Mathörnan

Användarens profilbild
Gösen

Re: Mathörnan

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 21 jun 2025, 16:23 Vilka gula ingredienser lägger ni på era grillade pizzor i sommar?
Dijonsenap och skalet från en honungsmelon
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 21 jun 2025, 16:44
Wittgenstein skrev: lör 21 jun 2025, 16:23 Vilka gula ingredienser lägger ni på era grillade pizzor i sommar?
Och vita och blå ingredienser? undrar "Signatuurala".
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 21 jun 2025, 17:10
Gösen skrev: lör 21 jun 2025, 16:44
Och vita och blå ingredienser? undrar "Signatuurala".
Med facit i hand så har man efterrätt. LIF i blåvitt dominerar banan. Victory med tur a la Midas. Hegerfors stampar takten i graven.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild
...in the world

Medan vi väntar på spelarpresentationer kan vi väl prata lite mat.

Länge sen jag var på food courten i Kista. Den här anrättningen är helt i min smak:

Bild
Mix Grill Deluxe 600:-
En perfekt dignande fylld familjebricka, För 2-4 personer, passar lika bra för kompisgänget. Goda kycklingspett, smarrig Lammstek, Lammspett , Lammracks, Entrecotéspett , Lammfärspett, ananas, med mera...
https://mangalkolgrill.se/turkisk-kolgrill/
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 20:17

Länge sen jag var på food courten i Kista. Den här anrättningen är helt i min smak:

Förra sommaren skulle jag säga. Så det var antagligen tre-fyra år sedan. Åt inte just det där men någon mix grill tog vi nog.

Har gått förbi den där "nya" på Kungsgatan några gånger men det har alltid varit så mycket folk så jag har gått vidare.

Förövrigt ett bra concept som Leksand antagligen är för litet för nio månader om året men annars står ju gamla Mårtas tomt just nu.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 20:45 Har gått förbi den där "nya" på Kungsgatan några gånger men det har alltid varit så mycket folk så jag har gått vidare.
Ja, alldeles för trångt och högljutt. Synd med tanke på de lockande alternativen.
Skärholmens food court är raka motsatsen - väldigt rymligt (och ljust från stora fönster). Dessvärre har utbudet minskat dramatiskt. En libanesisk favorit, bland annat, är borta.
Rymligt är det också i Flemingsberg (men något tristare miljö). Fullgod kvalitet på maten. Åtminstone fram tills för några år sedan när jag var där senast.
Sen finns det en i Heron City i Kungens kurva också, men den har jag alltid valt bort till förmån för Thom Yum Buffé.
Mall of Scandinavia har jag inte varit på. Får nöja mig med att titta på bilderna tills vidare https://www.westfield.com/en/sweden/mal ... estaurants