Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: mån 13 maj 2024, 08:16
Sniper skrev: fre 10 maj 2024, 17:06
Per Gidlund Montèn
@Gidmon
Det här är en ganska lång text, men den handlar om ganska viktiga saker. Dels handlar den om den person inom Leksands IF jag genom åren bråkar mest med, nämligen
@Tobbelexus
och dels handlar det om faran för att våga engagera sig i föreningar och försvara demokratin, om man likt Tobbe fullkomligt blir kastad under bussen, för att blidka några få personer med starka mediala och ekonomiska kontakter.

Jag och Torbjörn är jävligt olika, men på vissa sätt sjukt lika.

Vi har väldigt ofta haft helt olika syn på hur saker inom superstars ska fungera. Vi delade inte övertygelsen om att speglade styrelser rakt av är dåligt. Men..

Vi har bägge offrat otroligt mycket av våra övriga liv för Leksands IF.
Vi brinner för de föreningsdemokratiska principerna.
Vi bägge är extrema passionerade för det vi tar oss an att göra.
Vi kan bägge lätt yttra en viss frustration för när folk inte förstår vad vi menar och då ibland använda ganska extrema jämförelser för att det ska framgå.

Just sista punkten där är vad precis nu av någon outgrundlig anledning allt handlar om. Det är en någon osmidig jämförelse, ryckt ur sitt sammanhang. Jag håller fullt med om att den är rätt onödig, framför allt med rådande världsläget. Men jag fattar ändå vad han menar, istället för att skapa drev mot en person.

Vi pratar om en person nu, som lagt hela sitt liv för att hålla Leksands IF flytande på olika sätt. Förmodligen den person vid sidan av Emil Nilsén som betytt mest för att vi ska ha överlevt intressemässigt alla år i allsvenskan.

Men för att pratat fakta. Torbjörn och hans FAMILJ, har alltså blivit hotade. Det är någon som tagit sig tid att skicka ett brev, adresserat direkt till familjen. Det är ganska jävla sjukt gjort. I det läget väljer alltså Leksands IF att gå ut med ett öppet brev där men totalt kastar honom under bussen för ett klumpigt uttalande, istället för som brukligt gå ut och försvara honom i det han blivit utsatt för.

Man är alltså så jävla rädda för vissa inflytelserika personer, att man skiter fullständigt i människan Torbjörn Olsson och vad han får utstå just nu.

Jag blir ledsen, uppriktigt ledsen och oroar mig för vem som nu kommer våga stå upp för rättvisa, när det är såhär man blir behandlad. Det är så vidrigt.

Så ut med rapporten nu och lägg alla korten på bordet. Innan ni förstör någons liv mer än vad ni nu redan gjort.https://twitter.com/Gidmon/status/1788894760435892436
Anders 🇮🇱🇺🇦 @AndersSavsjo · 3h
Slänger de han under bussen verkligen? De är överens med Tobbe att språkbruket är dåligt. De skriver också :

”Vi känner dock inte igen den bild som förmedlas att Leksand Superstars och Torbjörn Olsson skulle stå bakom hot och hat”
Per Gidlund Montèn @Gidmon · 1h
Man lägger allt fokus på Tobbes uttalande, vilket egentligen är helt irrelevant i sammanhanget. Man hänger ut Tobbe för uttalandet istället för att fokusera på hur det egentligen ligger till med hot och hat. Vilket är vad man borde lägga fokus på
Är inte det Tobbe utsätts för just nu, det som han tidigare har sagt att man måste vara beredd på ifall man ska vara i den position som man är i? Jag är helt klart emot all denna typ av hot och dåligt beteende, men han verkar ju tycka att det är ett ok beteende mot styrelsemedlemmar i Leksands IF så då borde det väl gälla supporterföreningen också. Superstars har blivit sinnebilden för offerkofta...
Jag tror det kan bero på det lilla ordet "etablissemang" - eller liknande beskrivningar - som då och då har förekommit i retoriken. Eftersom de upplever att det finns ett etablissemang kan de alltid använda sig av slå uppåt-kortet. De är bara den ädla reaktionen på det onda som makten står för.

Vad de inte tycks förstå är att DE är makten nu. Supporterprofilerna, det gångna årets styrelser och nya valberedningen tillsammans.

Istället fortsätter de göra utfall i sitt inbillade underläge:
Man är alltså så jävla rädda för vissa inflytelserika personer, att man skiter fullständigt i människan Torbjörn Olsson och vad han får utstå just nu.
Vilka menar han ens?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Wittgenstein »

Wittgenstein skrev: tor 02 maj 2024, 15:47
De har förvandlats till den gubbmaffia de en gång avskydde.

