Tjomme

Användarens profilbild
Aggeman

Re: Tjomme

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 13 mar 2025, 21:00
Rimligt tankesätt från honom, att bli lite större och tyngre över tid. Upplyftande att se honom lika besviken och förbannad som en själv.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: tor 13 mar 2025, 21:38
Sniper skrev: tor 13 mar 2025, 21:00
Rimligt tankesätt från honom, att bli lite större och tyngre över tid. Upplyftande att se honom lika besviken och förbannad som en själv.
Och han fejkade nog inte heller. Såg och lät djupt förbaskad över detta och ja, det förstår vi ju alla. Vad fasen hände de sista 5 matcherna egentligen? Jag tror på uppgivenhet när de tappade super chansen att nå top 6.

Större spelare är intressant. Men vi behöver få in spelare med lite större psyken också, vars värld inte fullständigt havererar vid minsta baklängesmål, och heller inte skenar iväg vid minsta framåt mål.

Ps. Det är inte jag som särskriver utan min iPad.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Tjomme sätter ord på det som de flesta av oss känner just nu. Tomhet här och nu.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gillar det Tjomme säger men kanske finner det lite märkligt att han inte ska se nån slutspelshockey. Jag kan tycka att det borde ingå i arbetsbeskrivningen. Sura kan vi supportrar ägna oss åt.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 14 mar 2025, 21:07 Gillar det Tjomme säger men kanske finner det lite märkligt att han inte ska se nån slutspelshockey. Jag kan tycka att det borde ingå i arbetsbeskrivningen. Sura kan vi supportrar ägna oss åt.
Det gör han aldrig när Leksand inte (längre) medverkar.

Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Jag gillar också det mesta av vad Tjomme säger, framförallt positivt är detta med att han är inne på att vi behöver storlek och vi behövervar jobbiga för motståndarna. Oroväckande är att han verkar hyfsat nöjd med försvaret, för jag tror vi måste bli jobbigare även där. Många baklängesmål i år har berott på att vi inte lyckats hålla spelare borta framför målet, så det känns lite bekymmersamt.
Bekymmersamt och lite oroväckande är också att Tjomme genom detta resonemang diskvalificerar lite av sitt tidigare tänk och jobb, byter han linje och tro totalt helt plötsligt, överger han helt sitt tidigare tänk?
Kommer hans nya tänk funka? Ångrar han kontraktslängd på en del spelare nu då?
Tidigare har han pratat om att det tar tid att bygga ett etablerat lag i SHL, kommer denna färdvändning i lagbygget ta lika lång tid?
Hoppas vi får ett sånt där poddavsnitt där lyssnarna får skicka in frågor, för just nu känns det som det finns väldigt mycket att fråga om.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Pellefant skrev: fre 21 mar 2025, 13:37 Jag gillar också det mesta av vad Tjomme säger, framförallt positivt är detta med att han är inne på att vi behöver storlek och vi behövervar jobbiga för motståndarna. Oroväckande är att han verkar hyfsat nöjd med försvaret, för jag tror vi måste bli jobbigare även där. Många baklängesmål i år har berott på att vi inte lyckats hålla spelare borta framför målet, så det känns lite bekymmersamt.
Bekymmersamt och lite oroväckande är också att Tjomme genom detta resonemang diskvalificerar lite av sitt tidigare tänk och jobb, byter han linje och tro totalt helt plötsligt, överger han helt sitt tidigare tänk?
Kommer hans nya tänk funka? Ångrar han kontraktslängd på en del spelare nu då?
Tidigare har han pratat om att det tar tid att bygga ett etablerat lag i SHL, kommer denna färdvändning i lagbygget ta lika lång tid?
Hoppas vi får ett sånt där poddavsnitt där lyssnarna får skicka in frågor, för just nu känns det som det finns väldigt mycket att fråga om.
Jag tolkar det inte som att han ändrar tänk helt och hållet utan ligger kvar med samma grundtanke med offensiv fartfylld hockey men att man justerar på det som varit fel. Precis som man justerade försvarsspelet när man släppte in för mycket mål så behöver vi nu även justera offensiven för att även göra fler mål.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Många kloka ord från Tjomme och han prickar ju in många av dom brister vi pratat om här. Dock väcker hans prat många frågor också, "sjukt bra defensiv", från vilka siffror och statistik får han fram det undrar man? Det skulle ha varit intressant att veta och man blir lite orolig att han inte lägger något krut alls på defensiven till nästa säsong.

...Skulle också vilja höra vad han tror den dåliga inledningen av säsongen och det många skadorna berodde på och vad man kan göra åt det.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Pellefant skrev: fre 21 mar 2025, 18:48 Det skulle ha varit intressant att veta och man blir lite orolig att han inte lägger något krut alls på defensiven till nästa säsong.
Men det är inte hans jobb.
Det blir Hedberg och Co:s arbete att vi har rätt trea på rätt plats. När vi spelade bra (offensivt) så var ju även forwards rätt positionerade i försvarsarbetet.

Så jobba på offensiven så följer defensiven med på köpet. Anfall byggs bakifrån.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Med tanke på att Tjomme kastade "kortet " Camper så tar jag för givet att Rindell och Hrivik går samma öde tillmötes.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: fre 21 mar 2025, 19:18
Pellefant skrev: fre 21 mar 2025, 18:48 Det skulle ha varit intressant att veta och man blir lite orolig att han inte lägger något krut alls på defensiven till nästa säsong.
Men det är inte hans jobb.
Det blir Hedberg och Co:s arbete att vi har rätt trea på rätt plats. När vi spelade bra (offensivt) så var ju även forwards rätt positionerade i försvarsarbetet.

Så jobba på offensiven så följer defensiven med på köpet. Anfall byggs bakifrån.
Det jag menar är att min känsla är att vi behöver förstärka på fösvarssidan också och tänka på att vi ska vara jobbiga även där för motståndarna. Att jag blir orolig att han inte ser bristerna på försvarssidan eftersom vi enligt Tjomme "är sjukt bra" i defensiven och att jag förundras lite över hur han dragit den slutsatsen och blir nyfiken på vilka siffror han får fram detta konstaterande ur.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Are you going to drop the bomb or not?