Det är möjligt att spelarna presterar som du förväntat dig. Jag anser att du har fel att en tränare inte kan få dem att prestera bättre och jag anser att problemet ligger på tränartrion att spelare individuellt och som lag inte presterar bättre. Jag vill dock inte ha hit Melin, eller någon annan tränare heller för den delen. TJ och Hedberg med bihang får städa upp detta de ställt till med nu. Jag kommer att orka med dem denna säsong ut. Men nästa säsong skall en ny tränare leda LIF, något annat är helt otänkbart för min del. I södra Sverige går ett tränarkontrakt ut till våren.
överraskande. Mr Rinkeby.
Men ja. Vill man ha fint får man städa själv.
Ja, jag vet att det blivit tjatigt från min sida. Varför? Han får spelare att kontinuerligt bli bättre individuellt, laget att bli bättre och bättre under säsongen, samt att hockeyn ofta är rock'n'roll på det mest underhållande sättet. Sportchefen i Kalmar har såklart en stor del i framgången med att hitta rätt med sina spelarvärvningar.
Det är frustrerande att - efter att jag på fredagskvällen charmats av hur välskolade dessa i grunden ganska begränsade (med några undantag) kalmarspelare är - idag sitta och se LIF sakna så mycket av vad de borde ha vad gäller grundläggande detaljer.
Han skulle operera ett knä inom sex veckor. Är antagligen gjort vid det här laget. Hur hindrad är han - kan han åka skridskor och leda träningen på måndag?
En tränare som Melin kan fungera när ett lag underpresterar. Problemet är att årets LIF presterar precis som förväntat.
Det är möjligt att spelarna presterar som du förväntat dig. Jag anser att du har fel att en tränare inte kan få dem att prestera bättre och jag anser att problemet ligger på tränartrion att spelare individuellt och som lag inte presterar bättre. Jag vill dock inte ha hit Melin, eller någon annan tränare heller för den delen. TJ och Hedberg med bihang får städa upp detta de ställt till med nu. Jag kommer att orka med dem denna säsong ut. Men nästa säsong skall en ny tränare leda LIF, något annat är helt otänkbart för min del. I södra Sverige går ett tränarkontrakt ut till våren.
Jag hoppas också på något nytt, Hedberg känns inte som han har någon känsla för hur hockey i SHL bör spelas, är han månne för färgad av NHL, där kan hans teorier möjligen räcka till. Just teorier är också en sak han verkar ha svårt att omsätta i verklighet dessutom för han får veekligen inte bort problemen, misstagen och det hafsiga spelet. Han spottar dessutom ur sig ungefär samma floskler hela tiden som börjar bli tröttsamma.
Hedberg är möjligen som många påstår bra på att utveckla unga talanger, men då är det väl i J20 han borde husera?