Mats_ume for President!

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 23 sep 2023, 12:52 Det är som jag i riktiga livet. Där är jag konstant inloggad. Men det verkar som jag inte alltid syns. Inte ens i egna hushållet bland anhöriga.

Jag gissar att det har med inställningar att göra.
Man kommer inte alltid åt inställningarna som kan ligga på en proxy-server. Är det Munchausens ligger man eller snarare dina anhöriga illa till.

Men som vår gamle vän Arthur Schopenhauer brukar säga;
"Det är småsaker när han inte är på sin vakt som bäst avslöjar en mans karaktär"

Förresten. Vet ni vad jag har gjort i veckan?
Jag har tagit 1poäng i psykologi/filosofi på distans på IUG. Internet University of Google.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

En bra sak är att jag numer har admin power att kunna ändra matchtrådar med felaktig syntax, vilket torde göra att fler kan skapa matchtrådar utan att behöva vara rädda att stå i syntax error-skamvrån under kommande match.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: lör 23 sep 2023, 20:28 En bra sak är att jag numer har admin power att kunna ändra matchtrådar med felaktig syntax, vilket torde göra att fler kan skapa matchtrådar utan att behöva vara rädda att stå i syntax error-skamvrån under kommande match.

Samt föra in resultat som du nu föredömligt gjort i Röglematchen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Siggebus
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:42

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Siggebus »

Stämmer in i hyllningskören. Tack Mats och Pastis. Jag har varit "hang around" på superstars forum en längre tid men nu fick jag chansen att komma med på riktigt. Vem är jag då? Gravt medelålders medicinman som ursprungligen flyttade till Göteborg för att studera. Så här 30 år senare känns det helt overkligt att jag bott långt över halva mitt liv utsocknes. Nåväl, vi har iaf fritidshus i en av Leksandsbyarna och planen är att det blir vår stadigvarande adress så fort barnen bevisat sig flygfärdiga. Vad kan jag bidra med? Inte mycket, några glada tillrop kanske?
Who dares wins.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Sniper »

Vid sökord Leksandsfärjan frågar Google följande:
Menade du: ölandsfärjan
Nej, det gjorde jag inte. Men jag måste säga att Ölandsfärjan har fina färger:

Bild
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Catami »

Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 14:35 Stämmer in i hyllningskören. Tack Mats och Pastis. Jag har varit "hang around" på superstars forum en längre tid men nu fick jag chansen att komma med på riktigt. Vem är jag då? Gravt medelålders medicinman som ursprungligen flyttade till Göteborg för att studera. Så här 30 år senare känns det helt overkligt att jag bott långt över halva mitt liv utsocknes. Nåväl, vi har iaf fritidshus i en av Leksandsbyarna och planen är att det blir vår stadigvarande adress så fort barnen bevisat sig flygfärdiga. Vad kan jag bidra med? Inte mycket, några glada tillrop kanske?
Välkommen!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Siggebus
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:42

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Siggebus »

Tack!
Who dares wins.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

Siggebus skrev: sön 24 sep 2023, 14:35 Stämmer in i hyllningskören. Tack Mats och Pastis. Jag har varit "hang around" på superstars forum en längre tid men nu fick jag chansen att komma med på riktigt. Vem är jag då? Gravt medelålders medicinman som ursprungligen flyttade till Göteborg för att studera. Så här 30 år senare känns det helt overkligt att jag bott långt över halva mitt liv utsocknes. Nåväl, vi har iaf fritidshus i en av Leksandsbyarna och planen är att det blir vår stadigvarande adress så fort barnen bevisat sig flygfärdiga. Vad kan jag bidra med? Inte mycket, några glada tillrop kanske?
Ja, välkommen!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

Senioren skrev: ons 20 sep 2023, 11:46 Detta gick snabbt och fantastiskt bra! Nu kan man snart släppa den andra trötta sidan!
Verkar som den andra trötta sidan blivit extra trött :-B
Totte
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 11:35

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Totte »

Ja, tack för detta nya forum! Har läst mycket på gamla, men oj så tröttsamt med alla felmeddelanden.. Nu kan man vara med i "gänget" :)
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Catami »

Totte skrev: mån 25 sep 2023, 12:46 Ja, tack för detta nya forum! Har läst mycket på gamla, men oj så tröttsamt med alla felmeddelanden.. Nu kan man vara med i "gänget" :)
Välkommen!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Gunga Din
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 14:24

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Gunga Din »

Vill också tacka för att detta nya forum dragits igång. Har under flera års tid läst med i det gamla forumet, men har ju tyvärr inte gått att få bidra till diskussionerna där inne.
Måste även passa på att dela ut beröm till de som orkade ända in i kaklet i det gamla forumet, många roliga och fyndiga inlägg som jag skrockat gott åt och i stort sett alltid en lagom nivå till skillnad från grannforumet på SF. Klart vi har olika åsikter, men vi älskar väl alla samma hockeylag (på gott och ont)…
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

Gunga Din skrev: mån 25 sep 2023, 21:35 Vill också tacka för att detta nya forum dragits igång. Har under flera års tid läst med i det gamla forumet, men har ju tyvärr inte gått att få bidra till diskussionerna där inne.
Måste även passa på att dela ut beröm till de som orkade ända in i kaklet i det gamla forumet, många roliga och fyndiga inlägg som jag skrockat gott åt och i stort sett alltid en lagom nivå till skillnad från grannforumet på SF. Klart vi har olika åsikter, men vi älskar väl alla samma hockeylag (på gott och ont)…
Välkommen! Jag hoppas också att vi kan bibehålla den där lagoma nivån.
Jojjeerik
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:57

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Jojjeerik »

Härligt jobbat till er alla som sett till att vi lämnat det gamla forumet. Jag är en läsare som älskar att följa era diskussioner med ett leende på läpparna, och själv så lägger jag väl in kanske 5-10 inlägg pet år, men nu kanske det blir fler.
Suveränt jobbat 👍👍
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Mats_ume for President!

Inlägg av Mats_ume »

Jojjeerik skrev: tis 26 sep 2023, 06:12 Härligt jobbat till er alla som sett till att vi lämnat det gamla forumet. Jag är en läsare som älskar att följa era diskussioner med ett leende på läpparna, och själv så lägger jag väl in kanske 5-10 inlägg pet år, men nu kanske det blir fler.
Suveränt jobbat 👍👍
Välkommen Jojjerik! Alla bäckar små... 8-)