Silly season 26/27

Användarens profilbild
bender

Re: Silly season 26/27

Inlägg av bender »

Wiborg skrev: Idag, 08:26
Stjärnan skrev: Igår, 17:00
SteveY skrev: Igår, 16:59

Som Tjomme brukar säga, vi måste fylla på uppifrån. Vi har många forwards på kontrakt, men dom flesta av dessa hör inte hemma i en förstakedja. Vi måste få in spelare som kan det här med pp och att göra mål.
Dags att ta farväl av Lang, Knuts, Cehlarik och Stevens.
Knuts ersätts av Lissel, den nya Malung-sonen, och därmed frigör vi pengar som kan läggas på spets.

Stevens vill jag ha kvar. Tror mycket på honom. Bara han visar det lite oftare.

Annar viss ironi men om jag bortser från den är jag lite inne på samma sak faktiskt. Med några få undantag så brukar många poängkungar i HA ha svårt det första året i SHL för att sedan börja producera säsong nummer två. Han borde inte heller vara högvilt på marknaden och borde inte vara jättedyr att behålla. Så lite tudelad är jag ändå till honom...

Håller med. Är definitivt beredd att behålla Stevens ett år till, ge honom en sista chans. Känns otroligt märkligt att en så dominerande spelare i HA ska vara så fullständigt klappkass i SHL. Får inte ihop det..

Till ett kraftigt rabatterat pris, så klart. Han sitter inte direkt i förhandlingsposition efter den här säsongen..

Pellefant

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Pellefant »

bender skrev: Idag, 16:46
Wiborg skrev: Idag, 08:26
Stjärnan skrev: Igår, 17:00

Stevens vill jag ha kvar. Tror mycket på honom. Bara han visar det lite oftare.

Annar viss ironi men om jag bortser från den är jag lite inne på samma sak faktiskt. Med några få undantag så brukar många poängkungar i HA ha svårt det första året i SHL för att sedan börja producera säsong nummer två. Han borde inte heller vara högvilt på marknaden och borde inte vara jättedyr att behålla. Så lite tudelad är jag ändå till honom...

Håller med. Är definitivt beredd att behålla Stevens ett år till, ge honom en sista chans. Känns otroligt märkligt att en så dominerande spelare i HA ska vara så fullständigt klappkass i SHL. Får inte ihop det..

Till ett kraftigt rabatterat pris, så klart. Han sitter inte direkt i förhandlingsposition efter den här säsongen..

Det enda sättet att få ihop det på är väl orsaken till varför i princip alla i truppen underpresterar. Bara juniorerna som ligger över förväntan.