Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Torbjörn Olsson uttalar sig om SVT:s granskning!
Efter att SVT publicerar en granskning av det som skedde innan och under förra sommaren vill jag tydliggöra ett par saker.

Jag blev intervjuad i mer än en timme om min syn på vad som hänt. Det blir många frågor och långa utvecklande svar som sedan SVT klipper ned till någon minut. Vid tillfället hade jag inte sett eller hört vad övriga medverkande i programmet hade sagt. Hela den här frågan är känsloladdad hos många, inte minst hos mig själv efter att ha pekats ut som skyldig till att ha drivit fram den hetska situationen under sommaren.

Med utgångspunkt i den rapport Leksands IF beställt svarade jag så utförligt jag kunde. Jag använde mig av en metafor där armén fick exemplifiera att även uppdrag med tydlig risk går att rekrytera till. Så här i efterhand känns det så klart onödigt med ett såpass tillspetsat uttalande som jag inser uppenbart kan verka stötande för många i sammanhanget. Jag kunde absolut valt mina ord mer omsorgsfullt. Men det är en pressad situation inför kameror och ett känsloladdat ämne. Varje ord hinner inte alltid väljas med omsorg och tanke utan man handlar impulsivt.

Det jag säger framställs i programmet som att jag menar att man som förtroendevald i Leksands IF ska vara beredd på hat och hot. För att vara extremt tydlig:

Det tycker jag verkligen inte, det är aldrig ok med någon form av hat, trakasserier eller hot.

Jag har tillbringat de senaste 30 åren med att jobba för att utveckla supporterkulturen runt LIF åt rakt motsatt håll. Vi har en läktare där det inte förekommer sånt och det är ingen slump. Det har krävt hårt jobb och enormt mycket tid.
Och en devis vi jobbat efter i sedan dag ett i Superstars är: bara älska aldrig hata.

Därför är det ett hårt slag och väldigt jobbigt att hantera att bli framställd på det sätt som jag blir, som att jag skulle försvara att någon blivit utsatta för hot.

Torbjörn Olsson.
https://www.superstars.nu/nyhet?id=torb ... alande-svt
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Bra.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

This:
Vid tillfället hade jag inte sett eller hört vad övriga medverkande i programmet hade sagt.
När sedan de olika rösterna ställs mot varandra under programmets gång - intervjufragment som SVT valt efter eget gottfinnande - uppfattas naturligtvis Tobbes ord som väldigt hårda.
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av HIPS »

CMB skrev: fre 26 apr 2024, 11:50
Gösen skrev: fre 26 apr 2024, 11:19
CMB skrev: fre 26 apr 2024, 11:05 Menar ni på fullaste allvar att polisen ska ägna tid åt att utreda ”fitta, hora”? Och att det ens ska vara straffbart? ”Idiot”? ”Du spelar som en kärring”?

”My way…” var väl hennes/deras krav? Kraftig slagsida på färjan just nu.
Och ett fullständigt rimligt krav.

Vem här har sagt att ovanstående ska polisanmälas? Ingen har dessutom gjort det. Ingen har heller anmält de dödshot som lämnats i brevlådor. Så det har med andra ord inte hänt med er retorik. Och kalla folk för fitta och hora är ju faktiskt helt okej så länge det inte är olagligt.
Ett rimligt krav enligt vissa. Andra tycker ej så. (Jag håller mig neutral, ej kunnig eller insatt i frågan).

Jag ska plocka fram stegen så du kan komma ner från hästen. ;) HIPS inlägg och ditt följande på det talar om polisanmälan, därav frågan. Du vet mycket väl att det inte innebär att jag därmed tycker att det är ok att bete sig illa.
Missade visst att jag blev så fint omnämnd här. :d
Känns som vi gått igenom detta några varv, så jag vill bara förtydliga (fast jag själv tyckte jag var tydlig). Min lilla mening om polisanmälan handlade inte ett dugg om att jag tyckte/inte tyckte att det borde blivit polissak av det hela. Jag har inte tillräcklig insyn i hur allt gått till för att kunna uttala mig om det. Det jag skrev handlade helt och hållet om att jag tyckte Markus i sin artikel resonerade ganska konstigt och att han tycktes komma fram till att det var oförsvarligt att kalla någon det de kallades, men sen landade i att det nog inte var så hotfullt då det inte gjordes någon polisanmälan.
Hoppas det blev klart vad jag menade med det. Att det är kasst att bete sig illa tycks vi ju vara överens om.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Aggeman »

Från Superstars FB:
Drevet mot oss fortsätter. Det ligger i vissas intresse att sänka vårt anseende fullständigt, men vet ni vad? Sanningen kommer komma fram och folk kommer att få skämmas.

