Superstars forum

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: lör 23 nov 2024, 09:34
Har ni andra varit med om något onormalt på sistone?
Jag mötte en herre i LIF-mössa häromdagen. Jag nickade uppskattande men herren tittade närmast snett på mig. Var det i själva verket en forumspion? Övervägde han att fälla mig för att i tumultet stjäla min telefon och så komma åt mina värdefulla inloggningsuppgifter? Kanske kommer slutbetänkandet ge oss svaren.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Jjax

Inlägg av Jjax »

Lillgud skrev: lör 23 nov 2024, 06:41 Som utredare skulle jag vilja ställa några väldigt `rakt på frågor´ till Jjax….
Jag vet att Jjax inte loggar in och skriver lika aktivt längre….
Men han hänger med till och från eller är `just till´ för han läser då…
För ibland får han `nog´ och dyker in på scenen….och då har samlat på sig ord…som antyder att han har tydligt läst ett antal inlägg under de senaste veckorna/månaderna…

Så jag skulle vilja ställa som utredare några egentligen enkla men de kan uppfattas som ärliga och tuffa…. JA och NEJ frågor till Jjax….om en annan forum-medlem.

Och jag byter därmed lite `taktik´ för att förstå logiken i pusslet…
Och finna något uppsåt…och försöka bryta ner utredningen i mindre separata delar…

Svara bara sannings-enligt , eden är svuren:
_JA_ eller _NEJ_ på dessa frågor:

1. Anser du Jjax att forumet skulle vara mycket trevligare och bättre utan Lillguds närvaro ?

2. Anser du att du har önskat och tänkt att det skulle vara så skönt om vi slapp honom ?

3. Om du visste ett sätt att kanske bli av med honom skulle du då kunna lockas av tanken i teorin ?

4. På denna fråga ger jag dig `Amnesti ´ och fri lejd…och cred och martyr-status för om du lyckades…
Var det rent av du… Som släckte ner specifikt just den enskilda skribenten Lillgud på det förra forumet ?
Nu såg jag denna och ska då svara.
Orkade inte läsa ikapp vad det här handlar om men eftersom jag var omnämnd här så ska jag givetvis svara.

Dock blir det inte bara ja eller nej utan med kommentar

1. NEJ Ett forum ska vara fritt.
2. NEJ Vi kan inte bara vara positiva ryggdunkare
3. NEJ Tanken har aldrig slagit mig.
4. NEJ Ha ha ha på den. Det forumet verkade ha ett eget mystiskt liv de sista åren.

Däremot är det såhär och det står jag för.
Du har en hård ton mot spelare och ledare emellanåt som jag inte uppskattar (behöver jag inte heller då forumet är fritt)
Därav har jag vid flertalet tillfället svarat med samma mynt, dvs en hårdare ton än mot många andra.

Jag tycker inte det är något konstigt i det, Sticker du ut hakan och toksågar spelare och ledare ofta innan de ens fått visa upp sig som klappkassa, ja då får man räkna med att någon i det här fallet jag sågar dina inlägg som klappkassa.
Ger man hårda smällar får man räkna med att få några också.

Som sagt vi kan inte bara ha ryggdunkare åt något av hållen.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Intressanta svar från Jjax.
Uppskattar dom. (Tack)

Till dom 2st sista som fick frågor här….
Lampa och Jjax…
Jjax skrev: tis 26 nov 2024, 16:03 .
Lampa skrev: lör 23 nov 2024, 08:56.
Ni båda hade ju Auto-Inloggning på det gamla forumet….
Vilket var lite samma som en extra liv-lina till lite längre liv…

Men uppstod det förr eller senare även problem för er ?
Märkte ni något av ,att det sen kom en dag….när det inte gick längre för er att logga in….på det gamla forumet ?
Senast redigerad av Lillgud den lör 30 nov 2024, 06:12, redigerad totalt 1 gång.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

En person som jag faktiskt skulle velat förhört är denna personen…..
Men jag inser att tiden har sin lilla gång och att tiden i detta fall nog har sprungit ifrån oss….
Senioren skrev: tor 21 sep 2023, 21:18 Helt underbart
Senast aktiv:fre 22 mar 2024, 22:42
Totalt antal inlägg:4

Jag kommer nog inte att kunna få till en kontakt med denna person är känslan….
Tvivlar på att han skulle läst detta inne här….
Men det skulle vart av intresse….att höra dig senioren….

