Jag har fått PM från signaturen "En capriciossa i Farsta" och signaturen "Alfons Åberg teear ut". Båda bönar och ber om att jag ska återuppliva succétråden. (Den senare lockar med signerade underkläder från nån Hull, men några svettiga hockey-kalsonger vill jag inte ha.) Däremot är jag en vänlig själ som vill göra färjan glad så här på fredagen när vår målvaktstalang kanske spelar upp en konkurrent, så jag ger efter!
På måndag är det val i det som väl ändå får betraktas som hockeyns hemland - Kanada. En potentiell ny premiärminister i landet är den nya ledaren för Kanadas liberala parti, Mark Carney.

Och som den kanadensare han är har han spelat ishockey och finns på Elitprospects:
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... ark-carney

Carney är målvakten på bilden.
Ok, hockey, säger då Capriciossa-ätaren i Gubbängen, men var är spåren av LIF?
Jo. Carney spelade fram till 85 för Harvard university's hockeylag. Carney gjorde inget större avtryck i Harvards hockeylag men det gjorde en herre som anslöt till laget två år senare, en ung man vid namn Peter Ciavaglia. Hockeykarriären kanske sen inte blev riktigt vad Peter förväntat sig för vintern 93-94 befann han sig i dalaskogarna. Kanske passerade han förbi Alfons Åberg-mannen vid frysdisken som då alltså på sätt och vis bara var ett halft utslag (?) från Kanadas yttersta makt.
Svindlande! Succé!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.