Superstars forum

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: fre 22 dec 2023, 07:38 De hade andra kanaler i insta, fb, etc.. kanske. Men ändå svårt att förstå att bara skita i allt när det ändå skrevs en hel del där, dessutom väldigt städat och respekterat med en stor portion humor emellanåt.
Det är ju det allting egentligen handlar om. Nonchalansen. Det fanns en rad skribenter både på Superstars forum och i föraktade Masugnen som skrev bättre om hockey än de någonsin gjort på sina sociala medier.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Jag har hela tiden tänkt att tiden håller på att rinna ut - på julafton läggs utredningen ner. Men nu ser jag att det är julafton 2024 som gäller. Skönt :-B
Lillgud skrev: mån 18 dec 2023, 12:17 (...) jag sätter som mål och deadline för utredningen **Julafton år 2024**.
Finns det inget svar på gåtan senast under julafton 2024… Då läggs utredningen ner för gott.
Mer resurser och tid än så kan vi inte avsätta.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: sön 24 dec 2023, 14:16 Jag har hela tiden tänkt att tiden håller på att rinna ut - på julafton läggs utredningen ner. Men nu ser jag att det är julafton 2024 som gäller. Skönt :-B
Lillgud skrev: mån 18 dec 2023, 12:17 (...) jag sätter som mål och deadline för utredningen **Julafton år 2024**.
Finns det inget svar på gåtan senast under julafton 2024… Då läggs utredningen ner för gott.
Mer resurser och tid än så kan vi inte avsätta.
Vilken vändning! Även jag satt och väntade på att utredningens slutsatser skulle presenteras, men tji fick jag. Jag, och vi alla, får alltså vänta ännu ett år. Lillgud är, oväntat nog, en mer försiktig general än Petersson (som i februari 2020 lovade åtal eller nedläggning av Palme-utredningen under årets första halvår).
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Jag noterar att det bokstavligen brinner i min inkorg…
(Ha ha…mer än 1 tips på samma namn har inkommit oberoende av varandra)
Jag får vissel hintar och tips om en `Ghostwalker´.

Det är färjans senaste medlem som tydligen har dragit ögon/öron på sig från observanta användare.
Ghostwalker ny medlem ons 27 dec 2023, 15:55
0 st inlägg hittills.

Folk börjar inbilla sig att de därmed kan ha sett tex spök-vandraren…`gamlens ´ i en ny skepnad som dykt upp här.
Tanken var god…
Ett lite perfekt passande namn med på en nykomling som skulle kunnat komma in här och hjälpt till och löst gåtan och mysteriet från det förra forumet.

Men Ghostwalker kändes dock lite bekant… Vilket bekräftas här.
För kan hitta hans namn på gamla superstars forumet.
Fanns något gammalt inlägg tex som löd…för flera år sen.
Ghostwalker firar 28år som Leksands fan och är nybliven superstarsmedlem.
Namnet dyker även upp minst 138gånger mellan åren 2008-2021 på det gamla forumet.

Från namnet `Ghostwalker´… `Ghost´
Är vi inte heller så långt ifrån då namnet…. `Alien´
Kanske blir rent av `Alien Superstar ´ vår nästa nya medlem på färjan ?
Att vänta in på….
Noteras att Alien Superstar är även en låt av Beyonce..
Vilket skulle ju vara passande om denna `Alien Superstar´ kom in och sjöng ut lite och förklarade en del vad som hände när användare släcktes ner inne på det gamla superstars forumet….

Som det konstaterats ovan…av Sniper och Wittgenstein.
Deadline är 24/12 (Julafton 2024)
Utredningen kommer att hållas som längst öppen till dess.
Längre än så ska medlemmarna inte behöva plågas i ovisshet med ett öppet sår.
Tiden läker alla sår hoppas vi på såklart , och att någon även till slut vill lätta på sitt samvete.
Så att även den personen själv kan få själaro den dagen det blir den personens tur att kliva ner en våning.

Vissa som inte heller dykt upp som vittne här…trots att man blivit namngiven i en kallelse…
Riskerar också att få sina servetter varma…från och med nästa vecka 2 när folk är tillbaka i sina hushåll igen… (I Sverige vittnar nämligen `hen´ om sin observation om man blir kallad som vittne) Så släpp pucken och liften och vedkubben och pepparkaksbaket och raketerna nu…och inställ dig…medans tider är på din sida.

Inkallade sen tidigare , gällande vittnesförhör, och som EJ har inställt sig:
bokmal
syd.b
Jjax
Einar Berg
Leksing i vargaland
Lampa
bender
Easties

Ett föredöme i denna veva av personer på listan då var tex Lifstarsll som ändå ger mänskligheten ett ansikte och hopp. Han klev fram och berättade tidigare här sina iakttagelser.
Han vart inkallad i exakt samma veva som `gänget ovan´ här tex.
Men nu hoppas vi att fler ur `gänget ovan´ har landat också…och är redo att steppa fram till altaret med sina upplevelser. För att klargöra lite vissa saker.

