Tränarna

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: tis 24 okt 2023, 20:55 Nja. Hallberg var ju tystare än …vad hette han nu i fjärdekedjan hos oss som aldrig sa ett knyst? Hedblom? Hedman? Johan nånting tror jag.
1 Johan Hedberg
X Pär Edblom
2 Johan Hägglund

X är inte rätt svar, men för att du inte ska glömma det namnet också upprepas det två gånger nedan:
Växjö Lakers - Leksands IF 1-1
SHL 2014-01-18 20 sek
Omgång 41. 1-1 Fabian Brunnström (Pär Edblom, Pär Edblom)
https://old.shl.se/play/video/71182?pro ... autoplay=1
Rätt svar ska då vara: https://youtu.be/eIvvkSQQLjc?t=33

Gemensamt för Edblom och Hägglund är att båda kommer från Örnsköldsvik.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Numera har legendaren en hel arena uppkallad efter sig i hemstaden samt är en glad tillverkare av bla stridsvagnar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Tränarna

Inlägg av SteveY »

Jag älskade Johan Hägglund.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

FK

Fredrik Söderström menar således att han kan hoppa på ett tränaruppdrag när som helst om frågan dyker upp – men det har den inte gjort. Än.

– Jag vill vara väldigt klar med att jag inte har pratat med Leksands IF alls, betonar han.

Dessutom är inte en comeback som tränare det allra viktigaste för stunden för Söderström.

– Jag har ett utomordentligt bra jobb just nu. Jag får resa runt och jobba med hockey där det är som allra hetast. Jag får det allra bästa av hockeyn utan att det är min förtjänst att ett lag vinner eller mitt fel att ett lag förlorar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 07:50 FK

Fredrik Söderström menar således att han kan hoppa på ett tränaruppdrag när som helst om frågan dyker upp – men det har den inte gjort. Än.

– Jag vill vara väldigt klar med att jag inte har pratat med Leksands IF alls, betonar han.

Dessutom är inte en comeback som tränare det allra viktigaste för stunden för Söderström.

– Jag har ett utomordentligt bra jobb just nu. Jag får resa runt och jobba med hockey där det är som allra hetast. Jag får det allra bästa av hockeyn utan att det är min förtjänst att ett lag vinner eller mitt fel att ett lag förlorar.

Jag tycker att kan jag inte få Jeremy colliton så duger Söderström ;) ne men han känns stabil seriös när han pratar utan att bli överdriven som skrikegård. Så ta upp handsken tj här har vi kanske ett framtida namn
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 07:50 FK

Fredrik Söderström menar således att han kan hoppa på ett tränaruppdrag när som helst om frågan dyker upp – men det har den inte gjort. Än.

– Jag vill vara väldigt klar med att jag inte har pratat med Leksands IF alls, betonar han.

Dessutom är inte en comeback som tränare det allra viktigaste för stunden för Söderström.

– Jag har ett utomordentligt bra jobb just nu. Jag får resa runt och jobba med hockey där det är som allra hetast. Jag får det allra bästa av hockeyn utan att det är min förtjänst att ett lag vinner eller mitt fel att ett lag förlorar.
Jag dök på Siljans botten och hämtade upp Fredrik Söderström-inlägg från Superstars-vraket. När uttrycktes första gången förhoppningar om honom? 3 januari 2012:
Själv drömmer jag om en värvning nu. Fredrik Söderström klar som tränare för tre säsonger, förlängning med några juniorer och en frisk och stekhet Pelle. Det vore drömmen http://www.superstars.nu/forum/search.p ... &start=150
Men redan sommaren 2010 var han aktuell som sportchef:
Leksand kommer allt närmare en ny sportchef. Fredrik Söderström, son till Leksandslegendaren Dan Söderström för diskussioner med klubben.
–De vill se mig som sportchef i klubben, säger Söderström till sydöstran.

Söderström är i dag tränare för Olofström i division 1. Ett lag som gjorde väl ifrån sig förra säsongen och gick till den avgörande kvalserien till Hockeyallsvenskan. Nu har Söderströms namn blivit eftertraktat och förra veckan tog Leksands IF kontakt med honom.
– De sa som det var, och frågade mig hur jag ställde mig till att bli sportchef i klubben, säger Fredrik.

Han är naturligtvis smickrad av erbjudanet.
– Leksand är en av landets största föreningar och ett jobb som sportchef är ju egentligen ett helt fantastiskt erbjudande.
Söderström har dessutom fått tillåtelse av Olofström att träffa Leksand https://mobil.svenskafans.com/hockeyzon/lif/363472
Det blev emellertid Salo istället:
Leksand kan till slut ha hittat sin nye sportchef. Tommy Salo ska ha fått en förfrågan vilket han själv bekräftar.
– De har visat sitt intresse och det är smickrande, säger Tommy Salo till VLT.

