Är det bara jag som tycker att experterna säger emot sig själva?
Tänkte speciellt på det i lördags.
Först säger de att Leksands ledande spelare måste börja producera mer och spelare som Vérroneau, Cehlárik, Stevens, Lang, Karlberg måste börja producera som de gjort tidigare. För att sedan i nästa mening säga att man inte har kunskapen/kvaliteten i laget för att ta betalt för spelövertaget man har.
Ifall man inte har spelarkvaliteten att göra fler mål, då är det väl jävligt orättvist att hacka på spelare som de kräver ska göra fler mål? Och har vi spelarkvaliteten så borde det ju inte vara kunskapen som gör att vi inte gjort fler mål.
Jag tycker ju att det är ganska uppenbart att det sitter i skallen på laget, dåligt självförtroende helt enkelt. Svårare än så är det inte. Börjar puckarna studsa rätt och man kan göra 3-4 mål per match i några matcher på rad och även vinner dessa så kommer det se helt annorlund ut, det är jag övertygad om. Frågan är bara när och om detta flyt kommer redan imorgon eller om några månader när det är för sent. Men så nattsvart som "experterna" vill måla ut det till att laget är för dåligt håller jag inte alls med om.
Trots vår extremt dåliga trupp så är det ju inte så att lag som Timrå, HV, Örebro, Linköping och Malmö har gjort så jävla många fler mål än oss. Jag hade varit mer orolig om vi inte heller skapat målchanser.