Mats_ume for President!

Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

Det finns väl en del material från gamla forumet som borde replikeras hit, t.ex Silly Saison och Laget. Kanske även sammanfattningar av tippningstrådar.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Fjodor »

Otroligt bra jobbat :D
Kul att slippa scrolla ihjäl sig varje gång man vill läsa något, toppen!
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Catami »

Mitt första inlägg blir ett stort tack till Mats_ume och alla andra som bidragit till att detta blev av. Stort tack!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av SteelSky »

Instämmer i hyllningskören. Bra jobbat Mats och Pastis!!
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Horndal
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Ort: Horndal

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Horndal »

Lägger in ett hyll även jag!
Många tummar upp på detta.
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av bender »

Mats_ume skrev: tis 19 sep 2023, 14:41
SteveY skrev: tis 19 sep 2023, 14:26 Skriv ett inlägg på gamla forumet med info om det nya? Så info når Lillgud och övriga..
Anledningen varför jag inte basunerat ut forumets existens är för att jag ville få koll på att allt fungerar tillfredsställande i samarbete med gamla goda pålitliga medlemmar. Men vi kanske kan anse att forumet fungerar tillfredsställande nu?

Jag kan hinta om att Lillgud är på ingående. ;) Ett par till rävar likaså. Vore kul ifall vi blir en kritisk massa till Röglematchen.
Instämmer i hyllningskören med ett test av dubbelquote från mobil. Är det sant att man kan använda alla möjliga emojis?! 😱🤯😁

Edit: Funkar. Även edit funkar. 😎
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Klas »

Well, många välförtjänta hyllningar, och jag kan bara instämma. Mycket bra!

En tanke…när man öppnar en tråd med flera sidor, ska man inte hamna på sista sidan…? Alltså det senaste inlägget…?jag kommer till sidan 1 varje gång. Kanske nån val hos mig? Eller nåt i forumet?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Klas »

Fast man kan ju klicka på sista sidan istället för första…. :roll: :roll: :roll:

Hälsar Klas, legitimerad idiot.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

Klas skrev: tis 19 sep 2023, 19:12 Well, många välförtjänta hyllningar, och jag kan bara instämma. Mycket bra!

En tanke…när man öppnar en tråd med flera sidor, ska man inte hamna på sista sidan…? Alltså det senaste inlägget…?jag kommer till sidan 1 varje gång. Kanske nån val hos mig? Eller nåt i forumet?
Håller med om att detta verkar vara en förändring från phpBB2 till phpBB3, kanske en försämring. Men det går alltid att klicka på den där röda ikonen bredvid trådrubriken så hamnar man på första olästa inlägg. Det finns säkert någon konfiguation till detta dessutom.
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Pastis »

Mats_ume skrev: tis 19 sep 2023, 19:24
Klas skrev: tis 19 sep 2023, 19:12 Well, många välförtjänta hyllningar, och jag kan bara instämma. Mycket bra!

En tanke…när man öppnar en tråd med flera sidor, ska man inte hamna på sista sidan…? Alltså det senaste inlägget…?jag kommer till sidan 1 varje gång. Kanske nån val hos mig? Eller nåt i forumet?
Håller med om att detta verkar vara en förändring från phpBB2 till phpBB3, kanske en försämring. Men det går alltid att klicka på den där röda ikonen bredvid trådrubriken så hamnar man på första olästa inlägg. Det finns säkert någon konfiguation till detta dessutom.
Precis, man kommer till första olästa inlägget genom att klicka på den lilla röda ikonen.
unread.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Pastis »

Sedan kan man hoppa till sidor, t.ex. sida 3 enligt bilden nedan.
last-page.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av CMB »

Mats_ume och Pastis är överrens om forumet:

Bild

Vilka hjältar ni är, tack! 8-)

Första buggen är dock hittad: infogade bilder är ju alldeles för små… :mrgreen: ;)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: tis 19 sep 2023, 14:41
SteveY skrev: tis 19 sep 2023, 14:26 Skriv ett inlägg på gamla forumet med info om det nya? Så info når Lillgud och övriga..
Anledningen varför jag inte basunerat ut forumets existens är för att jag ville få koll på att allt fungerar tillfredsställande i samarbete med gamla goda pålitliga medlemmar. Men vi kanske kan anse att forumet fungerar tillfredsställande nu?

Jag kan hinta om att Lillgud är på ingående. ;) Ett par till rävar likaså. Vore kul ifall vi blir en kritisk massa till Röglematchen.
Ställbergarn skrev detta på gamla forumet
Och jag håller med
Behöver dock göras av någon som fortfarande har access 😉

Inser ju rätt fort efter mitt förra inlägg att vi i praktiken redan flyttat över. Kanske borde fylla forumet med ett inlägg i varje avdelning med hänvisning till nya forumet, så det syns tydlig, både för besökare som missat det och för andra inblandade i forumet, som en knäpp på näsan?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Sniper »

- Var är svepet? Han och jag registrerades på gamla forumet i samma veva november 2013. Jag några dagar före. Väntar mig samma sak nu.
- I bjernagris fall handlar det väl om Postnord och postgången. Att kuvertet med medlemsansökan ska komma fram.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 20 sep 2023, 09:25 - Var är svepet? Han och jag registrerades på gamla forumet i samma veva november 2013. Jag några dagar före. Väntar mig samma sak nu.
- I bjernagris fall handlar det väl om Postnord och postgången. Att kuvertet med medlemsansökan ska komma fram.
:lol:

Kom igen Bjerna!
T.o.m en gammal Gös vet hur man skaffar en gratis och anonym e-postadress via Outlook eller Gmail. Tar 2 minuter.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.