Även Leksands VD, Mats Aspemo, bekräftar intresset och att man träffat honom.
– Jag har en bra bild av Tommy Salo, det verkar vara en stabil och trygg person, med ett gott kontaktnät, säger Leksands vd Mats Aspemo till Aftonbladet.
– Egentligen var han här för att träffa sin barndomskompis Micke Karlberg, men då passade vi på att byta några ord med honom. Det kändes naturligt.

Tommy Salo tillträdde som ny sportchef i Oskarshamn till den här säsongen och har gjort stor succé med laget som var på håret att åka ur hockeyallsvenskan förra säsongen. Det har medföljt i att Salo blivit ett hett eftertraktat namn i hockeysverige. Med Oskarshamn har han ett treårskontrakt som dock är muntligt enligt Salo själv.
– Men vi får se vad som händer och sker, säger Salo till VLT https://www.svenskafans.com/hockeyzon/l ... alo-381766
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Tränarna

Inlägg av Lillgud »

Söderström väll en sympatisk person som går hem i alla läger så.

Men han har å andra sidan egentligen aldrig provats på riktigt heller.
Hans högsta nivå han vart på är Allsvenskan.
Och då var i en trygg långvarig situation i Oskarshamn.

Placeringarna: 9 , 6 , 7 , 9 , 11 , 3 , 9.
Det blir en snittplacering på 8a med laget (7,71)

Och Oskarshamn presterade bättre efter han lämnade…
Då placera de sig sen 7a och sen 2a och gick upp och sen vart i SHL i 5år

2010-2011 HockeyAllsvenskan 9 Did not make playoffs
2011-2012 HockeyAllsvenskan 6 Promotion Play
2012-2013 HockeyAllsvenskan 7 Promotion Play
2013-2014 HockeyAllsvenskan 9 Did not make playoffs
2014-2015 HockeyAllsvenskan 11 Did not make playoffs
2015-2016 HockeyAllsvenskan 3 Promotion Play
2016-2017 HockeyAllsvenskan 9 Did not make playoffs

Sen har erfarenhet från Div1 och div2.
Vart i norska ligan i 2år.
Där blev både 1a och 2a med laget.
Men Storhammar brukar va med i toppen och 2 åren efter han slutar där kommer de även då 2a och 1a.

Vart i Schweiziska andra ligan i 2år.
Där kom laget 3a och 5a.
De 2åren efter han kom de 2a och 2a.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Tränarna

Inlägg av Stjärnan »

Som sagt. Tror inte på Söderström. Eller Tornberg. Då har jag hellre kvar de vi har plus Bemström (som jag iofs inte har nån känsla för öht annat än namnet som frambringar intressanta minnen)
Jag tar faktiskt hellre Strumpan än dessa två.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 25 okt 2023, 11:55 Som sagt. Tror inte på Söderström. Eller Tornberg. Då har jag hellre kvar de vi har plus Bemström (som jag iofs inte har nån känsla för öht annat än namnet som frambringar intressanta minnen)
Jag tar faktiskt hellre Strumpan än dessa två.
Fast det är nog inte varken eller utan ett komplement till dem som sökes. En backcoach kanske?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Tränarna

Inlägg av Bagarn »

Om vi jagar backtränare.
Satt ju en hyfsad back på läktaren senast och levde sig med.....
Mr Norris Trophy himself.......
Anders_
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 25 okt 2023, 12:12

Re: Tränarna

Inlägg av Anders_ »

Kan Sjur Robert Nilsen vara aktuell kanske?

Han var ju i samspråk med Tjomme i våras, och tackade nej till jobbet som assisterande.
Kanske tackar ja till erbjudande om huvudtränare!?
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Tränarna

