Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 12 sep 2024, 07:35
Sniper skrev: ons 11 sep 2024, 18:41Så där, nu ska jag inte kommentera något mer. Kommande tippare ska inte behöva bäva över att hamna under lupp.
Det är väl därför man tippar, för att bli sågad med fotknölarna? För ingen räknar väl med att ha mer än max ett rätt?
Gösen skrev: ons 11 sep 2024, 20:09
Wittgenstein skrev: ons 11 sep 2024, 17:39

Hörrudu...Linköping har du tippat 12:a i Lillguds stora tips. Och där är det lagt kort ligger som gäller. Så kom inte här och påstå något om ändringar...
Va? Klart man får ändra fram till första matchstart?
Lillgud skrev: ons 21 aug 2024, 20:12 Reglerna är "egentligen enkla"...

Placera bara ut lagen 1 till 14...
**Deadline** för att medverka är seriepremiär-dagen....
Lördagen 21september klockan 15:15...efter det får inga korrigeringar/redigeringar i tipset ske.
Tydligt? Nästan övertydligt skulle jag vilja säga. Lagt kort ligger, men inte förrän 15:15 den 21/9
Som jag nämnt tidigare: när jag ändrar i mina egna inlägg registreras det inte nedtill (vare sig jag vill eller inte). Så det är bäst att någon kopierar mina tips (tabell, poängliga) kort före nedsläpp. Såvida man inte litar till att jag lämnar tipsen orörda under seriens gång 8-)

Jag har redan gjort ändringar (exempelvis har två av fyra leksingar rykt i poängligatipset och Leksand har halkat ned en placering i tabellen).

Kan komma mer.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Av ovan debatterade anledningar borde lagt kort ligger gälla direkt vid (första) publicering. Varför ska man ha ett utkast liggande till allmän beskådan? Jag trodde att man fick stå sitt kast när man väl valt att publicera. Tydligen hade jag fel, men tycker nog Lillgud borde ändra i regelverket till nästkommande säsong.

Lillguds tips fick mig för övrigt att skrocka förnöjt. Jag hoppas det inte sker några ändringar där!
Senast redigerad av Wittgenstein den sön 15 sep 2024, 13:39, redigerad totalt 1 gång.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

"Varför får inte Jelksten stå" läste jag i Masugnen häromdagen.
Ett snarlikt namn hittar vi i Rättviks lineup - Jerfsten. Två stycken t.o.m. Oskar och Olle.
Det betyder att vi har fyra Johnson och två Jerfsten i spel idag.
Match 2 mot Stockholm Monarchs som nyss börjat.
Och hemmalaget leder faktiskt efter första inningen.

* * *

Undrar vad Mats_ume skulle säga om vi började skriva bortalag först i matchtrådsrubrikerna? Och snabel-a/at.
Leksand @ Frölunda
Leksand @ Luleå
(som två första omgångarna skulle lyda).

* * *

Rättvik @ Stockholm 5-2 (hastigt och lustigt efter att bortalaget slagit i toppen på andra).

* * *

Pang, bom, swish på Skarpnäcksfältet. Rättvik @ Stockholm 5-6 efter andra https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... ore/133493
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Borde det inte finnas en separat tråd för att diskutera tippningen? En sorts bilaga till tipset? Alla vi som vill läsa om basegolf dagarna i ända blir ju förvirrade...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: sön 15 sep 2024, 14:02 Borde det inte finnas en separat tråd för att diskutera tippningen? En sorts bilaga till tipset? Alla vi som vill läsa om basegolf dagarna i ända blir ju förvirrade...
Man kan diskutera det i mycket styvmoderligt behandlade matchtråden. Eller åtminstone tippa Leksand @ Frölunda.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 13 sep 2024, 14:41 Om Glenn har ett 699 kr i månaden abbonemang hos viasat vet inte jag men jag vet att jag inte har det.

Fulstream sökes för heldagsupplevelse på Söndag.