———————

Wiborg läser dock här….och du har svarat å dina vägnar….
Men jag antar att du har insyn och du borde diskuterat forum-problemen även med din bror Wibbe…

Det är dock ingen info som du har valt att tillföra till utredningen….
Alla bäckar små….underlättar som bekant….

Antar att du nämnde för din bror…. Den dag du inte längre kunde logga in….
Men efter eller före det….hur såg det ut när din bror provade att logga in ?
Även om han inte är lika aktiv som du….
Så en naturlig sak när du nämnde det : borde varit att han testade att logga in alla fall….
Wibbe skrev: tor 23 maj 2024, 10:43 hittades
Så kan även kanske svara själv hur han upplevde det….om han provade att logga in något i slutet tex på det gamla forumet….
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: fre 29 nov 2024, 14:58 För övrigt kan jag säga att den som INTE tror att Superstars forum var utsatt för botnetattacker vet inte vad den pratar om. Dessutom kördes det forumet på en 16 år gammal mjukvara där det sannolikt pågick botnetförsök att få access till användarkonton i syfte att sprida spam.
Mats_ume skrev: Men så finns det även elakartade botnät som enbart har till syfte att skapa överbelastningar i hopp om att forummjukvaran och databasen ska spotta ur sig någon information som kan användas till att hacka sajten.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: lör 30 nov 2024, 06:11 Wiborg läser dock här….och du har svarat å dina vägnar….
Men jag antar att du har insyn och du borde diskuterat forum-problemen även med din bror Wibbe…

Det är dock ingen info som du har valt att tillföra till utredningen….
Alla bäckar små….underlättar som bekant….

Antar att du nämnde för din bror…. Den dag du inte längre kunde logga in….
Men efter eller före det….hur såg det ut när din bror provade att logga in ?
Även om han inte är lika aktiv som du….
Så en naturlig sak när du nämnde det : borde varit att han testade att logga in alla fall….
Wibbe skrev: tor 23 maj 2024, 10:43 hittades
Så kan även kanske svara själv hur han upplevde det….om han provade att logga in något i slutet tex på det gamla forumet….
Vi har säkert pratat om det men inget jag lagt på minnet. Jag vet inte om det är någon annan än du som känner att det finns något att bry sig om i det här över huvud taget, inte vi två i alla fall, så det är inget man lägger på minnet.

Det enda jag kan minnas (har säkert skrivit det innan) är att jag hade "håll mig inloggad" ikryssat och sedan när färre och färre kunde logga in så testade jag att rensa cache och cookies och efter det så kom jag inte in längre. Så jag är helt säker på att det enbart har med det att göra att vissa kunde logga in längre än andra.
Pain is temporary, glory is forever
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Vilken tid, dag och på vilken kanal presenteras resultatet av denna omfattande utredning?
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

....Sagor för barn som är vuxna nu....
(Slutpläderingen)

• Varför drevs utredaren mer än alla andra av att få fram sanningen , varför har det vart så viktigt för just honom , varför kunde han inte bara acceptera som de flesta andra att forumet `kraschade naturligt´ och att det inte var något personligt riktat mot just tex Lillgud (Sniper).
• Är utredaren dessutom allmänt bara väldigt konspiratorisk av sig...och faktiskt förutsätter som regel nästan det värsta.
• Driver utredaren just nu även ett skådespel och fantasishow med forumet bara...för att själv kunna stå i händelsernas centrum. Lillguds syn på sig själv kan faktiskt uppfattas lite problematisk.

Det är säkert svåra frågor…att hantera…och väga och sätta in i sammanhanget….

Och varför blev just han självutnämnd utredare...
Och utredaren har ju dessutom uppenbarligen kört så djäkla fast verkar det som…
Och hur skulle han kunna nästan lock-provocera fram något erkännande...
Och om han nu hade hittat en `slumpmässig frivillig person´ som skulle vara villig att ta på sig `dräpar-kostymen´ hur skulle han då kunna veta…att det vart rätt gärningsman som hade klivit fram och att den talade sanning.

