Något, något..
Helt klart är det svårt i dec-feb. Men 3 månader plus slutspel finns förutsättningar även här.
Något, något..
Yes! Skriver också under på det. Det kan väl inte vara för mycket begärt!?Gösen skrev: ↑tis 12 nov 2024, 14:37 Det räcker långt att göra det man gör bra istället för mediokert.
Bra ljus, bra ljud. Bra intro.
Isprojektorn gjorde skillnad. På den tiden hade vi intron. I allsvenskan. Nu har vi lite trötta tomtebloss och musik och ett lag som kommer ut i allt annat än samlad tropp. Ut ska de hursomhelst och spela musik kan man tom i Gränbyhallen så i princip saknar vi vad man kan kalla intro.
Sälj tomteblossen och köp en zeppelinare med inbyggd projektor. Uppdatera ljud så man kan höra intervju mm i pauserna och skapa (om det går) en dovare belysning över publikplatserna.
Ja precis. Jag har tre flickor ålder sex, nio och tolv. Äldsta jätteintresserad. Mellan ibland (än så länge). Yngsta ”följer med”.Wiborg skrev: ↑tis 12 nov 2024, 07:39Mina barn har inte varit speciellt intresserade av hockey men är det något lag som gäller så är det Leksand för där har de varit och de har träffat Liffe och de jublar när Leksand gör mål. Barn föds inte med ett hockeyintresse, det skapas. Skapar man en positiv upplevelse just kring Leksand så kommer barnen att hålla på Leksand ifall (när) intresset kommer. Jag ser hellre att mina barn håller på Leksand på grund av Liffe än att de håller på Örebro för att det är närmre. Det är inte hockeyintresset (bara) utan även intresset för just Leksand. Det är inte helt självklart för oss som bor utanför Leksand och till och med utanför Dalarna att våra barn automatiskt väljer Leksand ifall det uppstår ett hockeyintresse. Jag är med som ledare i hockeyskolan här i stan och förutom min son finns det en enda unge där som håller på Leksand för han håller på alla lag. Så utan upplevelsen av att se hockey live och träffa Liffe i tidig ålder så hade det nog sett annorlunda ut för mina barn i alla fall. Så jag tycker din kommentar om att gå på konsert/musikal/teater är ganska trångsynt, det handlar om mer än bara hockeyintresse för att ett barn ska växa upp till en leksandsupporter och där kan man göra väldigt mycket för att skapa ett leksandsintresse istället.CMB skrev: ↑mån 11 nov 2024, 21:02 Om ett barn är intresserat av hockey så har Leksand ett lag i SHL som levererar just hockey. Vill inte barnet gå på hockey om det inte är något spektakel som erbjuds kring det så kanske man som förälder ska ta barnet på nån konsert/musikal/teater där det är de som - ni vet - håller på med detta professionellt.
Var inte isprojektorn en SHL-grej? Vill minnas att det inte ens var lagen som ängde projektorerna utan SHL som ägde dem, men kan minnas helt fel. Oavsett så är den saknad... Känslan är att man numera tänker att vi är i SHL, vi behöver inte anstränga oss lika mycket, publiken kommer ändå.Gösen skrev: ↑tis 12 nov 2024, 14:37 Det räcker långt att göra det man gör bra istället för mediokert.
Bra ljus, bra ljud. Bra intro.
Isprojektorn gjorde skillnad. På den tiden hade vi intron. I allsvenskan. Nu har vi lite trötta tomtebloss och musik och ett lag som kommer ut i allt annat än samlad tropp. Ut ska de hursomhelst och spela musik kan man tom i Gränbyhallen så i princip saknar vi vad man kan kalla intro.
Sälj tomteblossen och köp en zeppelinare med inbyggd projektor. Uppdatera ljud så man kan höra intervju mm i pauserna och skapa (om det går) en dovare belysning över publikplatserna.
Ja, det skulle nog göra stor skillnad framförallt i tv-rutan. Sedan kan man ju köra fullt ljus om det är fullsatt och bra drag i arenan.
Jo, nu var det i och för sig väldigt längre sedan, men vill minnas att man först skulle köra med 12 projektorer, men det slutade med endast fyra per arena pga att de var så dyra.Var inte isprojektorn en SHL-grej? Vill minnas att det inte ens var lagen som ängde projektorerna utan SHL som ägde dem, men kan minnas helt fel. Oavsett så är den saknad... Känslan är att man numera tänker att vi är i SHL, vi behöver inte anstränga oss lika mycket, publiken kommer ändå.