"The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which."
Jo, det var lite så jag menade med ovanstående. "Grisarna" har förvandlats till människor, utan att själva märka av det.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Supporterprofilerna i LIF berättar: ”Mina barn ser att mamma gråter”

LIF:s årsmöte avbröts efter påstådda hot mot styrelsekandidaterna – uppgifter som aldrig kunnat beläggas.

Klubbens hemliga internutredning visar i stället att valberedningens kritiker drabbats värst.

Nu berättar supporterprofilerna Emil Nilsén, 44, och Torbjörn Olsson, 50, om breven som adresserades till deras familjer.

Bild
https://www.falukuriren.se/2024-05-23/s ... ma-grater/
- Det här med att skicka fysiska brev (eller för den skull sms)...Själv skulle jag inte ens skicka ett PM om vi befann oss på samma forum.
- Det här med certifikatet...Gränsar det inte till det sjukliga att lägga ner tid och energi på att formulera och formge något liknande?
- Det här med att adressera brevet till familjen (och inte direkt till meningsmotståndaren)...Utstuderat, är det mildaste man kan säga.

* * *

I kväll 19:40 sänds förresten dokumentären på SVT2. Samma version eller omarbetat i någon riktning?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tor 23 maj 2024, 13:45 Samma version eller omarbetat i någon riktning?
Någon som tittade och kan ge besked?

Det är tyst på Tobbes X - men tidigare idag inledde han en tråd så här:
Torbjörn Olsson @Tobbelexus · 12h
Ikväll kommer den så kallade "granskningen" om hatet i Leksand att sändas på SVT i deras linjära kanal svt2.
Om nu det inte är en omklippt version, så ha då med er detta faktum när ni tittar på det.
Så inser man snabbt vilket haveri det är...
https://x.com/Tobbelexus
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Lillgud »

Jag tyckte brevet i sig nästan var lite `gulligt´ och `charmigt´ gjort…
Cred ändå för personens kreativitet….
En person som inte tycker som dom och bara vill framföra sin `poäng med det´.

Testar man och googlar utbildningscertifikat…och väljer bilder…
Får man även upp den där bakgrundsmallen direkt som personen har använt sig av…
Just den ligger ute med ett flertal olika namn som visnings bakgrund…
När provade googla på den nu.
(Christian, Gunilla , Anette , Noran , Agnes , Sanna Paulina)

Personen har ju sen använt sig av vissa `standard fras texter med´…som tex kunde användas i samband med gratifikationer om någon anställd gjort något lite extra utanför ramen och kan belönas av företaget för det.
- Har på ett förtjänstfullt sätt
- Varit flitig
- Är en sann förebild

Ordet Leksandslåda IF….är ju dock helt nytt…
Har aldrig sett det förekomma i något sammanhang….
Annars var det ordvalet så udda-unikt att det kunde ha pekat ut personen i fråga…
Den som tidigare använt sig av det ordet i något sammanhang skulle direkt kunna kopplas då till detta.

Och det finns absolut NOLL hot i det där brevet….
Jag tycker det där är ett väldigt oskyldigt brev….ur den synvinkeln.

Ingen här hade ju ens höjt på ögonbrynen om detta hade aviserats mot Lillgud…
Det känns som en text som skulle faktiskt kunna vart aviserat mot just mig med…
Och jag hade inte ens höjt på ögonbrynen…
Vissa likheter kan man ändå skönja… i jargong mot Lillgud från vissa här.
Vissa vill lite framställa mig med så här.
Det här är ju en `match in heaven´ nästan…

Utbildnings certifikat
Det här intygar att Lillgud har slutfört alla praktiska prov för att bli hedersmedlem.

