Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Dodgers-skägg i svart sträcker sig för att fånga bollen på homerun-läktaren. Snopet https://www.mlb.com/news/cubs-battle-ba ... OTQ5Nzk1OQ..
Chicago Cubs @ Los Angeles Dodgers 6-3
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Vi kör lite hockey i övrig sport-tråden (här är allt möjligt).

Det finns stränga förhållningsregler i tabelltips-tråden. Bl.a. att inte kommentera andras tips. Så vi kan göra det här istället.

Wittgensteins tips fascinerar viewtopic.php?p=14944#p14944

Lägst tippade placeringen hittills - och detta efter 7-1 mot Linköping. Gösen kallade honom "surströmmingen", men tipset kan kan också ses som ett exempel på integritet och inte låta sig påverkas av något så bedrägligt som en försäsongsmatch.

Å andra sidan kanske han BLEV påverkad? Fram tills igår hade han tänkt tippa Leksand på kvalplats, men nu blev han så positivt överraskad att han tog ett glädjesprång upp till en tolfteplats?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Själv flyttade jag Linköping från en femte till en elfte plats efter gårdagens gengenrep.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: ons 11 sep 2024, 12:22 Själv flyttade jag Linköping från en femte till en elfte plats efter gårdagens gengenrep.
Hörrudu...Linköping har du tippat 12:a i Lillguds stora tips. Och där är det lagt kort ligger som gäller. Så kom inte här och påstå något om ändringar...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Vi har fått in ett nytt tips - ett mycket intressant sådant från Pastis viewtopic.php?p=14963#p14963
Rögle och Luleå är ju betrodda av experterna inför säsongen. Jag har själv klämt in dem topp 4, men tror egentligen inte på det. Ett av lagen kommer floppa. Pastis tror Rögle. Sedan placerar han Luleå högre än någon annan. De KAN sluta i absoluta toppen, men de kan också missa topp 6. Varken Rögle eller Luleå har övertygat i grundserien på sistone, och nu är de plötsligt favorittyngda tillsammans med the usual ones. Klarar de verkligen leva upp till experttipsen?

Vidare har Pastis placerat Brynäs högre än någon annan. Klassikerlagen Leksand och Brynäs 5:a respektive 6:a, och allt annat än klassiska Växjö utanför topp 6. Det är något vackert över den tabellen.

* * *

Så där, nu ska jag inte kommentera något mer. Kommande tippare ska inte behöva bäva över att hamna under lupp.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: ons 11 sep 2024, 17:39
Gösen skrev: ons 11 sep 2024, 12:22 Själv flyttade jag Linköping från en femte till en tolfte ( :mrgreen: ) plats efter gårdagens gengenrep.
Hörrudu...Linköping har du tippat 12:a i Lillguds stora tips. Och där är det lagt kort ligger som gäller. Så kom inte här och påstå något om ändringar...
Va? Klart man får ändra fram till första matchstart?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Övrig sport

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: ons 11 sep 2024, 18:41Så där, nu ska jag inte kommentera något mer. Kommande tippare ska inte behöva bäva över att hamna under lupp.
Det är väl därför man tippar, för att bli sågad med fotknölarna? För ingen räknar väl med att ha mer än max ett rätt?
Gösen skrev: ons 11 sep 2024, 20:09
Wittgenstein skrev: ons 11 sep 2024, 17:39
Gösen skrev: ons 11 sep 2024, 12:22 Själv flyttade jag Linköping från en femte till en tolfte ( :mrgreen: ) plats efter gårdagens gengenrep.
Hörrudu...Linköping har du tippat 12:a i Lillguds stora tips. Och där är det lagt kort ligger som gäller. Så kom inte här och påstå något om ändringar...
Va? Klart man får ändra fram till första matchstart?
Lillgud skrev: ons 21 aug 2024, 20:12 Reglerna är "egentligen enkla"...

Placera bara ut lagen 1 till 14...
**Deadline** för att medverka är seriepremiär-dagen....
Lördagen 21september klockan 15:15...efter det får inga korrigeringar/redigeringar i tipset ske.
Tydligt? Nästan övertydligt skulle jag vilja säga. Lagt kort ligger, men inte förrän 15:15 den 21/9
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Övrig sport

Inlägg av Pastis »

Sniper skrev: ons 11 sep 2024, 18:41 Vi har fått in ett nytt tips - ett mycket intressant sådant från Pastis viewtopic.php?p=14963#p14963
Rögle och Luleå är ju betrodda av experterna inför säsongen. Jag har själv klämt in dem topp 4, men tror egentligen inte på det. Ett av lagen kommer floppa. Pastis tror Rögle. Sedan placerar han Luleå högre än någon annan. De KAN sluta i absoluta toppen, men de kan också missa topp 6. Varken Rögle eller Luleå har övertygat i grundserien på sistone, och nu är de plötsligt favorittyngda tillsammans med the usual ones. Klarar de verkligen leva upp till experttipsen?

Vidare har Pastis placerat Brynäs högre än någon annan. Klassikerlagen Leksand och Brynäs 5:a respektive 6:a, och allt annat än klassiska Växjö utanför topp 6. Det är något vackert över den tabellen.

* * *

Så där, nu ska jag inte kommentera något mer. Kommande tippare ska inte behöva bäva över att hamna under lupp.
En annan drömmer sig tillbaka till den tiden när man själv spelade ishockey och Leksand, Brynäs fightades i toppen och det var "derby" känsla varje gång.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 10 sep 2024, 08:52 Undra om min gamla Dodgersjacka i stl 150 ligger nedpackad i någon kartong i föräldrahemmet. Antagligen inte men på 80-talet höll jag på dem av just den anledningen. En cool jacka som jag hade fått av en amerikan.
För åtta år sedan gav jag själv bort en Dodgers-jacka. Till någon som spelade i Pantern 1995/96. Storlek XL. Köpt på MnO Outlet* tillsammans med en rad andra jackor (som den samlare jag konstaterats vara). Den var för stor för mig (men är man samlare så är man).

