Urk! Tur jag har desto bättre frikort. En i det närmaste orelevant och en fullt möjlig... Har frun dealat till sig Knuts så ska väl jag ha en inom köravstånd med...
Matchen ikväll då? Nja, allsvensk eller tom juniorhockey där vi inte kunde hålla oss i två perioder spär inte direkt på någon SM guld känsla direkt... Vi kändes inte alls med i starten och slarvade nåt kopiöst men tajtade till det något i tredje åtminstone. Men vi vann!
Svårt att möta dessa blåbärslag som uppladdning inför det som väntar.
Resten blir nu träningsmatcher inför kvartsfinalen och det jag sett lugnar inte ner mig det minsta.
Visst, vi talar till bönder på bönders språk och till de lärda på latin, och det är väl det som håller hoppet uppe, att vi ska kunna hota Saik eller Frölunda. Men varför kan vi inte tala latin till Modoiterna?
Karlberg var bra ikväll. Inget snack om nåt annat men det är ingen slump att han briljerar i just denna allsvenska/juniormatch. I slutspelet kommer det bli andra bullar. Men visst, sug åt dig nu lillChalle, det var du värd efter ikväll.
Filip var mänsklig även han ikväll. Ingen bortgöring direkt och vi tog tre poäng, men klarar han mer än 4-5 matcher i rad? Vet ej. Kändes lite som gränsen ikväll. Blir förstås Mantas som får stå på lördag vilket nu är helt ok. Så länge vi inte förlorar med fler än säg... 3 mål så borde vi vara safe. Så ok om Filip avlastas nu en match. men ge för tusan honom spaden igen på tisdag och visa att han har förstaposten i slutspelet, annars blir jag galen. Det hjärnsläppet Mantas stod för var garanterat vår räddning till topp 6 redan nu. Jag hoppas de inser det själva också, men antar att det blir 50/50 även i slutspelet på förhand. (då tackar jag för mig tror jag)
Topp 6 'ha!