Lillgud har på ett förtjänstfullt sätt nedervärderat Leksands IF.
Lillgud har varit flitig på sociala medier där han ödmjukt berättat för alla hur förträfflig han är och hur dåliga alla meningsmotståndare är. Lillgud har lyckats med konststycket att pissa på sin egen förening utan att själv förstå det.
Lillgud är en sann förebild för alla sinnes slöa. Håll fanan högt när du fortsätter vandringen mot avgrunden.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Ordet Leksandslåda IF….är ju dock helt nytt…
Har aldrig sett det förekomma i något sammanhang….
Annars var det ordvalet så udda-unikt att det kunde ha pekat ut personen i fråga…
Den som tidigare använt sig av det ordet i något sammanhang skulle direkt kunna kopplas då till detta.
Leksandlåda - utan s som det står på certifikatet - har förekommit på Superstars forum under forumets sista år och det var jag som citerade inledningen på Wikipedia och länkade. Dock minns jag inte i vilket sammanhang.
Leksandlåda, i vardagligt tal kallad sandlåda, är en låda med sand där barn kan leka.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Leksandl%C3%A5da
Är jag nu misstänkt för att ha skickat brev till Tobbe Olsson? :mrgreen:
Finns den skyldige i gamla forumets läsekrets?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: fre 24 maj 2024, 17:36 Jag tyckte brevet i sig nästan var lite `gulligt´ och `charmigt´ gjort…
Cred ändå för personens kreativitet….
En person som inte tycker som dom och bara vill framföra sin `poäng med det´.
Jag håller nog med. Ett rätt oskyldig "prank".
Idiotförklara någon med humor.

Felen man gjorde var avsaknaden av den sista och viktigaste ingrediensen när man gör humor, tajmingen, samt att adressera den till hemadressen istället för en signerad meme på X.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
HIPS
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 11:16

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av HIPS »

Lillgud skrev: fre 24 maj 2024, 17:36 Utbildnings certifikat
Det här intygar att Lillgud har slutfört alla praktiska prov för att bli hedersmedlem.

Lillgud har på ett förtjänstfullt sätt nedervärderat Leksands IF.
Lillgud har varit flitig på sociala medier där han ödmjukt berättat för alla hur förträfflig han är och hur dåliga alla meningsmotståndare är. Lillgud har lyckats med konststycket att pissa på sin egen förening utan att själv förstå det.
Lillgud är en sann förebild för alla sinnes slöa. Håll fanan högt när du fortsätter vandringen mot avgrunden.
Stor humor Lillgud! :d :d
Jag håller ofta inte med dig i din syn på saker, men kan inte annat än le när jag läser det där.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 24 maj 2024, 19:56
Lillgud skrev: fre 24 maj 2024, 17:36 Jag tyckte brevet i sig nästan var lite `gulligt´ och `charmigt´ gjort…
Cred ändå för personens kreativitet….
En person som inte tycker som dom och bara vill framföra sin `poäng med det´.
Jag håller nog med. Ett rätt oskyldig "prank".
Idiotförklara någon med humor.

Felen man gjorde var avsaknaden av den sista och viktigaste ingrediensen när man gör humor, tajmingen, samt att adressera den till hemadressen istället för en signerad meme på X.
Det var lite det jag menade - handlingen i sin helhet. Vad är poängen om bara fru och barn ska se det? Nu blev det iofs fler :mrgreen:

Annars är jag vän av satir. Har jag varit ända sen jag som mellanstadieelev såg en tidningspublicerad teckning av dåvarande statsministern Torbjörn Fälldin klättrande i ett träd med en sågförsedd man i närheten och texten "Fäll din statsminister".

Undrar förresten om det var fysiska brevet/certifikatet som avsågs när Niva (?) skrev att en kvinnlig bekant sagt något i stil med "Hur kan vuxna människor bete sig så här?".
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Dokumentären ”Hatet i Leksand” har rört upp känslorna i supporterleden.
Nu anmäler Leksand Superstars SVT till Granskningsnämnden.
https://www.falukuriren.se/2024-08-21/l ... gsnamnden/
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Lillgud »

Sniper skrev: ons 21 aug 2024, 16:19
Dokumentären ”Hatet i Leksand” har rört upp känslorna i supporterleden.
Nu anmäler Leksand Superstars SVT till Granskningsnämnden.
https://www.falukuriren.se/2024-08-21/l ... gsnamnden/
Puh…
Känns bara så tröttsamt….
Va är det för fel på dom….
Att dom ens orkar…
Känns lite fjantigt att anmäla SVT…

De skulle såklart släppt detta och bara gått vidare….
De har ju redan ventilerat sin åsikt….det borde vart bra så för dom.

————-

Dessa herrar och superstars organisation som helhet och dess inkomster/utgifter borde ha synats mycket hårdare av media genom historien…
Då hade de nog verkligen kunnat hamnat i dåligt dagsljus…. Från den breda allmänheten…
De har åkt sån skyddad räkmacka i bakvattnet av föreningen dessa personer…och dragit så många tveksamma fördelar genom föreningen.

