Lillgud skrev: lör 11 nov 2023, 20:24
Dammsög lite till…
2020/2021 var första säsongen som tränare, men inte var det mycket, inte.
– Det blev väl endast sju matcher före corona slog till, säger Printz om jobbet som assisterande tränare för Djurgårdens J18.
Mer erfarenhet behövdes inte innan han sen fick frågan om att kliva in i Rögles bås.
Hans sätt att vara, allt var enormt uppskattat såväl av lagkamrater som klubbledning efter hans tid i Frölunda.
När anslöt till Rögle…
-
Jag har mina egna idéer om hur man spelar försvarsspel och det är mitt primära uppdrag här i Rögle , samt penalty kill. Säger Printz.
Det är en kille som vi har fått bra rekommendationer på. Säger Chris Abbott.
När tog steget in till J18 Djurgården.
-Han är lyhörd och nyfiken på att utveckla både sig själv som ledare och våra spelare.
David är samtidigt väldigt målinriktad och vet vad han vill på kort som lång sikt.
Sanny Lindström…
Jag vet att Printz plockade upp och lärde sig mycket av Rönnberg/Näslund i Frölunda.
Printz om Leksand : Jag är superglad och jättetaggad att få komma på plats och sätta igång.
Han hade en klausul som gjorde att han kunde ta ett tränarjobb om det dök upp och lämna tjänsten i Rögle han hade.
Jag har snackat med både Challe Berglund och Thomas Johansson…
Leksand känns på rätt spår och det är en bra stämning i truppen.
Just den biten i extra svart.. är intressant i W’s fundering, om det spelar roll hur bra han var på isen.
Än en gång, förmodligen inte. Men om hans idéer bygger på hans egna erfarenheter, vilket det med stor sannolikhet gör, så vore det önskvärt om han varit en ledande spelare. Men ingen garanti åt något håll oavsett hans skills.
Då är jag mer orolig över det som
Lillgud tidigare hänvisade till, dvs en mjäkig tränartrio.
Vem ska ryta i om nästa efter Roma börjar fuska vid blålinjen på träning. Kommer någon att göra det öht?
Annars får vi nog se ett lag som blir bekvämare och bekvämare framöver och i bösta fall åker ut i åttondelen.
Nu kanske Challe B och Prinsen är lite mer kravställande än så och det blir inget problem, men väl värt att gundera på.
Osvsett är det skönt att konstellationen är klar redan. Samma gäng får fortsätta det dom gav 4 segrar. Bra!