2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 2-1 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Gösen »

Vi behöver inte förlita oss på andras resultat.
Vinner vi alla matcher som är kvar är vi före Timrå och uppenbarligen kan då heller ingen underifrån gå förbi.

Det kommer bli Leksand, Timrå eller Luleå som gör de just nu fem översta lagen sällskap till direktplats kvartsfinal. Vi behöver vinna fem av resterande nio matcher. Vinner vi mot Timrå och Luleå kan det kanske räcka med två vinster till efter det. Vi behöver hursomhelst börja vinna igen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: mån 19 feb 2024, 16:01 Vi behöver inte förlita oss på andras resultat.
Vinner vi alla matcher som är kvar är vi före Timrå och uppenbarligen kan då heller ingen underifrån gå förbi.
Jag tänkte att frasen ”mer eller mindre” inkluderade det. ;)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: mån 19 feb 2024, 18:24
Gösen skrev: mån 19 feb 2024, 16:01 Vi behöver inte förlita oss på andras resultat.
Vinner vi alla matcher som är kvar är vi före Timrå och uppenbarligen kan då heller ingen underifrån gå förbi.
Jag tänkte att frasen ”mer eller mindre” inkluderade det. ;)
Det tänkte jag också.
Tills jag kom på att vi faktiskt vunnit nio i rad tidigare under säsongen. :YMHUG:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: mån 19 feb 2024, 07:29 Själv är jag inte ens sugen på att vara på plats i den skithallen de kallar för Arena, inte ens när Leksand är på besök. Många bekanta som håller på andra lag som säger att de ändå vill ha Örebro kvar för att kunna se SHL i närheten. Själv åker jag hellre en timme eller två extra och kollar någon annanstans.
Det är inte för sent att ändra sig Wiborg, det finns några platser att fylla på bortastå! Tänk vad skönt det kommer kännas efter 3 inkasserad poäng, efter en omutbar försvarsinsats!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tis 20 feb 2024, 21:36
Wiborg skrev: mån 19 feb 2024, 07:29 Själv är jag inte ens sugen på att vara på plats i den skithallen de kallar för Arena, inte ens när Leksand är på besök. Många bekanta som håller på andra lag som säger att de ändå vill ha Örebro kvar för att kunna se SHL i närheten. Själv åker jag hellre en timme eller två extra och kollar någon annanstans.
Det är inte för sent att ändra sig Wiborg, det finns några platser att fylla på bortastå! Tänk vad skönt det kommer kännas efter 3 inkasserad poäng, efter en omutbar försvarsinsats!
Nejdu, mina pengar får de inte... Sätter mig hellre i soffan och tittar med rökdoften kvar efter den inplanerade skogsaktiviteten med korvgrillning och framförallt eldande på schemat ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

Bild
Rolf Rågsveden, ordförande i LIF på 80-talet
Leksand Stars höga genius nu svingar med oemotståndlig kraft över Leksands jord med arvet från Åke Lassas och Gösta mårtas till vingar med manteln av stora och stolta segrar gjord. Krafter, glädje och sprudlande kämpaanda i kommande år är den innerliga tillönskan Leksand Stars från gubben får och så länge det spelas elitishockey i vårt avlånga land så skall ett av lagen komma från Siljans södra strand.