Deras ”kompis-projekt (superstars)” framförallt då under de inledande åren kändes korrupt och ju närmare den inre cirkeln man befann sig ju fler fördelar kunde man dra av det. Alla medlemmar har nog aldrig vart lika mycket värda där. Många är dom bara de så kallade `nyttiga idioterna´ som snällt bara vart med och betalat in medlemsavgiften…och på så vis vart med och sponsrat lekprojektet… Det gick dock från något kul och lek i starten till numer ren makt galenhet….och känner de sig lite kränkta tar de strid för sin sak. De har blivit så framgångsrikt vaggade i gräddfilen genom åren att de inte längre kan ta och hantera om de blir ifrågasatta….
Men vissa av de har valt att dra nytta och fördelar i sina positioner som lite `lokala kändisar`…och därmed valt det själva att inta lite strålkastarljus som offentliga personer.
Samtliga av dom har huserat ett flertal gånger i media tex , de ställt frivilligt gladeligen upp på frågor när det passat dom att lysa i media.
Då måste man också tåla baksidan av myntet att de faktiskt själva en dag kan bli ifrågasatta av media, då de har valt att verka i en offentlig miljö kring Sveriges populäraste hockeylag.

———————

På onsdagen – nästan på dagen fyra månader efter dokumentärens premiär – anmäler supporterföreningen Leksand Superstars SVT:s dokumentär till Granskningsnämnden (numera Myndigheten för press, radio och tv).

(Givetvis…när det sportsliga knackar på dörren och skall dra igång och vill få all uppmärksamhet…. Då passar det ju bra att de drar igång det här med , det är så otaktiskt)

I anmälan skriver Superstars att SVT bryter mot flera av sina egna principer gällande opartiskhet och att visa särskild hänsyn till mediets genomslagskraft där ”kontroversiella ämnen inte får behandlas på ett ensidigt sätt och uppgifter av betydelse ska vara korrekta”.

”Vi tycker det är mycket allvarligt att public service inte tar sitt uppdrag på allvar utan i stället sprider konspirationsteorier och rena felaktigheter”, säger Niklas Niva Sjökvist, ordförande i Leksand Superstars, i ett pressmeddelande.

——————

Granskningsnämnden får tydligen in 2.000-3.000 anmälningar per år….
I ca 30st fall blir det en fällande dom…..

Då kan tex tv-programmet el radio-programmet…
Få läsa upp en ursäkt…och förklara att deras inslag har blivit fällt och förklara varför…
I vissa fall kan även böter delas ut….

(Den vanligaste orsaken till att ett inslag fälls är felaktiga fakta)

