2025-01-11 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 5-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Aggeman

Re: 2025-01-11 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Om Rindell hade gjort 40% bra/konstruktiva aktioner och 60% svaga aktioner/misstag, skulle jag vilja spela honom. I dagsläget skulle jag säga att han ligger på ungefär 20% bra/konstruktiva aktioner, därmed är han enligt mig betydligt mer av en säkerhetsrisk som just nu inte bör ha någon plats på 6 backar.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: lör 11 jan 2025, 21:20 Om Rindell hade gjort 40% bra/konstruktiva aktioner och 60% svaga aktioner/misstag, skulle jag vilja spela honom. I dagsläget skulle jag säga att han ligger på ungefär 20% bra/konstruktiva aktioner, därmed är han enligt mig betydligt mer av en säkerhetsrisk som just nu inte bör ha någon plats på 6 backar.
Blotta närvaron från bänken gav väl Mantas kalla kårar kan jag tro..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Re: 2025-01-11 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 5-2

Inlägg av Stjärnan »

Men Reinhart fixar iaf sudden, med mindre än 2 sek kvar.
Tänk om man nån gång fick se den viljan och uppoffringen i Leksand.
Det är som att bevittna två olika sporter.
Sun taught me,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Stjärnan skrev: lör 11 jan 2025, 21:56 Men Reinhart fixar iaf sudden, med mindre än 2 sek kvar.
Och Boston avgör med mindre än 2 sek kvar, sjukt.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Lampa skrev: lör 11 jan 2025, 22:12
Stjärnan skrev: lör 11 jan 2025, 21:56 Men Reinhart fixar iaf sudden, med mindre än 2 sek kvar.
Verkligen. Man är född till förlorare, uppenbarligen
Sun taught me,
Keep RISING!
CMB

Inlägg av CMB »

Stjärnan skrev: lör 11 jan 2025, 22:19
Lampa skrev: lör 11 jan 2025, 22:12
Verkligen. Man är född till förlorare, uppenbarligen
För 49 timmar sen så vände vi underläge mot serieledarna till seger under ordinarie tid. 3 poäng! Då behövs ingen sudden.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Fortsätt så här, Lyytinen. Med attityd.
Vi behöver spelare som leder laget.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: lör 11 jan 2025, 22:48 Fortsätt så här, Lyytinen. Med attityd.
Vi behöver spelare som leder laget.
Verkligen! Producerar och markerar! Mer sånt!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

bjernagris skrev: lör 11 jan 2025, 20:34
Fjodor skrev: lör 11 jan 2025, 20:29
svepet skrev: lör 11 jan 2025, 20:22 Håller inte med alls. Han är en back vi behöver. Definitivt snabbast o vända spelet av alla. Bäst att följa med i anfall. Bäst som point i PP. Men visst, gör mest individuella misstag också. Men får också tre ggr så mkt skit som nån annan back som gör samma misstag. Men vi är Leksand o krigare som dumpar puck blir älskade. Lirare som spelar på marginalen blir kölhalade ;)
Exakt! Alltid de få backar som har ett uns av konstruktivitet som får skit. Om han bänkas så ska många fler få smaka på det receptet. Men nej då, spela cementhänder och hoppas på en vinst med 2-0 eller 2-1 eller 1-0.
Att han är bäst att följa med i anfall av alla backar är ju objektivt fel. M. Caito har väl hittills denna säsong gjort 3-4 mål från positioner nära kassen. Hur många gånger har du sett A. Rindell i samma position? P. Norén har haft flertalet rena skottlägen, med normal utdelning borde han haft åtminstone 1-2 mål ytterligare. Hur många sådana lägen har A. Rindell haft? Jag har inte sett några, tycker mest han skickar iväg menlösa dragskott som går i täck eller magplattan. Till och med nästan lika bespottade J. Lyytinen har ju gjort ett par kassar, A. Rindell har alltjämt en donut i målkolumnen.

Det som däremot står klart är att motståndarna är medvetna om exakt det ni skriver, han spelar ofta med små marginaler och är benägen att göra misstag. Klart de ligger hårdare på honom för att öka sannolikheten att han hostar upp pucken till dem.
Vi kan vara överens om att vi ser olika på Rindells eventuella kvaliteter :-??

Att han inte varit framför motståndarnas mål så ofta kan jag hålla med om. Däremot vill jag med en dåres envishet hävda att han är den back som förstår att vända spelet snabbt och med fart som gör att vi kan anfalla med fart på rören. Sedan är han riktigt bra på att passa med exakt rätt hastighet på pucken till medspelare för direktskott i anfallszon. Knappast hans fel att medspelarna inte skjuter direkt eller skjuter så illa. Tycker också att medspelarna förvånande sällan (knappast vid något tillfälle) lyckats sätta upp honom för direktskott, vilket jag tror skulle leda till bra direktskott från honom. Menlösa dragskott i magplattan från Rindell? Nja, där ligger han faktiskt i lä jämfört med t.ex. Noren och Caito som är ligans främsta backar på just den kvaliten.