"Gubben" = Rolf Rågsveden, som med tio matcher kvar av grundserien lovade varje spelare i Leksand Stars 5.000 kronor om laget gick till SM-slutspel. Ett unikt och mycket generöst löfte som infriades en månad senare. För när "gubben" då summerade sin egna tabell var Leksand tvåa (räknat på de sista tio matcherna) och hade tagit hela 20 av 30 möjliga poäng!
https://www.angelfire.com/id/leksand/citat.html
Vem gör en Rågsveden och lovar spelarna en slant om de fixar topp 6? Knappast POE i rådande läge. Mats Ekelund då? Men då uteblir väl pengarna efter att de grejat det.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: ons 21 feb 2024, 07:58
Aggeman skrev: tis 20 feb 2024, 21:36
Wiborg skrev: mån 19 feb 2024, 07:29 Själv är jag inte ens sugen på att vara på plats i den skithallen de kallar för Arena, inte ens när Leksand är på besök. Många bekanta som håller på andra lag som säger att de ändå vill ha Örebro kvar för att kunna se SHL i närheten. Själv åker jag hellre en timme eller två extra och kollar någon annanstans.
Det är inte för sent att ändra sig Wiborg, det finns några platser att fylla på bortastå! Tänk vad skönt det kommer kännas efter 3 inkasserad poäng, efter en omutbar försvarsinsats!
Nejdu, mina pengar får de inte... Sätter mig hellre i soffan och tittar med rökdoften kvar efter den inplanerade skogsaktiviteten med korvgrillning och framförallt eldande på schemat ;)
Värt ett försök i alla fall :grin:, trevlig skogstur!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Jon sjuk och Zacke fortsatt skadad, säger Printz i FK.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Aggeman skrev: ons 21 feb 2024, 15:54 Jon sjuk och Zacke fortsatt skadad, säger Printz i FK.
Vi får hoppas på addition genom subtraktion. Laget har ju inte direkt spelat bländande när alla varit disponibla.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: ons 21 feb 2024, 16:52
Aggeman skrev: ons 21 feb 2024, 15:54 Jon sjuk och Zacke fortsatt skadad, säger Printz i FK.
Vi får hoppas på addition genom subtraktion. Laget har ju inte direkt spelat bländande när alla varit disponibla.
Ja det är nog inte bara av ondo. Men just två centrar gör det lite besvärligt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Klas »

En bekant har två sittplatser över. Rad 1 sektion G.
Pris vetefan, men damen ifråga är ekonomiskt lagd så hon vill säkert ha vad hon betalat för dom 8-)
Om nån är intresserad kan jag vidarbefodra mobilnummer så får ni lösa det praktiska själv…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: ons 21 feb 2024, 18:25 En bekant har två sittplatser över. Rad 1 sektion G.
Pris vetefan, men damen ifråga är ekonomiskt lagd så hon vill säkert ha vad hon betalat för dom 8-)
Om nån är intresserad kan jag vidarbefodra mobilnummer så får ni lösa det praktiska själv…
Ge henne Wiborgs. Han lät sugen att gå.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Klas »

Stjärnan skrev: ons 21 feb 2024, 18:59
Klas skrev: ons 21 feb 2024, 18:25 En bekant har två sittplatser över. Rad 1 sektion G.
Pris vetefan, men damen ifråga är ekonomiskt lagd så hon vill säkert ha vad hon betalat för dom 8-)
Om nån är intresserad kan jag vidarbefodra mobilnummer så får ni lösa det praktiska själv…
Ge henne Wiborgs. Han lät sugen att gå.
😎
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Eastis »

Imorrn avgörs det om vi lärt oss något från de senaste åren eller om det som sitter i väggarna är alldeles för tungt.

Förlust och vi kan konstatera att Örebro fortsatt är den värsta akilleshäl man kan ha. Dessutom en oförmåga att vända en förlusttrend och även en oförmåga att vända trenden att våren är vår värsta motståndare!

Vinst och vi kan avskriva Örebro som akilleshäl. Vi kan också se början på en vinstrad och dessutom börja drömma om avancemang i slutspelet.

Viktig dag imorrn!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-22 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Vi kommer ha råd att förlora fler matcher och ändå komma topp 6 men ju längre segern dröjer desto mer dras snaran åt och desto fler raka segrar kommer krävas.

Så vinst är mer eller mindre ett måste i morgon är jag rädd för att lyckas. Inte nödvändigtvis men i praktiken.

Challe K säger att vi gjorde det rätt bra mot växjö och att de nu har tränat på grunderna i defensiven i tre dagar. Det luktar trist gnethockey i morgon mao, men det tar jag gärna om det leder till 3 bortapoäng.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!