Folk kan ha en väldigt stark övertygelse.... Man vet minsann exakt vad som har hänt...
Eller spela sig lustig och neder värderande över andras tro och åsikter...
Visst forumet var gammalt och fallfärdigt och både trasigt och sårbart....
Men det tuffade trots allt ändå på....
Självutnämnda experter (IT-kunniga) kan självsäkert påstå att de minsann vet vad som hände...
Forumet `gick in i väggen´ tiden var inne.... Okej...kanske...eller...
Vems sanning är egentligen sanningen…och vem kan egentligen avgöra det….
Man kan heller aldrig tvinga någon att tro på sanningen om man samtidigt tror att någon person far med osanningar…

Om någon självutnämnd okänd martyr skulle även klivit fram och tagit på sig `allt´ ,
hade någon då kunnat genomskåda den personen...via utfrågningar....
Fanns det någon som var bättre än någon annan att avslöja en lögnare som skulle tagit på sig `allt´ medans utredningen stod öppen. Det svårt att veta…hur kapabel och insatt i ämnet ,samt vilka verktyg som utredaren själv hade tillgång till.

Var och en får leva vidare med den `Teorin´ som man själv tror på....
Men i mina ögon fanns det en skyldighet att faktiskt försöka ta reda på vad som `egentligen´ hände. Och sitter då någon med triumf på hand…så spelar man inte gärna den handen direkt.
Tror man nu inte på Tomten eller Gud…så får man tro på sig själv och sina egna tankar.
Jag vet dock inte hur ofta just `Gud ´ far med osanningar…händer ens det…kan man inte ändå alltid lita på `Guds ´ ord. Ofta är det nämligen väldigt faktabaserat och exakt statistiskt stämmande det som ju framförs. Hade jesus 12st lärljungar så hade han nog det…eller…

Jag kommer att lämna fallet olöst....och stänga ner utredningen helt då jag inget kan bevisa.
Men en utredare släpper inte sin bestämda magkänsla...
Men det gick helt enkelt aldrig att komma framåt i utredningen , alla pusselbitar kunde inte läggas. Då `dräparen´ faktiskt inte var någon direkt från forumet utan det var någon utomstående som hade lockats att följa mycket av det Sniper skrev om och kring Superstars.
Sniper citerade en del från deras Twitter/X osv…och det spred sig i de kretsarna och i deras svans-följe. De kände sig därmed lite tvingade att besöka forumet för att se och vad som skrevs om dom och de gillade inte den situationen. Tvivlar inte på att de störde sig…de blev ganska så synligt kränkta av bara det som svt sen gjorde…och då kan man tänka sig in i att de nog störde sig en del på Snipers agerande.

Sniper som själv är den som har blivit drabbad…
Har även han haft en magkänsla…som är så nära sanningen som man kan komma.
Det är så huvudet på spiken…. Man kan blunda för det uppenbara om man vill…
Men jag kan inte sammanfatta det bättre i utredningen än att låna in även lite hans ord här.
Sniper skrev: tis 19 dec 2023, 11:04 Vilket är värst - att som ensam gärningsman släcka nick eller som stor supporterklubb fullständigt ignorera två års vädjan om forumunderhåll och sedan se forummedlemmarna utestängas en efter en utan att ens kommentera det i någon kanal? Supporterklubben kan ju naturligtvis i efterhand säga att de hade TÄNKT göra något men eftersom forummedlemmarna inte såg ut att lida någon nöd på sitt nya forum...Jag är dock tveksam. Två års nonchalans övergår inte plötsligt i omtanke.

En eventuell nicksläckare har inte begått något brottsligt - inte ens om han eller hon har kopplingar till supporterklubb eller supporterprofiler - men Leksand Superstars agerande i hela forumfrågan är och förblir oförlåtligt. Alldeles oavsett vem som släckte nicken, bot eller fysisk person.

Supporterprofilerna skröt på X att resultatet av sommarens turbulens visade vilken kraft det fanns i supporterlägret. Jag skulle vilja framhålla KRAFTEN i forummedlemmarnas sjösättande och finansierande av Leksandsfärjan. Det hade nog inte supporterklubb och supporterprofiler räknat med. Att vi skulle sitta här idag. Fria från Leksand Superstars, fria att yttra vad vi vill.
Sniper skrev: mån 18 dec 2023, 17:27 Om det inte är en bot så tror jag på 37-åringen.
Självutnämnd LIF-försvarare och fylld av aggressioner mot de supportrar som vågar vara kritiska (framför allt mot spelet och spelare).
Masugnen-troll och osynlig hangaround.
Har haft klassisk hackerbild på sociala media: huva över huvudet och skuggat ansikte.
Tror att han är anonym och osynlig.
Man kan veta hur det gick till men jag kommer inte att döma någon för något dråp på det gamla forumet.
Jag vänder blad och släpper det även om det såklart stör mig att jag vet att Sniper och även så sen tex Lillgud `släcktes ´ avsiktligt för att det fria ordet skulle tystas ner tyckte `någon´.
Men det är inte så många som bryr sig eller intresserar sig för sanningen ändå.
Vissa `kända hyenor´ kanske däremot blir mer intresserade nu än tidigare men det är för att tvisten nu snurras lite mot ett lämpligare mål…

