Matchställ och klubbmärken
-
Re: Matchställ och klubbmärken
Man skojar inte heller bort landslagets tröja från VM79. Tre Kronor utskrivet med en isbjörn under.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Är det inte makalöst att Mif inte väljer att återgå till det gamla ställ som de vann sina guld i? Rödhöken (som min telefon vill ändra till rödlöken) och de röda och svarta matchställen utstrålar hissåkning mellan serierna och allmänt lindansande och de skrämmer väl inga motståndare. De gamla vita med klassiska Mif-loggan däremot; de utstrålar stöddighet, knäppa hockeysverige på näsan attityd, Pekka, Mats Näslund och Percy med cigarr i mungipan...
-
Stanna i målgården så går det bättre https://www.youtube.com/watch?v=lG-W7Fy6fPUBoden-målvakten Olov Modig duktig, men den här gången får han ge sig.
https://www.eliteprospects.com/player/169/olov-modig
Alla som besökt den gamla militärstaden Boden undrar säkert över ”Fördel Boden”. Här handlar det om att kommunen försökt tvätta bort uttryck på t-shirts som värnpliktiga använt när de har muckat. Det är en kamp mot hatramsor som ”Boden, Boden – helvetet på jorden”, ”När gud skapade jorden – vände han arslet åt Boden”, ”Det finns en på jorden, där solen inte ler – den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer” https://www.land.se/landkoll/sveriges-m ... unslogans/
-
De tappade det när det var ”coolt” med influenser från Nordamerika, de borde helt klart gå tillbaka till sina gamla.Wittgenstein skrev: ↑mån 20 nov 2023, 19:58 Är det inte makalöst att Mif inte väljer att återgå till det gamla ställ som de vann sina guld i? Rödhöken (som min telefon vill ändra till rödlöken) och de röda och svarta matchställen utstrålar hissåkning mellan serierna och allmänt lindansande och de skrämmer väl inga motståndare. De gamla vita med klassiska Mif-loggan däremot; de utstrålar stöddighet, knäppa hockeysverige på näsan attityd, Pekka, Mats Näslund och Percy med cigarr i mungipan...
Att blanda in fåglar är ingen hit.
-
Boden har aldrig riktigt hittat rätt, den översta är ju rent av gräslig och den askgrå och röda var allt annat än stilrena.Sniper skrev: ↑mån 20 nov 2023, 21:20Stanna i målgården så går det bättre https://www.youtube.com/watch?v=lG-W7Fy6fPUBoden-målvakten Olov Modig duktig, men den här gången får han ge sig.
https://www.eliteprospects.com/player/169/olov-modig
Alla som besökt den gamla militärstaden Boden undrar säkert över ”Fördel Boden”. Här handlar det om att kommunen försökt tvätta bort uttryck på t-shirts som värnpliktiga använt när de har muckat. Det är en kamp mot hatramsor som ”Boden, Boden – helvetet på jorden”, ”När gud skapade jorden – vände han arslet åt Boden”, ”Det finns en på jorden, där solen inte ler – den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer” https://www.land.se/landkoll/sveriges-m ... unslogans/
Dagens tröja saknar klubbmärke:
-
Röntgenbild vs Heart of Hockey
Har Modo tagit bort bokstäverna runt klubbmärket? Jag gillade typsnittet.
* * *
Örebro skulle också köra utan klubbmärke. Det har alltid varit ett problem - vad de än hetat.
Tacka vet jag Oskarshamn - de håller stilen. Örnen har jag förträngt.
Senast redigerad av Sniper den mån 20 nov 2023, 23:00, redigerad totalt 1 gång.
-
Vipers in action:
Ser lite slitet och plottrigt ut.
-
Örebro Pirates får inte heller godkänt - men introt är lite kul https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=s5XlF7CJm38
-
Ett annat Vipers var Detroit Vipers. Mannen på bilden är kanske bekant?
-
Detroit är helt klart de snyggare Vipers.Wittgenstein skrev: ↑mån 20 nov 2023, 23:15 Ett annat Vipers var Detroit Vipers. Mannen på bilden är kanske bekant?
-
Kan inte riktigt släppa fåglarna…
I Örebro hittar vi en fågel som likt Pirates gjorde huserar i staden.
HC Örnen: Gamla loggan:
I Örebro hittar vi en fågel som likt Pirates gjorde huserar i staden.
HC Örnen: Gamla loggan:
-
Kommer inte riktigt ihåg hur turerna gick riktigt, men jag förstod det som att när ÖIK konkade så gick HC Örebro från andra till första laget i staden. De "överblivna" som inte fick vara med längre skapade HC Örnen som hade samma logga med en örn i bakgrunden och började om från div.3 var det väl på den tiden. HC Örebro blev sedan Örebro Vipers och till slut det ÖHK vi har idag. Så det är ju inte konstigt att klacken fortfarande sjunger ÖIK lite lätt efterblivet, inte lätt att veta vilket av lagen man håller på efter alla turer.
Pain is temporary, glory is forever
-
Efter lite snabb research var det min bild också. Det tyckes hända mycket där kring millenniumskiftet och framåt.Wiborg skrev: ↑tis 21 nov 2023, 08:28Kommer inte riktigt ihåg hur turerna gick riktigt, men jag förstod det som att när ÖIK konkade så gick HC Örebro från andra till första laget i staden. De "överblivna" som inte fick vara med längre skapade HC Örnen som hade samma logga med en örn i bakgrunden och började om från div.3 var det väl på den tiden. HC Örebro blev sedan Örebro Vipers och till slut det ÖHK vi har idag. Så det är ju inte konstigt att klacken fortfarande sjunger ÖIK lite lätt efterblivet, inte lätt att veta vilket av lagen man håller på efter alla turer.
Det är ändå imponerande att en sådan ung klubb har hunnit med så många olika turer kring klubbmärke, färger och namn. I min värld borde en ung klubb snabbt vilja hitta sin förankring för att kunna ha en historia att bygga vidare på.
-
Malmö kör ju med retrotröjor emellanåt. Denna bild från säsongen 21/22.Aggeman skrev: ↑mån 20 nov 2023, 21:47De tappade det när det var ”coolt” med influenser från Nordamerika, de borde helt klart gå tillbaka till sina gamla.Wittgenstein skrev: ↑mån 20 nov 2023, 19:58 Är det inte makalöst att Mif inte väljer att återgå till det gamla ställ som de vann sina guld i? Rödhöken (som min telefon vill ändra till rödlöken) och de röda och svarta matchställen utstrålar hissåkning mellan serierna och allmänt lindansande och de skrämmer väl inga motståndare. De gamla vita med klassiska Mif-loggan däremot; de utstrålar stöddighet, knäppa hockeysverige på näsan attityd, Pekka, Mats Näslund och Percy med cigarr i mungipan...
Att blanda in fåglar är ingen hit.
-
När nu diskussionen breddat sig till att omfatta lag även utanför SHL tycker jag Grästorps IK förtjänar ett omnämnande. Kanske inte i första hand för stället utan för loggan, en av ishockeyvärldens mest originella.