Du får pröjsa. Tillsammans med Fjodor. Jag kan bidra med löjrom om det är på håret.Gösen skrev: tor 16 jan 2025, 22:10 Skönt att se att Elvenes jobbar på inför löneförhandling med Tjomme. Uppenbarligen inget påskrivet med Växjö ännu. Ren taktik att läcka det till pressen.
2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro 5-4
-
Re: 2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro 5-4
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Elvenes stannar och Gyökeres till red delvils, så blir detta en bra vår!Gösen skrev: tor 16 jan 2025, 22:10 Skönt att se att Elvenes jobbar på inför löneförhandling med Tjomme. Uppenbarligen inget påskrivet med Växjö ännu. Ren taktik att läcka det till pressen.
-
Lätt. Vad kostar det nu igen att köpa SHLs bästa playmaker? Vi kanske behöver dryga ut med lite löjrom ändå. Får kolla kontot. Återkommer.Stjärnan skrev: tor 16 jan 2025, 22:15Du får pröjsa. Tillsammans med Fjodor. Jag kan bidra med löjrom om det är på håret.Gösen skrev: tor 16 jan 2025, 22:10 Skönt att se att Elvenes jobbar på inför löneförhandling med Tjomme. Uppenbarligen inget påskrivet med Växjö ännu. Ren taktik att läcka det till pressen.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Helt rätt att skeppa en massa "alibi" spelare för att få en signatur av Lucas.
Högsta prio just nu. It ain't over until the fat lady sings.
Högsta prio just nu. It ain't over until the fat lady sings.
-
Det fixar vi och som grädde på moset slänger vi in några årsförbrukningar spettekaka så är saken biff. Löjrom, grädde, mos, spettekaka och biff. Underskriften är så gott som klar!Gösen skrev: tor 16 jan 2025, 22:47Lätt. Vad kostar det nu igen att köpa SHLs bästa playmaker? Vi kanske behöver dryga ut med lite löjrom ändå. Får kolla kontot. Återkommer.Stjärnan skrev: tor 16 jan 2025, 22:15Du får pröjsa. Tillsammans med Fjodor. Jag kan bidra med löjrom om det är på håret.Gösen skrev: tor 16 jan 2025, 22:10 Skönt att se att Elvenes jobbar på inför löneförhandling med Tjomme. Uppenbarligen inget påskrivet med Växjö ännu. Ren taktik att läcka det till pressen.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
- Intendent
Soffmasen
17 januari 2025, 07:27
"– Jag är leksing och har inte skrivit på någonting. Jag visar, trots alla rykten som dyker upp, att det är här jag är och jag hoppas det syntes."
https://www.falukuriren.se/2025-01-17/e ... e-stammer/
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Så det kanske finns en chans.. eller så säger han bara så.
En spelare som Elvenes som ändå uttryckt att han vill stanna ska man bara lösa oavsett kostnad. Skeppar man Mantas, PZ, Norén, Kloos, MK, osv så finns det garanterat någon spelmån även om budgeten ska ner.
En spelare som Elvenes som ändå uttryckt att han vill stanna ska man bara lösa oavsett kostnad. Skeppar man Mantas, PZ, Norén, Kloos, MK, osv så finns det garanterat någon spelmån även om budgeten ska ner.
-
Han e fin han. Säkerligen förlorad, men fin, det e han.Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 07:31Soffmasen
"– Jag är leksing och har inte skrivit på någonting. Jag visar, trots alla rykten som dyker upp, att det är här jag är och jag hoppas det syntes."
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Re: 2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro
Fast är det en sån jättegrej? Man la ut en video med TJ hade något att presentera för att dra lite folk till matchen som väl inte hade sålt mer än 4000 biljetter. Sedan att supportrar förstorar upp det in absurdum är ju inget som LIF ska beskyllas för. Tycker dessutom att det är en viktig förlängning då det verkar som att Detroit vill att han ska spela kvar i Leksand minst en säsong till och eftersom Elvenes inte förlänger så var det ju kanske det bästa som var kvar.svepet skrev: tor 16 jan 2025, 19:01 Ska man skratta eller gråta...? Visst, kul med AJ men att göra en sån här grej av det, snälla.