För som en utomstående objektiv utredare har jag ändå gått igenom historien väldigt noga.....
Och finn `motiven´ så leds du ofta mot svaret…….
I Snipers fall var det…att han blev för högljudd och intensiv mot Superstars…
Och jag har hela tiden haft `pusslet´ färdig lagt i huvudet för att presentera svaret.
Men jag har aldrig fått något genombrott i utredningen som jag hoppats.

Däremot har jag kommit fram till en insikt efter utfrågningar....
Att dräparen finns inte aktiv på detta forum...
Vilket faktiskt förvånade mig på ett vis....
Då jag aldrig någonsin har trott att tex Sniper och Lillgud hade samma dräpare....
I Snipers fall trodde jag på en utomstående dräpare...
Men jag har hela tiden anat att Lillgud släcktes internt av någon `copycat´ från forumet.
Som tog chansen när tillfället gavs…efter Snipers `ledtråd´.
Det var som en `dräpar-manual´ om man hade förmågan att läsa inlägget mellan raderna.

Men min utredning styrker dock att så faktiskt inte var fallet , Lillguds dräpare fanns inte heller på forumet. Jag kan ändå läsa av deras okunskap och om hur de kommenterat saker osv…
De har inte kunskapen , eller så är de helt ute och seglar i sina teorier osv….
Och ingen av dom spelar så bra poker…
Så tänkbara kandidater har diskvalificerat sig lite själva från att ens kunna vara misstänkta tänkbara dräpare…

Så av någon anledning tog Snipers `dräpare ´ ändå sen med Lillgud i fallet...
Innan utredningen startade trodde jag verkligen aldrig att så var fallet.

Men återigen sen…försök fortsätt hitta motivet…för att komma mot svaret…
För Lillgud var dock på gamla forumet även drivande och helt inne på teorin att forumet var på väg att kollapsa i ett tidigt skede efter Snipers bortfall. Jag tyckte även synd om Sniper som hade fallit ifrån och kunde själv sätta mig in i situationen om det hade vart jag. Säsongen skulle precis börja och då är man lite extra taggad och att då kastas ut från att delta sved såklart för Sniper.
Det var nämligen Lillgud som startade tråden om ett `nytt forum´ som inleddes med att man skulle **rösta** vilket forum vi skulle ha i framtiden. Och visade alla tillgängliga forum-exempel från övriga klubbar tex. För självklart trodde man att forumet var på väg mot kollaps. Sniper med typ flest inloggningar (inlägg) hade gått i taket...och checkat ut.
Lillgud blev dock heller sen inte jättelång-randig i det forumet….`någon´ ville något annat.
Så när `Ume ´ sen mer styrde upp allt mot ett nytt forum efter våran röstning i den tråden som jag var med och sammanställde.
Då var Lillgud sen väck och släckt…
(Lillgud hade ändå pratat lite och startat tråden lite å Snipers vägar och att försöka hinna styra upp det med nytt forum innan allt skulle krascha som man då fruktade i och med Sniper bortfall) Och Lillgud som person i sig kunde vart då en trigg-faktor med för `dräparen´ som ju valde släcka honom sen med. (Så flera tänkbara motiv mot Lillgud fanns då med…det var knappast 2st slumpmässiga duvungar som släcktes då ner) Man kunde hitta tänkbara motiv mot både Sniper och Lillgud…
Dom två (2) som slocknade gjorde det av en orsak… Inget händer utan motiv….
Och att dräparen följde upp sitt dråp mot Sniper för att se vad som händer dagarna där efter i forumet hade vart ett fullt naturligt förfarande…ur dräparens ögon…och då släckte han sen en till, typ veckan efter i Lillgud av bara farten fick han åka med.

