Läktarkultur
-
Sniper
- Intendent
-
Wiborg
Re: Läktarkultur
Stämmer det så är jag beredd att hålla med, lite svordomar får man leva med. Hot, könsord osv är en gräns som i alla fall inte jag tycker att man ska gå över. Då stör jag mig mer på en del som sitter och pratar precis bakom en och som gnäller över saker som enbart är okunnighet. Domslut som inte är korrekta enligt 80-talets regelbok och liknande...
-
SteveY
Könsord på färjan är helt ok
#Klas
-
Stjärnan
Rent av nödvändigt faktiskt. ![]()
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Klas
har själv fått onda ögat nån gång när jag haft sittplats i Tegera.
För att inte tala om den gången jag hamnade mitt i Västeråsklacken i Rocklunda, och Tomas Jonsson avgjorde med två minuter kvar. Då räddades jag av tillskyndade vakter som räddad livhanken på undertecknad ![]()
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
lil'masen
God dagens!
Jag satt och lyssnade lite på podden framåt masar och blev väldigt upprörd över hur folk jobbar i föreningen.. man låter folk UTAN sportslig kompetens lägga sig i värvningar av spelare, säkert mer än så också men det var det som togs upp i podden.
Man litar inte på varandra och lägger sig ständigt i vad andra avdelningar gör och blir stoppklossar för varandra och för föreningens utveckling.
Jag kan tycka att det är dags för norra stå att ta tag i det här.
Upp med banderoller med budskap mot ledning att det är fan dags att bli en del av 2026s hockey sverige.
Vill inte dra in spelare eller tränarstab i det här för att det är inte deras ansvar att förändra föreningens arbetskultur.
Robin Söderlund rekommenderar inte någon till att ta ett jobb i föreningen som den är idag och jag förstår honom.. vem fan vill jobba med en massa folk som står ivägen för utveckling?
Framåt Masar!
-
Gösen
Låter rimligt.
Samtidigt.....
En persons åsikt antar jag då.
En person som antagligen känner sig lite bitter och åsidosatt.
I'm the man with a fork in a world of soup
-
lil'masen
Gösen skrev: ons 28 jan 2026, 10:10Låter rimligt.
Samtidigt.....
En person som antagligen känner sig lite bitter och åsidosatt.
Jajo så är det ju men känns väl inte helt orimligt eller? Har ju ändå sparkat 3 personer på typ en månad? Det är ju något som inte stämmer.
Framåt Masar!
-
Pellefant
lil'masen skrev: ons 28 jan 2026, 10:21Gösen skrev: ons 28 jan 2026, 10:10Låter rimligt.
Samtidigt.....
En person som antagligen känner sig lite bitter och åsidosatt.Jajo så är det ju men känns väl inte helt orimligt eller? Har ju ändå sparkat 3 personer på typ en månad? Det är ju något som inte stämmer.
Det här med sparkningar behöver inte betyda något i det avseendet, och är det rena sparkningar?
Skulle säga att det är värre om 3 stycken självmant sagt upp sig.
Är det sparkningar kan det lika gärna vara ett sätt att förbereda sig inför degradering/allsvenskan, det kan också vara ett led i att spara pengar, kanske för att ge utrymme för spelarförvärvning?
Beroende på omständigheter så kan det vara helt rätt kan jag tycka.
-
Sniper
- Intendent
-
Sniper
- Intendent
De säljer in säsongskortet bra https://www.leksandsif.se/article/payaten-30ead/view
Förläng med ytterligare en spelare också/presentera spännande nyförvärv så blir det ännu effektivare.
-
Gösen
Sniper skrev: tor 07 maj 2026, 10:34De säljer in säsongskortet bra https://www.leksandsif.se/article/payaten-30ead/view
Förläng med ytterligare en spelare också/presentera spännande nyförvärv så blir det ännu effektivare.
"Medveten Leksing"
Är det det man är?
I'm the man with a fork in a world of soup
-
Sniper
- Intendent
-
Aggeman
Efter stökiga hockeyhelgen: ”Det är superallvarligt”
20 september 2026 15:36
Publiksuccé med två utsålda matcher och dubbla segrar för Leksands IF.
Vid sidan av: Fylla, slagsmål, omhändertaganden och pyroteknik två dagar i rad.
– Att man inte inser hur farligt och allvarligt det är. Man förstår inte konsekvenserna, säger Robert Kock, säkerhetsansvarig i LIF.På fredagen inleddes Hockeyallsvenskan och uppladdningen var monumental inför Leksands hemmamöte mot Södertälje och derbyt borta mot Mora på lördagen.
Många hade förberett sig på en hockeyfest, det var det också, men i spåren av premiärhelgen följde också en annan sida med bråk, fylla och stök på läktarna.
Stökigheterna kring Leksands matcher började redan innan nedsläpp mot Södertälje på fredagskvällen.
