Läktarkultur

Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Läktarkultur

Inlägg av Wittgenstein »

CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:00
Klas skrev: tor 22 feb 2024, 15:15
Stjärnan skrev: tor 22 feb 2024, 14:52 Är det inte hyckleri när man vill stå bakom Pride grejen men samtidigt förbjuda folk att klä sig hur man vill?
Tänkte samma sak… men konsekvens och förnuft verkar inte vara de starkaste grenarna hos en del…🙄
Vara den du är men klä sig i lagets färger vs ej välkommen i lagets färger pga av den du är.
Men tänk om att klä mig helt i rött är min fetisch? Är jag inte välkommen då? :(

(Vill klargöra att jag skriver detta med glimten i ögat).
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Läktarkultur

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: tor 22 feb 2024, 16:12
CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:00
Klas skrev: tor 22 feb 2024, 15:15

Tänkte samma sak… men konsekvens och förnuft verkar inte vara de starkaste grenarna hos en del…🙄
Vara den du är men klä sig i lagets färger vs ej välkommen i lagets färger pga av den du är.
Men tänk om att klä mig helt i rött är min fetisch? Är jag inte välkommen då? :(

(Vill klargöra att jag skriver detta med glimten i ögat).
Ha ha, du är fortfarande välkommen men får utöva din fetisch i ett annat sammanhang. Jag tror nog jag inte behöver nämna diverse andra fetischer som inte lämpar sig på Norra stå (eller kanske inte i några offentliga familjerum alls…)… :mrgreen:

Superstars har väl uppmanat (måhända starkt) att bära vitt/blått men har de förbjudit nån att komma in eller slängt ut nån från läktaren? Lite vänligt småelaka pikar kanske?

Och hatramsor som sjöngs (?), där har de ju direkt markerat emot på sin hemsida.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Läktarkultur

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:31

Ha ha, du är fortfarande välkommen men får utöva din fetisch i ett annat sammanhang. Jag tror nog jag inte behöver nämna diverse andra fetischer som inte lämpar sig på Norra stå (eller kanske inte i några offentliga familjerum alls…)… :mrgreen:

Såsom Stjärnans X-files och Klas Kukskola?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Läktarkultur

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: tor 22 feb 2024, 17:07
CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:31

Ha ha, du är fortfarande välkommen men får utöva din fetisch i ett annat sammanhang. Jag tror nog jag inte behöver nämna diverse andra fetischer som inte lämpar sig på Norra stå (eller kanske inte i några offentliga familjerum alls…)… :mrgreen:

Såsom Stjärnans X-files och Klas Kukskola?
Nätterna om en vanlig man som jag fick ta del av det:

Bild

:oops: :mrgreen:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Läktarkultur

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:31
Wittgenstein skrev: tor 22 feb 2024, 16:12 Men tänk om att klä mig helt i rött är min fetisch? Är jag inte välkommen då? :(
Ha ha, du är fortfarande välkommen men får utöva din fetisch i ett annat sammanhang. Jag tror nog jag inte behöver nämna diverse andra fetischer som inte lämpar sig på Norra stå (eller kanske inte i några offentliga familjerum alls…)… :mrgreen:
Hemma går bra. Där kan man sitta med dräkterna på och titta på gamla matcher.

Bild
Fetischov
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Läktarkultur

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: tor 22 feb 2024, 17:23
CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:31
Wittgenstein skrev: tor 22 feb 2024, 16:12 Men tänk om att klä mig helt i rött är min fetisch? Är jag inte välkommen då? :(
Ha ha, du är fortfarande välkommen men får utöva din fetisch i ett annat sammanhang. Jag tror nog jag inte behöver nämna diverse andra fetischer som inte lämpar sig på Norra stå (eller kanske inte i några offentliga familjerum alls…)… :mrgreen:
Hemma går bra. Där kan man sitta med dräkterna på och titta på gamla matcher.

Bild
Fetischov
Ha ha, du har nycklarna (din manipulatör!) till mitt support för rött på läktaren! ;) Men vilken lirare och femma! :YMHUG: :YMPARTY:
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Läktarkultur

Inlägg av Klas »

CMB skrev: tor 22 feb 2024, 17:33
Sniper skrev: tor 22 feb 2024, 17:23
CMB skrev: tor 22 feb 2024, 16:31

Ha ha, du är fortfarande välkommen men får utöva din fetisch i ett annat sammanhang. Jag tror nog jag inte behöver nämna diverse andra fetischer som inte lämpar sig på Norra stå (eller kanske inte i några offentliga familjerum alls…)… :mrgreen:
Hemma går bra. Där kan man sitta med dräkterna på och titta på gamla matcher.

