Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 24 apr 2024, 22:16
Stjärnan skrev: ons 24 apr 2024, 20:08
Gösen skrev: ons 24 apr 2024, 19:57

Lyssnar du på CD skivor prick kl 20:00 lördagskvällar i mars?

Nej för tusan. Kl 20 en lördag i mars befann jag mig i Friends arena och såg det live. Fantastiskt!
Att hotellet var mögelskadat drar dock ner helhetsbetyget något. Samt att frugan missade totalt väskförbud som fick mig att springa en km med handväskan till förvaringen.

Men nu är det full fokus på Panthers förstås.
Det här hotellet?

Bild
Hur många har du på lager :-J
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Kärleken i Leksand (som omväxling):
Anton Johansson, back, 19 år
”Han hörs och syns. Det är också han som har mest skärmtid på tiktok i laget. Han är beroende, sitter hela tiden och tittar i telefonen och plöjer lika mycket tid på sociala medier som alla andra tillsammans. Nu kan han också vara en av seriens största loverboys. Han har han träffat kärleken här på slutet, det är mycket guligull där. Det tar nog också ganska mycket av tiden i telefonen. Så det kan nog vara skönt för tjejen att få lite lugn och ro när det är roadtrips.”
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... na-i-laget
”Det har blivit allt vanligare att många talanger åker över Atlanten tidigt – men inte Anton Johansson.
Det står nämligen klar att det högst troligt blir Leksands IF även kommande säsong för 19-åringen.
– Jag älskar att vara i Leksand. Jag älskar laget, stället och allt runtomkring. Det är ett fantastiskt ställe att vara på. Det kan inte bli bättre.”
https://www.falukuriren.se/2024-04-19/l ... at-pa-mig/
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Stjärnan »

: Sniper, Gösen.

Nuuuu kopplar jag. Tog bara en natt.
:) :oops:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: tor 25 apr 2024, 07:13 : Sniper, Gösen.

Nuuuu kopplar jag. Tog bara en natt.
:) :oops:
Lämna jag utanför det där. Produktplacering av koncernen Dedem skulle mig aldrig hålla på med 😉🤗
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: ons 24 apr 2024, 22:58
Leksing i vargaland skrev: ons 24 apr 2024, 21:50
2 av 3 personer idag kan inte göra lumpen och majoriteten av dessa har psykiska problem
Kan eller vill inte?
Psykisk ohälsa är väl bästa frikortet.
Kan inte säga att jag klandrar dem.
Kriga känns sjukt daterat. Ungefär som "drakar och demoner".
De som vill hålla på med det bör väl kanske få göra det kan en liberal människa tycka. Kanske kan de samlas i Sibirien nånstans och utöva sina intressen ifred och långt bort från oss normalt funtade. Men de som inte vill vara med ska ju såklart slippa det förstås.
Snacka inte skit om drakar och demoner! Fortfarande aktuellt med nyutgåva släppt så sent som förra året ;)

https://freeleaguepublishing.com/sv/gam ... h-demoner/
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Kärleken i Leksand 2: "53 DAYS TO GO!" https://www.theknot.com/us/lexi-pufahl- ... n-jun-2024

* * *

Vår senaste uppdatering kom i slutet av ett inlägg som handlade om något annat. Med anledning av att jag hittat något från 2015 kommer här inlägget igen:
Sniper skrev: lör 06 apr 2024, 15:33
Stjärnan skrev: fre 16 feb 2024, 13:27 (...) Ashton tex. Det talas ofta om hans storlek men han är i själva verket mer harmlös än Liffe.
Säg inte det. Att han är harmlös. Liffe alltså.

Jag läste först mas-koten: "QPR sparkar maskoten – flörtade med kvinnor".
QPR-maskoten Jude the Cat sparkas.
Detta efter att ha flörtat med kvinnliga supportrar under matchdagarna, rapporterar The Sun.
– Han dansade alltid med dem och försökte sedan få dem att ge honom sitt nummer, säger en källa till tidningen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... de-the-cat
Bild

Men det får vi väl inte tro om Liffe - att han flörtar med barnens mammor? Det är väl bara Billy Bäver som håller på med sånt?

Hur som helst finns det all anledning att se upp med den här sorten.

Bild

* * *

När det gäller Ashton är det nu "72 DAYS TO GO!" https://www.theknot.com/us/lexi-pufahl- ... n-jun-2024
Vad har jag då hittat? Detta:

Bild
Leksands maskot Liffe omhändertogs i samband med matchen mellan Leksand och Oskarshamn under lördagen.
https://www.moratidning.se/2015-09-20/m ... ockeymatch
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av HIPS »

Gösen skrev: ons 24 apr 2024, 22:58
Kan eller vill inte?
Psykisk ohälsa är väl bästa frikortet.
Kan inte säga att jag klandrar dem.
Kriga känns sjukt daterat. Ungefär som "drakar och demoner".
De som vill hålla på med det bör väl kanske få göra det kan en liberal människa tycka. Kanske kan de samlas i Sibirien nånstans och utöva sina intressen ifred och långt bort från oss normalt funtade. Men de som inte vill vara med ska ju såklart slippa det förstås.
Nej, nu är du ute och cyklar Gösen - Drakar och demoner är hetare än på 20 år. Nästa generation kör det för fullt nu. :d
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