——————-
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Emil Nilsén
2 tim
De gjorde fel. Men vägrade erkänna det - och vägrade ändra linjen fast det stod fullkomligt klart att de hade misstolkat det juridiska läget, stadgarna och folkviljan.
Istället gick de all in och försökte hitta kryphål.
När det stod klart för alla, eller ja i alla fall nästan alla, att detta inte skulle gå så var vi många som la ner otroligt mycket tid och möda för att få till en lösning där föreningen inte skulle framstå som illa skött. Trots att de skött sitt uppdrag illa.
Men de vägrade varje försök till konstruktiva lösningar.
Detta nådde sin topp när de höll ett helt årsmöte, och en hel förening, som gisslan under förhandlingar som inte var förhandlingar.
Ena stunden påstod de att läget var så hotfullt att ingen vettig människa skulle kunna arbeta under dessa förutsättningar. Då vill jag passa på att påminna om att de omöjliga förutsättningarna var att medlemmarna i en demokratisk omröstning tydligt sagt att stadgarna ska följas.
I nästa stund bad de oss som förespråkat att stadgarna skulle följas och vunnit omröstningen om just detta att be medlemmarna rösta en gång till.
Att vi skulle be de rösta mot det vi hade lagt hela sommaren på att argumentera för.
För om medlemmarna röstade rätt. Då fanns det ingen hotbild. Då skulle de förutsättningar som var omöjliga att arbeta under, och som blockerade alla försök till förhandling, helt plötsligt försvinna.
Som avslutning på årsmötet lurade de upp mig och Anders Lindell på scenen för att berätta om en hotbild som inte kunnat beläggas med ett enda bevis. Detta för att skapa en väg ut och en möjlighet att skylla på någon annan än de som orsakat situationen.
De satsade allt på att sådana som jag skulle vika ner oss - eller att medlemmarna inte skulle tro på oss när vi vågade säga sanningen. Trycket under sommaren var enormt och jag förstår nu varför folk tidigare har har vikit ner sig.
De som förutom det psykologiska oket även haft sin inkomst kopplad till föreningen, eller barn som spelar hockey, har inte kunnat stå emot.
Jag innehar inte längre någon annan befattning i föreningen än medlem, och mina ungar spelar inte hockey. Men jag har en familj och jag har vänner. En underbar familj som jag inte hade haft utan Leksands IF. Och vänner vars lojalitet inte baseras på pengar eller makt. En lojalitet som fostrats under blåvita fanor på en läktaren där vi härjat för den förening de här människorna försökte ta ifrån oss.
De gav sig på mig, de gav sig på min familj, de gav sig på mina vänner och de gav sig på föreningen. De gjorde det för att bli av med bland annat mig.
Jag är kvar. Leksands IF är kvar. De är borta.
Men de gav sig inte. När jag gick hem från det sista av tre årsmöten trodde jag att det var klart. Vi hade med all önskvärd tydlighet visat att priset för att använda LIF för egen vinning hade höjts.
Jag må ha varit naiv när jag begravde stridsyxan. Men jag glömde inte bort var den ligger. Därför vill jag nu meddela några saker så tydligt att inte ens de som försökte ta föreningen ifrån oss kan missförstå:
- Jag stöttar odelat och helhjärtat Leksand Superstars anmälan till granskningsnämnden
- Jag kommer imorgon skicka in en egen rörande hur information jag gett till både utredaren och SVT vinklas för att måla upp en felaktig bild av vad som hänt.
- Jag för just nu en dialog med flera mediehus om var jag ska skriva om min syn på detta men även inventera tillståndet i den svenska föreningsdemokratin i stort.
Avslutningsvis vill jag ge er nått att fundera på:
Det ligger i uppdragets natur att en valberedare ska vara en god människokännare. Men efter flertalet intervjuer och samtal med mig tror de att jag stillatigande ska se på när lögner och bedrägligt beteende används för att runda stadgar, smutskastsa eldsjälar och driva en egen agenda.
Någon kommer kalla mig bråkstake. Någon annan kommer tycka det är onödigt att dra upp det här igen. Men de som försökte sig på detta kommer inte våga möta mig i en debatt. För det vet att jag har rätt.
Återigen vill jag återigen vara tydlig:
De ville bli av med mig. Jag är kvar.
De ville göra Leksands IF till nått annat. LIF är kvar.
Att jag inte sitter i styrelsen längre ändrar inte på detta. Leksands IF betyder mer för mig än vad de uppenbarligen klarar av att förstå.
Föreningsdemokratin vann. De som förlorade har inget inflytande längre. Så länge jag andas kommer jag kämpa varje dag för att det fortsätter vara så.
https://www.facebook.com/dalastark?locale=sv_SE
Och så detta för redovisningens skull https://www.superstars.nu/nyhet?id=anma ... ngsnamnden

* * *

Nu återgår jag till hockeyn (och övrig sport).
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

Jaha.

Är det det hela kalabaliken handlat om. Att få bort Emil. Vad vi undrat.

Bra med tydlighet.
Nu kör vi en runda till.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: ons 21 aug 2024, 20:02 Jaha.

Är det det hela kalabaliken handlat om. Att få bort Emil. Vad vi undrat.

Bra med tydlighet.
Nu kör vi en runda till.
Igår strax före midnatt:
Emil Nilsén 🪕
@Dalastark
”Men då sa Jonatan att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. ’Varför då’, undrade jag. ’Annars är man ingen människa utan bara en liten lort’, sa Jonatan.”

Bild
https://x.com/Dalastark/status/1827100355231920350
Förra helgen innan det basunerades ut att Superstars gjort en anmälan till granskningsnämnden:
Emil Nilsén 🪕
@Dalastark
Så där ja - nu är sommarn snart slut.

Det står inte på förens man är på bortamatch och blir glad igen.

Första året på länge utanför kansli och styrelserum vilket är ovant.

Men:
-mer flaggmålning
-mindre diplomatisk på nätet
-podda/blogga om hockey igen

Kan bli kul. Häng på!
https://x.com/Dalastark/status/1824368532278190588
Det fetade var faktiskt min första tanke förra våren när det meddelades att han hoppar av styrelsen (alltså innan det brakade loss och han skulle vara med igen). "Undrar om han kommer blogga någonstans?". Och då menade jag inte anonymt - som chefsideolog på ettleksandsif.se - utan en mer traditionsenlig blogg.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hatet i Leksand - dokumentär på SVT

Inlägg av Gösen »

När man jämför att skicka in en digital anmälan till en granskningnämnd med ett barn som ska dräpa en eldsprutande drake med ett träsvärd.

Chefsideolog :d
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.