Och hur kunde tex Lillgud sen egentligen vända som på en `5-öring´ och bli så säker om hur allt gick till efter hans egna `död´ , när han medans bara 1 var släckt Sniper…
Så var han helt inne på att forumet höll på att krascha…
Varför höll han inte fast vid sin egna teori och spekulation…

För som nämnts tidigare hände det också något märkligt just den `dagen-D´...
Bjernagris ordval, som har tagits upp tidigare.... - Jag är redan trött på det….
(Typ vi hade spelat en match bara och kritiken hade haglat och någon tyckte uppenbarligen där och då…efter just den texten…av bjernagris.
`Vi löser det vi tar bort den mest påstridige´ så ingen längre behöver bli trött i onödan av att besöka forumet.
Och någon timme bara senare upptäckte Lillgud att han var släckt... efter bjernagris ordval.
Folk kan tvista som de lärde...
Men som utredare är jag faktiskt helt säker på vem det var som dräptes som nr2 på forumet...

Resten av historien kan man då bara spekulera i...
Men skulle verkligen Lillgud med sina flertal fiender på forumet...bara i det läget checka ut och låta sig tystas i periferin... När han upptäcker att han är släckt…likt Sniper.
Nu känner inte jag denna Lillgud till 100% men som objektiv bedömare...
Min spontana känsla är att han skulle `hämnas ´ och han skulle då slå hårt tillbaka mot sina `fiender´....för det där var ett riktigt fegt övertramp som skedde.
Och läser jag på om fallet... Så märker jag att just Lillgud var den som också snappade upp och förstod hur man kunde `släcka personer´. Och de som inte förstår…förstod inte sårbarheten i det förra forumet…. Siffran tre….och du var serverad djävulens te…

Vilket gör att jag i min spekulation tror att det var en dräpare som släckte 2st personer...(Sniper och Lillgud) att då `någon utomstående ´ ville få bort dessa 2st från forumet.
Medans sen `hämnaren´ som klev in på slagfältet släckte nog ner betydligt fler än då två personer.

Tittar man på vilka namn som har bekräftats loggats ut...för gott...
Känns det inte lite som mellan raderna som det är just folk på `Topp-10´ av Lillguds `fiender´...
Är det verkligen en slump....det måste vart en sensationell lycko-orms bot som slog till ur Lillguds synvinkel och som valde ut och plockade bort just dessa namn...
Rimmar det inte lite märkligt.... Som objektiv utredare blir jag alla fall misstänkt mot honom här...
Men jag sitter i en liten jäv-situation och kan därför inte förhöra honom heller...och jag kommer även att fria honom från all inblandning då inget kan styrkas.

Men är det inte konstigt att tex en sån som Klas som hade i princip nästan väl flest inlägg av alla klarade sig... Har han tex någonsin debatterat mot Lillgud negativt i forumet?
Svar: nej... (Ett samband kanske)

Och hur kunde det komma sig att samtliga skribenter som tillhör den lite mer kritiska skaran av forumet...
Lämnades helt orörda som levande....och aldrig har bekräftats döda....
Varför släcktes ingen kritisk röst på det gamla forumet…....
Såna som tex Ludde , Uffe88 , Steve Y , Bagarn osv....skaran var lång av levande på sidan som aldrig skulle gå i någon onödig diskussion med just Lillgud.

Hade nu någon bestämt sig för att `tysta och styra forumet i någon riktning genom nedsläckningarna av Sniper och Lillgud´.
Jag försöker tänka mig in i hur Lillgud skulle ha kunna agerat då....
Jag kan då misstänka att forumet skulle förvandlats till något annat ,att det skulle slå tillbaka mot den `dumma dåren´ som kastade första stenen...
Om Lillgud då slog tillbaka med samma mynt....och försökte plocka bort vissa specifika personers rätt att tycka till...
För att jämna ut oddsen i forumet…inför framtida diskussioner där inne…

Men som utredare förvånar för mig dock då 2st dråp....
För dessa 2st dråp känns dock inte i sånt fall som Lillguds-verk heller....
Det är Stjärnan och Cmb...