Bild
Fetischov
Ha ha, du har nycklarna (din manipulatör!) till mitt support för rött på läktaren! ;) Men vilken lirare och femma! :YMHUG: :YMPARTY:
En gammal vän jag gick i skolan med mötte den femman på isen, när han lirade i FBK. Typ Spengler Cup tror jag? Han spelade även några år i LIF. Kul att höra hans historier om Krutovs blick när dom var på isen. Dom gjorde bokstavligen vad dom ville, man kunde typ se redan innan pucken släpptes om dom tänkte hänga in en strut, då small det bara. 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Läktarkultur

Inlägg av Lillgud »

Klas skrev: tor 22 feb 2024, 17:38 En gammal vän jag gick i skolan med mötte den femman på isen, när han lirade i FBK. Typ Spengler Cup tror jag? Han spelade även några år i LIF. Kul att höra hans historier om Krutovs blick när dom var på isen. Dom gjorde bokstavligen vad dom ville, man kunde typ se redan innan pucken släpptes om dom tänkte hänga in en strut, då small det bara. 8-)
Rätt svar = Mattias Andersson
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Läktarkultur

Inlägg av Fjodor »

Klas skrev: tor 22 feb 2024, 17:38
CMB skrev: tor 22 feb 2024, 17:33
Sniper skrev: tor 22 feb 2024, 17:23
Hemma går bra. Där kan man sitta med dräkterna på och titta på gamla matcher.

Bild
Fetischov
Ha ha, du har nycklarna (din manipulatör!) till mitt support för rött på läktaren! ;) Men vilken lirare och femma! :YMHUG: :YMPARTY:
En gammal vän jag gick i skolan med mötte den femman på isen, när han lirade i FBK. Typ Spengler Cup tror jag? Han spelade även några år i LIF. Kul att höra hans historier om Krutovs blick när dom var på isen. Dom gjorde bokstavligen vad dom ville, man kunde typ se redan innan pucken släpptes om dom tänkte hänga in en strut, då small det bara. 8-)
Fetischov????? Någon look alike som såg chansen att få en Lada eller Drabant av sovjetiska staten genom att utge se för att vara Fetisov?
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Läktarkultur

Inlägg av Klas »

Lillgud skrev: tor 22 feb 2024, 18:15
Klas skrev: tor 22 feb 2024, 17:38 En gammal vän jag gick i skolan med mötte den femman på isen, när han lirade i FBK. Typ Spengler Cup tror jag? Han spelade även några år i LIF. Kul att höra hans historier om Krutovs blick när dom var på isen. Dom gjorde bokstavligen vad dom ville, man kunde typ se redan innan pucken släpptes om dom tänkte hänga in en strut, då small det bara. 8-)
Rätt svar = Mattias Andersson
Japp 😎 stabil back, och en väldigt trevlig snubbe!
Drog till Norge där han fortfarande bor 🙂
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Läktarkultur

Inlägg av CMB »

Klas skrev: tor 22 feb 2024, 17:38

En gammal vän jag gick i skolan med mötte den femman på isen, när han lirade i FBK. Typ Spengler Cup tror jag? Han spelade även några år i LIF. Kul att höra hans historier om Krutovs blick när dom var på isen. Dom gjorde bokstavligen vad dom ville, man kunde typ se redan innan pucken släpptes om dom tänkte hänga in en strut, då small det bara. 8-)
Underbart, tack! :YMHUG:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Läktarkultur

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: tor 22 feb 2024, 08:37
Gösen skrev: tor 22 feb 2024, 07:59
Klas skrev: tor 22 feb 2024, 07:34 Kommenterade en smula i tråden på fejjan, och blev raskt tilldelad epitet som ”slak-kuk”.
Tydligen är det väldigt viktigt att sjunga hat från läktaren, annars är man en looser. En impotent looser dessutom.
Ja ja…..
Det är vid dessa tillfällen man hade velat ha sociala medier för att kika på vad det är för människor som skriver dylikt.
Risken för hjärnblödning och slaganfall ökar ordentligt, så du får nog nöja dig med smulorna av skvaller här inne. Snubben som ifrågasätter min potens heter Oliver Westermark
Domarfrågan
@domarfraga
Med 1:30 minuter kvar i Örebro blåser LD en felaktig offside. Anledningen till det är att han är felplacerad. Ska stå inne i zonen när bedömningen görs.
https://twitter.com/domarfraga/status/1 ... 8800400722
Oliver Westermark @OliverWesterma7 · 2h
Tack vi såg det din jävla idiot
Peter Brask @TheBrask69 · 1h
Blir knappast stolt som leksing när jag läser idiotuttalanden som ditt! Förstår att föreningen behövde sammankalla Superstars och TIFO-crew för att styra upp...
Oliver Westermark @OliverWesterma7 · 39m
Det är ett trollkonto, sluta gråt.
Peter Brask @TheBrask69 · 35m
Det är inte mycket du vet. Bakom @domarfraga står mer kompetens och erfarenhet från elithockey i allmänhet och domar-/regelfrågor i synnerhet än du i din blåögda fantasi ens kan ana...
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Läktarkultur

