Wittgenstein skrev: ons 22 nov 2023, 20:46
Vi har fullt förtroende för dig Pastis. Och skulle det skita sig så är vi nog många som bistår med bidrag till en helt ny server; de flesta helt öppet medan CMB är storsint nog att göra det fullständigt anonymt.
Annars kan du göra en s.k. Superstars-crowdfunding - påstå att du samlar in bidrag till ett nyförvärv som i princip är klart. Och när allt sen, mot alla odds, går i stöpet, kan du göra precis vad du vill med pengarna.
På tal om Superstarship Spaceball one så såg jag att CMB även mycket storsint har värvar deras Kapten Dark Helmet att köra livbåten om det trots all går den vägen.
Wittgenstein skrev: ons 22 nov 2023, 20:46
Vi har fullt förtroende för dig Pastis. Och skulle det skita sig så är vi nog många som bistår med bidrag till en helt ny server; de flesta helt öppet medan CMB är storsint nog att göra det fullständigt anonymt.
Annars kan du göra en s.k. Superstars-crowdfunding - påstå att du samlar in bidrag till ett nyförvärv som i princip är klart. Och när allt sen, mot alla odds, går i stöpet, kan du göra precis vad du vill med pengarna.
På tal om Superstarship Spaceball one så såg jag att CMB även mycket storsint har värvar deras Kapten Dark Helmet att köra livbåten om det trots all går den vägen.
Sådana felkonstruerade rymdhjälmar kommer till när tillverkare - utan att tänka - slaviskt följer en i mappen ”Rymddräktsritningar” felplacerad ritning för en dykarklocka:
Pastis skrev: lör 25 nov 2023, 23:56
Leksandsfärjan körs nu på en virtuell debian-server (v12 bookworm) som finns i Helsingfors. Jag äger den och har full kontroll över servern. Vi använder den senaste phpBB versionen, v3.3.11. Eftersom det svenska språkpaketet ännu inte är släppt, så har jag modifierat det svenska v3.3.10 lite så det ska fungera ändå. Ser ni några konstigheter med översättningar i menyer och liknade så meddela gärna mig det! Backup tas varje natt.
Precis uppdaterat till det officiella svenska språkpaketet för v3.3.11. Är lite ändringar från det vi tidigare körde på. Meddela gärna mig om ni ser några konstigheter.
Pastis skrev: mån 22 jan 2024, 08:15Precis uppdaterat till det officiella svenska språkpaketet för v3.3.11. Är lite ändringar från det vi tidigare körde på. Meddela gärna mig om ni ser några konstigheter.
En mindre konstighet; i botten av inlägg står det ju om det har redigerats och hur många gånger. Har inlägget redigerats flera gånger används dock singularformen av "gång" när det borde stå "gånger". Exempel nedan:
Pastis skrev: mån 22 jan 2024, 08:15Precis uppdaterat till det officiella svenska språkpaketet för v3.3.11. Är lite ändringar från det vi tidigare körde på. Meddela gärna mig om ni ser några konstigheter.
En mindre konstighet; i botten av inlägg står det ju om det har redigerats och hur många gånger. Har inlägget redigerats flera gånger används dock singularformen av "gång" när det borde stå "gånger". Exempel nedan:
VAR
'EDITED_TIMES_TOTAL' => array(
1 => 'Senast redigerad av %2$s den %3$s, redigerad totalt %1$d gånger.',
2 => 'Senast redigerad av %2$s den %3$s, redigerad totalt %1$d gång.',
),
ÄNDRAD TILL
'EDITED_TIMES_TOTAL' => array(
1 => 'Senast redigerad av %2$s den %3$s, redigerad totalt %1$d gång.',
2 => 'Senast redigerad av %2$s den %3$s, redigerad totalt %1$d gånger.',
),
På måndag den 20 maj klockan 9:00 kommer forumet att stängas ner en kort stund då vi ska byta domännamn.
Den nya adressen blir: leksandsfarjan.se
Efter att det är klart så spelar det ingen roll om ni skriver den gamla adressen, ni skickas automatiskt vidare till den nya.
Kan vara bra att ha reda på sitt användarnamn och lösenord då vi måste byta cookies (kakor) till den nya domänen. Jag förmodar att man måste logga in på nytt efter bytet.
Kan vara bra att ha reda på sitt användarnamn och lösenord då vi måste byta cookies (kakor) till den nya domänen. Jag förmodar att man måste logga in på nytt efter bytet.
Pastis skrev: tis 14 maj 2024, 15:23
Hoppas det finns en "har du glömt ditt lösenord" funktion.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Pastis skrev: tis 14 maj 2024, 15:23
Hoppas det finns en "har du glömt ditt lösenord" funktion.
Det finns också. Om man sparar sina inloggningar i webbläsaren kan man även kolla in dem där. Högst upp i webbläsaren finns en menysymbol (ser ut som = fast tre streck eller tre punkter) och där under "lösenord" finns de. Sök efter lif.tauzero.se, då kan du se eller kopiera ditt lösenord.