Uffe88 skrev: ↑fre 26 jan 2024, 12:29
Tror du få hålla isär idrott/tävling med hur människor beter sig i samhället. Personer som är normalbegåvade borde förstå hur man beter sig mot sina medmänniskor
Kan börja med att säga att jag inte nämnvärt bryr mig om vad någon klack sjunger eller skriker mer än att det är rätt patetiskt med vuxna människor som hänger på hatramsor. Men det får stå för dem. De har antagligen inte bättre förstånd än så även om man tycker att frontalloben borde växt ihop på de flesta.
Däremot nu när du tar upp det så tycker jag i högsta grad att man är en del av samhället när man står på en läktare bland 6000 andra personer i varierande ålder. En smula av normalt hyfs och omtanke kan man visa samtidigt som hejar på det egna laget och sätter press på domaren.
Nu tänkte jag inte på det själv. Men om de hånade och skrattade åt Caito när han skadades och tror att våra barn senare, i skolan eller när de hänger med kompisar i förorten inte kommer ta efter det beteendet är en ganska intressant tanke.
Då kan man börja försvara sådant beteende i alla andra situationer. Det är okej med mobbing på arbetsplatsen. Man får skilja på det och övriga samhället. Som tur är börjar allt sånt här gå upp för svenska elitidrottsklubbar och "locker room talk" m.m. är en del av den dagliga verksamheten.
Nu hårddrar jag det såklart. Men fuskar man I spel så fuskar man i livet. Det är sen gammalt. Och tycker man att alla medel såsom att åsaka motståndare bestående skador för en seger så har man inte riktigt förstått hur fantastiskt oviktigt och trivialt en simpel underhållning som hockey faktiskt är.
Men som sagt behöver vi inte göra en höna av en fjäder. Mitt initiala inlägg var egentligen bara ett försvar av rätten att tycka att deras fans betedde sig dåligt.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.