Läs denna krönika där vår ordförande citerar delar ur utredningen Leksand lät göra. Där kan ni se med egna ögon vad som (inte) hände i somras och vilket fullständigt journalistiskt haveri som SVT står för.

Klicka på länken eller läs krönikan inkopierad här nedan.

—————-

Sanningen måste ut

Med anledning av SVT:s undermåliga granskning och det faktum att vi i Leksand Superstars utsätts för en uttänkt smutskastarkampanj känner jag att jag behöver bemöta detta i ännu en krönika. I denna text kommer jag att publicera delar av rapporten som visar vad som egentligen (inte) hände i somras, samt bemöta några av de felaktigheter som SVT:s reportage lagt fram.

Låt mig inleda med att säga att jag har full förståelse för alla som tycker att vi ska vända blad och gå vidare nu. Tro mig att jag vill inget hellre själv. Men det går inte. Vi hade lagt sommarens händelser och de anklagelser vi fått utstå efter det bakom oss, trots att vårt anseende blev kraftigt och orättvist skadat, men så kom detta och vi känner att vi måste stå upp för vad som är rätt, då ingen annan verkar vilja stötta oss i detta ännu. Vissa kallar oss konspiratoriska – men faktum är att vi i Leksand Superstars samt vissa individer förknippade med föreningen just nu är utsatta för en smärre häxjakt. En jakt bestående av systematisk smutskastning i form av lögner, felaktigheter och insinuationer. Och jakten vill inte sluta här.

Det senaste exemplet är att det just nu ringer runt en journalist som nu vill nagelfara Leksand Superstars ekonomi. Vår ekonomi är något som regelbundet varit ett mål för dessa lögner. Under förra sommaren drevs en intensiv kampanj gällande vår ekonomi med mål att underminera vår trovärdighet. Jag som ordförande fick gå ut i ett antal texter och kommentarer för att bemöta alla dessa lögner – något som ändå gick bra, då flera av kritikerna (som varit missledda) ändrade åsikt eller raderade sina kommentarer. All respekt till de som är kapabla att ändra sin åsikt och se sanningen, men det tar på krafterna för mig och oss att behöva ta dessa strider hela tiden.

Återigen attackerar man vår ekonomi – vi har hört detta förr…
Nu handlar det inte om att söka eventuella scoop eller missförhållanden angående vår ekonomi, för det spåret har man gett upp. Istället handlar det om att ifrågasätta om medlemmarna VILL ha anställda, om en så pass stor del av våra intäkter skall gå till anställningar. Andra kostnader som lokalkostnader med mera ifrågasätts också. Att vi har haft anställda i cirka 20 år och att vi närsomhelst kan ta en diskussion kring det positiva mervärde det skapat bortses från.

Dessutom görs försök till jämförelser med den andra supporterklubben om hur mycket de skänker till Leksands IF kontra vi, en helt meningslös jämförelse då Supporterklubben har gåvor till ungdomsverksamheten som sitt ändamål. Leksand Superstars verkar för en levande läktarkultur och att driva människor till läktarna såväl hemma som borta som vårt huvudändamål. Man vill helt enkelt försöka skapa en opinion hos våra medlemmar för att försöka få bort anställningarna. Varför? Jo, för att föreningen blir svagare. Vilket är hela poängen här!

