LIF i media

Användarens profilbild
Aggeman

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Hejalif skrev: tor 23 okt 2025, 09:49

Varje misstag kostar ju ett mål i baken, och så blir de uthängda av allt och alla. Jag kan inte sitta bland Leksandsfolk på läktaren i Timrå, det går inte. De kastar bara skit på sina egna spelare och jag orkar inte höra hur de pratar skit om min son.

https://www.st.nu/2025-10-23/malvaktspa ... rda-orden/

Avdelningen överdrivet

Men grina då!

Vilken helgardering, men å andra sidan är ju ”hatet i Leksand” värre än allt annat…

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Avdelningen överdrivet

Verkligen inte.
Däremot inget specifikt just i Leksand.
Bara att kolla vad som skrivs här när en målvakt har en dålig match. Då består ändå den här färjan av 99% sansade människor som dessutom behöver logga in och formulera sig med pekfingret först till skillnad från dem som gapar rakt ut i stridens hetta.

Själv vill jag inte ens vara i närheten av leksingar ens i detta forum under match utan loggar ut så fort gloporden och negativ energi börjar spridas.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 23 okt 2025, 12:04

Och inte bara Sverige och hockey.
Baseballspelare i Chicago Cubs ska inte bara skeppas utan deporteras till Iran eller månen.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

luffaren · 2 timmar sedan
Efter tre år i Timrå gick Jakobs hockeyresa vidare söderut – först till Leksand, sedan till USA för collegehockey – för att nu vara en SHL-målvakt med Leksand.

Pappan som bor i Sundsvall: Jakob passar ofta på att besöka Sundsvall när han får spelledigt – och hade pappan fått bestämma, hade sonen gärna fått återvända till Timrå.
– Det vore ju perfekt. Men det handlar ju om vilken roll han får och lite sådan där. Men jag tycker att det vore kanon, och socialt för honom hade det varit bra, för han har flera av sina bästa kompisar kvar här.
https://www.hockeysnack.com/timra-ik/

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Avdelningen överdrivet

Verkligen inte.
Bara att kolla vad som skrivs här när en målvakt har en dålig match. Då består ändå den här färjan av 99% sansade människor som dessutom behöver logga in och formulera sig med pekfingret först till skillnad från dem som gapar rakt ut i stridens hetta.

Själv vill jag inte ens vara i närheten av leksingar ens i detta forum under match utan loggar ut så fort gloporden och negativ energi börjar spridas.

Att kasta hela Leksands supporterskara under bussen är väldigt illa. Enligt honom så går Leksands fans dit bara för att prata skit om spelarna. Men lika mycket som man berömmer någon lika mycket kan han ta skiten när han ställer till det oavsett var i laget han spelar.
Har aldrig hört sånt från någon annan. Karlberg hade grabben i laget inte fan grina han i pressen när vi såga grabben heller😉

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Hejalif skrev: tor 23 okt 2025, 12:45

Avdelningen överdrivet

Verkligen inte.

Att kasta hela Leksands supporterskara under bussen är väldigt illa. Enligt honom så går Leksands fans dit bara för att prata skit om spelarna. Men lika mycket som man berömmer någon lika mycket kan han ta skiten när han ställer till det oavsett var i laget han spelar.
Har aldrig hört sånt från någon annan. Karlberg hade grabben i laget inte fan grina han i pressen när vi såga grabben heller😉

Jag tror vi drar lite stora växlar här och jag tror inte han pratar om att leksandsfansen är värre än några andra. Nu råkar det vara Leksand Hellsten spelar i så då är det leksandsfansen han pratar om, hade han spelat i ett annat lag är jag övertygad om att han sagt samma sak om de fansen. Går ett lag dåligt då är minsta misstag avgörande, målvakterna är oftast de synligaste syndabockarna och får därför oftast mest skit när ett lag går dåligt. Det är en utsatt position som målvakt och det krävs en viss typ av person för att ta den rollen och man är ofta bra på att skaka av sig oförtjänt kritik.

Däremot är det ju inte säkert att föräldrar till målvakten har samma förmåga till det och dessutom får höra det som sägs på läktaren, så jag har förståelse för att det inte är roligt att sitta nära ett lags supportrar när barnet spelar när det går dåligt. Som förälder vill man ju bara höra bra saker om sitt barn och i elitidrott är det ju väldigt få som lyckas, går det sämre så analyseras man hårdare än någon annan yrkesgrupp som finns (förutom möjligtvis politiker) så det är klart att det kan svida i föräldrahjärtat.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

• Mjällby i alla trådar.
  • Mansmusslan pratar - i FK!

Mjällby gick från 47:a till etta på nio år.

Leksands IF gick från 23:a till trea – på 27 månader.

