Styrelser samt ekonomi
-
Re: Styrelser samt ekonomi
Den här soppan spär ju på intrycket att Leksands IF som förening inte förtjänar att befinna sig på toppnivå inom svensk ishockey.
-
Man har nog trixat under flertalet år. -18 miljoner är nog ett ackumulerat resultat. Under pandemin och även förra året uppvisade man en knapp vinst på nån miljon. Utan att ha någon större insyn så undrade jag redan då hur det var möjligt. Samtidigt tog man ett lån på 18 miljoner med hjälp av borgenärer i form av Leksands kommun. Till grön omställning hette det. Shit sa Bull. Man har gjutit en platta i cofa men merparten har nog fått täcka upp likviditetsbrist.
Man har medvetet eller möjligtvis omedvetet farit med falsk intygelse gentemot borgenär men även mot Leksands Sparbank. Fullt möjligt har ingen av dem någonting emot det. Allt blir lättare för alla parter när det ser bra ut på papper. Fansen däremot... Det kan kanske tom visa sig vara bokföringsbrott om någon (ekobrott) får för sig att djupdyka i ämnet.
Man har medvetet eller möjligtvis omedvetet farit med falsk intygelse gentemot borgenär men även mot Leksands Sparbank. Fullt möjligt har ingen av dem någonting emot det. Allt blir lättare för alla parter när det ser bra ut på papper. Fansen däremot... Det kan kanske tom visa sig vara bokföringsbrott om någon (ekobrott) får för sig att djupdyka i ämnet.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Det var mer än så han fick i knät. Igår talade han med journalister hela dagen, och idag fortsätter det:Det var lite ”varför skulle man få den här frågan i knät”. Det hade varit roligare om det hade varit om ett år (...)
- Gärdsback om Tjomme i höstas -
Dagen efter avslöjandet: Gärdsback gästar studion
27 november 2024 11:30
På tisdagen avslöjde Falu-Kuriren att Leksands mångmiljonförlust förra säsongen var ännu värre, något som senare bekräftades av LIF själva på sin hemsida.
I dagens lunchsändning från Tegera arena kommer Leksands IF AB:s ordförande Andreas Gärdsback till studion.
Dessutom berättar Justin Kloos om hur spelarna påverkats av beskedet.
Sändningen börjar 12.00.
https://www.falukuriren.se/2024-11-27/d ... r-studion/
-
Klas skrev: Igår, 18:54 Skulle ju vara en smula intressant att göra vad Twitter-riddarna från Superstars tycker om detta…
I min egen programpunkt Fönster mot X-världen kan jag meddela att de inte sagt ett ord på respektive konton.
-
bjernagris skrev: Igår, 17:46Sign off-bonusar är som jag förstår det mer eller mindre standard i SHL när man skriver kontrakt med utländska spelare.Ludde skrev: Igår, 17:34 Är det bara jag som aldrig någonsin hört talas om sign off bonusar förrän det började cirkulera i media i våras?
Är det vi som varit kreativa och hittat på den här lösningen eller är det inkompetens på ekonomiavdelningen som är orsaken till att det inte avsatts pengar till detta?
Men bonusar vid importspelares början och slut av kontrakten, så kallade sign on och sign off, är inget nytt fenomen.
– Nej, jag har varit med i alla fall 10,5 år snart och det har funnits med den tiden och långt innan dess. Det är framför allt med sign off ett vedertaget sätt, men det innebär att pengarna ska betalas fast vid en senare tidpunkt, säger Färjestads VD Stefan Larsson.
– Då gäller det att man har tagit höjd för det och planerat att det kan ske.
Färjestad har sitt läge under kontroll.
– Ja, det har vi och vi för dem periodiseringsmässigt framför oss så klart.
https://hockeynews.se/nyheter/kris-i-le ... -vd-stress