LIF:s säkerhetschef Robert Kock berättar:
– Jag vet att det var en sammandrabbning i Sparbanksparken, men vilka som var inblandade har jag ingen aning om. Det ligger på polisens bord och det är jättetråkigt.Precis innan nedsläpp tände Södertäljefansen en så kallad blinkbomb. Rökutvecklingen blev så kraftig att matchen fick brytas efter 32 sekunder och brandlarmet gick.
AnnonsI sociala medier har LIF fått hård kritik för att SSK-klacken släpptes in igen, nu förklarar Kock varför.
– Det var två personer inblandade som blev utpekade och polisen tog dem med sig, så de kom inte in i arenan igen. Supporterklacken var själva väldigt besvikna och arga på dem som gjorde det.
Södertäljefansen tände en så kallad blinkbomb i fredags.
Öppna bild i helskärmsläge
Södertäljefansen tände en så kallad blinkbomb i fredags.
Innan bortafansen släpptes in igen inspekterades och genomsöktes läktarsektionen.
Innan bortafansen släpptes in igen inspekterades och genomsöktes läktarsektionen.På lördagen var det dags igen. En stor skara LIF-supportrar reste till Mora i bilar, bussar och med båt. Till en början såg det bra ut.
– Vad jag har hört så var det väldigt trevligt, både på Marinan innan, på kryssningen och på Strand (restaurangen där fansen samlades före matchen). Sen hände det någonting. Exakt var och när och hur vet jag inte, men det var något slagsmål i alla fall i Mora, säger Robert Kock.
I första periodpausen höll det på att bli stökigt då en överförfriskad LIF-supporter letade efter toaletten, tog fel dörr två gånger och hamnade i Moraklacken där handgemäng utbröt. Vakter och polis ingrep snabbt och personen togs från arenan.Skärmdump från X där en överförfriskad Leksandssuporter omhändertas på Moras ståplatssektion.
På slutsignalen tändes så en pyroteknisk pjäs i Leksandsklacken.
– Det är inte skoj. Som jag ser det så är det en enskild händelse. Det är ingen supportergrupp som gör det här. På lördagen var det en person som gjorde det här och han är också identifierad och vi kommer att tillsätta en utredning kring händelsen, säger Robert Kock.
På lördagskvällen var det Leksands fans som efter slutsignal orsakade rökutveckling i Wibe arena.På lördagskvällen var det Leksands fans som efter slutsignal orsakade rökutveckling i Wibe arena.
Rökutvecklingen liknade den i Tegera arena kvällen innan men brandlarmet gick aldrig i Wibe arena. Ändå är det ett återkommande problem. Tidigare på lördagen kastades Västerås supportrar ut ur Nobelhallen i Karlskoga efter att ha antänt pyroteknik.
– Varje bränning inomhus är en allvarlig händelse. Det är superallvarligt, säger Robert Kock.
På lördagseftermiddagen kastades Västerås fans ut ur Nobelhallen i Karlskoga efter att ha antänt pyroteknik.
På lördagseftermiddagen kastades Västerås fans ut ur Nobelhallen i Karlskoga efter att ha antänt pyroteknik.Förutom brandrisk och hälsorisk får det också ekonomiska konsekvenser för klubbarna.
– Dels riskerar vi böter, och de böterna blir högre för varje gång det sker. Sen när vi ska utrymma arenan stoppas all försäljning. Vi har besökare som blir besvikna och inte känner sig trygga när de går på hockey och inte vågar gå igen. Det är också en kostnad och dit vill vi absolut inte komma. Man måste känna sig trygg när man går på hockey, säger Robert Kock.
AnnonsHan tycker att det är en tråkig utveckling.
– Att man inte inser hur farligt och allvarligt det är. Man förstår inte konsekvenserna. Vi blir säkert ålagda att ha fler ordningsvakter, det kostar också pengar och reglerna skärps till kring supportrarna själva. Det är så viktigt nu att alla supportrar och hockeyklubbar och polisen är eniga om att få bukt på det här. Det är nyckeln.
Hur jobbar ni med det i LIF?
– Vi jobbar med tillsammans med polisen och ishockeyförbundet och har en bra dialog med våra supportrar. Det gäller att vi får den övriga supporterskaran att ta tag i det här och ryta till och få in dem i Leksandsfamiljen. Om alla klubbar jobbar med allt vad man kan, så hoppas jag att vi kan få stopp på det här innan det växer och blir stort.
Dela artikelnRonnie Carlsson
ronnie.carlsson@falukuriren.se
023-93513
-
Masjavel_
Hur kan vi ha en säkerhetschef som inte vet nåt?
"det var en sammandrabbning i Sparbanksparken, men vilka som var inblandade har jag ingen aning om."
"Sen hände det någonting. Exakt var och när och hur vet jag inte, men det var något slagsmål i alla fall i Mora, säger Robert Kock."