Silly season 25/26

Användarens profilbild
syd b.

Re: Silly season 25/26

Inlägg av syd b. »

Vattendelaren Lodin hade jag dock gärna sett i Leksand. Läste någon tråd innan.
Hur som, Pajen och Hedberg som tränarduo, däremot, "hmm" på förhand, hoppas självklart på bästa utfall men ställer mig frågandes tills dess. Något säger mig att exemplevis Pajen lämnar tidigt, varför? Ingen aning egentligen. Önskar dock att dessa herrar kommer med en högt kravställd daglig verksamhet för en god grund att bygga på under en tuff säsong. Båda dessa herrar har en historia i bygden och kommer nu in med en vision utan (just nu) yttre påverkan. Hoppas de vågar sticka ut och håller energin och tron även i de tuffaste förhållandena. Men med en god grundträning och sammansvetsad grupp så är förutsättningen ljusare än det motsatta...
Lampa

Inlägg av Lampa »

Kan man dumpa Hrivik till något tjeckiskt eller finskt lag och på något sätt spara in 150 i månaden hade det varit kanon. Vi hade haft betydligt bättre nytta av t.ex Nolan Stevens, Hampus Plato eller liknande från HA.

Min önskespelare Liam Dower Nilsson verkar vara klar för HV.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Jjax skrev: Igår, 20:41
Gösen skrev: Igår, 18:48
SteelSky skrev: Igår, 18:35

Instämmer till 100%.
Om du har spelat i LIF så är du automagiskt ett tränarämne. Kunde vi tänka mer utanför boxen än så?!
Jag kommer också ge dem chansen men det här känns inte som en självklar succé.

Längtar tills att silly startar snart med spelare IN i truppen.
Saknar lillguds analyser, kommentarer och namndroppande i dessa tider.
Jasså?

Själv tänker jag att det handlar mer om att han har 13 säsongers erfarenhet från att vara tränare i NHL, HA och SHL som väger tyngst tillsammans med att han är en bra karaktär, vinnarskalle och vill förändra spelet i samma riktning som de allra flesta ventilerat önskemål om. Men det är jag det.

Att han är Leksing in i märgen ser jag däremot som en enorm bonus.
Mmmm men jag blir orolig när man hör hög forecheck. Har inte riktigt hämtat mig efter den naiva Åkerblom tiden när vi blev taktiskt avklädda på våran höga forecheck.
Dessutom vad vore man för Leksing om man inte oroade sig för något?
Hög forcheck men inte gå bort oss.
Rakt på mål och ha mycket puck i anfallszon.
Två motsägelser (i mina öron) som Hedberg yttrat.
Sen har han sagt mycket bra också under sina få intervjuer, så det kanske blir bra. Visst har han erfarenheter som tränare och att ta NHL-filosofi med exempelvis 2 offensiva kedjor, en brunk och en som kan låsa (typ) låter bra tycker jag. Det gäller att man ha spelarmaterial som köper det fullt ut också i så fall.

Vi får se. Jag ska inte vara negativ i onödan. Det kan bli bra men han har mycket att förlora är min spontana tanke. Skit inte där du äter, ungefär.
Södra Siljan speglar vinnare