Världens bästa jinx?syd b. skrev: tor 16 jan 2025, 19:17Det spelar ju ingen roll, det är målen som räknas i slutändan.Chegr skrev: tor 16 jan 2025, 19:16Nu hade vi väl en i virket iaf och någon sekvens med lite snabbare passningar. Alltid något antar jag.syd b. skrev: tor 16 jan 2025, 19:09 PP förblir en gåta och ett skämt! Vilket det varit i 3 säsonger nu, vilket resulterat i missade slutspel etc. Förstår verkligen inte, kan väl inte bli så mycket sämre än nu till nästa säsong...eller? Inte så att man hoppar i taket när vi får ett PP direkt..Vi tappar ju mer momentum av det.

Han får en ganska ordentlig smäll ås jag förstår att han ramlar sedan så håller han ju för ansiktet eftersom målburen ställer sig upp och jag tror det är för att skydda sig ifall målburen skulle ramla ner över honom. Dock var det egen spelares klubba som orsakade fallet på ArntzenRunntur skrev: tor 16 jan 2025, 19:23 Vilket jävla skådespel av Arntsen, snacka om att spela över, han borde åka ut för diving.
Problemet är i så fall att beskedet att Växjö åker ur kommer i princip sist på säsongen och då har vi kanske redan fyllt våra platser och det finns inte pengar kvar till Elvenes. Så jag ser honom som förlorad oavsett vad som händer med Växjö. De får dock gärna åka ur i alla fall, men av helt andra anledningarStjärnan skrev: tor 16 jan 2025, 19:51 Kan ju önska att växjö åker ur. Vår enda chans till att behålla 25

Det här är inte bara ett svar till bender utan alla som toksågar Armalis. Alla mål han släpper in i sista perioden är ju skymningar och styrningar så det är inget mål man kan lasta honom direkt för. Det är samtidigt just den här typen av mål som Örebro gör, de skickar in puckar på mål och försöker gröta in dem och är jäkligt skickliga på det. Dock så är det ju för många såna mål som släpps in och det är ju Armalis tillsammans med försvaret som behöver göra det bättre. Verkligen ingen toppmatch av Armalis (i alla fall inte sista perioden) och det slinkar in någon puck för mycket men återigen, lite nyansering.
Största problemet var att efter 5-1 slutade man åka skridskor och lät Örebro få spela det spel de vill spela. Så fort vi tog tag i det igen och höll pucken inom laget, åkte skridskor och passade varandra så hade Örebro inget att säga till om igen.
Helt korrekt utvisning, den spelaren som hoppade in tog pucken och den utbytta spelaren hade till och med båda skridskorna kvar på isen. Syndes väldigt tydligt på reprisen med kameravinkeln bakom Arntzens mål.Ludde skrev: tor 16 jan 2025, 21:19 Räddade av en too many players som jag är tveksam till att den är korrekt, förstår att Örebro protesterade.
Så är det!Klas skrev: tor 16 jan 2025, 22:02 Om inte annat får man Wiborg efter sig, och det vet ju alla att man helst undviker…

Håller helt med. Precis som det där en del brukar säga om topplagen om vi börjar komma ikapp efter underläge, att man har en växel till att lägga i när det behövs. Efter 5-4 så var det bara sista minuten som blev lite nervig, visst en hel del tack vare att man fick ett PP med sig, men även innan det så parkerade vi ju i Örebros zon.Stjärnan skrev: tor 16 jan 2025, 22:09 Fast jag tycker vi gjorde just det, efter 5-4. Hade görna sett det redan vid 5-3. Men det ger ändå nån form av hopp jag inte riktigt trodde fanns. Jag förväntade mig ett dallrande asplöv efter 5-4, men skönt se de tog tillbaka det. Ändå lite starkt tycker jag.
Något du vet eller bara hoppas på?Gösen skrev: tor 16 jan 2025, 22:10 Skönt att se att Elvenes jobbar på inför löneförhandling med Tjomme. Uppenbarligen inget påskrivet med Växjö ännu. Ren taktik att läcka det till pressen.