*MnO International var svenska återförsäljare av Majestic Athletic innan Fanatics för ett antal år sedan köpte upp märket och Majestic Athletic ersattes av Nike som "official on-field uniform provider" (och därmed var mitt samlarprojekt över).

* * *

Cubs pressade Dodgers i natt men förmådde inte svepa dem utan föll 8-10.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sju av tretton proffstippare (undertecknad inkluderad) har placerat Örebro som sista lag.
Inte bra. Inte bra.

#thejinx
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

It’s the iconic Europe vs. America showdown. Expecting a rough crowd in the U.S.? Dream on! That wasn’t the case when Charley Hull was spotted on the greens during the practice round at the 2024 Solheim Cup. The golfer walked over to the crowd and… wait for it… asked for a lighter! Typical Hull, but the fans love it nevertheless!
https://www.essentiallysports.com/golf- ... -by-storm/
* * *

Bild

Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Om Glenn har ett 699 kr i månaden abbonemang hos viasat vet inte jag men jag vet att jag inte har det.

Fulstream sökes för heldagsupplevelse på Söndag.

Skönt att golfsäsongen äntligen drar igång :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

The White Sox need to finish their 2024 season 9-6 to avoid owning the modern-day record for most single-season losses.
(...)
They have series remaining against the Athletics (starting Friday), Angels, Padres, Angels (again), and Tigers. If they can't pull nine wins out of those five series, they will own the modern-day record for most losses in a season https://www.nbcsportschicago.com/mlb/ch ... it/593214/
I natt: Oakland Athletics @ Chicago White Sox 2-0
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: sön 08 sep 2024, 12:05 Påminnelse till Leksands IF: Kalle Östman är avstängd och får inte spela i premiären (Lex: Tomas Jonsson).
Svenska Baseboll Softboll och Lacrosseförbundets (SBSLF) styrelse har tagit del av den omfattande diskussion som uppstått efter det att juridiska kommittén beslutat att tilldöma Stockholms Baseboll O SBK segern i semifinalen mot Alby IF. Styrelsen vill med detta pressmeddelande ge en klar bild av beslutsprocessen.

SBSLF:s juridiska kommitté (JK) har till uppgift att granska och avgöra protestärenden enligt förbundets regelverk. Efter en noggrann utredning konstaterade kommittén att Stockholms Baseboll O SBK protest var grundad och att Alby IF hade använt en okvalificerad spelare enligt gällande tävlingsbestämmelser. Kommittén beslutade därför att tilldöma Stockholms Baseboll O SBK segern i matchen.

Alby IF överklagade detta beslut till förbundsstyrelsen som är nästa instans. Enligt förbundets tävlingsbestämmelser har styrelsen vid en överklagan endast möjlighet att pröva om det har förekommit grova formfel i beslutsprocessen eller om beslutet klart strider mot reglerna. Styrelsen har noggrant granskat JKs hantering av ärendet och inte kunnat finna några sådana fel. Beslutet att avvisa överklagandet grundar sig således på en strikt tillämpning av förbundets tävlingsbestämmelser.

SBSLF beklagar att denna händelse har skapat en infekterad stämning inom svensk baseboll. Förbundet strävar alltid efter en rättvis och konsekvent tillämpning av regelverket och en opartisk behandling av alla klubbar.
https://www.sbslf.se/sporter/baseboll/o ... 16fc6.html
Bild
https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... cale=sv_SE

Varför står Leksands Sparbank som sponsor för en finalmatch mellan Rättvik Butchers-Stockholm Monarchs i STOCKHOLM?
Svar:
Leksands Sparbank
Torget 2
795 30 Rättvik
https://www.google.com/search?gs_ssp=eJ ... e&ie=UTF-8
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Det har ju hänt förr att det framgångsrikt protesterats i slutspelet:
Karlskoga Bats fick igenom sin protest mot Leksands obehöriga spelare. Då väljer Leksands ordförande att avgå – innan han slänger luren i örat på NA.
(...)
Kommentarerna från Leksand är dock mycket sparsamma:

– Är det du som ringer igen? Här försöker vi sälja basebollsporten och så kommer du med dina onyanserade skandalskriverier. Jag har inga kommentarer, säger Leksands ordförande Torsten Syrén innan han tillägger:

– Jo, jag kan berätta att jag i och med det här avgår som ordförande.

En fråga bara, har ni överklagat JK:s beslut? Men istället för att svara slänger Syrén på luren.
https://www.na.se/artikel/bats-fick-rat ... ande-avgar
I hockeyns Tomas Jonsson-fall protesterade inte ens Färjestad.
Sniper skrev: fre 17 nov 2023, 12:05
Det är ett besked som FBK-coachen Conny Evensson tar emot med blandade känslor.
- Ja, herregud, vad ska man säga...jag gläder mig inte. (...)
Färjestad har inte ens protesterat mot Leksands miss. Och tänker inte göra det heller.
- Nehej du, jag skulle inte komma på tanken att protestera, säger Evensson kraftfullt.
Hedersman.
* * *

Hur går det då i dagens match? Rättvik leder 8-2 i femte inningen https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... ore/133492

* * *

Jag protesterar mot klasskillnaden. Ovärdiga 19-2 i en finalmatch.