Jag har en dubblett! Saknar dock Tommy Mörth. Kan du byta?
Matchställ och klubbmärken
-
-
Re: Matchställ och klubbmärken
Gösen skrev: tis 26 aug 2025, 06:37Jo. Men det är Djurgårdaren jag menar. Även om deras för året lila dräkt påminner om ett annat lag.
Vad fan... Jag tänkte inte ens på loggan på bröstet jag var bara helt säker på att det var Färjestad
-
Ganska intetsägande tröja. Tycker reklamen förstör mycket trots att den är i ”rätt” färg. Ganska ful grön färg. Har svårt för grönt…
Ful reklam. Helt okej färger men inget som gör tröjan speciellt intressant. En typisk SHL-tröja.
-
Aggeman skrev: ons 27 aug 2025, 12:11Ful reklam. Helt okej färger men inget som gör tröjan speciellt intressant. En typisk SHL-tröja.
Kopierat Lindlöven för 10+ år sedan?
-
Fyfan.
-
Leksand, Djurgården och Brynäs är godkända.
-
Nej, Djurgården har för ljus och "mättad" blå så jag tycker den sticker lite i ögonen ihop med det starka röda och gula. Hade funkat bättre om det inte varit så starka kontraster mot de andra färgerna. HVs blå färg är klart snyggare. Vi har samma typ av blå men har inte samma kontrast då det gula är mer nedtonat och en bra balans med det vita.
-
Wiborg skrev: ons 10 sep 2025, 07:53Nej, Djurgården har för ljus och "mättad" blå så jag tycker den sticker lite i ögonen ihop med det starka röda och gula. Hade funkat bättre om det inte varit så starka kontraster mot de andra färgerna. HVs blå färg är klart snyggare. Vi har samma typ av blå men har inte samma kontrast då det gula är mer nedtonat och en bra balans med det vita.
Fulast då?
Jag säger Örebro, Luleå och Frölunda, men det finns hård konkurrens…
-
Aggeman skrev: ons 10 sep 2025, 08:21Wiborg skrev: ons 10 sep 2025, 07:53Nej, Djurgården har för ljus och "mättad" blå så jag tycker den sticker lite i ögonen ihop med det starka röda och gula. Hade funkat bättre om det inte varit så starka kontraster mot de andra färgerna. HVs blå färg är klart snyggare. Vi har samma typ av blå men har inte samma kontrast då det gula är mer nedtonat och en bra balans med det vita.
Fulast då?
Jag säger Örebro, Luleå och Frölunda, men det finns hård konkurrens…
Frölundas taggar och kombo med rött och grön tycker jag är skitfult så är med på den. Håller även med om Örebro med deras fula logga (det är för fult och opersonligt för att kallas klubbmärke) och kombon med rött och vinrött är fruktansvärt och finns liksom ingen historik till varför man ens skulle ha in det vinröda över huvudtaget. Visst de skriker vi älskar rödvit som att det låter rödvin, men jag tror inte det är den kopplingen de tänkt på ändå. Men Luleås tycker jag inte är så jäkla ful. Växjös har ju jäkligt ful reklam som sticker ut (precis som det gula på Frölundas) så tycker den är fulare.
-
- Intendent
Om man istället ser det som ett klassfoto är Bulan helt överraskande klassens spelevink.
Och Kollar en blyg och försagd kille.
-
Sniper skrev: ons 10 sep 2025, 11:05Om man istället ser det som ett klassfoto är Bulan helt överraskande klassens spelevink.
Och Kollar en blyg och försagd kille.
Och Djurgårdens tränare är med i elevrådet.