Är man ärlig har man ingenting att dölja, vi välkomnar all granskning
Så ja, nu är det alltså dags igen. Med planterade lögner och påståenden samt bristfälliga uppgifter försöker man alltså få igång journalister att bevaka oss. Jag välkomnar denna journalist att ringa mig så kan jag skicka över våra årsredovisningar omedelbart. Vi har, som jag noggrant redogjort för förra året samt även besvarat på årsmöten då frågan kommit upp, ingenting att dölja. Vi granskas varje år av auktoriserade revisorer, vi har nog en av de utförligaste årsredovisningar man kan ha när det kommer till resultat och balans. Vilket vi haft sedan dag ett. Vi har gjort både minus- och plusresultat, men vi har aldrig försökt dölja något, för vi jobbar helt enkelt inte så. Jag som ordförande måste en gång för alla bemöta allt detta skitsnack nu. Jag måste berätta sanningen. Jag kan inte längre tolerera att dessa människor får skada vårt – och även Leksands – varumärke såsom de gör just nu.

Nu släpper jag delar av rapporten, sanningen måste ut!
Först och främst har vi uppmanat Leksands IF att släppa rapporten, både i text och vid fysiskt möte. Detta verkar dock dröja så nu tar jag saken i egna händer. Men det är banne mig hög tid att LIF får tummen ur nu och ger er alla en faktabaserad verklighet att förhålla er till. En opartisk utredning som visar faktum: det har inte förekommit några hot i lagens mening. I följande text kommer jag lyfta några exempel från rapporten.

Ni ska ha med er att samtliga inblandade kring sommarens händelser har blivit hörda, ja förutom vi i Leksand Superstars då, trots att vi pekats ut som bakomliggande part. Högst märkligt att inte vi blir hörda, och varför är en fråga man självklart måste ställa sig? Men den före detta valberedningen samt ett flertal ur den föreslagna styrelsen har fått lämna sina utsagor kring händelserna. Även flertalet inom olika delar av Leksands IF organisation har lämnat sina, ändå har inga hot kunnat inlämnas eller redogjorts för utredarna. Återigen: inga hot. Inga.

SVT borde skämmas
Angående SVT:s granskning är den så oerhört oetisk och felvinklad så det övergår ens förstånd hur journalisten kan och vill stå för detta. Journalisten satt med rapporten i fråga under intervjuerna och är därför fullt medveten om att rapporten visar noll och ingenting gällande hot i lagens mening – men ändå vinklas reportaget som det gör. Ändå hängs supportrarna ut som busar. Betänk att SVT sedan låtit en expert hänga ut oss som kriminella, en professor uttala sig om hot samt förbundet uttala sig om att det finns åtgärdar att ta till mot supportrar som missköter sig. Alla dessa artiklar är alltså baserade på en rapport som är ett luftslott. Det är inget annat än fullständigt horribelt.

Återigen: inga olaga hot eller liknande förekommer i rapporten
I en av sina artiklar skriver SVT följande: ”I Leksands interna arbetsmiljöutredning, som SVT tagit del av, konstaterar utredarna att de identifierat sju händelser runt Leksands IF som skulle kunna bedömas som olaga hot, ofredande, trakasserier, sexuella trakasserier, förtal, förolämpning och/eller otillbörligt beteende enligt Svenska Ishockeyförbundets regelbok.”

Att skriva om dessa sju tillfällen är otroligt missvisande, då gemene man ju givetvis tolkar det som att dessa sju är något grovt. Det är de absolut inte. Som jag sagt, det finns inga olaga hot. Så här står det istället i rapporten om dessa: ” Utredarna har konstaterat följande avseende dessa sju händelser:

en händelse skulle eventuellt kunna anses utgöra ett fall av ofredande,
fyra händelser bör anses utgöra otillbörligt beteende enligt Svenska Ishockeyförbundets regelbok, varav två även skulle kunna utgöra fall av förolämpning. I övrigt får de anmälda händelserna anses ligga inom vad yttrandefriheten medger och vad man som aktiv inom den här typen av verksamhet får anses tåla.”