….Welcome drop in….
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Ghostwalker stavade med litet g på Superstars forum, men andra har gjort versal- och gemenändringar i samband med övergången till nytt forum, så det är med stor sannolikhet samma person.

ghostwalkers sista inlägg på Superstars forum var en överdimensionerad laguppställning. Trots anvisningar om hur man lägger upp laguppställning så det blir bra storlek blev det CMB-stort. ghostwalker retades för detta (jag minns inte av vilka men jag tror det var Gösen, SteveY och självaste CMB). Jag inbillade mig att ghostwalker blev sårad och att det var därför han eller hon försvann.

Men så kanske inte alls var fallet. I vilket fall är Ghostwalker välkommen tillbaka (om det är samma person). Vid nytt försök att lägga upp laguppställning (jag behöver avlastas och bjernagris kommer och går som han vill) ska man alltså inte klicka sig in på själva tweeten utan kopiera bilden direkt i flödet. Då kommer man se det lilla ordet small i slutet av bildadressen. Om man ändå misslyckas verkar det som att trådsidorna inte vanställs av för stora bilder här på nya forumet. Även CMB-bilder anpassas och blir inte större än många av bilderna i matchställs- och nostalgitråden.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Superstars forum

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: ons 03 jan 2024, 10:19 Ghostwalker stavade med litet g på Superstars forum, men andra har gjort versal- och gemenändringar i samband med övergången till nytt forum, så det är med stor sannolikhet samma person.

ghostwalkers sista inlägg på Superstars forum var en överdimensionerad laguppställning. Trots anvisningar om hur man lägger upp laguppställning så det blir bra storlek blev det CMB-stort. ghostwalker retades för detta (jag minns inte av vilka men jag tror det var Gösen, SteveY och självaste CMB). Jag inbillade mig att ghostwalker blev sårad och att det var därför han eller hon försvann.

Men så kanske inte alls var fallet. I vilket fall är Ghostwalker välkommen tillbaka (om det är samma person). Vid nytt försök att lägga upp laguppställning (jag behöver avlastas och bjernagris kommer och går som han vill) ska man alltså inte klicka sig in på själva tweeten utan kopiera bilden direkt i flödet. Då kommer man se det lilla ordet small i slutet av bildadressen. Om man ändå misslyckas verkar det som att trådsidorna inte vanställs av för stora bilder här på nya forumet. Även CMB-bilder anpassas och blir inte större än många av bilderna i matchställs- och nostalgitråden.
Jag försökte få stor bild på detta forum också men det gick icke. :-?? ;) På Superstars forum så verkade det som om att det var ett mellanläge med antal pixlar på bilden som gjorde att det blev stor bild. Tog man till en typ 4k-bild så krymptes den ner till en passande storlek. Om jag minns rätt..? :-B
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Superstars forum

Inlägg av Eastis »

Någon klistrade in några inlägg från Linköpings forum i den matchtråden. Rubriken till dessa trådar är Hur gör vi forumet bättre. Säkert med en annan problematik i grunden men de otaliga år jag varit med både här och på tidigare forum kan jag konstatera att vi nog aldrig varit i närheten av det som skrivs på Linköpings forum. Det har tidvis varit hårda tongångar oss emellan men vad jag minns har det inte uttalats att man önskar livet av någon.

Med detta sagt - alla kamrater, klappa er på axeln, bra jobbat med god ton på forumet! Kram på er!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

Eastis skrev: sön 21 jan 2024, 15:49 Någon klistrade in några inlägg från Linköpings forum i den matchtråden. Rubriken till dessa trådar är Hur gör vi forumet bättre. Säkert med en annan problematik i grunden men de otaliga år jag varit med både här och på tidigare forum kan jag konstatera att vi nog aldrig varit i närheten av det som skrivs på Linköpings forum. Det har tidvis varit hårda tongångar oss emellan men vad jag minns har det inte uttalats att man önskar livet av någon.

