2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Sniper »

På tal om Leksand.

En som var på plats på upptaktsträffen var lagkaptenen Patrick Zackrisson, 37.

Uppgifter till Silly & Surr säger att det här ser ut att bli forwardsveteranens sista säsong med Leksand.

Att han väljer att avsluta karriären.

En epok är i så fall över. Zackrisson går in på sin femtonde SHL-säsong och har redan nu närmare 600 matcher på meritlistan. På den finns även fem säsonger i KHL och en säsong i Schweiz.

Patrick Zackrisson värvades till Leksand 2019 och har de fem senaste säsongerna varit lagets kapten. Han har tre SM-silver på meritlistan, två med Skellefteå och ett med Linköping.

Uppgifter säger också att den omtyckte lagkaptenen kommer att erbjudas ett jobb i klubben.
Carros kille och Carro själv kvar i Leksand alltså? Det gläder mig.

* * *

När det gäller c:et i Patri(c)k gissar jag att Sportbladet vill uppmärksamma att han har ett C på tröjan. Såvida det inte handlar om Carro igen och första bokstaven i hennes namn.

* * *

Noterar för övrigt att Wittgenstein har med PZ i poängligatipset. Det är sådana skrällnamn man letar efter. Det är tråkigt med Rattie och de vanliga namnen. Några överraskningar kommer det att bli. Både i poängliga och tabell.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Wittgenstein skrev: Igår, 11:09 Tycks som att vi inte behöver oroa oss för en ny...

Bild
Leksand spelar utan Östman
Leksand kommer till spel utan centern Kalle Östman på lördag.

Han är fullt frisk och är en viktig kugge för Leksand i powerplay.

Men den minnesgoda har full koll på att han blev avstängd i tre matcher i slutspelet i våras. Han ”körde på” en domare i Scandinavium i den femte kvartsfinalen. Därefter missade han match sex och sju. Men eftersom en match återstod på avstängningen så missar han även premiären på lördag. Leksand har satt upp en post it-lapp med infon i tränarrummet.

Leksand har en gång tidigare missat en avstängning som gått över två säsonger, det var när Tomas Jonsson drog på sig matchstraff i Gävle i en slutspelsmatch 1994. Det misstaget vill man givetvis inte göra om.
Från: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ssilas-lon
Vem vet. Kanske är det bättre att förlora med 5-0 på lördag :shock:
Nejdå. Denna ska vi ta. :?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Wittgenstein »

Stjärnan skrev: Igår, 11:57 Vem vet. Kanske är det bättre att förlora med 5-0 på lördag :shock:
Nejdå. Denna ska vi ta. :?
Ligger vi under med fler än fem mål i tredje så slänger vi in Kalle Östman!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: Igår, 09:54
bjernagris skrev: Igår, 09:50 https://www.gp.se/sport/ishockey/frolun ... 8df4c64270
Frölunda inte överens om spel i Scandinavium

På lördag är planen att Frölunda ska premiärspela i SHL mot Leksand i Scandinavium. Men med bara dagar kvar till match är klubben inte överens med det kommunala bolaget Got event om hyresavtalet för att spela på arenan.
Nu ligger två olika avtalsförslag på bordet.
– Är det som jag hoppas kanske vi antar det, annars kommer vi säga nej och då kan vi inte spela på lördag, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
A´meh!?! Saftig förhandlingstaktik, förmodar jag.

Förövrigt, att vi börjar med två raka bortamatcher känns inte bra.
Det verkar vara rutin att de håller på det här med avtal tills nära inpå seriestart. Inte så sent som i år, men likväl. Från 2019:

https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... igen-inte/
Med drygt tre veckor kvar till SHL-premiär står de regerande mästarna Frölunda fortfarande utan arenaavtal.

Men nu närmar sig parterna en lösning.

– Utgångsläget är att vi måste komma överens, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Leksing i vargaland »

bjernagris skrev: Igår, 12:14
Stjärnan skrev: Igår, 09:54
A´meh!?! Saftig förhandlingstaktik, förmodar jag.

Förövrigt, att vi börjar med två raka bortamatcher känns inte bra.
Det verkar vara rutin att de håller på det här med avtal tills nära inpå seriestart. Inte så sent som i år, men likväl. Från 2019:

https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... igen-inte/
Med drygt tre veckor kvar till SHL-premiär står de regerande mästarna Frölunda fortfarande utan arenaavtal.

Men nu närmar sig parterna en lösning.

– Utgångsläget är att vi måste komma överens, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
Man tycker ju att man borde ha klart med en is innan man fick elitlicens, i alla fall före man släpper biljetterna.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Sniper »

Tyckte det var väldigt tyst på andra håll än GP - men nu börjar de haka på https://hockeynews.se/nyheter/frlunda-k ... l-premiren

Och så en låst om att det är låst:
► Det borde inte behöva vara så låst mellan Frölunda och Got Event. Men det är det.
► Jag skriver om ett tragiskt uselt förhållande.
https://rakapuckar.com/rent-ut-sagt-ar- ... t-allting/
Men kommentarerna är ju alltid tillgängliga:
benny.gallon 18 september, 2024 At 12:59
Jag och min fru åker tåg 80 mil tur och retur,fredag sen hem söndag, vi borde inte vara jätteroliga att matchen blir inställd? Mvh Benny
Henrik Leman 18 september, 2024 At 13:04
Naturligtvis inte! Som jag skriver, klart att det här löser sig. 🙂 Finns inget alternativ. Och skulle, mot förmodan, parterna inte enas om ett årslångt avtal före lördag fixar man ett tillfälligt, spelar på det gamla eller vad man kallar det.
Alltså – hockey blir det.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: Igår, 09:54
bjernagris skrev: Igår, 09:50 https://www.gp.se/sport/ishockey/frolun ... 8df4c64270
Frölunda inte överens om spel i Scandinavium

På lördag är planen att Frölunda ska premiärspela i SHL mot Leksand i Scandinavium. Men med bara dagar kvar till match är klubben inte överens med det kommunala bolaget Got event om hyresavtalet för att spela på arenan.
Nu ligger två olika avtalsförslag på bordet.
– Är det som jag hoppas kanske vi antar det, annars kommer vi säga nej och då kan vi inte spela på lördag, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
A´meh!?! Saftig förhandlingstaktik, förmodar jag.

Förövrigt, att vi börjar med två raka bortamatcher känns inte bra.
De är väl välkomna att flytta matchen till Tegera?
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: Igår, 16:37
Stjärnan skrev: Igår, 09:54
A´meh!?! Saftig förhandlingstaktik, förmodar jag.

Förövrigt, att vi börjar med två raka bortamatcher känns inte bra.
De är väl välkomna att flytta matchen till Tegera?
Absolut. Vi hinner nog få in några tusen Leksingar och endast någon enstaka frölundait. Tre hemma och en borta borde vara en win för vår del.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!