Fortsätter lite här istället.Mats_ume skrev: ↑ons 24 jan 2024, 16:42Här verkar vi se till att alla håller sig i schack!CMB skrev: ↑tor 04 jan 2024, 17:49Jag försökte få stor bild på detta forum också men det gick icke. På Superstars forum så verkade det som om att det var ett mellanläge med antal pixlar på bilden som gjorde att det blev stor bild. Tog man till en typ 4k-bild så krymptes den ner till en passande storlek. Om jag minns rätt..?Sniper skrev: ↑ons 03 jan 2024, 10:19Vid nytt försök att lägga upp laguppställning (jag behöver avlastas och bjernagris kommer och går som han vill) ska man alltså inte klicka sig in på själva tweeten utan kopiera bilden direkt i flödet. Då kommer man se det lilla ordet small i slutet av bildadressen. Om man ändå misslyckas verkar det som att trådsidorna inte vanställs av för stora bilder här på nya forumet. Även CMB-bilder anpassas och blir inte större än många av bilderna i matchställs- och nostalgitråden.
Skämt åsido, det verkar vara phpBB 3.x som sköter detta. Superstars körde 2.x.
Snart är phpBB 4 på väg, men jag vet inte om det är någon större skillnad.
Går det att "tvinga" en storlek på en bild? Tänker att man kanske googlat upp en bra bild men att den är i fel storlek mot hur man vill att det ska se ut, kan man då tvinga den till en viss bredd eller höjd då?
Testar lägga upp en väldigt stor bild här för att se hur den ser ut:
Testar lägga upp en väldigt liten bild här för att se hur den ser ut:
Man vill t.ex. att båda dessa bilder är lika breda, går det att lösa eller får man bara leva med den storlek som forumet tycker att det ska vara?