HIPS skrev: tor 25 apr 2024, 14:22
Gösen skrev: ons 24 apr 2024, 22:58
Kan eller vill inte?
Psykisk ohälsa är väl bästa frikortet.
Kan inte säga att jag klandrar dem.
Kriga känns sjukt daterat. Ungefär som "drakar och demoner".
De som vill hålla på med det bör väl kanske få göra det kan en liberal människa tycka. Kanske kan de samlas i Sibirien nånstans och utöva sina intressen ifred och långt bort från oss normalt funtade. Men de som inte vill vara med ska ju såklart slippa det förstås.
Nej, nu är du ute och cyklar Gösen - Drakar och demoner är hetare än på 20 år. Nästa generation kör det för fullt nu. :d
Det måste i så fall vara nån mobiltelefon-variant om du ska få mig att tro på det.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av HIPS »

Gösen skrev: tor 25 apr 2024, 14:45
HIPS skrev: tor 25 apr 2024, 14:22
Gösen skrev: ons 24 apr 2024, 22:58
Kan eller vill inte?
Psykisk ohälsa är väl bästa frikortet.
Kan inte säga att jag klandrar dem.
Kriga känns sjukt daterat. Ungefär som "drakar och demoner".
De som vill hålla på med det bör väl kanske få göra det kan en liberal människa tycka. Kanske kan de samlas i Sibirien nånstans och utöva sina intressen ifred och långt bort från oss normalt funtade. Men de som inte vill vara med ska ju såklart slippa det förstås.
Nej, nu är du ute och cyklar Gösen - Drakar och demoner är hetare än på 20 år. Nästa generation kör det för fullt nu. :d
Det måste i så fall vara nån mobiltelefon-variant om du ska få mig att tro på det.
Förstår att det kan komma som en chock, men mina ungar träffar sina kompisar regelbundet för att köra Dungeons and dragons och håller på att läsa in sig på Drakar och demoner. Allt görs på det gamla hederliga sättet - och de är inte ensamma.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Förr brukade FK:s/DT:s artiklar vara öppna en stund för "provläsning" innan de låstes. Det här är första gången jag ser en artikel som först är låst och nu öppnats https://www.falukuriren.se/2024-04-23/b ... ten-i-lif/

SVT-dokumentären - som ska ligga uppe ett helt år - tillåts nu inte stå oemotsagd. Kanske inte mer än rättvist trots allt.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

HIPS skrev: tor 25 apr 2024, 16:16
Gösen skrev: tor 25 apr 2024, 14:45
HIPS skrev: tor 25 apr 2024, 14:22

Nej, nu är du ute och cyklar Gösen - Drakar och demoner är hetare än på 20 år. Nästa generation kör det för fullt nu. :d
Det måste i så fall vara nån mobiltelefon-variant om du ska få mig att tro på det.
Förstår att det kan komma som en chock, men mina ungar träffar sina kompisar regelbundet för att köra Dungeons and dragons och håller på att läsa in sig på Drakar och demoner. Allt görs på det gamla hederliga sättet - och de är inte ensamma.
Ja verkligen :o

Men som sagt så får jag lita på dig.
Cause hips don't lie :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 25 apr 2024, 17:24 Förr brukade FK:s/DT:s artiklar vara öppna en stund för "provläsning" innan de låstes. Det här är första gången jag ser en artikel som först är låst och nu öppnats
Intressant. Synd att den skrevs av en skribent som passerat alla gränser sedan länge och en jag inte velat läsa något av sedan Svt glömdes bort.
Nu gjorde jag det ändå.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av HIPS »

Stjärnan skrev: tor 25 apr 2024, 21:38
Sniper skrev: tor 25 apr 2024, 17:24 Förr brukade FK:s/DT:s artiklar vara öppna en stund för "provläsning" innan de låstes. Det här är första gången jag ser en artikel som först är låst och nu öppnats
Intressant. Synd att den skrevs av en skribent som passerat alla gränser sedan länge och en jag inte velat läsa något av sedan Svt glömdes bort.
Nu gjorde jag det ändå.
Läste den också nyss. Problemet är att även om Markus har en poäng i att SVT nog missat en hel del av själva sakfrågan så tycker jag inte hans artikel är särskilt bra heller. Å ena sidan säger han att det givetvis är förkastligt med spottloskor och att bli kallad fitta och hora, men tycks ändå landa i att det nog inte var så farligt om det inte blev polissak av det.

Jag tycker därför det är mycket stora ord om hur SVT misslyckats totalt med sin granskning (säkert till del korrekt), utan att han själv egentligen tillför särskilt mycket.

Hans klatschiga "my way or the high way" om hur Kajsa ställde ultimatum om att få med hela den föreslagna styrelsen passar enligt mig ännu bättre in på de som gjorde allt för att stoppa henne och hennes styrelse.
Senast redigerad av HIPS den fre 26 apr 2024, 08:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Samma retorik som företrädare för Superstars använder. Nästan lite filosofiskt likt -om ett träd faller i skogen och ingen är där, hörs det då-
-om jag slår dig på käften utan att du polisanmäler, har det då hänt-
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: fre 26 apr 2024, 07:27 Samma retorik som företrädare för Superstars använder. Nästan lite filosofiskt likt -om ett träd faller i skogen och ingen är där, hörs det då-
-om jag slår dig på käften utan att du polisanmäler, har det då hänt-
Ja, och han säger att vissa saker som hänt är oacceptabla i en vända men sedan att inget är så allvarligt att det inte blir polisanmält. Vill han ha ett samhälle där man ska acceptera allt som inte är olagligt? God ton är förlegat? Jag har fortfarande inte sett dokumentären, men känslan är att argumenten mot den är inte att det är något fel i den egentligen utan att man vill få det till att de gjorde fel först då har man rätt att bete sig som arslen mot dem.
Pain is temporary, glory is forever