Det lätt att glömma eller förtränga gammal historia från 15-20år tillbaka i tiden...
Men Stjärnan var då faktiskt bland de absolut värsta...hans signatur var på de mer ökändas sida. Vitblå , Etuna(Eskilstuna)-Leksing , Diaz , Tomten , Lillgud.
Sätt dessa i samma kittel och även om de inte tycker lika i något kanske överhuvudtaget...räckte det om de ändå kunde ha en gemensam nämnare och punkt och då kunde forumet ta eld...
Det är tider som aldrig kommer tillbaka hur det var på den tiden...det var en häx-kittel blandning.
För Stjärnan har verkligen tillhört dom absolut mest högljudda kritiska i sina yngre dagar....
Han är dock den som lite vuxit upp och förändrats mest lite sen den tiden och är numer fortfarande en kritisk skribent helt klart men lite mer sansad, samtidigt som han ändå socialt är med i spelet och för vänskapliga diskussioner med personer som han för många år sen hade betydligt hårdare och tuffa diskussioner med. Vilket gör att hans kritiska ord numer släpps lite under radarn och det blir aldrig riktigt de citat-sammanstötningar som kunde ske förr på den gamla tiden.

Att Lillgud då skulle släcka tex ändå den potentiellt `krtitiska Stjärnan´ känns därför inte alls troligt... Men samtidigt var Stjärnan den som nästan hade väl flest inlägg i hela forumet...
Och om jag som utredare tänker mig in i någons strategi....
Att skall man verkligen straffa forumet hårt tillbaka...och få det att skaka....
Måste ju någon ivrig postare då släckas till med...så att det blir lite effekt.
Så i sånt fall skulle Stjärnan kunna vart en lite strategisk figur att plocka bort....
Återigen jag vet inte hur smart Lillgud kan tänkt…
Men det kan också vart lite tex `Lillguds tilltänkta alibi ´
att släcka ner en kritisk röst med för att inte allt skulle bli för genomskinligt vilka som sen föll ifrån…Plus för att kanske hålla lite teorin kvar i forumet…
Om att det är dom med många inlägg-poster/inloggnigar osv som bara `raderas ´.
Sen vet jag inte om just Lillgud är så smart...och kan tänkt så.
(Men återigen `motiv´ vilka hade motiven att agera)
Och vill även minnas att Stjärnan vid något tillfälle ändå kan ifrågasatt då Lillgud om något då med , de har då vart faktiskt lite oense vid några tillfällen.
Så även om de två då inte ses som ovänner på något sätt.
Så kan nog Lillgud i sin iver av frustration släckt då just Stjärnan av farten då med...
Det kan jag hålla som ändå fullt teoretiskt troligt.

Men CMB då...
Varför Lillgud...
Nej det är inte du....säg tydligt att du driver med oss , för vi är väl i sagornas värld nu.....för jag kan inte se något ont i CMB....
Han har ju aldrig någonsin gjort dig något....
Lillgud...så hjärtlös är inte ens du Lillgud.... (Jag känner dig ändå lite grann)
Men va fasen....han är ju bekräftats släckt...
Finns det något i att även om ni alltid respekterat varandras inlägg till 100% , fast ni så ofta tyckt så himla olika. Men på något vis om försöker analysera in i Lillguds själ....
Jag kan se ett motiv... Även om CMB har förändrats mycket inne på detta forum...han är betydligt mer kritiskt här inne och kan skriva negativt. Det skedde verkligen aldrig förr.
Men tystades nu Lillgud pga sina negativa åsikter....vilket han bör då kan fått för sig.
Så skulle nog då forumets mest positiva skribent med ofta inläggsposter på det förra forumet....CMB....kunna lite brutalt ha kvittats ut....mot just Lillgud...
Fast tolkar jag Lillguds själ rätt, så lär denna släckning i sånt fall gjort ondast av dom alla.....och kanske den enda som han faktiskt kan haft lite dåligt samvete för.
Han förtjänade 0% att släckas....
(Lillgud skulle faktiskt aldrig gå på någon helt oskyldig forum-skribent)
*Om du CMB tror på att Lillgud släckte dig , så ber jag dig 100% ärligt om ursäkt för det å Lillguds vägnar*

