Silly season 26/27

Användarens profilbild
bender

Re: Silly season 26/27

Inlägg av bender »

Wiborg skrev: fre 06 feb 2026, 08:26
Stjärnan skrev: tor 05 feb 2026, 17:00
SteveY skrev: tor 05 feb 2026, 16:59

Som Tjomme brukar säga, vi måste fylla på uppifrån. Vi har många forwards på kontrakt, men dom flesta av dessa hör inte hemma i en förstakedja. Vi måste få in spelare som kan det här med pp och att göra mål.
Dags att ta farväl av Lang, Knuts, Cehlarik och Stevens.
Knuts ersätts av Lissel, den nya Malung-sonen, och därmed frigör vi pengar som kan läggas på spets.

Stevens vill jag ha kvar. Tror mycket på honom. Bara han visar det lite oftare.

Annar viss ironi men om jag bortser från den är jag lite inne på samma sak faktiskt. Med några få undantag så brukar många poängkungar i HA ha svårt det första året i SHL för att sedan börja producera säsong nummer två. Han borde inte heller vara högvilt på marknaden och borde inte vara jättedyr att behålla. Så lite tudelad är jag ändå till honom...

Håller med. Är definitivt beredd att behålla Stevens ett år till, ge honom en sista chans. Känns otroligt märkligt att en så dominerande spelare i HA ska vara så fullständigt klappkass i SHL. Får inte ihop det..

Till ett kraftigt rabatterat pris, så klart. Han sitter inte direkt i förhandlingsposition efter den här säsongen..

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

bender skrev: fre 06 feb 2026, 16:46
Wiborg skrev: fre 06 feb 2026, 08:26
Stjärnan skrev: tor 05 feb 2026, 17:00

Stevens vill jag ha kvar. Tror mycket på honom. Bara han visar det lite oftare.

Annar viss ironi men om jag bortser från den är jag lite inne på samma sak faktiskt. Med några få undantag så brukar många poängkungar i HA ha svårt det första året i SHL för att sedan börja producera säsong nummer två. Han borde inte heller vara högvilt på marknaden och borde inte vara jättedyr att behålla. Så lite tudelad är jag ändå till honom...

Håller med. Är definitivt beredd att behålla Stevens ett år till, ge honom en sista chans. Känns otroligt märkligt att en så dominerande spelare i HA ska vara så fullständigt klappkass i SHL. Får inte ihop det..

Till ett kraftigt rabatterat pris, så klart. Han sitter inte direkt i förhandlingsposition efter den här säsongen..

Det enda sättet att få ihop det på är väl orsaken till varför i princip alla i truppen underpresterar. Bara juniorerna som ligger över förväntan.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Simon Johansson till Kloten nästa säsong.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... er-succen/

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Ifall Hellsten hittar ett nytt lag borde det ju faktiskt frigöra lite pengar om Larsson spelar helt på extern finansiering den här säsongen. Visst, inga jättesummor men om man redan har möjlighet till en ok lön till en spelare skulle de extra kronorna kunna vara tungan på vågen att välja oss istället för t.ex. Örebro...

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

SteveY skrev: mån 09 feb 2026, 07:19

Simon Johansson till Kloten nästa säsong.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... er-succen/

Då borde finnarna kunna sälja honom till oss redan nu.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Vi behöver inte grubbla något mer kring Cehlariks vara eller inte vara i Leksand va? De där gamla slovak-beskrivningarna från Superstars forum kommer till heders igen. Jag väljer en i mängden: "trött slovak".

Det hela är väldigt trist eftersom han är en import som blivit naturaliserad leksing. Men det spelar ingen roll när han gör en sådan slät figur på isen.

Detta är nästan det enda negativa jag kan skriva om Leksand just nu (jag vill inte ens dissa Nolan då han såg så själaglad ut efter Langs* 2-3 i pp).

*Vad gör vi med Lang? Nu är han så där bra igen.

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: Igår, 12:36

Vi behöver inte grubbla något mer kring Cehlariks vara eller inte vara i Leksand va? De där gamla slovak-beskrivningarna från Superstars forum kommer till heders igen. Jag väljer en i mängden: "trött slovak".

Det hela är väldigt trist eftersom han är en import som blivit naturaliserad leksing. Men det spelar ingen roll när han gör en sådan slät figur på isen.

Detta är nästan det enda negativa jag kan skriva om Leksand just nu (jag vill inte ens dissa Nolan då han såg så själaglad ut efter Langs* 2-3 i pp).

När man nickandes läser "...en neutraliserad leksing."... :mrgreen:

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

CMB skrev: Igår, 15:04

När man nickandes läser "...en neutraliserad leksing."... :mrgreen:

En smula ledsamt, man hade unnat honom (och oss) en par säsonger i gammalt gott slag, att avsluta på topp så att säga. Som den leksing han ändå har blivit, känns det som. Men kollar man igår, linan med Kjelle, Östman och Eljas så är det ju rätt fin lina i en HA-miljö, men i SHL…? Nja…

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Kill your darlings. Det är dags för Lang att testa något annat, kanske tjäna lite pengar i Schweiz eller något. Han kommer aldrig ta det sista klivet i Leksand, och jag är inte säker på att han gör det i något annat SHL-lag heller. Han blixtrar till ibland, men är egentligen inte bra nog för en 1-2 lina. Han är lite som en epa-traktor. Det låter mycket, men det händer inte så mycket.

Cehlarik har inte något kvar som motiverar lönechecken eller positionen i laget. Vi tackar honom för några fina år och ett stort klubbhjärta, och önskar lycka till framöver.