Med detta sagt - alla kamrater, klappa er på axeln, bra jobbat med god ton på forumet! Kram på er!
Jag tror det till stor del har att göra med ålder... Majoriteten här inne har gått igenom puberteten, det är nog inte fallet på många andra forum där tonen är klart klandervärd.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Jag är sjuk och orkeslös just nu men hoppas snart bli bättre. Då kommer fler positiva inlägg från det här hållet.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Catami skrev: tis 23 jan 2024, 17:23 Jag är sjuk och orkeslös just nu men hoppas snart bli bättre. Då kommer fler positiva inlägg från det här hållet.
Krya på dig, Catami!
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Tack!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

CMB skrev: tor 04 jan 2024, 17:49
Sniper skrev: ons 03 jan 2024, 10:19 Ghostwalker stavade med litet g på Superstars forum, men andra har gjort versal- och gemenändringar i samband med övergången till nytt forum, så det är med stor sannolikhet samma person.

ghostwalkers sista inlägg på Superstars forum var en överdimensionerad laguppställning. Trots anvisningar om hur man lägger upp laguppställning så det blir bra storlek blev det CMB-stort. ghostwalker retades för detta (jag minns inte av vilka men jag tror det var Gösen, SteveY och självaste CMB). Jag inbillade mig att ghostwalker blev sårad och att det var därför han eller hon försvann.

Men så kanske inte alls var fallet. I vilket fall är Ghostwalker välkommen tillbaka (om det är samma person). Vid nytt försök att lägga upp laguppställning (jag behöver avlastas och bjernagris kommer och går som han vill) ska man alltså inte klicka sig in på själva tweeten utan kopiera bilden direkt i flödet. Då kommer man se det lilla ordet small i slutet av bildadressen. Om man ändå misslyckas verkar det som att trådsidorna inte vanställs av för stora bilder här på nya forumet. Även CMB-bilder anpassas och blir inte större än många av bilderna i matchställs- och nostalgitråden.
Jag försökte få stor bild på detta forum också men det gick icke. :-?? ;) På Superstars forum så verkade det som om att det var ett mellanläge med antal pixlar på bilden som gjorde att det blev stor bild. Tog man till en typ 4k-bild så krymptes den ner till en passande storlek. Om jag minns rätt..? :-B
Här verkar vi se till att alla håller sig i schack! :mrgreen:
Skämt åsido, det verkar vara phpBB 3.x som sköter detta. Superstars körde 2.x.

Snart är phpBB 4 på väg, men jag vet inte om det är någon större skillnad.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Eastis skrev: sön 21 jan 2024, 15:49 Någon klistrade in några inlägg från Linköpings forum i den matchtråden. Rubriken till dessa trådar är Hur gör vi forumet bättre. Säkert med en annan problematik i grunden men de otaliga år jag varit med både här och på tidigare forum kan jag konstatera att vi nog aldrig varit i närheten av det som skrivs på Linköpings forum. Det har tidvis varit hårda tongångar oss emellan men vad jag minns har det inte uttalats att man önskar livet av någon.

Med detta sagt - alla kamrater, klappa er på axeln, bra jobbat med god ton på forumet! Kram på er!
Hm…..
Tänkte att vissa såklart inte kikar i just lite såna här `obskyra delar av forumet´.
Men här kikar Easties alltså in…och skriver i tråden…och 3inlägg ovanför sitt eget…
Står det att han är kallad till förhör…
Men blundar för det uppenbara….

Min känsla är att du då med bestämdhet överlevde allafall inledningsvis…
Du föll inte i vevan när vissa andra gick under.
(Utan du hade automatiskt inloggning aktiverad på det förra forumet)
Men frågan är om du likt tex Wiborg och bjernagris…..
Ändå sen slocknade efter ett tag…. Det kan ha varit så med dig…
Eller överlevde du , obehindrat utan inloggnings problem ändå tills vi flyttade över hit… ?????
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Superstars forum

Inlägg av Eastis »

Ja man ber ju ödmjukast om ursäkt när överheten kallat till förhör och man missat hela tillställningen. Jag försökte läsa mig till vad grunden till utredningen var men gick vilse i paragrafer, inlägg och juridiska krumbukter. Jag får skylla på min begränsade förmåga i utredningstekniska detaljer.

Vad gäller mitt liv på gamla forumet upplevde jag att det efterhand ekade allt mer tomt tills jag till slut insåg att ni övriga tydligen flyttat över till detta forum. Jag skulle gissa att jag överlevde ganska länge, kanske ända till slutet. Oklart om detta renderar i nåt straff och också oklart hur straffskalan egentligen ser ut.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Eastis skrev: fre 26 jan 2024, 20:54 Ja man ber ju ödmjukast om ursäkt när överheten kallat till förhör och man missat hela tillställningen. Jag försökte läsa mig till vad grunden till utredningen var men gick vilse i paragrafer, inlägg och juridiska krumbukter. Jag får skylla på min begränsade förmåga i utredningstekniska detaljer.

Vad gäller mitt liv på gamla forumet upplevde jag att det efterhand ekade allt mer tomt tills jag till slut insåg att ni övriga tydligen flyttat över till detta forum. Jag skulle gissa att jag överlevde ganska länge, kanske ända till slutet. Oklart om detta renderar i nåt straff och också oklart hur straffskalan egentligen ser ut.
:grin:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.