En tvåpinnsflagga tas upp – det säger väl allt?
Den händelsen som avser ofredande är det faktum att Torbjörn Olsson och Emil Nilsén fick fysiska brev med hån adresserade hem till sina familjer. Det är alltså inget som valberedningen och dess representanter har blivit utsatta för. Något som är värt att ta i beaktande är även det faktum att Torbjörn Olsson, trots att han är den enda tillsammans med Nilsén som konstateras ha utsatts för något eventuellt brottsligt, inte blir intervjuad av utredarna såsom jag var inne på tidigare. Fullständigt obegripligt med tanke på hur utpekad han blivit av ”den andra sidan” som en motor i det påstådda hatdrevet mot dem.

Några exempel som tas upp i rapporten och som SVT alltså åsyftar utöver de fysiska breven till Olsson och Nilsén är:

En bild på en flagga postad på sociala medier. Flaggan har texten ”Men grina då”. Jag tror inte ens jag behöver kommentera det mer än så, men bara det att denna fullt harmlösa flagga tas upp som ett exempel i rapporten är för mig väldigt, väldigt talande för hur substanslöst allting är. Utredarna skriver bland annat följande: ”Bilden som sådan kan inte heller anses innehålla någon typ av hot eller direkt kränkande budskap och faller därmed inte in under någon av de legala definitionerna såsom olaga hot, förolämpning eller trakasserier.”

Hemsidan ettleksandsif.se. Utredarna skriver följande: ”Utredarna har översiktligt granskat innehållet på hemsidan ettleksandsif.se och har inte kunnat se några gränsöverskridande formuleringar på sidan. Det material Utredarna tagit del av har legat inom ramen för yttrandefriheten.”

Några kommentar på sociala medier, som bland annat ser ut som såhär, print screen från rapporten:
Bild från rapporten

Utredarna skriver följande angående kommentarerna på sociala medier: ” Av kommentarsfältet ovan kan konstateras att skribenterna uttrycker starka åsikter om Kajsa Rosén och uttrycker tydlig kritik, motstånd och ogillande gentemot henne. Utredarna har förståelse för att sådana kommentarer kan upplevas både obehagliga och hotfulla. Inget av det som skrivits innehåller dock något direkt hot mot Kajsa Rosén, eller är i övrigt av brottslig eller allvarligt kränkande karaktär. I sammanhanget måste beaktas den grundlagsskyddade yttrandefriheten som ger människor rätt att uttrycka sina åsikter på ett relativt långtgående sätt.”

SVT står för ett journalistiskt haveri – och andra medier inser det
Tänk så här: är det inte märkligt att exempelvis Aftonbladet och Expressen har varit helt tysta angående detta? Och betänk då även att annan media än SVT sitter på rapporten. Lägg ihop 1+1 där. Eller låt mig göra det åt er: övrig media läser rapporten och konstaterar att den är substanslös. Det finns inga hot, det finns inget att skriva om och SVT:s reportage är ett journalistiskt haveri.

För er som missar Markus Bäckströms krönika i FaluKuriren angående SVT:s granskning så rekommenderar jag den VARMT. Jag länkar den i slutet av artikeln och den är upplåst så alla kan läsa den nu. Tillåt mig att citera ett par stycken från den: ”SVT:s granskning är rörig och historien, som den nu är skriven, är svår att begripa som tittare. Att valberedningen, med Sakarias Winberg i spetsen, inte får en enda fråga från reportern om varför man valde att lägga fram ett styrelseförslag som stred mot stadgarna är anmärkningsvärt i ett journalistiskt material som lanseras som en ”Granskning”. /// SVT gör istället stridsfrågan i samband med årsmötena i Leksands IF till att handla om ett förslag om kvinnor i styrelsen. I själva verket handlade om en valberednings trixande kring vilka namn som skulle vara valbara och en styrelseordförande i Kajsa Rosén som ställde ett ultimatum till stämman om att välja in hela styrelseförslaget annars tänkte hon inte ”regera”. Också ett sätt att se på föreningsdemokrati – my way or the high way. /// När public service sedan väljer att inte redovisa att varken föreningens internutredare, eller den externa konsulten som senare kallades in, kunnat belägga att ett enda av de påstådda hoten ens höll för en polisanmälan är det jackpot i osaklighet. Det är som att SVT inte vill se uppgiften, den får nämligen ”Granskningen” att rämna som siljans is i april.”

