Matchställ och klubbmärken

Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchställ och klubbmärken

Inlägg av Wittgenstein »

Ludde skrev: tis 17 sep 2024, 18:01 Ännu mer obegripligt när man beslutar sig för att ta ett foto där man gömmer hälften av dom bakom så dom inte syns :))
Nu när du säger det - vilken märklig bild! Robert Ohlsson ser ut att stå femton meter bakom frontlinjen.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Matchställ och klubbmärken

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: tis 17 sep 2024, 21:20 Svårt att bedöma matchställen när man har någon typ av känsla inför de flesta av dessa lag. Men Leksands är ju så klart, även fullständig objektivt, snyggast :)

Brynäs måste ges en eloge för att de hållit fast vid en ganska unik formsättning (den röda tröjan är dock för mig mer förknippad med ett klassiskt "Leksand - Brynäs-derby"). Andra som jag måste säga är helt ok är Skellefteå och Växjö (faktiskt! Reklamen borträknad). Hoppas Frölunda får bra pröjs av Länsförsäkringar, för deras byxreklam sänker hela stället. Hv:s sänks av reklam och en fruktansvärd logga. Malmö får aldrig riktigt till det, de borde givetvis återgå till de färger de bar under storhetstiden med Pekka och gänget. Rögles färger ser ut som något man skulle kunna snyta ur sig - fruktansvärd grön! Örebro intetsägande och trist, som hela föreningen.
Jag tycker ju att Brynäs hade kunnat vara snygg om det inte vore för de fruktansvärda (dock klassiska) axlarna. Jag tycker de är skitfula. Håller med om Växjö att de är snygga (framförallt den blå färgen) förutom reklamen med lite olika färger (rött och gult t.ex.) gör att det blir pannkaka. Malmös däremot tycker jag är ganska snygga trots ful logga och att reklamen känns som ett hastverk i efterhand med påsydda lagningslappar.

Timrå har fulast tröjor trots att Rögles gröna färg är som du säger en snorloska och Örebros tråkiga med fulast logga och blandade färger på reklamen. Övriga har både negativa och positiva som gör att de hamnar i något mellansegment. Linköping snygg färg men ful logga, Skellefteå rena och snygga men fula färger t.ex.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Matchställ och klubbmärken

Inlägg av Catami »

Jag gillar Brynäs tröja, nästan lika fin som vår egen.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.