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 22 feb 2024, 23:50
Klas skrev: tor 22 feb 2024, 08:37
Gösen skrev: tor 22 feb 2024, 07:59

Det är vid dessa tillfällen man hade velat ha sociala medier för att kika på vad det är för människor som skriver dylikt.
Risken för hjärnblödning och slaganfall ökar ordentligt, så du får nog nöja dig med smulorna av skvaller här inne. Snubben som ifrågasätter min potens heter Oliver Westermark
Domarfrågan
@domarfraga
Med 1:30 minuter kvar i Örebro blåser LD en felaktig offside. Anledningen till det är att han är felplacerad. Ska stå inne i zonen när bedömningen görs.
https://twitter.com/domarfraga/status/1 ... 8800400722
Oliver Westermark @OliverWesterma7 · 2h
Tack vi såg det din jävla idiot
Peter Brask @TheBrask69 · 1h
Blir knappast stolt som leksing när jag läser idiotuttalanden som ditt! Förstår att föreningen behövde sammankalla Superstars och TIFO-crew för att styra upp...
Oliver Westermark @OliverWesterma7 · 39m
Det är ett trollkonto, sluta gråt.
Peter Brask @TheBrask69 · 35m
Det är inte mycket du vet. Bakom @domarfraga står mer kompetens och erfarenhet från elithockey i allmänhet och domar-/regelfrågor i synnerhet än du i din blåögda fantasi ens kan ana...
Snyggt svar från Peter. Förstår inte vad det är att bränna av för från början. En sånt topplock skulle vi ha i truppen, för omväxlings skull.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Läktarkultur

Inlägg av Aggeman »

Såg att trycket på läktaren diskuterades lite kort i matchtråden. Kikade på E4 derbyt i Linköping och Luleåmatchen innan vår match. Objektivt sett tycker jag vår ståplats med hjälp av sittplats slår båda hallarnas tryck utan problem. Linköping har ju sällan bra tryck, men man borde kunna förvänta sig något bättre i ett derby. Luleå var nästintill helt tysta sista 10 när det stod 1-1 (sjunger bara när de vinner).

Om man ser något värde i att jämföra, vill jag i alla fall dra slutsatsen att vår läktare inte är så pjåkig, om vi enbart förhåller oss till tryck och konsekvent sång. En annan fråga är hur högt man väljer att värdera ramsornas kvalitet, vilket är en komplexare fråga att förhålla sig till.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Läktarkultur

Inlägg av Fjodor »

Aggeman skrev: sön 03 mar 2024, 12:59 Såg att trycket på läktaren diskuterades lite kort i matchtråden. Kikade på E4 derbyt i Linköping och Luleåmatchen innan vår match. Objektivt sett tycker jag vår ståplats med hjälp av sittplats slår båda hallarnas tryck utan problem. Linköping har ju sällan bra tryck, men man borde kunna förvänta sig något bättre i ett derby. Luleå var nästintill helt tysta sista 10 när det stod 1-1 (sjunger bara när de vinner).

Om man ser något värde i att jämföra, vill jag i alla fall dra slutsatsen att vår läktare inte är så pjåkig, om vi enbart förhåller oss till tryck och konsekvent sång. En annan fråga är hur högt man väljer att värdera ramsornas kvalitet, vilket är en komplexare fråga att förhålla sig till.
Jag har ingen åsikt om andra lags tryck i hallarna och vill vara tydlig med att det är bra att vi har en klack som är på plats match efter match. Det jag har åsikter om är att om man vill skapa tryck och ”skapa ett Leksand” så bör man väl också reflektera lite kring vad som får med sig sittplats och inte?

Trumman (min personliga åsikt) är bara sövande och irriterande och ”Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Norra ståååååååå” är utan tvekan den absolut sämsta ramsan som en klack i någon idrott framfört. Dödar precis all energi i arenan och även spelarnas energi.

Så vad jag menar är, klacken gör ett bra jobb, men vill man få tryck och få med sig resten av arenan så kanske man ska fundera på vilka ramsor man sjunger om man vill få med sig resten eller om man vill sjunga för sig själva.

Bara att kolla gårdagens match i efterhand så är det tydligt vad som engagerar sittplats och inte.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff