsin kunna bräckas?

Hur som helst, allt jag vet är att man inte kan avkräva en kvinna att göra kejsarsnitt när det inte finns några medicinska eller förlossningsunderlättande skäl till det. Det är nästan (men bara nästan) som att uppmana en vuxen man att låta omskära sig trots att han saknar religiös eller kulturell övertygelse. Det blev jag ombedd att göra en gång - och jag är fortfarande skakad av bilderna i mitt huvud. En inställd omskärelse är också en omskärelse.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-01-13 Lördag 18:00 Växjö - Leksand 8-1

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 16 jan 2024, 10:10
Sundsvalll skrev: tis 16 jan 2024, 09:55 Okej att du inte har arbetsmoral det får stå för dig
Vad har arbetsmoral med att göra att ta ut lagstadgad ledighet? Antar att du inte tar ut någon semester heller, eller har du ingen arbetsmoral?
Wiborg har om man följt hans inlägg både arbetsmoral samt glädje, ork och vilja att spendera tid med sina barn vilket för de flesta män i vår nutid är lika självklart som jämställdhet mellan parter i arbetslivet och skötseln av hemmet.

Vi kan nog genomskåda bluffen att du själv har barn eller fascineras av det faktum att du legat nedsövd sedan 50-talet och lyckats blivit återuppväckt. Även om det senare bör betraktas som ett högst kontraproduktivt framsteg inom forskningen :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.