Fast man kan ju tycka att efter så många år i Sverige att han borde lärt sig prata svenskaStjärnan skrev: fre 17 jan 2025, 07:50Han e fin han. Säkerligen förlorad, men fin, det e han.Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 07:31Soffmasen

Jag tycker att man fram till 5-1 gör en riktigt bra match. Det är inte bara Örebro som är dåliga utan man låter dem inte heller komma in i det genom hög fart, helt ok passningsspel och vinner tillbaka många andrapuckar. Sedan efter 5-1 slutar man åka skridsko och då finns det inte heller någon att passa så man låter Örebro ta kommandot och slår bara ifrån sig hela tiden. Helt fel taktik då det är precis det Örebro vill. Då lyckas de vinna puck i sarghörnen och sedan skicka in puckar på mål, det är deras variant av konstruktivt spel och som de är bra på. Vid 5-4 tycker jag att man börjar trampa fart igen och jag tycker inte att jag såg den där ängsligheten man sett tidigare vid ledning i sista perioden. Man vågar slå passningar utan att det blir övermod, så det var viktigt både för matchen och framtiden tror jag. Elvenes gör en riktigt bra match och får med sig Vejdemo och Cehlárik. Det är lagom att komma igång nu så hoppas det fortsätter såhär.
Jag vet inte om det är en svacka Örebro är inne i eller om det är verkligheten som kommer ikapp dem, men raset får gärna fortsätta. Idag tog nästan alla bottenlagen 3 poäng så det tightar ihop sig ordentligt. Jag är inte orolig för bottenstriden för vår del, däremot så hoppas jag ju att Örebro dras in i den. Kan vi börja vinna några raka nu så är vi faktiskt med i matchen om topp 6 igen.
Pain is temporary, glory is forever
-
- Intendent
Vid senaste (?) LIF Live fick Tjomme tittarfrågan om det finns några planer på insamling för spelarrekrytering. Han kände inte att det var aktuellt; sådant är enbart förbehållet särskilda tillfällen. Dessutom - menar jag - står det ju aldrig och faller på de pengarna. Externa finansiärer kräver att också de vanliga supportrarna bidrar lite grann, sedan skjuter storfinansiärerna till resten.
Finns det något tillfälle som dessa* kan gå in med pengar så är det nu. Make him an offer he can't refuse. Såvida inte Elvenes ÄR klar för Växjö.
Men jag tror ju att han kommer få en ny chans i Nordamerika. Ordinära spelartyper får ständigt chansen - ska då inte ett geni få det? På sin högstanivå är Elvenes överlägsen alla andra inhemska spelare (alltså inte bara lagkamraterna).
En sak är klar: i Växjö ska Elvenes inte spela. Det måste stoppas. Björn Hellkvist får nöja sig med annat.
*Det finns andra än P-O E - Clas-klanen till exempel (som var med i fallet Hrivik).
Finns det något tillfälle som dessa* kan gå in med pengar så är det nu. Make him an offer he can't refuse. Såvida inte Elvenes ÄR klar för Växjö.
Men jag tror ju att han kommer få en ny chans i Nordamerika. Ordinära spelartyper får ständigt chansen - ska då inte ett geni få det? På sin högstanivå är Elvenes överlägsen alla andra inhemska spelare (alltså inte bara lagkamraterna).
En sak är klar: i Växjö ska Elvenes inte spela. Det måste stoppas. Björn Hellkvist får nöja sig med annat.
*Det finns andra än P-O E - Clas-klanen till exempel (som var med i fallet Hrivik).
-
Re: 2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro
Jag måste först be om ursäkt om jag var för hård mot Mantas även om jag står fast vid att jag just nu tycker att han är vår tredjemålis.Wiborg skrev: fre 17 jan 2025, 09:29 Alla mål han släpper in i sista perioden är ju skymningar och styrningar så det är inget mål man kan lasta honom direkt för.
Jag gillar dina försvar av spelare i ur och skur och många gånger motiverat också, men denna måste väl ändå ta priset. Om inget av de tre sista målen kan lastas på Mantas så måste jag säga att kraven är minimala på en målvakt.
Första målet - en handledare från blå som singlar in välplacerat i hög höjd med skymning. Inte hårt men välplacerat och ingen direkt tavla men är övertygad om att många SHL-keeprar hade tagit den pga den som sagt var ganska lös och borde kunnat reageras på trots skymningen.
Andra målet - det svåraste då det styrs på vägen och är mkt trafik framför. Dock, den går dock relativt mitt i målet och Mantas har krypit ihop som en blomkål i målet som gör att han inte får den på sig. Att han inte hinner reagera på styrningen är inte så konstigt dock så det här målet lastar jag inte på honom.
Tredje målet - Det här ska han ta. Handledare från blå mitt i målet längs isen. Ren och skär målvaktstavla om de så ställer en hel buss framför och skymmer honom. Har man inte större krav en så på en målvakt då blir det extremt jobbigt att försvara. Då behöver bara motståndarna ställa massa folk och skymma och flippa in en lös macka mot mål som det inte spelar någon roll var den hamnar, bara den inte träffar målvakten så är det mål.
