2026-01-15 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs 4-5 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
svepet

Re: 2026-01-15 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs 4-5 OT

Inlägg av svepet »

Väldigt besviken på coachningen idag:
-Lang till vänster i PP, hur tänkte de där?
-Milosevic som sjundeback när försvarsspelet i egen zon är rörigt, motivering?
-Tokmatchning av AJ, ger bara mer missade markeringar, dåliga beslut o puckspridning på chans.
-Knuts i 3 mot 3? Ja, han var en av våra bästa idag, absolut. Men i 3 mot 3 krävs bra skridskoåkare, pucktransportörer, spelsinne o det är dessutom obefintligt närkampsspel. Dvs heeelt fel spelform för honom.

Näe, börjar tvivla på att de i båset är rätt att leda laget, och märk väl att jag säger det för första ggn idag.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Finns inget lag som vi kan slå i bäst av 7, inte just nu iaf

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

SteveY skrev: Igår, 21:47

Finns inget lag som vi kan slå i bäst av 7, inte just nu iaf

Häradsbygden?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Nu rundar jag av kvällen med att dricka det sista av ölen och kolla "30 minuter" med Liberalerna´s Simona. Kanske det enda lag i Sverige som går sämre än LIF.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB

Inlägg av CMB »

Klas skrev: Igår, 22:06

Nu rundar jag av kvällen med att dricka det sista av ölen och kolla "30 minuter" med Liberalerna´s Simona. Kanske det enda lag i Sverige som går sämre än LIF.

:)) :))

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

+++ Stevens
++ Eljas
+ Knuts
- Max

* * *

Avståndet minskade men min tro är nu på nollpunkten. Mot Frölunda spelade vi i alla fall bra.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Sniper skrev: Igår, 22:48

+++ Stevens
++ Eljas
+ Knuts
- Max

* * *

Avståndet minskade men min tro är nu på nollpunkten. Mot Frölunda spelade vi i alla fall bra.

Tron att klara sig från kval eller tron att vi spelar SHL även nästa säsong?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Pellefant skrev: Igår, 23:03
Sniper skrev: Igår, 22:48

+++ Stevens
++ Eljas
+ Knuts
- Max

* * *

Tron att klara sig från kval eller tron att vi spelar SHL även nästa säsong?

Tron att klara sig från kval.
Klara ett kval har jag aldrig haft någon tro för* (och därför pratar jag heller aldrig om kval och kommer heller inte titta på).

*Med befintliga laget - men några värvningar skulle kanske förändra saken.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

svepet skrev: Igår, 21:46

-Tokmatchning av AJ, ger bara mer missade markeringar, dåliga beslut o puckspridning på chans.
-Knuts i 3 mot 3? Ja, han var en av våra bästa idag, absolut. Men i 3 mot 3 krävs bra skridskoåkare, pucktransportörer, spelsinne o det är dessutom obefintligt närkampsspel. Dvs heeelt fel spelform för honom.

Näe, börjar tvivla på att de i båset är rätt att leda laget, och märk väl att jag säger det för första ggn idag.

Ja. Sen vet jag inte om det skulle bli bättre med någon annan men visst måste det till någon förändring. Det är inte direkt helt perfekt därbakom båset. Märk väl att även jag säger det för första gången idag ;)

Sen är det små små marginaler förstås. Hade Stevens fått upp pucken en dm över benskyddet hade matchens utgång kunnat bli helt annorlunda men mest troligt inte. Brynäs var ofantligt mycket bättre i allt igår och skulle förstås ha vunnit 3 poäng. Att vi fått igång målskyttet är viktigt men som jag sagt tidigare är det inget vinnande koncept i ett kval att släppa in 4-5 mål i seriematcher.

Kvalet är ju klart. Men jag vill inte sluta hoppas att vi klarar av det. Men just nu ser det hopplöst ut. Vi har några matcher på oss att fixa till vissa saker men för det så faller jag alltid tillbaka i att det behövs andra röster i båset.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Chioote

Inlägg av Chioote »

Stjärnan skrev: För 27 minuter sedan.
svepet skrev: Igår, 21:46

Ja. Sen vet jag inte om det skulle bli bättre med någon annan men visst måste det till någon förändring. Det är inte direkt helt perfekt därbakom båset. Märk väl att även jag säger det för första gången idag ;)

Sen är det små små marginaler förstås. Hade Stevens fått upp pucken en dm över benskyddet hade matchens utgång kunnat bli helt annorlunda men mest troligt inte. Brynäs var ofantligt mycket bättre i allt igår och skulle förstås ha vunnit 3 poäng. Att vi fått igång målskyttet är viktigt men som jag sagt tidigare är det inget vinnande koncept i ett kval att släppa in 4-5 mål i seriematcher.

Kvalet är ju klart. Men jag vill inte sluta hoppas att vi klarar av det. Men just nu ser det hopplöst ut. Vi har några matcher på oss att fixa till vissa saker men för det så faller jag alltid tillbaka i att det behövs andra röster i båset.

Små marginaler absolut, men har man dom emot sig varje gång så säger det nåt.
Om Leksand hade bytt utfall i förlängning och straffar med Brynäs så hade vi bytt plats i tabellen typ. Är inte större marginaler än så.
Leksand 1-6
Brynäs 6-0
Det är 11 poängs skillnad
Tabellen säger 13