Vet ens utredaren....ordningsföljden...
Jag kan ju bara misstänka vilken ordning som Lillgud har `försökt´ släckte ner dom i....
Och det skedde då direkt samma dag som `Lillgud´ släcktes och han upptäckte det….och det var då sen som alla började misstänkta att flera personer än Sniper hade fallit ifrån….
Jag skulle kunna tro att Lillgud hade 4st huvud-misstänkta....som ju är hans mest uttalade fiender....
bjernagris , Wiborg , Gösen , Jjax. Om Lillgud skulle vara inblandad…så ja…
Dessa borde ha försökt att då släckas ner direkt på studs…. Efter han såg att han hade släckts…
Sniper slocknade mer veckan innan kring 8september….
Just den 15sept var den enda dagen som också `flera personer slocknade ´.
Lillgud , Gösen , Stjärnan , CMB.
CMB blev nog även ett lite tänkbart offer några timmar senare kan nog också ev släckts mer den 16sept med… Skulle rent av kunna spekulera i att han attackerades mer när Lillgud kan sett att flera mer prioriterade tilltänkta `mål´ inte slogs ut…. Catami lär ha vart med i samma mer den senare vågen med CMB….även om inte misstänkte just heller Catami kontot. (Men om nu utdelningen inledningsvis blev dålig ,för en potentiell `hämnare ´ hade det såklart vart frustrerande och han hade nog då utvidgat jakten lite för att ändå få någon slags mer revansch)

Medans mer spekulation från min sida men skulle kunna misstänka att användare som Einar Berg , Wibbe , Senioren och Lampa lär nog fått giftpilar mot sig ganska så omgående direkt då med…15 el 16nde dom med.
Tror inte att de står direkt överdrivet `högt i kurs ´ i Lillguds ögon. För den 15september var det nog lite kalla kriget stämning…då kan det fyrats av raketer kors och tvärs….av bara farten.
Hur får man annars ur sig sina upprörda känslor när man inte ens kan kommentera saken och skriva av sig och berätta vad som hade skett och det man blivit utsatt för.
För att som då i det läget sen vara `helt säker´ på att även få med `rätt person min egna dräpare ´ med sig i fallet från forumet. Så svingades det nog då mot dessa kreti och pleti användare.
Så under den dagen tvekades det nog inte allt för länge….för att avfyra mot några till av bara farten när ändå elden var tänd… Har verkligen svårt att se Lillgud sitta och hålla igen i en sån här situation när han blivit helt `vingklippt´. Men som sagt de flesta hade nog just `skölden´ påkopplad…. Och då handlar det om en fördröjning…tills personen av någon anledning måste sen slå sitt lösen igen. Den tiden skiftade från användare till användare….beroende på omständigheter på sätten de nyttjade forumet.

Kan du misstänka som utredare att det kan finnas någon helt galen skruv på allt som ingen ens i fantasin skulle kunna tänka sig....
Det skulle vara `när jag som utredare fick en förnimmelse om något konstigt som även då kan ha hänt´ det var då när Stjärnan kom ut som `släckt´ via sin gamla vän. (Stellan)
Som hade kanske 10st postade inlägg och inte vart inloggad på kanske 14år....
Finns det någon oväntad tvist här rent ut av....
Jag kan tänka så här som ett motiv... Lillgud kan ju stött på patrull....när/om han upptäckte hur många av sina tänkta offer som verkligen överlevde attack-försöken..
Eftersom även Lillgud verkar haft stenkoll på vilka som haft auto-inlogg på och inte...så kan man misstänka att han givetvis förstått då vilka som hade auto-inlogg på och inte.
Han kan ha sett och följt vilka som överlevde attacker emot sig...
Lättaste/säkraste sättet måste ändå vart och just testa dom.... (De som överlevde attacken är ju lätt att förstå att de hade auto-inlogg påkopplat de levde då vidare på lite lånad tid och kunde tillsvidare logga in)
Det kan vart en frustrerad tid...om Lillgud noterar lite att bara Gösen och Stjärnan verkar fallit i från snabbt samma dag som han själv av de som släcktes ner mer direkt....

Det skulle rent hypotetiskt nog där kunnat dykt upp en tanke i Lillguds-huvud...
Att puh...nu kan Stjärnan...även överleva i en annan skepnad….
Hans vän logggar aldrig ens in längre och behöver verkligen inte det kontot...så Stjärnan kunde egentligen lätt ha fått tagit över det kontot och lösenordet.
Så där blev det nog en `oidentifierad släckning´....med i princip max 10 totala inlägg...
Så jag skulle nog kunna tippa på att det kontot vandrade nog även det vidare in i pärleporten.... Så inte Stjärnan skulle lägre kunna kommunicera via det…el rent av ta över kontot helt och sätta på auto-inlogg på det.

