Tränarna

Användarens profilbild
Klas

Re: Tränarna

Inlägg av Klas »

Nu när Ritto tagit över ansvar för PP så ska väl Pajen styra 3-3 såg jag. Man ska väl vara försiktig att döma tränarna utifrån hur spelet ser ut, för ingen kan väl tro att man önskar och vill spela som det ser ut… :roll: :YMPARTY:

Fans väl en del funderingar över Pajen som tränare innan säsong va? Ska man bedöma utffrån vårat PP och 3-3 så blir det väl inget vidare betyg. :?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

PP är en viktig spelform för alla lag. För oss blir det extremt viktigt, på gränsen till helt avgörande för våra chanser att hänga kvar, med tanke på det lag och spel vi har att tillgå.

PP har ju varit frapperande dåligt i många säsonger nu, där vi konsekvent underpresterat grovt i förhållande till det spelarmaterial vi haft. Vi fortsätter att göra det även denna säsong, med skillnaden att spelarmaterialet är klart sämre än tidigare år så vår baseline potential är redan från början lägre.

Frågan är varför det år efter år är så otroligt svårt att få till ett grundläggande PP i Leksand, oavsett materialet? Jag förstår det inte. Det går liksom inte att komma med ursäkten ”självförtroende” när det ser lika illa ut säsong efter säsong, med helt nya trupper och uppställningar. Det måste ju vara något fundamentalt fel i hur vi ser på eller tränar PP i Leksand?

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: fre 27 feb 2026, 17:14

Nu när Ritto tagit över ansvar för PP så ska väl Pajen styra 3-3 såg jag. Man ska väl vara försiktig att döma tränarna utifrån hur spelet ser ut, för ingen kan väl tro att man önskar och vill spela som det ser ut… :roll: :YMPARTY:

Fans väl en del funderingar över Pajen som tränare innan säsong va? Ska man bedöma utffrån vårat PP och 3-3 så blir det väl inget vidare betyg. :?

Senaste två förlängningarna har vi 1-0 på, just sayin´ ;-)

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: Igår, 14:14
Klas skrev: fre 27 feb 2026, 17:14

Senaste två förlängningarna har vi 1-0 på, just sayin´ ;-)

Sant. Tänkte väl mest på hur det såg ut mot FBK och det var ingen fager syn…. :cry:

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.