Jag tror det kan bero på det lilla ordet "etablissemang" - eller liknande beskrivningar - som då och då har förekommit i retoriken. Eftersom de upplever att det finns ett etablissemang kan de alltid använda sig av slå uppåt-kortet. De är bara den ädla reaktionen på det onda som makten står för.Wiborg skrev: ↑mån 13 maj 2024, 08:16Är inte det Tobbe utsätts för just nu, det som han tidigare har sagt att man måste vara beredd på ifall man ska vara i den position som man är i? Jag är helt klart emot all denna typ av hot och dåligt beteende, men han verkar ju tycka att det är ett ok beteende mot styrelsemedlemmar i Leksands IF så då borde det väl gälla supporterföreningen också. Superstars har blivit sinnebilden för offerkofta...Sniper skrev: ↑fre 10 maj 2024, 17:06Per Gidlund Montèn
@Gidmon
Det här är en ganska lång text, men den handlar om ganska viktiga saker. Dels handlar den om den person inom Leksands IF jag genom åren bråkar mest med, nämligen
@Tobbelexus
och dels handlar det om faran för att våga engagera sig i föreningar och försvara demokratin, om man likt Tobbe fullkomligt blir kastad under bussen, för att blidka några få personer med starka mediala och ekonomiska kontakter.
Jag och Torbjörn är jävligt olika, men på vissa sätt sjukt lika.
Vi har väldigt ofta haft helt olika syn på hur saker inom superstars ska fungera. Vi delade inte övertygelsen om att speglade styrelser rakt av är dåligt. Men..
Vi har bägge offrat otroligt mycket av våra övriga liv för Leksands IF.
Vi brinner för de föreningsdemokratiska principerna.
Vi bägge är extrema passionerade för det vi tar oss an att göra.
Vi kan bägge lätt yttra en viss frustration för när folk inte förstår vad vi menar och då ibland använda ganska extrema jämförelser för att det ska framgå.
Just sista punkten där är vad precis nu av någon outgrundlig anledning allt handlar om. Det är en någon osmidig jämförelse, ryckt ur sitt sammanhang. Jag håller fullt med om att den är rätt onödig, framför allt med rådande världsläget. Men jag fattar ändå vad han menar, istället för att skapa drev mot en person.
Vi pratar om en person nu, som lagt hela sitt liv för att hålla Leksands IF flytande på olika sätt. Förmodligen den person vid sidan av Emil Nilsén som betytt mest för att vi ska ha överlevt intressemässigt alla år i allsvenskan.
Men för att pratat fakta. Torbjörn och hans FAMILJ, har alltså blivit hotade. Det är någon som tagit sig tid att skicka ett brev, adresserat direkt till familjen. Det är ganska jävla sjukt gjort. I det läget väljer alltså Leksands IF att gå ut med ett öppet brev där men totalt kastar honom under bussen för ett klumpigt uttalande, istället för som brukligt gå ut och försvara honom i det han blivit utsatt för.
Man är alltså så jävla rädda för vissa inflytelserika personer, att man skiter fullständigt i människan Torbjörn Olsson och vad han får utstå just nu.
Jag blir ledsen, uppriktigt ledsen och oroar mig för vem som nu kommer våga stå upp för rättvisa, när det är såhär man blir behandlad. Det är så vidrigt.
Så ut med rapporten nu och lägg alla korten på bordet. Innan ni förstör någons liv mer än vad ni nu redan gjort.https://twitter.com/Gidmon/status/1788894760435892436Anders @AndersSavsjo · 3h
Slänger de han under bussen verkligen? De är överens med Tobbe att språkbruket är dåligt. De skriver också :
”Vi känner dock inte igen den bild som förmedlas att Leksand Superstars och Torbjörn Olsson skulle stå bakom hot och hat”Per Gidlund Montèn @Gidmon · 1h
Man lägger allt fokus på Tobbes uttalande, vilket egentligen är helt irrelevant i sammanhanget. Man hänger ut Tobbe för uttalandet istället för att fokusera på hur det egentligen ligger till med hot och hat. Vilket är vad man borde lägga fokus på
Vad de inte tycks förstå är att DE är makten nu. Supporterprofilerna, det gångna årets styrelser och nya valberedningen tillsammans.
Istället fortsätter de göra utfall i sitt inbillade underläge:
Vilka menar han ens?Man är alltså så jävla rädda för vissa inflytelserika personer, att man skiter fullständigt i människan Torbjörn Olsson och vad han får utstå just nu.