Skönt att golfsäsongen äntligen drar igång :mrgreen:
Testtittade och kom in precis när Charley Hull var i bild - utan cigg eftersom hon stod redo att slå http://www.fawanews.com/Golf%20The%20Solheim%20Cup.html
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Dagens starttider
USA - Europa 10-6 (först till 14,5 vinner)

14.50 Charley Hull mot Nelly Korda

15.00 Emily Pedersen mot Megan Khang

15.10 Georgia Hall mot Allison Lee

15.20 Anna Nordqvist mot Allisen Corpuz

15.30 Carlota Ciganda mot Rose Zhang

15.40 Esther Henseleit mot Rose Zhang

15.50 Celine Boutier mot Lexi Thompson

16.00 Maja Stark mot Lauren Coughlin

16.10 Albane Valenzuela mot Lilia Vu

16.20 Madelene Sagström mot Sarah Schmelzel

16.30 Leona Maguire mot Ally Ewing

16.40 Linn Grant mot Jennifer Kupcho

Bild
Charley Hull
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Ölreklam, fulstreamlänkar och gubbsjuka - helgen då Leksandsfärjan nådde nya bottennivåer.

* * *

Rättvik Butchers går mot 2-0 i matcher (leder 13-8 inför sista inningen).
Betyder att de kan bli svenska mästare när pucken släppts i Göteborg nästa lördag.
Vem ska rapportera? Jag är rädd att jag glömmer.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 15 sep 2024, 15:38 Ölreklam, fulstreamlänkar och gubbsjuka - helgen då Leksandsfärjan nådde nya bottennivåer.

* * *

.
Frågar du Viggo så är det som vilken 48-timmarskryssning som helst.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Chicago Cubs @ Colorado Rockies 6-2
Designated Hitters-DJT:

Bild
The designated hitter (DH) is a baseball player who bats in place of another position player https://en.wikipedia.org/wiki/Designated_hitter
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Tips är också en sport (en tävling mellan forummedlemmar).
Det rasslade till lite grann i tabelltipset igår, nya tips inkom.
Poängligan går emellertid trögt fortfarande - vilket jag förstår då det inte är lätt att ha koll på andra namn än de vanliga.
Finns det någon statssida för försäsongen? Det skulle kunna fungera som ytterligare underlag.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Oakland Athletics @ Chicago Cubs 2-9
Chicago White Sox @ Los Angeles Angels 8-4

- White Sox har vunnit lördag, söndag, måndag och kanske inte alls slår det där förlustrekordet som en baseballskribent ansåg "inevitable".
- Los Angeles Angels hade en svensk motsvarighet i slutet på 70-talet/början på 80-talet: Insjön! De spelade i deras kepsar och färger. I laget fanns en valberedare i Sakarias Winbergs valberedning. Han gick senare till Leksand.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Oakland Athletics undvek ny förlust.

Bild
Athletics @ Cubs 4-3

Tio respektive elva matcher kvar av säsongen (nej, Cubs kommer inte fixa wild card-match).
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tis 17 sep 2024, 09:44 - White Sox har vunnit lördag, söndag, måndag och kanske inte alls slår det där förlustrekordet som en baseballskribent ansåg "inevitable".
Säg den trend som varar för evigt. De har börjat förlora igen - två raka - och nu ser det åter "inevitable" ut.
Chicago (36-117) needs to go 7-2 in its final nine games to avoid the post-1900 record of 120 losses by the 1962 expansion New York Mets. The 2003 Detroit Tigers hold the American League mark with 119 losses.

It doesn't get easier for the White Sox, who begin a three-game series at San Diego on Friday. The Padres hold the first NL wild card spot (...)
https://www.sportsnet.ca/mlb/article/lo ... of-season/
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Bryter in med en poängliga-kommentar mitt i basebollen: endast en tippare har hittills med Luleå-förvärvet som närmast kommer från...
På pluskontot in i den här säsongen noteras bland annat spelare som amerikanen Brian O’Neill från schweiziska Sug (...)
https://hockeynews.se/nyheter/lules-sto ... ngen-gnlla