Vill givetvis också ha sagt att det såklart inte bara berodde på Mantas att vi tappade, laget trodde allt var klart och slutade spela och bjöd in till match igen. Men Örebro får energi av första målet också och jag tror det blivit en walk-in-the-park om inte tvåan kommit.
-
- Intendent
Det här laget är så ovant vid att vara i promenadsegerledning att de inte visste hur de skulle hantera 5-1. ALLA trodde det var klart, såväl utespelare som Mantas, och de tog det där med promenad bokstavligt.
Nu fick de en läxa - en lärdom att ta med till på lördag, när jag hoppas på nytt promenadsegerläge.
Nu fick de en läxa - en lärdom att ta med till på lördag, när jag hoppas på nytt promenadsegerläge.
-
- Intendent
Det här är mycket rimligt:
Samtidigt säger Elvenes:DamageINC
17 januari 2025, 09:22
leksandimitthjärta skrev:
Garanterat klar. Höken hade aldrig gått ut med dom uppgifterna annars om han inte skrivit på. Man kan ju vända på det med att han borde vara klar för en fortsättning här när han nu trivs så bra som han säger.
Kan tänka mig att det finns avsikt i ordvalet ”jag har inte skrivit på någonting”. Det kanske stämmer och han kan då säga så utan att ljuga, men det betyder inte att han inte är klar. Muntliga avtal gäller.
Det är mer än bara ”jag har inte skrivit på någonting”. Men är inte MrMadhawk alltid rätt ute? Oftast! Men den här gången känns lite speciell. Mot sin vana trogen KAN ha hastat fram det här avslöjandet för att drämma folk i huvudet i torsdagspresentationstider. Hur mycket jag än gillar Johan Svensson så finns det en orm i honom.Enligt Expressen ska Lucas Elvenes vara klar för SHL-konkurrenten Växjö.
Nu svarar LIF-stjärnan på uppgifterna efter att ha blivit matchhjälte mot Örebro.
– Det kommer ut mycket falska grejer som inte stämmer, säger han efter 5–4-segern.
-
Muntliga avtal gäller i svensk hockey

Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Intressant analys. Oavsett så visst gäller muntliga avtal, men avtal är också till för att brytas och Madhawk känns som han chansar och skarvar en hel del men oftast chansar han rätt, har han chansat fel någon gång hittills, finns något sådant fall?Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 11:10 Det här är mycket rimligt:
Samtidigt säger Elvenes:DamageINC
17 januari 2025, 09:22
leksandimitthjärta skrev:
Garanterat klar. Höken hade aldrig gått ut med dom uppgifterna annars om han inte skrivit på. Man kan ju vända på det med att han borde vara klar för en fortsättning här när han nu trivs så bra som han säger.
Kan tänka mig att det finns avsikt i ordvalet ”jag har inte skrivit på någonting”. Det kanske stämmer och han kan då säga så utan att ljuga, men det betyder inte att han inte är klar. Muntliga avtal gäller.
Det är mer än bara ”jag har inte skrivit på någonting”. Men är inte MrMadhawk alltid rätt ute? Oftast! Men den här gången känns lite speciell. Mot sin vana trogen KAN ha hastat fram det här avslöjandet för att drämma folk i huvudet i torsdagspresentationstider. Hur mycket jag än gillar Johan Svensson så finns det en orm i honom.Enligt Expressen ska Lucas Elvenes vara klar för SHL-konkurrenten Växjö.
Nu svarar LIF-stjärnan på uppgifterna efter att ha blivit matchhjälte mot Örebro.
– Det kommer ut mycket falska grejer som inte stämmer, säger han efter 5–4-segern.
Efter gårdagens match blir det i alla fall väldigt tydligt vad Leksand behöver för att göra mål, en playmaker av rang helt enkelt och sådana växer inte på träd, finns det ens någon annan (än Elvenes) så tydlig och utpräglad playmaker i något annat lag i SHL?
OM nu Elvenes försvinner, finns det ens någon ersättare att försöka värva in? ...och oavsett om Elvenes blir kvar eller inte så borde vi försöka få in en till som har åtminstone hälften av hans register och skills, för det är som sagt tydligt vad som behövs för att vi ska kunna producera mål och funka i PP.