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: lör 21 okt 2023, 09:42 Tror att vi alla är överens om att Bagarns sex punkter är precis vad som måste göras, och att dom sex enkla förändringarna skulle göra skillnad direkt på isen.
Men tyvärr så har vi en tränare som aldrig skulle lyssna, ta till sig och sedan ändra något utifrån någon annans åsikt. För risken är att Björn känner sig ”avslöjad”, att han hade fel i hur han tänkte och vad han trodde på. Och är det något som vi har lärt oss om Björn, så är det att han vill framstå som den smartaste människan i Svensk ishockey.
Har han någonsin hållit med när en journalist eller expert på cmore kommit med ett påstående kring laget eller spelet? Nej, har ska alltid ha egna tankar och åsikter som avviker från alla andras. (Om man mot förmodan hör vad han säger vid en intervju) Då verkar man smart tycker Björn.
En annan sida lyser allt oftare igenom den fejkhårda fasaden. ”Lilla Bus-Björn”. Han är en pajas som älskar att vara i centrum. Han står i båset en hel match med en tampong i näsborren för att han älskar att halva Hockeysverige tycker att han för tillfället är Sveriges skönaste hockeytränare. Gissar att blodflödet från näsan egentligen hade stannat av efter ca 15 min..
Björn vill vara precis som Roger Rönnberg, han ser upp till honom. Skillnaden är att Roger är sig själv.

Finns säkert ett namn på denna personlighetsstörning. Riktigt oskön människa om ni frågar mig.
Tycker det där är en helt skev bild som inte jag känner igen mig i alls. Vet inte hur många gånger som han sagt att "det är något som vi får ta på oss" och då menar ledarna. Han håller även med många gånger när journalister kommer med påståenden, så inte heller där tycker jag du är rätt ute. Jag tror du har bestämt dig för en bild av hur du tycker att Hellkvist är och sedan ser du bara det som bekräftar den bilden. Visst snäser han av journalister när han inte håller med och visst skyller han på spelarna ibland, men har han haft fel de gångerna? Ibland tycker jag att han inte har helt rätt, men då är det också vad jag tycker och inte något som är fakta och bara för att jag har en annan åsikt behöver inte det betyda att jag tycker att han ska stå med mössan i hand och hålla med journalisterna om han tycker annorlunda.
Sundsvalll skrev: tis 24 okt 2023, 10:39Kan fansiken tänka mig sno Oskarshamns han sitter på utgående
Ifall Hellkvist inte kommer tillbaka och ska ersättas långsiktigt så är Fillander ett drömnamn för mig. Tror det kan vara den perfekta coachen att ta över under ett antal år.
Fjodor skrev: tis 24 okt 2023, 11:56 En korttidslösning kan vara Sigge som kommit in i liknande situationer med gott resultat. Han känner väl de två Challe bra dessutom.
VonGustaf skrev: tis 24 okt 2023, 12:43 Plocka in J.Bemström från juniorerna.
Ja någon av Sigge eller Bemström skulle vara en perfekt "resten av säsongen-lösning".
Wittgenstein skrev: tis 24 okt 2023, 13:18
Klas skrev: tis 24 okt 2023, 13:14 Vem vem vem??? :shock:
Niklas Eriksson.
Fast han är ju inte ledig, han är sportchef i Örebro. Varför skulle Örebro släppa honom till en konkurent?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Tränarna

Inlägg av SteveY »

Känslan är att vi reser oss starka ur detta. Björn Hellkvist är inte rätt man för Leksands if. Jag tror det finns många därute som kan förvalta vår trupp på ett mycket bättre sätt än vad Björn har gjort. Dessutom så finns det ju tränare som kan agera matchcoach och på det sättet vinna matcher åt oss.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Tränarna

Inlägg av Stjärnan »

Anders_ skrev: ons 25 okt 2023, 13:46 Kan Sjur Robert Nilsen vara aktuell kanske?

Han var ju i samspråk med Tjomme i våras, och tackade nej till jobbet som assisterande.
Kanske tackar ja till erbjudande om huvudtränare!?
Bevare mig väl.
Blir bara värre och värre…
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Vi behöver en tränare som kan väcka upp laget få dom att lämna kanin tofflorna och handväskan hemma. . En som vet vad det handlar om att verka i en mindre byggd. Jerry collinton vet i alla fall hur det är på högsta nivå av hockey han vet hur man verkar i en miljö som består av inavlade bönder👍 vi är ju bara bönder men ändå. Det han gjorde med *ora var riktig bra även om jag inte vill erkänna det så var han bra där. Jag tycker väll att sikta på en sådan tränare skulle sätta en högre standard på vad vi vill i framtiden. Vi såg ju hur mycket Flemming gjorde för LIFs utveckling ( om vi bortser från det negativa ekonomiska) så sikta högt på en bra tränare skräp har vi redan själva behöver inte mer

Lyssna när han pratar efter matchen
https://youtu.be/p6kpiirM2Zk?si=tMStbGb8R210ZXaN

Älskar det han säger typ 3.10-3.20 om att man måste spela bra med pucken och utan och att skydda sina medspelare genom att spela smart