Som utomstående och kika in lite över axeln på allt.
Under utredningen har ändå noterat lite att Lillgud som en `insider´ vet nästan exakt vilka som har slocknat innan de själva bekräftat det. Nog för att han har koll och så….men det är nästan lite för bra träffsäkerhet på offren….eller… Det känns nästan även som han vet vilka som vart `the walking dead ´ där inne utan att de själva kanske anat eller vetat om att de vart smittade.
Och det finns inte heller någon av alla oskyldiga användare som slumpmässigt från periferin stegat fram och sagt i efterhand : Hej , jag slocknade faktiskt också. Är det inte konstigt…
Det var nämligen endast få och de utvalda som föll ifrån…

Och hur kunde tex `Ume ´....leva vidare obehindrat som en av de absolut mest aktiva användarna under slutet....när vissa dog runt omkring som flugor in på upploppet…
Skulle han släckts hade vi nog aldrig haft något nytt forum…
Och min känsla där är ju att Lillgud precis som Sniper såklart...ville ha ett nytt forum...
Så givetvis om man jobbade aktivt och var aktiv i den tråden som Lillgud han skapa innan han släcktes....med diskussioner om ett nytt forum. Och `Ume ` var ledande där så han var givetvis helt `safe ´ och `immun´ han hade aldrig någonsin riskerat släckas är då min teori som utredare.

Som utredare kan jag även spekulera i att...
Däremot i samma veva som detta nya forum sen startade upp....
Då hade vi ett `potentiellt problem till´ vi kunde inte ha 2st forum....och konkurrera om användarna.
Vissa satt nästan härifrån och skrev till dom och försökte påverka dom och nästan vissa `dumförklara ´ dom så att de skulle gå över hit.
Vi hade haft fortsatt några som trodde man nästan kunde hänga kvar där...trots att taket och väggarna hade börjat ramla in på bygget.
Tillsammans är vi dock starkare men inte på flera håll...
Där kan jag även misstänka att Lillgud...om han nu ändå hade haft vanan inne...
Kunde gått in kallt och styrde upp det hela lite på slutet....och släckte sonika ner `resten´ av de få som fortsatte logga in , efter detta forums öppnande.... Det var även där som jag och Sniper satt kvar och bevakade Gamlens ända in i slutet.... Som den stackaren fick springa gatlopp där inne på forumet i labyrinterna... Man kan ju misstänka att han alla fall satt med auto-inlogg...​ Djäkla Legend…Gamlens…
Outstanding vinnare i överlevnads instinkt…

Lillgud nu får du ändå ge dig och tagga ner, pallar inte mer du går på som om att du är hög som ett hus. Varför blev du inte författare din satans mytoman och drama skapare.
Du har alltid vart så djävla oberäknelig...men ändå inte....
Man vet vart man har dig...men ändå inte och det är det som är lite obehagligt med dig...
Du tenderar att dra en märklig aura runt dig....det svårt att sätta ord på vad det är.
Fan du gör mig rent av paranoid på riktigt..
Vad är sant och vad är falskt egentligen…
Varför testar du nästan och försöka hälla bensin på en eld….som knappt inte ens glöder längre…
Hur tänker du ens nu…

Men du har egentligen inte släckt någon alls va….du är bara så besviken på att din utredning körde fast. Det är väl så…. Att du misslyckades med det , och det stör dig som fasen du hatar att misslyckas med något..…
Alternativet skulle vara att räkna upp antalet potentiella nedsläckta men det kan blivit så många att du nog själv tappade räkningen på slutet…
Du trollar nog ändå oss så hårt nu, för nu orkar vi inte mer alltså...
Det vankas för fasen JULAFTON....och du väljer just då att fuck:a upp våra hjärnor...
Hur kan du alltid lyckas vara som en böld i röven på en...
Ge oss den frid vi förtjänar....det är julafton....visa lite respekt för fasen….
Gå till kyrkan genast under julen och bikta dig om du verkligen har något på ditt samvete som du behöver tvätta rent…för att rena själen…
Och prata aldrig om detta ämne igen….utredningen är nedlagd och locket igen spikat för gott.
Utredaren avgår med omedelbar verkan…och uppdraget får ses som slutfört.

Vi lär oss av varann….
Vilken färg har själen….
(Forumet) ligger öde och världen håller andan….

Snipp snapp slut….så var…`..…´……slut……

***God Jul***

…Årets Jul-Rim 2024…
Många är dom lärde som kan säga sig tro att dom vet….
Jag skulle dock faktiskt alltid lyssna på vår pålitliga profet…
Må vi välsigna alla….
Ingen skulle behövt falla…
…Amen…