2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 6-3

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 6-3

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 22:53
Fjodor skrev: tor 07 mar 2024, 22:37

Underbart inlägg och iakttagelser :))

Karlberg är kung. Fyllekärring och trumma, kan det bli värre? Var det Lena som var på besök och hade partat loss?
Hörrududu. Underbara Lena är ju mitt frikort. Ingenting hon gör skulle kunna störa mig. :X
Urk! Tur jag har desto bättre frikort. En i det närmaste orelevant och en fullt möjlig... Har frun dealat till sig Knuts så ska väl jag ha en inom köravstånd med...

Matchen ikväll då? Nja, allsvensk eller tom juniorhockey där vi inte kunde hålla oss i två perioder spär inte direkt på någon SM guld känsla direkt... Vi kändes inte alls med i starten och slarvade nåt kopiöst men tajtade till det något i tredje åtminstone. Men vi vann!
Svårt att möta dessa blåbärslag som uppladdning inför det som väntar.
Resten blir nu träningsmatcher inför kvartsfinalen och det jag sett lugnar inte ner mig det minsta.
Visst, vi talar till bönder på bönders språk och till de lärda på latin, och det är väl det som håller hoppet uppe, att vi ska kunna hota Saik eller Frölunda. Men varför kan vi inte tala latin till Modoiterna?

Karlberg var bra ikväll. Inget snack om nåt annat men det är ingen slump att han briljerar i just denna allsvenska/juniormatch. I slutspelet kommer det bli andra bullar. Men visst, sug åt dig nu lillChalle, det var du värd efter ikväll.

Filip var mänsklig även han ikväll. Ingen bortgöring direkt och vi tog tre poäng, men klarar han mer än 4-5 matcher i rad? Vet ej. Kändes lite som gränsen ikväll. Blir förstås Mantas som får stå på lördag vilket nu är helt ok. Så länge vi inte förlorar med fler än säg... 3 mål så borde vi vara safe. Så ok om Filip avlastas nu en match. men ge för tusan honom spaden igen på tisdag och visa att han har förstaposten i slutspelet, annars blir jag galen. Det hjärnsläppet Mantas stod för var garanterat vår räddning till topp 6 redan nu. Jag hoppas de inser det själva också, men antar att det blir 50/50 även i slutspelet på förhand. :roll: (då tackar jag för mig tror jag)

Topp 6 'ha! :YMHUG:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 6-3

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: tor 07 mar 2024, 23:41
Karlberg var bra ikväll. Inget snack om nåt annat men det är ingen slump att han briljerar i just denna allsvenska/juniormatch. I slutspelet kommer det bli andra bullar. Men visst, sug åt dig nu lillChalle, det var du värd efter ikväll.

Då får vi väl hoppas på blåbärslaget Frölunda ändå. För även mot dem var han en av de bättre.

Har vi mött Skellefteå nån gång i år?
Kan inte komma ihåg en enda match mot dem.

Ps. 3 mål och sedan förlora med 0-10 mot Timrå?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 6-3

Inlägg av Fjodor »

:
Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 22:53
Fjodor skrev: tor 07 mar 2024, 22:37

Underbart inlägg och iakttagelser :))

Karlberg är kung. Fyllekärring och trumma, kan det bli värre? Var det Lena som var på besök och hade partat loss?
Hörrududu. Underbara Lena är ju mitt frikort. Ingenting hon gör skulle kunna störa mig. :X
Ha, ha, då har du en viss ljudfrekvens som är utslagen i dina öron. :mrgreen:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-03-07 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Wiborg »

Fjodor skrev: tor 07 mar 2024, 18:52 Vaknar Lang och Östman från sin dvala
Det får man väl anse? Karlberg lyckades väcka dem...
Klas skrev: tor 07 mar 2024, 19:41
Aggeman skrev: tor 07 mar 2024, 19:37 För femte säsongen i följd har Eddie gjort 8 poäng. De senaste tre säsongerna har det blivit 1+7.
Ja precis, är ju rätt sjukt va….

Man skulle satt en tusing för tre år sedan på detta. Då hade man nog haft råd att ställa till med kalas i gropen i sommar för hela färjan.
Säsongen är inte över än ;)
geten skrev: tor 07 mar 2024, 20:18 Låt lill-Tjomme vila resten av matchen nu.
Ja, idag var det väl en av hans sämre insatser den här säsongen
Leksing i vargaland skrev: tor 07 mar 2024, 21:07 Filip försökt på mål :mrgreen:
Ungefär lika giftigt som alla PZs avslut :lol:
bokmal skrev: tor 07 mar 2024, 21:25 Låt mig vara en lite avvikande röst här. Modo chansar med massor av forecheck vilket gör att matchen blir som den blir. Leksand kunde ha gjort 7-8 mål pga det på alla kontringar.
Håller till viss del med, men samtidigt kan man inte blunda för alla slarvpassningar man bjöd på.
Gösen skrev: tor 07 mar 2024, 22:53
Fjodor skrev: tor 07 mar 2024, 22:37

Underbart inlägg och iakttagelser :))

Karlberg är kung. Fyllekärring och trumma, kan det bli värre? Var det Lena som var på besök och hade partat loss?
Hörrududu. Underbara Lena är ju mitt frikort. Ingenting hon gör skulle kunna störa mig. :X
Förutom att nobba dig?

Tycker att man spelade väldigt slarvigt första två perioderna men tightar till det i tredje och stänger ner Modo helt. 3 poäng, många mållösa sviter som spräcktes. Finns en del positivt att ta med sig ändå.
Pain is temporary, glory is forever