Men det är snart 2025. Vi lever redan nu i framtiden.Wibbe skrev: ↑fre 15 nov 2024, 12:59Jo, nu var det i och för sig väldigt längre sedan, men vill minnas att man först skulle köra med 12 projektorer, men det slutade med endast fyra per arena pga att de var så dyra.Var inte isprojektorn en SHL-grej? Vill minnas att det inte ens var lagen som ängde projektorerna utan SHL som ägde dem, men kan minnas helt fel. Oavsett så är den saknad... Känslan är att man numera tänker att vi är i SHL, vi behöver inte anstränga oss lika mycket, publiken kommer ändå.
Ja, antagligen är tekniken betydligt billigare nu än då.Men det är snart 2025. Vi lever redan nu i framtiden.
Vad kan de kosta?
Håller verkligen med om detta, väldigt bra förslag, sparar ovan de saker som jag tycker är speciellt bra.Majkdus skrev: ↑mån 11 nov 2024, 20:01 Här är några tankar hur vi kan höja arenaupplevelsen på ett sätt som både engagerar och når bredare målgrupper, samtidigt som vi bevarar den genuina hockeykulturen, utan att förvandla det till ett vuxendisco:
Utveckla en arenaapp för interaktivitet och engagemang
Mediakuben som engagerande nav
Stämningsskapande effekter och klackens ledning
Engagera sittplats: Uppmuntra sittplats att delta i tifon och skapa samhörighet över hela arenan.
Hållbarhet och socialt ansvarstagande
Familjevänliga aktiviteter och barnfokus
Barnens hedersgäst: Låt ett barn få vara ”Matchens hedersgäst” och sitta på en hedersplats, samt få sitt namn uppropat och synas på storbildsskärmen. Detta är en fin gest som gör upplevelsen personlig och speciell för familjer.
Turer bakom kulisserna: Ge barn och deras familjer möjlighet att få en guidad tur bakom kulisserna för att se omklädningsrum, ismaskiner och annan spännande utrustning.
Sammanfattning
Förhoppningsvis kan vi skapa en uppslukande och genuin upplevelse som respekterar lagets identitet och hockeykulturen, samtidigt som vi engagerar en bred publik och lockar in nya generationer av supportrar.
50/50 lotteriet så kan man delta hemofrån oxå:)Pellefant skrev: ↑fre 15 nov 2024, 21:34 Jag tycker också att förslaget:
Utveckla en arenaapp för interaktivitet och engagemang
Mediakuben som engagerande nav
...är ett lysande förslag, frågan är nu egentligen bara vad appen skall innehålla och erbjuda?
Omröstning på matchens spelare är väl en självklar grej?
....men mer?
Det går ju egentligen peta in hur mycket som helst i en app.
Säkert en byråkratisk mardröm att ge sig in i men man kan ju kontakta ett redan befintligt spelbolag som i appen kan sätta upp spel för just Leksand i allmänhet och matchen för dagen i synnerhet. Första målskytt, antal mål etc. Självklart med motprestation i form a sponsring.Pellefant skrev: ↑lör 16 nov 2024, 14:26 Det här med lotter och spel är ju riktigt bra att få in i en app men jag tror att det finns lagar och regelverk kring sånt där och tror (utan att veta) inte att man får sälja utanför arenan. Är det nån som kan vad som gäller kring lotter och spel?
...dock oavsett bra att få in i en app men kanske måste det begränsas till de som är i arenan ändå (och det går ju att ordna) och det är ju arenaupplevelsen vi pratar om dessutom.
Ja, då finns ju LIF Zone-appen att tillgå som de bör kunna utveckla hur mycket som helst. De behöver ju inte uppfinna hjulet igen….Pellefant skrev: ↑fre 15 nov 2024, 21:34 Jag tycker också att förslaget:
Utveckla en arenaapp för interaktivitet och engagemang
Mediakuben som engagerande nav
...är ett lysande förslag, frågan är nu egentligen bara vad appen skall innehålla och erbjuda?
Omröstning på matchens spelare är väl en självklar grej?
....men mer?
Det går ju egentligen peta in hur mycket som helst i en app.