Gösen skrev: ons 24 sep 2025, 20:34Wittgenstein skrev: ons 24 sep 2025, 20:01Ge uppdraget till en oberoende utredare (ja Gösen, detta är faktiskt inte ett jobb för någon av dina grannar). Det kanske kostar en slant men farsen kan inte fortgå i det evinnerliga!
Varför skulle det inte kunna vara det?
Till vilken del av världen behöver man vända sig för att få tag i den extrema? kompetensen?Det är ju dessutom en av de enklaste utredningar att skriva ner. Vill någon vaska pengar så kan jag gladerligen ta emot dem för att berätta en av de mest illa dolda hemligheter som inte finns.
Det handlar inte alls om kompetens. Det förstår du väl hur det snart skulle presenteras på nån trottoarbitsliknande blogg... "Jaså han Gösen ska göra utredningen, han är ju polare med X och svärson till Y, gift med systern till Z och spelar regelbundet golf med Å. Då vet man ju hur han kommer framställa det hela...". I detta fall får inte Caesars fru misstänkas.
Och om utredningen nu är så enkel, berätta för oss! Berätta varför vi hamnar här gång på gång! Berätta varför vi aldrig lär oss! Berätta varför du inte redan för länge sedan visste vad klockan var slagen och delgav oss medresenärer vart vi var på väg, om det nu är världens enklaste sak. Jag har läst Wittgenstein (den riktiga) och ibland framstår hans alster som lättlästa sidan i jämförelse med att begripa den där föreningen, om du frågar mig. Men jag är väl korkad då.