– Vi har fortfarande ambitionen att ta oss till slutspel och fortfarande ambitionen att sluta så högt upp som möjligt och gärna stå med ett SM-guld så småningom, säger general managern Thomas Johansson.
https://www.falukuriren.se/2025-10-25/h ... smaningom/

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Sniper skrev: lör 25 okt 2025, 10:48
  • Mjällby i alla trådar.
  • Mansmusslan pratar - i FK!

Mjällby gick från 47:a till etta på nio år.

Leksands IF gick från 23:a till trea – på 27 månader.

– Vi har fortfarande ambitionen att ta oss till slutspel och fortfarande ambitionen att sluta så högt upp som möjligt och gärna stå med ett SM-guld så småningom, säger general managern Thomas Johansson.
https://www.falukuriren.se/2025-10-25/h ... smaningom/

Vilket fint sätt att kalla vår sportchef för fi**a🤣🤣🤣

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ljudfil i väntan på video:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

I podd-avsnittets vindlande samtal kommer de mot slutet in på Jesse Joensuu och dennes crosschecking på Sanny Lindström 2012. Så jag googlade händelsen, och i videon nedan bjuds vi både på Tjomme och Chips-Micke*. Tjomme i studion och MJ sittande bredvid Sanny i omklädningsrummet.

*Jonas Frögren skymtar också och någonstans i HV:s omklädningsrum finns Kolan.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Det här Tjommen gjorde med att stoppa pressen som han var sur på smittar av sig
LHC straffar Corren – missnöjda med artikel - P4 Östergötland | Sveriges Radio https://share.google/c1fQl62lwoC2cytHq

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Hejalif skrev: Igår, 19:49

Det här Tjommen gjorde med att stoppa pressen som han var sur på smittar av sig
LHC straffar Corren – missnöjda med artikel - P4 Östergötland | Sveriges Radio https://share.google/c1fQl62lwoC2cytHq

Jag räknar med att det skrivs även om detta i varenda dagstidning och att Sanny skriver ytterligare en artikel om det.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Eftersom det inte kommit upp någon video till senaste Cirkus Leksand och Stjärnan antagligen inte hört avsnittet och därmed inte kan sammanfatta för Gösen och andra får väl jag återberätta Emils puck out-anekdot. Själv kan Emil inte ha bevittnat händelsen (ännu inte född eller nyfödd) så han i sin tur har fått den återberättad. För egen del minns jag inte det hela men jag måste ha varit i hallen då jag aldrig missade en hemmamatch.

Thommy Abrahamsson skickade en puck över sargen och den träffade ett barn som började blöda ymnigt. Thommy tog sig då till barnet - gick över stengolvet med skridskorna - och lyfte upp den sexårige pojken och åkte över isen till den plats där läkare befann sig. Pojken är idag huvudtränare i Leksand.

Johan Hedberg.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Är det bara jag som tycker att experterna säger emot sig själva?

Tänkte speciellt på det i lördags.

Först säger de att Leksands ledande spelare måste börja producera mer och spelare som Vérroneau, Cehlárik, Stevens, Lang, Karlberg måste börja producera som de gjort tidigare. För att sedan i nästa mening säga att man inte har kunskapen/kvaliteten i laget för att ta betalt för spelövertaget man har.

Ifall man inte har spelarkvaliteten att göra fler mål, då är det väl jävligt orättvist att hacka på spelare som de kräver ska göra fler mål? Och har vi spelarkvaliteten så borde det ju inte vara kunskapen som gör att vi inte gjort fler mål.

Jag tycker ju att det är ganska uppenbart att det sitter i skallen på laget, dåligt självförtroende helt enkelt. Svårare än så är det inte. Börjar puckarna studsa rätt och man kan göra 3-4 mål per match i några matcher på rad och även vinner dessa så kommer det se helt annorlund ut, det är jag övertygad om. Frågan är bara när och om detta flyt kommer redan imorgon eller om några månader när det är för sent. Men så nattsvart som "experterna" vill måla ut det till att laget är för dåligt håller jag inte alls med om.

Trots vår extremt dåliga trupp så är det ju inte så att lag som Timrå, HV, Örebro, Linköping och Malmö har gjort så jävla många fler mål än oss. Jag hade varit mer orolig om vi inte heller skapat målchanser.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag skrev visserligen under lördagsmatchen att jag tycker att spelet blivit sämre på sistone - inte lite bättre för varje dag som Hedberg tänkt sig processen - men samtidigt kan man inte låta bli att fråga sig vad som händer om de etablerade spelarna börjar prestera som vi hoppades inför säsongen. Alla juniorer fick truppen att kännas tunn, och nu har några av dem tillhört de främsta (bland annat en som inte var tilltänkt i truppen). Om de etablerade spelarna, varav några kallas stjärnor, får fart på grejerna, samtidigt som juniorerna fortsätter att bidra stort, då har vi plötsligt ett bättre lag än vad vi kunnat förvänta oss. Underpresterande eller skadade stjärnor har banat väg för juniorernas etablering. Vad händer om helheten faller på plats?