Fler – betydligt mer osannolika - grejer finns att avslöja (som rentvår oss)
Det finns fler saker att avslöja gällande rapporten och lögner som förekommit, både i andra sammanhang och i SVT:s påstådda granskning, men jag kan inte ta upp allt nu. Jag lämnar gärna mycket kvar till andra att avslöja. För tro mig, det finns mycket mer att säga, dessutom betydligt mer skruvade saker än det jag tagit upp i denna text – och dessa kommer att komma fram i ljuset snart. Som en vän till mig sa: ”hur kan vuxna människor bete sig så här?” Ja, det undrar jag med.

Avslutningsvis vill jag igen säga att jag förstår om ni är trötta på detta. Jag förstår om ni vill att allt detta ska läggas bakom oss. Som jag sagt: jag vill ingenting hellre jag med. Det här känns enbart ledsamt för mig. Men jag måste stå upp för mig, andra drabbade personer och Superstars som en förening – för tyvärr upphör inte drevet och häxjakten mot oss. Personerna bakom detta har ett tydligt mål med det och det målet går jag nog in på i en framtida text. Allt ska upp till ytan nu, alla ska få höra hur verkligheten ser ut.

Jag hoppas innerligt att ni framöver kan tänka källkritiskt gällande detta. Att ni kan se genom lögnerna. Vi sitter på mycket kunskap och jag har slutat filtrera sanningen nu. Vi måste försvara oss. Jag och de inom och runt Leksand Superstars vill inget annat än gott för Leksands IF och allt annat som påstås, ja det är det som utgör lögnerna och hatkampanjen.

Niklas Niva Sjökvist Ordförande Leksand Superstars 240501

Länk till Markus Bäckströms krönika i FaluKuriren angående SVT:s granskning:

https://www.falukuriren.se/2024-04-23/b ... ten-i-lif/

——————

https://superstars.nu/nyhet?id=delar-av-rapporten
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Ludde »

Kämpas med näbbar och klor för att behålla sin räkmacka man glidit med på genom att tillhöra rätt falang. Hoppas på en genomgående granskning av ekonomin och vart medlemmarnas pengar gått till.

Korruptionen inom superstars är förmodligen värre än vad någon av oss anar.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Chris »

Det är väldigt mycket ord. Man inser att han är förbannad. Men det är fortfarande extremt otydligt. Texten lovar att nu kommer det stora avslöjandet men….nej! (Jag har heller inte riktigt förstått vad som ska avslöjas - att Superstars är offren?) Otydlighet och allmänt snömosresonemang har blivit lite av ett signum..
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Chris skrev: ons 01 maj 2024, 15:29 Det är väldigt mycket ord. Man inser att han är förbannad. Men det är fortfarande extremt otydligt. Texten lovar att nu kommer det stora avslöjandet men….nej! (Jag har heller inte riktigt förstått vad som ska avslöjas - att Superstars är offren?) Otydlighet och allmänt snömosresonemang har blivit lite av ett signum..
Verkligen.

Tobbe kravlade sig upp ur isvaken med ett kort och koncist uttalande där precis alla förstod vad han menade, då sågar Niva upp en än större vak fylld med snömos där t.o.m den närmsta kretsen trampar igenom utan att förstå ett ord. Eller om det möjligtvis är den femte kretsen vrede som följer efter de fyra första; Limbo, lust, frosseri och girighet Vilket Inferno!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dantes_helvete
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Drevet mot oss fortsätter. Det ligger i vissas intresse att sänka vårt anseende fullständigt, men vet ni vad? Sanningen kommer komma fram och folk kommer att få skämmas.
Det finns fler saker att avslöja gällande rapporten och lögner som förekommit, både i andra sammanhang och i SVT:s påstådda granskning, men jag kan inte ta upp allt nu. Jag lämnar gärna mycket kvar till andra att avslöja. För tro mig, det finns mycket mer att säga, dessutom betydligt mer skruvade saker än det jag tagit upp i denna text – och dessa kommer att komma fram i ljuset snart.
Personerna bakom detta har ett tydligt mål med det och det målet går jag nog in på i en framtida text.
Och från Facebooks kommentarsfält:
Niklas Niva Sjökvist
Om ingen annan tar upp det framöver så får jag göra det - för nu ska allt ut.
Bild

För nu säger han bara a hela tiden. Men inte b.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

För Leksands IF:s bästa får vi hoppas att Niva och de andra har ett knockout-slag. För annars kan det spåra ur fullständigt. Om den konstant åberopade SANNINGEN inte riktigt övertygar och de anklagade får göra sig hörda i media, då kan det bli...ugly. Och LIF tar skada.