Men det är inte jag som tar ut laget, så för tillfället har ni som inte gillar Rindells spelstil rätt och jag fel. Jag vill även poängtera att jag uppskattar defensiva backar som inte är de mest konstruktiva framåt, men båda typerna behövs och där tycker jag att Rindell behövs.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Klas skrev: lör 11 jan 2025, 20:09 Bra Lyytinen! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Sanny har otrooooligt svårt att erkänna att Nygård gjort nåt fel. Det där sved i käften på honom. :lol:
Om inte J. Lyytinen markerat där finns det inte en janne att domarna hade tagit 2 min unsportsmanlike på J. Nygård. Bra av Lyytinen, domarna var ynkliga.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Ludde skrev: lör 11 jan 2025, 19:22 Hur kan dom inte ringa på den? Grön spelare trycker ju undan Mantas med klubban?
Hade varit klädsamt att i alla fall kolla på det. Hade det varit åt andra hållet hade det aldrig blivit godkänt, det är jag övertygad om. Sedan är det för tamt agerande framför eget mål. Så där länge ska han inte få stå framför målet, där måste man plocka bort honom från området.
Fjodor skrev: lör 11 jan 2025, 20:02 2 min var faktiskt ok för den skittacklingen.
Absolut, och inte bara skit till domarna då det i det här fallet hade varit ganska lätt att ge honom en femma för checking from behind men de såg antagligen att han vände sig bort från Cehlárik precis i tacklingsögonblicket och därav träffen i ryggen. Boarding känns rimligt med en kraftfull tackling med det avståndet från sargen även om jag tycker att det kanske inte borde blivit något alls.
Ludde skrev: lör 11 jan 2025, 20:03 99 av 100 spelare hade fått kritik för att man sätter sig i en dålig situation när man tittar ner på isen efter pucken men Tomasek ska det gullas med deluxe.
Precis, han tittar ner och vänder sig om precis när Cehlárik kommer. Sen att det gullas med honom vet jag inte, hade det blivit en femma tror jag nog att det blivit ganska ordentliga diskussioner om just det. Men en två kan man nog köpa för den tacklingen.
Klas skrev: lör 11 jan 2025, 20:09 Bra Lyytinen! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Sanny har otrooooligt svårt att erkänna att Nygård gjort nåt fel. Det där sved i käften på honom. :lol:
Ja, när till och med den andra kommentatorn nästan får dra det ut honom att man inte lägger in pucken i målet på det sättet. Dock så förstår jag inte riktigt kritiken mot kommentatorerna. Visst, Sanny är givetvis en supporter av Färjestad men tycker inte det lyser igenom så överdrivet mycket. Eller så har jag bara lärt mig att sålla bort det. Tycker att de ganska ofta pratade om att Leksand var det bättre laget de två första perioderna. Sedan i tredje stängde ju Färjestad ner oss totalt så då var det svårt att säga något positivt.
Einar Berg skrev: lör 11 jan 2025, 20:19
Klas skrev: lör 11 jan 2025, 20:15 Cehlarik ser otroligt trög ut, va? Ingen explosivitet i åkningen direkt.
Helt under isen. Händer inte ett skit längre. Vad har hänt? :O
Tycker han gör många bra saker, kanske inte i den här matchen men tidigare. Det är ju ett uppenbart problem med självöfrtroendet tycker jag. Några mål och lite medstuds istället för stolpe ut så tror jag vi får se en helt annan spelare. Börja med att spela enkelt och ta det därifrån.
svepet skrev: lör 11 jan 2025, 20:22 Håller inte med alls. Han är en back vi behöver. Definitivt snabbast o vända spelet av alla. Bäst att följa med i anfall. Bäst som point i PP. Men visst, gör mest individuella misstag också. Men får också tre ggr så mkt skit som nån annan back som gör samma misstag. Men vi är Leksand o krigare som dumpar puck blir älskade. Lirare som spelar på marginalen blir kölhalade ;)
Helt enig, tycker han gjort mycket som borde resulterat i mer poäng också men som forwards slarvar bort. Får en del skit för misstag han gör nu som jag tror enbart har att göra med hans historik från hösten. Då gjorde han många fler misstag som även avgjorde en del matcher men det är inte alls samma frekvens på misstagen nu längre men det låter nästan som att det är fler nu på snacket. Jag tycker han höjt sig väldigt mycket och borde få spela. Samtidigt så är det ju andra backar som klivit fram också, Fred framförallt som ju visat att han förtjänar speltid. Är det Eddie som kanske borde få vila någon match? Just nu är känslan att han får spela på grund av höstens spel.
bjernagris skrev: sön 12 jan 2025, 18:53

Om inte J. Lyytinen markerat där finns det inte en janne att domarna hade tagit 2 min unsportsmanlike på J. Nygård. Bra av Lyytinen, domarna var ynkliga.
Så är det väl i 90% av alla dubbelutvisningar. En slashar, slår eller gör något annat fult utan åtgärd sedan ett slag tillbaka och man tar båda. Varför inte stävja det från början och ge utvisning för första företeelsen så slipper man efterslängar och risk för eskallering?

Jag tycker att första två perioderna är ganska bra från vår sidag. Lite oturligt och lika mycket oförmåga så har man inte med sig en ledning inför sista och där stänger Färjestad ner oss totalt och det händer väl egentligen ingenting framåt. Mantas borde ha tagit andra målet men annars tycker jag att han gör en bra match.
Pain is temporary, glory is forever