LIF i media

Användarens profilbild
Wiborg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Hejalif skrev: tis 19 aug 2025, 11:48
Wiborg skrev: tis 19 aug 2025, 11:07
Hejalif skrev: tis 19 aug 2025, 09:11

Kan alla som sågar experter om tabellens utgång, stanna upp och andas. Vi har hört er kritik mot experterna förr om året, och det har slutat med att vi hamnat i träsket.
Så ta en titt på laget och andas

Vi har även blivit sågade år efter år när vi placerats i absoluta botten av experter som sagt att vi ska kvala. Det var ett tag sedan vi hamnade i kval eller ens var nära kval så jag tycker ju du har helt fel när du säger att det slutat med att vi hamnat i träsket. Men det är ju också en definitionsfråga med vad man menar med att hamna i träsket. Förra säsongen var första gången vi missade slutspel sedan pandemi-säsongen.

Jag tittar på 25 år och tycker att Tjommen låter likt masken. Att vi haft några bra år betyder inte att experter har så fel förra året låg experterna högre i sitt tips än vad vi slutade

Så då hade de ju fel förra året också alltså... Jag kan inte minnas en enda gång där någon expert har visat sig mer pålitlig än random forum-medlem över tid. Vissa år har de rätt, de flesta år har de fel. Det enda vi vet med säkerhet är att Wennerholm är konstant.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 19 aug 2025, 14:46

Det enda vi vet med säkerhet är att Wennerholm är konstant.

Det största problemet jag har med honom är att komma ihåg va tusan han heter.

Gösen skrev: tis 19 aug 2025, 13:31

Måste ju flikar in att Wennerström alltid har rätt i sina tips.

/quote]

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Sunt att Tjomme ändå ser det som de allra flesta ser...men man spelar ett högt spel när man är beroende av att bärande spelare ska hålla i över 52 omgångar i en sån jämn liga som SHL. Det kommer bli manfall, och då gäller det att det är "rätt" spelare på "rätt" positioner...
"Får vi lite felstuds kommer det nog kännas lite mer" och "Vi är lite känsliga för skador" det är också en inställning att gå in en säsong på liv och död med.

Tjomme i Expressen:
"– I år är vi lite skörare vid skador. Man har inte riktigt det djupet på varken forwards- eller backsidan med den kvalitén. Får vi jobbiga skador kommer det straffa oss tydligare än tidigare år... vi har otroliga kvalitativa spelare, men vi får hålla dem friska.

Oroar det dig?

– Vi kommer väl inte in med samma bredd på våra spetsspelare. Får vi lite felstuds kommer det nog kännas lite mer. Vi är lite känsliga för skador.

Men Johansson, som meddelar att spelare som Lukas Vejdemo, Kalle Östman och Matt Caito är tillbaka i träning på måndag, väljer optimismen i att få slå ur underläge.

– I år kommer det vara lite ”vi mot världen”-känsla, säger han."

Nåt säger mig att det är otroligt viktigt med en bra start i år av flera anledningar. Frågan är om det finns möjligheter att det kan lånas eller värvas in spelare under säsongens gång ifall skador uppstår på tänkta producerande spelare.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: fre 08 aug 2025, 18:32

Hockeynews kör Sillyfriday med Mattias Persson. Man får skicka in frågor och sedan sitter Mattias och gissar.
SteveY dissar.

SteveY-favoriten Mattias Persson lägger ut texten om Leksands nyförvärv:

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: fre 22 aug 2025, 09:38

Hockeynews kör Sillyfriday med Mattias Persson. Man får skicka in frågor och sedan sitter Mattias och gissar.
SteveY dissar.

Jag låter mig inte luras, undviker den play-knappen och lägger min dyrbara tid på något annat.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: fre 22 aug 2025, 15:53

SteveY dissar.

Jag låter mig inte luras, undviker den play-knappen och lägger min dyrbara tid på något annat.

Hur många låter sig luras av det här?

Frölunda besegrade Leksand med 2–1 efter straffar.
https://hockeynews.se/nyheter/nyforvarv ... da-leksand

Kommer säkert ändras inom kort - men en del kommer gå i tron att Leksand förlorade.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Tog 45 minuter för Hockeynews att tillerkänna Leksand segern.

Leksand vände och vann mot Frölunda med 2–1 efter straffar.

harfager

Inlägg av harfager »

SteveY dissar.

Det roligaste med det där klippet är att han recenserar Milosevics insats i matchen och berättar hur han såg ut på isen. Jag tyckte mig inte se Milosevic på isen över huvud taget och Adam sa i dagens sändning att Milo(?) inte hade ett enda byte mot FBK.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Wittgenstein skrev: fre 22 aug 2025, 23:21

Tror man att Gidlöf ens skulle lukta på OS, kan man ingenting om hockey. Men resten av det där kan stämma.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Senast Thomas Johansson ställde upp på en intervju för FK var 16 april. Sedan dess har vi sökt honom ett stort antal gånger om bland annat truppbygget inför den här säsongen. Han har varje gång avböjt och senaste beskedet var ”Jag pratar inte med media”.
https://www.falukuriren.se/2025-08-23/c ... ulationer/

Den här gången möts man inte av betalvägg när man klickar på länken.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Han missade en dryg veckas träning och matcherna i Strömstad Hockey Classics.

Under måndagen var Matt Caito, 32, tillbaka i träning – nu berättar han om sin galna födelsedag och känslan att bli pappa till dottern Zoey.

– Jag tittade i backspegeln hela vägen hem från sjukhuset och tänkte: ”Är det här på riktigt?”, säger LIF-backen.https://www.falukuriren.se/2025-08-26/l ... -nagonsin/

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Lampa skrev: lör 23 aug 2025, 07:38
Wittgenstein skrev: fre 22 aug 2025, 23:21

Tror man att Gidlöf ens skulle lukta på OS, kan man ingenting om hockey. Men resten av det där kan stämma.

Vem vet den fan verkar inte ha någon begränsning, samma lugn i Globen som i Strömstad typ så skulle inte förvåna mig om han skulle avgöra os med🤪🤔

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Thomas "Tjomme" Johansson har valt att nobba media sedan i våras.

Nu berättar Leksands general manager om beslutet i en intervju med P4 Dalarna.
https://hockeynews.se/nyheter/tjomme-de ... ar-smafult