Naturligtvis också Superstars - men LIF är det enda jag bryr mig om.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Också på helgdagskvällen talas det i termer av "sanningen kommer ut".
Leksand Superstars
1 tim ·
Apropå ingenting så här på kvällskvisten kan ni få ett smakprov från den omtalade utredningen. Förstår ni hur lite av substans de har lyckats hitta om bilden nedan överhuvudtaget tas med och bedöms? Det är så talande…
Det är fint när sanningen kommer ut hörni - och än finare ska det bli framöver. 👍🏼

Bild
https://www.facebook.com/photo?fbid=972 ... 4969030742
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Varenda mediekonsult river sitt hår i bestörtning och skriker i kanon; locket på! Håll tyst! Låt det självdö!

Men så fort storyn i stort sett självdött så lyfter Niva upp den till ytan igen med stora offerkoftan på och man undrar varför han så envist försöker allt han kan för att få sådana som mig att inte tycka om dem. Jag vill ju det egentligen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Niklas Niva Sjökvist @NiklasNiva · 2h
Har ni läst krönikan än? Här har ni ett smakprov annars. Ni vet från den där rapporten som inte lyckats hitta ett enda litet olaga hot eller liknande, trots alla tårdrypande historier från fd VB. Ni vet den där rapporten som gör att folk borde be oss om ursäkt.

Så tokigt. 🤷🏼‍♂️

Bild
Perssonhöör @alicesonesson

@SVTAnja Inga belägg alls alltså. När kommer ursäkten?
Niklas Niva Sjökvist @NiklasNiva · 1h
Äsch, de kan gott och väl vänta lite, vi har mer att publicera först som får SVT och den där journalisten i synnerhet att se ännu sämre ut. ☺️ Du vet sånt där som kallas bevis, såna där konkreta grejer, alltså sånt som saknas i ”granskningen”.
Anja Hildén @SVTAnja · 54m
Jag tror att du missförstått själva grejen. Vi låter henne berätta om hur det kändes att kallas för diverse saker. "Det var obehagligt och läskigt". Vi säger inte att det är hot i lagens mening - vi låter henne berätta hur det kändes.
Perssonhöör @alicesonesson · 39m
Jag har förstått att för SVT är inte ”grejen” om man är valbar eller inte.
I demokratier och föreningar har man regler. För mig är det ”grejen”. Man är medlem och man är 18 år. Borde vara rätt enkelt.
Anja Hildén @SVTAnja · 34m
Det är bra. Jag tror inte att vi är osams där, eller att vi har påstått något som inte stämner i just den frågan.
Perssonhöör @alicesonesson · 25m
Ingen mening att fortsätta här. Ni tar ju inte upp valbarheten i programmet. Granskningsnämnden får pröva detta. Så får vi se om ni blir fällda igen ang Leksand.
Perssonhöör @alicesonesson · 21m
Ni blir totalsågade av Falu-kuriren och du förstår inget av kritiken. Lite självrannsakan är det enda jag önskar. Men den lyser med sin frånvaro.
Anja Hildén @SVTAnja

Bild
Anja Hildén @SVTAnja
Det här är grejen.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Stjärnan »

De där niva och tobbe är ju bara för mycket.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Vilken jävla krishantering. Hade de bara beklagat att det blev en så hetsk stämning och visat lite medlidande med de som känt sig påhoppade hade saken blåst över. Men nej, de ska fortsätta vifta, ivrigt påhejade av den svans som säkerligen kom med tillmälen förra sommaren. Precis som journalisten skriver så missar de dessutom fullständigt målet. Jag skulle inte skänka en krona till dessa stollar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.